Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja będę kupować Dustera pod koniec roku. Jestem świadomym klientem i wiem jakie są mankamenty tej marki. W kwestii ceny do tego co otrzymujemy nie ma alternatyw. Full opcja „extreme” z kamerami 360, bezprzewodowym Apple CarPlay, Android Auto itp. I fabrycznym LPG wychodzi na dzień dzisiejszy 86tys. Komfort jazdy w tej cenie nieosiągalny nigdzie indziej. No i dziury pokonuje tak, że ich nie czuć.

DD29FD67-4746-497A-A32B-7B5A7CE4AB39.jpeg

  • Plusik 1
Opublikowano

Spoko twój portfel, twój wybór, ale za tyle kasy znajdziesz dużo lepszy komfort. Dziury także lepiej będziesz wybierał, bo tu na bank z tylu jest belka zamiast wielowahacza. Ewentualnie auto będzie miało 1-2 lata i mały przebieg, ale inny, wyższy standard. 
 

Toyota ma dużo świeżych używek ze swojego programu.

https://pewneauto.pl/oferty

 

Tutaj Foka z 11 tys przebiegu za 86 tys

https://pewneauto.pl/oferta/ford-focus/114510

 

 

Opublikowano (edytowane)

Ale tutaj porównujesz focusa, który faktycznie jest fajnym samochodem z Dusterem, który jest SUVem. Prześwit to 13,5cm w focusie vs 21cm w Dusterze. Będę tym roku przeprowadzał się na przedmieścia do domu gdzie dojazd jest najpierw drogą  gdzie jest z 6 śpiących policjantów a później muszę dojechać 100m utwardzoną dopóki miasto nie zrobi asfaltu. Swoim Bravo, muszę zwolnić do 20-30km/h na progach i do 15km/h na wybojach, inaczej zaryje podwoziem. Jechałem kilka razy nowym dusterem z kumplem. Piękne jest to, ze na progach jedziesz 40-50km/h i wybiera je tak, ze prawie ich nie czuć. Po wybojach na drodze gruntowej jedziesz jak asfaltem, pod tym katem RAV4 od teściowej spisuje się gorzej.

 

No i dodatkowo jednak kwestia nowy vs używany oraz fabryczny LPG, który przy dzisiejszych cenach paliw robi różnice typu zaoszczędzona połowa miesięcznej raty :) Bardzo zastanawiałem się nad używaną toyotą CH-R, bo mi się bardzo podoba, ale w takiej cenie to maks 2018…

Edytowane przez Smiti
Opublikowano
5 minut temu, Smiti napisał:

Ale tutaj porównujesz focusa, który faktycznie jest fajnym samochodem z Dusterem, który jest SUVem. Prześwit to 13,5cm w focusie vs 21cm w Dusterze. Będę tym roku przeprowadzał się na przedmieścia do domu gdzie dojazd jest najpierw drogą  gdzie jest z 6 śpiących policjantów a później muszę dojechać 100m utwardzoną dopóki miasto nie zrobi asfaltu. Swoim Bravo, muszę zwolnić do 20-30km/h na progach i do 15km/h na wybojach, inaczej zaryje podwoziem. Jechałem kilka razy nowym dusterem z kumplem. Piękne jest to, ze na progach jedziesz 40-50km/h i wybiera je tak, ze prawie ich nie czuć. Po wybojach na drodze gruntowej jedziesz jak asfaltem, pod tym katem RAV4 od teściowej spisuje się gorzej.

Pomijając kwestię bezpieczeństwa to odrzuca mnie w Dacii jakość wykonania wnętrza.Osobiście wolałbym dwuletnią używkę Forda, Mazdy,Citroena, Kia, która będzie lepiej wygladała w środku niż taka Dacia po kilku miesiącach.W testach Dacia słabo punktuje w kwestii wyciszenia.

Wydaje mi się,że Dacię kupuje się dla świetego spokoju-ot, mam nowy samochód z salonu i nie przejmuje się jak kto jeżdził, co się w nim działo,czy nie ma niespodzianek itp.

Opublikowano

No to trzeba było napisać, że dla Ciebie prześwit czy zdolności w terenie są priorytetem. Wtedy to wiadomo, że Duster jest bardziej sensowny. Faktycznie w swojej cenie to top, bo w sumie nie na konkurencji (lada niva chyba w PL niedostępna)

 

Z drugiej strony wydaje mi się, że za ok 90 tys można kupić 2-3 letniego prawdziwego SUVa (ciężko mi nazwać tak Dustera). 

Zawieszenie Dustera mało co wybiera, bo jest tam belka i archaiczne oraz tanie rozwiązania. Pamiętaj że prześwit, opony i nowość auta swoje robią. Dlatego tak czułeś szczególnie jak obecnie jeździsz starą Barvą.  
 

11 minut temu, Smiti napisał:

Ale tutaj porównujesz focusa, który faktycznie jest fajnym samochodem z Dusterem, który jest SUVem. Prześwit to 13,5cm w focusie vs 21cm w Dusterze. Będę tym roku przeprowadzał się na przedmieścia do domu gdzie dojazd jest najpierw drogą

 

Opublikowano
Teraz, adi napisał:

Pomijając kwestię bezpieczeństwa to odrzuca mnie w Dacii jakość wykonania wnętrza.Osobiście wolałbym dwuletnią używkę Forda, Mazdy,Citroena, Kia, która będzie lepiej wygladała w środku niż taka Dacia po kilku miesiącach.W testach Dacia słabo punktuje w kwestii wyciszenia.

Wydaje mi się,że Dacię kupuje się dla świetego spokoju-ot, mam nowy samochód z salonu i nie przejmuje się jak kto jeżdził, co się w nim działo,czy nie ma niespodzianek itp.

Zaznaczę,że podchodzę do aut lekko emocjonmalnie i pewnie mam trochę skrzywione spojrzenie, bo dla większości wygląd, historia czy detale typu "ten kształt lusterka nawiązuje do zwycięstwa w Targa Fiorio w 1936 r" są raczej nieistotne ;)

Opublikowano
6 minut temu, adi napisał:

Zaznaczę,że podchodzę do aut lekko emocjonmalnie i pewnie mam trochę skrzywione spojrzenie, bo dla większości wygląd, historia czy detale typu "ten kształt lusterka nawiązuje do zwycięstwa w Targa Fiorio w 1936 r" są raczej nieistotne ;)

Ja raczej podchodzę bardziej praktycznie niż emocjonalnie do aut, no ale Dacia never ever. 
 

No chyba, że leśniczym jeszcze kiedyś będę:reggie:

Opublikowano (edytowane)

Tez tak właśnie myślałem, dopóki się nie przejechałem. Duster na całym świecie poza Europa jest sprzedawany jako Renault Duster, wyjątkowo dużo widziałem ich jak pracowałem w Dubaju… A co do focusa, to jeździłem w 2021 w zasadzie nowym przez miesiąc bo miałem jako zastępcze po stłuczce. Fajne auto ale Duster od kumpla zrobił na mnie lepsze wrażenie, oczywiście plastików nie ma co porównywać, tu nie ma dyskusji. Może dochodzi kwestia tego, że ja jeżdżę sporo ale w 90% po mieście, na trasie Dacia na pewno traci o wiele więcej. Wydaje mi się, ze nie bez powodu Duster jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce wśród klientów indywidualnych zaraz za toyota yaris. 

Edytowane przez Smiti
Opublikowano
3 minuty temu, Smiti napisał:

ze nie bez powodu Duster jest drugim najlepiej sprzedającym się samochodem w Polsce wśród klientów indywidualnych

No jest tani, a przy tym dość duży i ma dobre właściwości terenowe jak na taką cenę . Szczególnie dwa pierwsze parametry determinują jego sukces w PL.l wśród „Kowalskich”. 

 

No ale po tym Fiacie to na bank będzie przepaść. 

Opublikowano

Za 90 tysi można kupić dojebanego Qashqai’a z tym całym wyposażeniem o którym mówisz. 2-3 letniego max. Wiem co mówię bo w 2020 żona kupiła od znajomej za 54 tpln z full opcja 4 letniego z przebiegiem 40 k. Wiec za 90 tysięcy kupujesz dobrego a nie jakaś spierdoline klejoną super glue. 

Opublikowano

Tyle, że taki kaszankaj będzie gorsza opcją do nieutwardzonych dróg, wybojów i wiejskich przepraw zimą. Nie ma 4x4 i ma mniejszy prześwit. Duster super opcja na potrzeby dojazdów za miasto. Chociaż u bratowej w firmie, kupili kilka Dusterów na budowy i po miesiącu każdy miał uszkodzenia zawieszenia xd 

 

A ten nowy Qashqai jaki fajny design ma. Chyba nigdy nie jechałem żadnym Nissanem nawet jako pasażer, więc tym bardziej jestem ciekawy jak to jeździ. 

 

 

Opublikowano
1 minutę temu, krupek napisał:

Tyle, że taki kaszankaj będzie gorsza opcją do nieutwardzonych dróg, wybojów i wiejskich przepraw zimą. Nie ma 4x4 i ma mniejszy prześwit. Duster super opcja na potrzeby dojazdów za miasto. Chociaż u bratowej w firmie, kupili kilka Dusterów na budowy i po miesiącu każdy miał uszkodzenia zawieszenia xd 

 

A ten nowy Qashqai jaki fajny design ma. Chyba nigdy nie jechałem żadnym Nissanem nawet jako pasażer, więc tym bardziej jestem ciekawy jak to jeździ. 

 

 

No bez przesady, na dojazdy za miasto do domu taki Kaszkaj zupełnie wystarcza. No chyba, że naprawdę ktoś mieszka po środku lasu, bez żadnej drogi albo w górach (często dużo śniegu + wzniesienia), bo wtedy faktycznie 4x4 robi robotę.
 

Z tym zawieszeniem to też słyszałem. Ponoć straszna tanizna tam siedzi. No ale co by Kowalski chciał jak za cenę mocno wyposażonej Fiesty czy Polo dostaje „suva” z 4x4. 

Opublikowano

O już się zaczyna, ale można mieć 2-letniego kaszkaja. Można też mieć 10-letnie BMW 5 albo 45 nowych rowerów Giant, albo 18 szczeniaków Golden Retriever z rodowodem. Żaden z nich nie jest natomiast nowym samochodem z salonu.

Opublikowano

Zobacz od czego się zaczęło. Podpowiem od 1 gwiazdki za testy bezpieczeństwa nowej Daci i tego, że każdy z ich modeli to jest totalny ogon pod tym kątem. 

 

Jestem chyba największym zwolennikiem salonówek na tym forum (nawet kosztem słynnego prestiżu czy wyposażenia), ale są jakieś granice. 
 

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, balon napisał:

No bez przesady, na dojazdy za miasto do domu taki Kaszkaj zupełnie wystarcza. No chyba, że naprawdę ktoś mieszka po środku lasu, bez żadnej drogi albo w górach (często dużo śniegu + wzniesienia), bo wtedy faktycznie 4x4 robi robotę.
 

Z tym zawieszeniem to też słyszałem. Ponoć straszna tanizna tam siedzi. No ale co by Kowalski chciał jak za cenę mocno wyposażonej Fiesty czy Polo dostaje „suva” z 4x4. 

Zawieszenie to niczym nie różni się od samochodów Renault. Duster to w zasadzie Renault Captur, wiele części jest zamiennych.

No i silniki benzynowe 1.3 to jednostka montowana właśnie w nissanach i mercedesach :)

Edytowane przez Smiti
Opublikowano

No ale przecież wiadomo, że handlowiec w Daci tak powie. No chyba, że sam sprawdzałeś 1:1 zawieszenia. Ta awaryjność „sprężyn” daje do myślenia, chyba że Captur też tak się sypie? 
 

Ps z tego co widzę nowy Captru ma zawieszenie wielowahaczowe, a Duster belkę. To jest duuuuża różnica.

Opublikowano (edytowane)

A nie jest tak, że nowe focusy ze słabszymi silnikami również maja belkę skrętną? Tak wynika z artykułów na necie. Wiec ten, którego mi podesłałeś również nie ma wielowachacza?

Edytowane przez Smiti
Opublikowano

Może być. Chociaż sama belka to nie wszystko jeżeli chodzi o komfort. Ogólnie jest tak, że wielowahaczowe z tylu daje się w trochę „lepszych” autach, a Premiumy często mają z przodu i z tylu.

 

Dobra, ale żeby nie było. Niech służy Tobie i mam nadzieję, że nie będzie się psuł i nie będziesz musiał przekonywać się o tych testach NCAP. 
 

:lapka:

Opublikowano
Zobacz od czego się zaczęło. Podpowiem od 1 gwiazdki za testy bezpieczeństwa nowej Daci i tego, że każdy z ich modeli to jest totalny ogon pod tym kątem. 
 
Jestem chyba największym zwolennikiem salonówek na tym forum (nawet kosztem słynnego prestiżu czy wyposażenia), ale są jakieś granice. 
 
Otwórz ten raport i zobacz dlaczego Jogger ma 70% w ochronie dzieci. Wiesz za co zabierane są punkty? Za np. brak ISOFIX z przodu albo brak i-size. Czy to ma wpływ na bezpieczeństwo dziecka w poprawnie zamocowanym foteliku? Mój Ford też nie ma ISOFIXa z przodu czy i-size, a nawet top tether. Ciekawe ile by teraz miał punktów za ochronę dzieci. Zakładam poniżej 80%. Fakt, może Dacia nie ma idealnej ochrony zarówno dorosłych ani dzieci, ale też nie świeci się tam nic na czerwono w raporcie zderzeniowym.
Opublikowano
12 minut temu, WisnieR napisał:
28 minut temu, balon napisał:
Zobacz od czego się zaczęło. Podpowiem od 1 gwiazdki za testy bezpieczeństwa nowej Daci i tego, że każdy z ich modeli to jest totalny ogon pod tym kątem. 
 
Jestem chyba największym zwolennikiem salonówek na tym forum (nawet kosztem słynnego prestiżu czy wyposażenia), ale są jakieś granice. 
 

Otwórz ten raport i zobacz dlaczego Jogger ma 70% w ochronie dzieci. Wiesz za co zabierane są punkty? Za np. brak ISOFIX z przodu albo brak i-size. Czy to ma wpływ na bezpieczeństwo dziecka w poprawnie zamocowanym foteliku? Mój Ford też nie ma ISOFIXa z przodu czy i-size, a nawet top tether. Ciekawe ile by teraz miał punktów za ochronę dzieci. Zakładam poniżej 80%. Fakt, może Dacia nie ma idealnej ochrony zarówno dorosłych ani dzieci, ale też nie świeci się tam nic na czerwono w raporcie zderzeniowym.

Kolejny…

Tak otwierałem. Przecież Golf czy Polo też tego nie mają (nowy Q5 też nie miał), a dostają po 89% za ochronę dzieci. Za brak takich rzeczy to można nie dostać ewentualnie 90+, a nie 69-70%…

 
Polecam zobaczyć filmik ze strefy zgniotu, a nie czytać raport. Ja zawsze je oglądam przed wyborem nowego auta.

Opublikowano

Za 99 tys to siedzi u mnie w salonie sportage 4 z małym przebiegiem po 1szym właścicielu na full opcji z 2018 czy tam 17 A tu ludzie bawią się w jakaś Dacie. Pewnie że tego dużo jeździ po ulicach. Tylko Krupek zobacz co to za bieda wersje jeżdżą. Ludzie kupują za 50 tys bo w Kia za 50 to ty dostaniesz najtańsze Picanto.

Opublikowano (edytowane)

Sorry, ale sportage z 2018 ma moj szef, tak awaryjnego auta to jeszcze nigdy nie miał, łącznie z automatyczną skrzynią przy 75 tyś km do wymiany, na szczęście na gwarancji. Serio, może kwestia gustu ale to wole Dustera, nowego niż 5 letnią Kie bez gwarancji. Moja mama miała ceeda z 2016, te auto do 40tyś było tyle razy na naprawach gwarancyjnych, że sprzedała od razu jak się skończył leasing i odetchnęła z ulgą. Poszło tam chyba wszystko z elektroniki co mogło, radio 2x, ledy popalone, wspomaganie itp… Dodatkowo raz przyjechała na serwis miesiąc po terminie bo była na wakacjach i chcieli jej anulować gwarancje, dopiero po interwencji w centrali jakoś się dogadała.

 

Teraz od dwóch lat ma Seata Leona i kompletnie nic się nie dzieje, tylko serwisy raz do roku.

 

Dwa lata za 90k można było kupić fajna Hondę HR-V i to byłby dla mnie idealny wybór, jednak te czasy już nie wrócą i cena w tym momencie zabija.

 

F76D680B-647F-4927-B7D7-291F56072A1D.jpeg

Edytowane przez Smiti

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...