Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, gtfan napisał:

w parę dni od moment jak zobaczą kasę na koncie powinni się uwinąć.

Ukukuiemu chodzi już chyba o ten etap jak idą ci rejestrować, a więc sam ostatek. 

Opublikowano

Dużo też zależy od samego urzędu. Czasem potrafią być dość toporne dla salonów samochodowych, ale handlowcom czy osobie od leasingu zależy by jak najszybciej załatwić i ruszać dalej.

Opublikowano

No ale jak? Przecież idziesz do urzędu z papierami i w ten sam dzień rejestrujesz masz blachy (teraz tylko szybko ubezpieczenie ogarnąć pod nr rej. i wsio gotowe), czy ja czegoś nie rozumiem?

Opublikowano
14 godzin temu, balon napisał:

No ale jak? Przecież idziesz do urzędu z papierami i w ten sam dzień rejestrujesz masz blachy (teraz tylko szybko ubezpieczenie ogarnąć pod nr rej. i wsio gotowe), czy ja czegoś nie rozumiem?

 

Wszystko zależy od wydziału komunikacji w danym mieście. 

W Gliwicach klientowi od ręki zarejestrowali, natomiast 2gi klient odbierze sportage za niecałe 2 tyg bo w Strzelcach opolskich są zapisy.

Opublikowano

Dokładnie, ja w Chorzowie musiałem się zapisać przez neta i czekałem 1,5 tygodnia na wizytę w oddziale komunikacji. Po odebraniu tablic i zawiezieniu do dealera, auto odebrałem po kilku godzinach.

Opublikowano
13 minut temu, mcp napisał:

Znalazlem fajną fokę, ale z ecoboostem 1.0 125 km i czytam, że ten silnik się sypie po 100k km, jakieś opinie? 

Dam znać za 60k km.

Opublikowano

Te silniki miały jakieś problemy z chłodzeniem na początku, ale zostały dopracowane. Moim zdaniem od tego czasu sytuują się normalnie na tle innych skomplikowanych małych silników, nie są ani minami, ani pancerne. Ciekawie brzmią, ale palą niedużo tylko przy spokojnej jeździe. 
 

Imo dobry wybór w świeżym aucie z rozsądnym przebiegiem, jeśli nie jeździ się bardzo dynamicznie i nie robi samemu wielkich przebiegów. 

  • Dzięki 1
Opublikowano

Najnowsza generacja Focusa ma już ten silnik teoretycznie ulepszony o zlikwidowane bolączki. Używanego bym chyba nie kupił, bo o taki silnik trzeba dbać. Fajne spalanie, wystarczająca moc, ale jak ktoś go katował po 2 paki na autostradach, albo cisnął na mieście to faktycznie może nie wytrzymać takich obciążeń. W niecałe 2 lata zrobiłem prawie 40k km, mam nadzieję, że za 3 lata będzie te 100k km i wtedy wymienię na coś innego. Ostatnio wkurwia mnie niemiłosiernie Android Auto, bo potrafi się wywalić i nie chce łączyć z telefonem. Pomaga dopiero postój i restart silnika. Nie dzieje się to często, ale nie powinno w ogóle.

Opublikowano
2 minutes ago, krupek said:

Ostatnio wkurwia mnie niemiłosiernie Android Auto, bo potrafi się wywalić i nie chce łączyć z telefonem. Pomaga dopiero postój i restart silnika. Nie dzieje się to często, ale nie powinno w ogóle.

Wina może też być po stronie telefonu.

 

Ale ogólnie z AA miałem podobne problemy w A3, z Caplay rzadziej i w Golfie też lepiej to działa mimo braku kabla.  

Opublikowano

Na Xiaomi dobrze się łączy, ale kiedyś miałem podobnie z innym kablem USB. Spróbuj wymienić na jakiś inny zapewniający transfer danych.

 

W ogóle fajnie, że AA jest teraz integralną częścią systemu. Swego czasu w Polsce nie dało się pobrać z Google Play i musiałem łykać APK z mirrorów.

Opublikowano

Oj tak, to był kibel. W dodatku, w Honor 7x nie mogłem instalować pliku pobranego z mirrora. Pobierał się i przy instalacji był błąd. Z każdą nową aktualizacją musiałem pobierać na kompie i wrzucać na telefon.

Kabel mam chyba ok, kupiłem taki lepszy, nie jakiś z najtańszych. Zastanawiam się właśnie czy lepiej działałby Carplay, ale nie mam jak sprawdzić za bardzo.

Opublikowano (edytowane)
38 minut temu, mcp napisał:

 

Z doświadczenia polecam czytanie takich komentarzy z rezerwą, bo nie znam silnika, który by nie miał negatywnych komentarzy na swój temat. Poza tym przy takich artykułach uzewnętrzniają się zazwyczaj ci, którzy mieli z silnikiem problem, a nie tacy, którzy są zadowoleni, co sprawia wrażenie, jakby ten czy inny silnik sypał się na potęgę, co zakrzywia obraz. Biorąc sobie takie komentarze do serca można dojść do wniosku, że lepiej się przesiąść na rower, a chyba nie o to chodzi. ;) 

 

Prostych konstrukcji już prawie nie ma (co tam zostało z prostych benzyn MPI? Kia, Hyundai i Fiat chyba tylko?), więc teraz powiedzonko "jak dbasz tak masz" staje się bardzo na czasie. Więc jak używka to tylko ze sprawdzonego źródła, najlepiej z prywatnych rąk, a jak nówka to olać zalecenia producenta i serwisować częściej. 

Edytowane przez LeifErikson
Opublikowano

No ja miałem zalecenie pierwszej wymiany oleju przy przeglądzie 30k km, a tymczasem była to już moja 3 wymiana oleju, także warto dbać po swojemu, pomimo wyznaczonych przeglądów.

Opublikowano

To nie są bzdury wyssane z palca tylko realne awarie i problemy zwiazane z tym silnikiem. To tak jakby pisać, że pierwsze 1.4 TSI nie były w ogóle problematyczne, a od 2005 roku silniki BMW serii N z rozrządem od strony skrzyni biegów i sypiącymi się ślizgami łańcucha rozrządu to też tylko narzekanie tych, którym się zepsuło. Mogę równie dobrze napisać, że Power Shift w moim Mondeo to za(pipi)ista skrzynia, nie wiem o co chodzi, u mnie działa. No do czasu aż się z(pipi)ie i wydam na naprawę 8 tysięcy. A ryzyko jest większe niż w każdej innej dwusprzęgłowej skrzyni, bo jest po prostu podatna na awarie i (pipi)owa.

Opublikowano

No ja nie mówię, żeby z opiniami się w ogóle nie zapoznawać i kupować pierwsze z brzegu, ale żeby też nie doktoryzować się w tym przesadnie, bo obecnie raczej nie ma silnika, który jest oceniany wyłacznie pozytywnie i na to trzeba wziąć poprawkę - bo w przypadku używki kluczem jest stan konkretnego egzemplarza, a nie ogólna opinia, a w przypadku nówki solidne samodzielne zadbanie o serwis, ignorując zalecane interwały.

 

Takie opinie są oczywiście przydatne do odstrzelenia typowych min, na przykład tych, o których wspominasz, ale sądzę, że takie komentarze są też wylęgarnią paranoicznych i nieprawdziwych stereotypów, że "ło panie, kiedyś to były silniki, a teraz to już nie ma silników", "1 litr to ma karton mleka", "100k km i do wymiany" itp. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Tylko, że większość negatywnych opinii użytkowników 1.0 Ecoboost dotyczy poprzedniej generacji Focusa, czyli silnika sprzed 10 lat. Konstrukcja dziś jest ta sama, ale Ford zarzekał się, że poprawki wniesiono. Mam nadzieję :reggie:

Opublikowano

Do mnie jak przychodzą klienci i pierdolą o tych mitycznych silnikach od kosiarki i że 100k nie przejedzie to pokazuje otomoto z samochodami po 200k i wiecej przejechanych km. A na pytanie ile to km robią rocznie, że tak się boją to mówią w większości, że poniżej 10k rocznie. No jaja mi opadają przy takich ludziach. Pozdro mordy mój 4dzik dziś przekroczył 65k km i bez żadnych awarii.

  • Plusik 1
Opublikowano

Skoda wykupiona dzis z leasingu na własność i ledwie co 40k km na zegarze, wiec na razie ciężko o awarie silnika. Oby pociągnęła i kolejne 10 lat, bo gabarytowo ideolo autko z tym wielkim bagażnikiem. Wyleczyłem się już z presji na kolejny model przy tak małym używaniu i drogim paliwie.

Opublikowano

Po 3 latach te 40k? To całkiem normalny przebieg. U mnie w focusie po 5 latach 85k miałem coś brać w Leasing ale mi się odechciało….

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...