Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 18.02.2023 o 21:41, gtfan napisał:

to się szarpnęli z rabatem :)

 

może w cennikach nie będzie taniej, ale podejrzewam że rabaty będą dużo większe niż dzisiaj. eldorado im się też skończyło...

 

 

a autko super, gratulacje :)

 

Eldorado nie istnieje od prawie 2 lat. Stocki dealerów czy też importerów wieją pustkami. Praktycznie każde zamówienie wyłącznie pod klienta więc o jakich ogromnych rabatach mowa jak nie ma nic zalegającego. W merou teraz rabaty chyba największe to 15% z tym że cena samochodu dalej grubo powyżej 4 z przodu. Dacia Duster 110k kosztuje na wypasie. DACIA. 110k. zł !!! z taką ofertą ludzie do mnie przychodzą i "co pan na to?". ręce same opadają.

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Mani napisał:

 

Eldorado nie istnieje od prawie 2 lat. Stocki dealerów czy też importerów wieją pustkami. Praktycznie każde zamówienie wyłącznie pod klienta więc o jakich ogromnych rabatach mowa jak nie ma nic zalegającego. W merou teraz rabaty chyba największe to 15% z tym że cena samochodu dalej grubo powyżej 4 z przodu. Dacia Duster 110k kosztuje na wypasie. DACIA. 110k. zł !!! z taką ofertą ludzie do mnie przychodzą i "co pan na to?". ręce same opadają.

Zgoda że sprzedawcy nie mieli wystarczająco aut, ale i tak byli w lepszej sytuacji niż kupujący którzy nagle zaczęli być traktowani jak śmieci, przynajmniej w niektórych markach.

 

Podam przykład jeden z kilku podobnych które znam z doświadczenia znajomych/rodziny, taki najbardziej skrajny. Toyota Yaris zamówiona w full specyfikacji wiosną 2021r, rabat 0%, czas oczekiwania do 4 miesięcy. Auto przyszło po 10 miesiącach, i w momencie odbioru kolega usłyszał że mu właśnie anulowali zamówienie, kasę zaraz zwrócą, no chyba że chce to może dopłacić 5k i finansowanie musi przenieść do nich, wtedy auto dostanie. Czas na decyzję ma parę minut, jak nie to jest kolejka chętnych. 

 

Tymczasem w tym roku aut od ręki z 2022r mają mnóstwo i nagle wrócili do uczciwego traktowania klienta, kuszą rabatami, grzecznie rozmawiają jak z partnerem a nie jak ze złem koniecznym. Stąd było moje stwierdzenie że eldorado im się skończyło, a skoro w toyota tak jest to podejrzewam że reszta marek które nie mają mocno zaburzonych łańcuchów dostaw (jak np Skoda) ma lub będzie miała podobny problem. 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
38 minut temu, gtfan napisał:

Podam przykład jeden z kilku podobnych które znam z doświadczenia znajomych/rodziny, taki najbardziej skrajny. Toyota Yaris zamówiona w full specyfikacji wiosną 2021r, rabat 0%, czas oczekiwania do 4 miesięcy. Auto przyszło po 10 miesiącach, i w momencie odbioru kolega usłyszał że mu właśnie anulowali zamówienie, kasę zaraz zwrócą, no chyba że chce to może dopłacić 5k i finansowanie musi przenieść do nich, wtedy auto dostanie. Czas na decyzję ma parę minut, jak nie to jest kolejka chętnych. 

 

Stary, kto takie praktyki toleruje? Po prostu trafił na chama handlowca bez empatii. Jeżeli chodzi o opóźnienia to nie jego wina, ale reszta jeżeli jest prawdą, bo już wiele niestworzonych historii słyszałem, co później okazywało się bzdurą, to ta osoba mogłaby się sądzić. Czyli auto mieli, ale jednak nie chcieli sprzedać. Na to jest uokik i inne gówna. A dla kierownika salonu ostatnią rzeczą jaką mu się chce to konsultacje z prawnikiem firmy, więc powinno pójść gładko z dochodzeniem swoich praw.

 

45 minut temu, gtfan napisał:

Tymczasem w tym roku aut od ręki z 2022r mają mnóstwo i nagle wrócili do uczciwego traktowania klienta, kuszą rabatami, grzecznie rozmawiają jak z partnerem a nie jak ze złem koniecznym. Stąd było moje stwierdzenie że eldorado im się skończyło, a skoro w toyota tak jest to podejrzewam że reszta marek które nie mają mocno zaburzonych łańcuchów dostaw (jak np Skoda) ma lub będzie miała podobny problem. 

 

Bzdura. Dużo było przez chwilę Yarisów i Yarisów Crossów oraz C-HR, bardzo szybko i niespodziewanie się pojawiły i szybko zniknęły. Pewnie z innych rynków. Teraz yarisy są na wrzesień 2023.

Na corolle czekasz do czerwca 2024, highlanderów nie można zamawiać od grudnia 2022 na cały 2023 rok. RAV4, Camry, Corolle Cross na grudzień 2023, realnie q1 2024, chr 2.0 jesień 2023. O czym my mówimy? XD W przeciągu 1-3 miesięcy masz Aygo X. 

 

Jedyne co, to w markach premium nie mają problemu z dostępnością, za to mieli bardzo duże problemy przez ostatnie 2 lata. Odwrotnie niż w markach popularnych.

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, Marcin_wawa napisał:

Stary, kto takie praktyki toleruje? Po prostu trafił na chama handlowca bez empatii. Jeżeli chodzi o opóźnienia to nie jego wina, ale reszta jeżeli jest prawdą, bo już wiele niestworzonych historii słyszałem, co później okazywało się bzdurą, to ta osoba mogłaby się sądzić. Czyli auto mieli, ale jednak nie chcieli sprzedać. Na to jest uokik i inne gówna. A dla kierownika salonu ostatnią rzeczą jaką mu się chce to konsultacje z prawnikiem firmy, więc powinno pójść gładko z dochodzeniem swoich praw.

W umowie rezerwacyjnej mieli zapisy ze mogą zerwać umowę zwracając cała wpłaconą kasę i z tego zapisu skorzystali. Oczywiście tłumaczyli ze cennik się zmienił i bla bla bla, ale wiadomo ze chodziło o łapówkę dla sprzedawcy, oczywiście rozmowa z kierownikiem była i on to aprobowal wiec to był proceder salonu a nie sprzedawcy. Zreszta o podobnych praktykach w salonach toyoty były reportaże, może coś znajdę to zalacze.

 

walczyc oczywiście można było ale wygrała chęć posiadania auta na które tak długo się czekało…

 

20 minut temu, Marcin_wawa napisał:

Bzdura

Tutaj przyznam ze swoją opinie budowałem na dwóch źródłach:

1. mój research nowych yarisow których na otomoto było pare tygodni sporo. ale mam tez świadomość ze to często są samochody widma których jak dzwonisz do salonu to nie ma,

2. kupowanie ze znajomym corolli sedan 1.5, tego było serio mnóstwo na płacach, mógł przebierać w kolorach, rabat na auto z 2022r dawali kilka tysi plus gratisy. tylko może ten konkretny model nie jest zbyt chodliwy wiec zalegał, może masz racje ze nie jest aż tak różowo i niepotrzebnie ekstrapolowałem sytuacje z tym konkretnym modelem na cała markę.

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

Podobne akcje były jak przychodziły zamówione auta, ale miały braki w wyposażeniu. Były przecież cyrki, że ktoś sobie skonfigurował dobrze auto, a potem proponowali mu odbiór auta z szybami na korbkę z tyłu xd Jak ktoś rezygnował to i tak za chwilę był kolejny chętny.

Opublikowano

Tak, w Renault ludzie dostawali samochody bez składanych elektrycznie lusterek w 2021 roku, był aneks do umowy, ze do czerwca 2022 zostaną uzupełnione w ramach akcji. Mamy luty 2023 i dalej niektórzy nie maja elektrycznie składanych lusterek, za które zapłacili…

Opublikowano

U mnie w robocie kolega wziął i narzekał, ale głównie dlatego, że jeździ dużo autostradami, podczas gdy ten układ napędowy jest bardziej skrojony pod ruch miejski i szosy. Na autostradzie podobno głośny i wcale nie pali mało, na pewno 2.0 lepsze pod tego typu użytkownika. 

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)

2.0 to całkiem inna konstrukcja. 1.8 to dość leciwy silnik, słaby. Ba ma pośrednik wstryk paliwa i taxi go gazują. 2.0 to już nowy, dużo mocniejszy silnik. Jeździłem obydwoma i 1.8 nigdy w życiu bym nie brał pod uwagę, ale to i tak nie zmienia tego, że oby dwa silniki średnio nadają się na trasy. Jednak 1.8 w ogóle nie jedzie. Wyje jak szalony, nie da się tego znieść i pali ogromne ilości paliwa. Serio. Bierz 2.0

Edytowane przez Sedrak
  • Dzięki 1
Opublikowano

Ojciec w weekend oglądał tego 1.8, jest dostępny od ręki, 2.0 niestety nie. Zależy mu raczej na tym, żeby wziąć coś na dniach, nie chce czekać na produkcję.

Opublikowano

Ja dość dużo jeździłem brata 1.8 i jak ponarzekałem to z plusów całkiem sprawnie działający napęd, niezła reakcja na gaz (no chyba że się depta na maksa), niezła obsługa i minimalne spalanie. Np. pod witomino jak jest korek na kieleckiej to praktycznie cały można było na baterii podjechać. Spalanie bez problemu koło 5 litrów, ani ja ani brat Eco wtedy nie jeździliśmy.

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)

@Mani z ciekawości: wiadomo coś o następcy obecnej generacji Ceed'a? Ja wiem, że niedawno miał miejsce lifting, ale ta generacja jest już z nami od 2016, więc trochę latek ma. Swoją drogą, że ma wszystkie bajery, które mnie interesują.

 

I pytanie ogólnie: jara mnie szklany, elektryczny dach.. Słusznie? Wydaje mi się to świetnym wizualnie bajerem, ale czy są z tym jakieś problemy?

Edytowane przez Shago
Opublikowano
44 minuty temu, Shago napisał:

@Mani z ciekawości: wiadomo coś o następcy obecnej generacji Ceed'a? Ja wiem, że niedawno miał miejsce lifting, ale ta generacja jest już z nami od 2016, więc trochę latek ma. Swoją drogą, że ma wszystkie bajery, które mnie interesują.

 

I pytanie ogólnie: jara mnie szklany, elektryczny dach.. Słusznie? Wydaje mi się to świetnym wizualnie bajerem, ale czy są z tym jakieś problemy?

Dla mnie super sprawa.O wiele przyjemniej jest w jasnym ,oświetlonym wnętrzu.Wbrew pozorom wcale auto mocno się nie nagrzewa w upały-ewentualnie zawsze można zasunąć roletę.

  • Plusik 1
Opublikowano

Starzy mieli Peugeota ze szklanym dachem to wiekszosc czasu i tak zasloniety bo wkurwiało slonce swiecace i odbijajace sie od deski, piano blacków, zegarów albo walące prosto w ryj. Ale na początku jest zajawka.

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...