Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Shago napisał:

I pytanie ogólnie: jara mnie szklany, elektryczny dach.. Słusznie? Wydaje mi się to świetnym wizualnie bajerem, ale czy są z tym jakieś problemy?

miałem w jednym aucie, bardzo fajna sprawa. jak było ciepło to przy umiarkowanych prędkościach nie używałem nawet klimy bo fajny efekt przewiewu dawało, plus nie powoduje aż takiego hałasu jak otwarte szyby (oczywiście do pewnej prędkości). jakbym zamawiał auto do produkcji to pewnie bym dodał te parę tysi, bo może to nie jest najbardziej potrzebna rzecz ale cieszy moim zdaniem dużo bardziej niż np. duże felgi które poza robieniem wrażenia na zewnątrz to mają głównie same wady, a taki dach daje frajdę podczas jazdy a nie tylko oglądając auto z zewnątrz.

 

ważne tylko żeby była roleta bo w bardzo słoneczne dni wnętrze mocniej się nagrzewa nawet jeśli sam dach jest przyciemniony. i warto najpierw zobaczyć taki model z tym dachem, w niektórych modelach tak bardzo obniża sufit że się robi ciasno. tak np. miałem z proceed w którym mimo moich skromnych 177cm i fotelu obniżonym na sam dół to łysą głową szurałem o podsufitkę.

 

aha, tylko w zimie nie pokazuj nikomu jak działa - raz kolega chciał żeby mu pokazać to syf z drogi dostał się do środka i przyblokował prowadnice - dach nie chciał się zamknąć bo wyczuwał opór i trzeba było dawać na serwis żeby ściągnęli dach i przeczyścili wszystko :) 

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 1
Opublikowano
27 minutes ago, gtfan said:

miałem w jednym aucie, bardzo fajna sprawa. jak było ciepło to przy umiarkowanych prędkościach nie używałem nawet klimy bo fajny efekt przewiewu dawało, plus nie powoduje aż takiego hałasu jak otwarte szyby (oczywiście do pewnej prędkości). jakbym zamawiał auto do produkcji to pewnie bym dodał te parę tysi, bo może to nie jest najbardziej potrzebna rzecz ale cieszy moim zdaniem dużo bardziej niż np. duże felgi które poza robieniem wrażenia na zewnątrz to mają głównie same wady, a taki dach daje frajdę podczas jazdy a nie tylko oglądając auto z zewnątrz.

 

ważne tylko żeby była roleta bo w bardzo słoneczne dni wnętrze mocniej się nagrzewa nawet jeśli sam dach jest przyciemniony. i warto najpierw zobaczyć taki model z tym dachem, w niektórych modelach tak bardzo obniża sufit że się robi ciasno. tak np. miałem z proceed w którym mimo moich skromnych 177cm i fotelu obniżonym na sam dół to łysą głową szurałem o podsufitkę.

 

aha, tylko w zimie nie pokazuj nikomu jak działa - raz kolega chciał żeby mu pokazać to syf z drogi dostał się do środka i przyblokował prowadnice - dach nie chciał się zamknąć bo wyczuwał opór i trzeba było dawać na serwis żeby ściągnęli dach i przeczyścili wszystko :) 

O, obniżony sufit też ma znaczenie. Sam mam 188cm i branie tego dachu nie byłoby dobrym pomysłem.

  • This 1
Opublikowano
1 hour ago, Bartg said:

Starzy mieli Peugeota ze szklanym dachem to wiekszosc czasu i tak zasloniety bo wkurwiało slonce swiecace i odbijajace sie od deski, piano blacków, zegarów albo walące prosto w ryj. Ale na początku jest zajawka.

Moi też, najeździłem się z tyłu. Fajny gadżet właśnie dla pasażerów z tyłu, szczególnie np. w górach albo między wieżowcami. ale też nie coś wielce przydatnego. I w lecie rzeczywiście zasłonięty zwykle. 
 

Jak otwierany to fajny, spoko do leasingu, niestety na dłuższą metę w wielu modelach źródło problemów, przecieków i hałasów. 
 

 

Opublikowano

Byłem dziś z ojcem w Kia i przejechałem się XCeedem. Bardzo fajnie się jeździ, wygląda na dobrze wykonany, plastiki wydają się być lepsze niż w Toyocie. T-Roc był tylko w manualu w salonie i wyglądał dosyć mizernie, a po skonfigurowaniu wychodzi żenująco wysoka cena jak na takie auto. No i po względem designu i przestrzeni też wypada gorzej niż XCeed. Za to XCeed 1.5 160 km jest dostępny w wersji businness z pakietem elektryki w fotelach, klapie, wentylacją skórzanych foteli, cyfrowymi zegarami, ekranem 10 cali z navi, no generalnie wszystko oprócz panoramicznego dachu za 150k i jeszcze coś do urwania, także mają jeszcze wycenić odkup auta i będzie deal w ciągu 3 tygodni maksymalnie. Jestem pozytywnie zaskoczony tak bogatym wyposażeniem, chociaż cena za ten segment nadal jest dla mnie chora.

 

Za to strasznie spodobała mi się Sorento. Duży, komfortowy i fajnie zaprojektowany suv. 

  • Plusik 1
Opublikowano

U mnie nie potrafiłem przez dwa tygodnie sprzedać swojego starego auta za 13 tyś, przyjechałem nim po odbiór nowego do salonu i bez sprawdzania wzięli go za dychę. Bez użerania się z januszami biznesu, bez targowania się i z kulturką. Według mnie warto, dla świetego spokoju jeśli oferta nie jest drastycznie zaniżona.

Opublikowano
14 minut temu, Shago napisał:

@krupek Odkup obecnego auta? Daj znać jak wycenili, bo ja mam taki sam plan: odsprzedać swoje obecne auto w salonie, w którym będę chciał kupić nowe. Jestem ciekaw jak to się kalkuluje.

 

1 minutę temu, Smiti napisał:

U mnie nie potrafiłem przez dwa tygodnie sprzedać swojego starego auta za 13 tyś, przyjechałem nim po odbiór nowego do salonu i bez sprawdzania wzięli go za dychę. Bez użerania się z januszami biznesu, bez targowania się i z kulturką. Według mnie warto, dla świetego spokoju jeśli oferta nie jest drastycznie zaniżona.

Tak zawsze robię. Trochę w plecy ale spokój, nie tracę czasu na te pokazywania, bez pucowania co chwilę pod Janusza. 
Teraz trochę chyba łatwiej sprzedać auto, tym bardziej salonowe, więc może warto rzucić na wstęp ogłoszenie. Jak zacznie się wybrzydzanie i próbowanie ścinania ceny, to oddawać do dilera. 

Opublikowano

Na koniec wakacji będzie u mnie 4 letnia, mega doposażona z automatem Fiesta z przebiegiem na ten moment 42k, 0 jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych i czuję, że po wystawieniu to może być niezły maraton Januszostwa, nie wiem czy chcę przez to przechodzić :/

Opublikowano
9 minut temu, Shago napisał:

Na koniec wakacji będzie u mnie 4 letnia, mega doposażona z automatem Fiesta z przebiegiem na ten moment 42k, 0 jakichkolwiek uszkodzeń mechanicznych i czuję, że po wystawieniu to może być niezły maraton Januszostwa, nie wiem czy chcę przez to przechodzić :/

Daj w ogłoszeniu wyboltowane, że nie ma negocjacji ceny i aby to wziąć do siebie przed przyjazdem na oględziny. No ja bym może spróbował przy obecnie chorej sytuacji na rynku. Do tego auto z dużą ilością korzyści (1 właściciel, salon PL, niski przebieg, automat). 


Chociaż tak radzę, a sam bym pewno i tak finalnie oddał do dilera, bo by mi się nie chciało :)   

  • Plusik 1
Opublikowano

Diler jest wygodny, po prostu. Dlatego ciekaw jestem, jak tam u Krupka wycenią.

A cena za Kie jest naprawdę rewelacyjna na tle konkurencji. Ceed kombi na full wyposażony z dachem panoramicznym za 140k w automacie? Mega mnie to przekonuje.

Opublikowano

Ojciec był w Toyocie, bo już chciał brać tego CH-R to powiedzieli, że dają za Kugę 2016 52-57k, ale dokładna wycena po przeglądzie, więc całkiem spoko cena. Nie trzeba się użerać z kupcami. Tutaj też powiedzieli, że są bardzo zainteresowani takim autem i wycenę zrobią tak, żeby było korzystnie.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.03.2023 o 15:41, krupek napisał:

Byłem dziś z ojcem w Kia i przejechałem się XCeedem. Bardzo fajnie się jeździ, wygląda na dobrze wykonany, plastiki wydają się być lepsze niż w Toyocie. T-Roc był tylko w manualu w salonie i wyglądał dosyć mizernie, a po skonfigurowaniu wychodzi żenująco wysoka cena jak na takie auto. No i po względem designu i przestrzeni też wypada gorzej niż XCeed. Za to XCeed 1.5 160 km jest dostępny w wersji businness z pakietem elektryki w fotelach, klapie, wentylacją skórzanych foteli, cyfrowymi zegarami, ekranem 10 cali z navi, no generalnie wszystko oprócz panoramicznego dachu za 150k i jeszcze coś do urwania, także mają jeszcze wycenić odkup auta i będzie deal w ciągu 3 tygodni maksymalnie. Jestem pozytywnie zaskoczony tak bogatym wyposażeniem, chociaż cena za ten segment nadal jest dla mnie chora.

 

Za to strasznie spodobała mi się Sorento. Duży, komfortowy i fajnie zaprojektowany suv. 

 

Jeżeli chcesz w manualu XCEEDa to mam obecnie 3 LUNAR SILVER w BusinesslinePlus (skóra, wentylowane fotele, elektryczny fotel kierowcy i inne mniejsze smaczki) z 2022 w kredycie 50-50 0% ;) 

W dniu 1.03.2023 o 10:36, Shago napisał:

@Mani z ciekawości: wiadomo coś o następcy obecnej generacji Ceed'a? Ja wiem, że niedawno miał miejsce lifting, ale ta generacja jest już z nami od 2016, więc trochę latek ma. Swoją drogą, że ma wszystkie bajery, które mnie interesują.

 

I pytanie ogólnie: jara mnie szklany, elektryczny dach.. Słusznie? Wydaje mi się to świetnym wizualnie bajerem, ale czy są z tym jakieś problemy?

 

Póki co nie ma żadnych wieści o nowym CEED. W tym roku ma być pokazane nowe Picanto, Polift Sorento oraz EV9.

Co do dachu.... tracisz ok 5 cm nad głową ale masz LEDowe oświetlenie i w porównaniu ze zwykłym to widać różnicę.

Edytowane przez Mani
  • Plusik 1
  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)

@krupek ja mam C-HR 2.0. 1,8L trochę pojeździłem i szału nie ma, przy spokojnej jeździe jest w zupełności wystarczający ale jak ktoś głównie jeździ po autostradach, to mocy może brakować. Do prędkości 80-100km/h jest w zupełności wystarczająco.

 

Co do niektórych zarzutów: widoczność chujowa, to prawda ale to wina stylistyki i mocno opadającego dachu już od słupka B. Jakość materiałów jest jedną z lepszych w Toyocie i moim zdaniem również wśród producentów marek popularnych. Wyciszenie również moim zdaniem jest ok, lepiej niż w RAV-4, Corolli Cross, nie mówiąc o Yarisie i Yarisie Crossie. Spalanie w trasie według mnie i moich pomiarów jest 1-1,5L mniejsze w hybrydach toyoty, niż w podobnym silniku w 100% spalinowym. Spalanie w RAV-4 2,5L 222KM hybryda na trasie Warszawa>Riva del Garda oraz trasa Wwa-Dubrownik miałem 6,1L jeżdżąc zgodnie z przepisami na autostradach. Czy to źle? Teraz przetestuję C-HR w lipcu na trasie Wwa-Toskania ale spodziewam się podobnego. 

 

Minusy C-HR: zaraz wchodzi nowy model, ale ten nadal będzie sprzedawany jako wersja Classic. Na pewno ten nie potanieje, za to nowy będzie dużo droższy. Od jakiegoś czasu Toyota wprowadza 5. generację hybryd, z podniesioną mocą i momentem obrotowym. Do tego jest poprawione chłodzenie i cały układ odchudzili. 5. generację spotkamy już w Corollach Cross/HB/Kombi/Sedan 1,8 ma moc 140KM, a 2,0 197KM. Następny będzie nowy C-HR. W obecnym jest 4. generacja. No i minusem jest stylistyka, która albo się podoba albo wręcz obrzydza ludzi ;) Mi osobiście dopiero zaczął się podobać jak w wersji GR SPORT rok demu dali 19" felgi i przyciemnili klosze przednich lamp.

 

Edytowane przez Marcin_wawa
  • Dzięki 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Odebrałem wczoraj z ojcem XCeeda i jestem pozytywnie zaskoczony tym jak to auto się sprawuje. Kawałek się przejechałem i wydaje się być bardzo komfortowe. Interfejs multimediów bardzo ładny, intuicyjny i przejrzysty, wszystko jakby dobrze spasowane, ergonomiczne. Za jakiś czas przejadę się więcej i poobczajam. KIA zrobiła niesamowity krok w przód. Szkoda tylko, że te ceny są takie pojebane.

  • Plusik 2
Opublikowano

Takie było założenie, żeby brać to, co jest dostępne od razu. Chociaż twierdzili, że na zamówienie u nich każdego modelu czeka się maks. 3 miesiące.

Opublikowano

Mnie ciekawi następny Ceed, podobnie i30. Ten aktualny jest spoko, ale również zbyt klasyczny jak na mój gust. Każdy ma swoje zdanie, ale jednak dla mnie jest trochę przestarzały w stosunku do najnowszego Golfa czy ostatniej Astry. Natomiast ostatnio Kia i Hyundai idą bardzo ostro. Poprzednie generacje ich aut mówiły europejskim producentom - osiągnęliśmy wasz poziom, nowe już wyznaczają własne standardy designu, wprowadzają innowacyjne rozwiązania (jak te kamery martwego pola albo switch między dwoma typami przycisków) i wyróżniają się na ulicy. 

Opublikowano
27 minut temu, krupek napisał:

W XCeed jest możliwość aktywacji tylnej kamery w dowolnym momencie, nawet podczas jazdy. Bardzo fajny bajer, nie spotkałem się z tym wcześniej.

 

W Zależności od wyposażenia to xceed jeszcze ma automatyczne parkowanie prostopadłe/równoległe ;) 

Opublikowano

Calkiem fajny ten proceed. W przyszlym roku pewnie bede sie za czyms rozgladal jak pozbede sie bankowego pasozyta z domu to sobie dorzuce do listy potencjalnych kandydatow. Skonfigurowalem sobie dosc wypasiona wersje to z silnikiem 200 koni kosztuje 160k przy obecnych cenach to chyba nie jest zle

kia-proceed-gt-my22-7yw.jpg

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...