Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
30 minutes ago, krupek said:

W XCeed jest możliwość aktywacji tylnej kamery w dowolnym momencie, nawet podczas jazdy. Bardzo fajny bajer, nie spotkałem się z tym wcześniej.

Ja się nigdy nie spotkałem z tym, żeby to nie było możliwe. Zawsze był jakiś przycisk od tego

Opublikowano

Z kamerą miałem styczność u siebie w Focusie, w Kudze, Passacie, Eclipse Cross, czy Dusterze i nigdzie takiego czegoś nie było, zawsze się tylko odpala przy wstecznym biegu. Teraz sobie przypominam, że w GLE było, ale tam to nawet kamera z przodu jest.

 

9 minut temu, Mani napisał:

 

W Zależności od wyposażenia to xceed jeszcze ma automatyczne parkowanie prostopadłe/równoległe ;) 

To jest dla mnie kompletnie bezużyteczna opcja. Mam u siebie, ale pół automat, czyli gazem i hamulcem muszę operować i raz się tylko tym bawiłem z ciekawości. Z pełnym automatem też miałem styczność i tyle, że to ciekawostka.

Opublikowano
43 minuty temu, Mustang napisał:

Mnie ciekawi następny Ceed, podobnie i30. Ten aktualny jest spoko, ale również zbyt klasyczny jak na mój gust. Każdy ma swoje zdanie, ale jednak dla mnie jest trochę przestarzały w stosunku do najnowszego Golfa czy ostatniej Astry.

właśnie mam nadzieję że jednak Kia/Hyundai nie pójdą w stronę VW, dla mnie fakt że Ceed był w środku klasyczny zaważyło na zakupie. Ekran był ale oprócz tego masa zwykłych przycisków, nie to haptyczne gówno, zegary też klasyczne a nie drażniący w nocy ekran (chociaż to też może zależeć od ekranu, te z którymi jeździłem zwyczajnie wkurzały mnie). Kierunek w którym poszedł VW nie jest moim zdaniem zbyt dobry, forma przeważyła nad treścią, coś co jest efektowne i fajnie wygląda w salonie niekoniecznie przekłada się na praktykę.

 

Oprócz Kia to jeszcze podoba mi się Mazda, podobna klasyka w nowoczesnym wydaniu.

Opublikowano
11 minutes ago, teddy said:

Calkiem fajny ten proceed. W przyszlym roku pewnie bede sie za czyms rozgladal jak pozbede sie bankowego pasozyta z domu to sobie dorzuce do listy potencjalnych kandydatow. Skonfigurowalem sobie dosc wypasiona wersje to z silnikiem 200 koni kosztuje 160k przy obecnych cenach to chyba nie jest zle

kia-proceed-gt-my22-7yw.jpg

Jeździłem wersja przed liftem. Bodajże 130-140k kosztowała i ogień samochód. Dla mnie auto idealne. Duże, wygodne, mocne, ładnie brzmi. Gdybym miał kasę to nie wahał bym się chwili.

Opublikowano (edytowane)

Jeździłem wtedy Fabia, a teraz 308 hatchback to dla mnie duże:)

1.6 idzie jak szalone, ale no jak spokojnie jechałem 9 litrów, a dynamiczniej 12l.

 

1.5 jeździłem w Cee'd i ogólnie bardzo fajny silnik, ale ciężko je w ogóle ze sobą porównać 

Edytowane przez Sedrak
Opublikowano
1 hour ago, gtfan said:

właśnie mam nadzieję że jednak Kia/Hyundai nie pójdą w stronę VW, dla mnie fakt że Ceed był w środku klasyczny zaważyło na zakupie. Ekran był ale oprócz tego masa zwykłych przycisków, nie to haptyczne gówno, zegary też klasyczne a nie drażniący w nocy ekran (chociaż to też może zależeć od ekranu, te z którymi jeździłem zwyczajnie wkurzały mnie). Kierunek w którym poszedł VW nie jest moim zdaniem zbyt dobry, forma przeważyła nad treścią, coś co jest efektowne i fajnie wygląda w salonie niekoniecznie przekłada się na praktykę.

 

Oprócz Kia to jeszcze podoba mi się Mazda, podobna klasyka w nowoczesnym wydaniu.

Nie muszą iść w stronę VW, bardziej interesuje mnie jak wypadnie nowy Ceed z elementami jak w nowym Sportage albo i30 z gadżetami z nowych modeli serii Ioniq. 
 

Ekrany akurat lubię. Niekoniecznie zamiast przycisków, ale do zegarów z masą dodatkowych informacji oraz wyświetlania mapy jak najbardziej. Od kiedy zacząłem prowadzić 13 lat temu, zawsze ustawiałem sobie mapę na telefonie jak mini mapę w grach, a bez odpalonego Waze będę z obawy przed radarami i kontrolami prędkości jechał równo z ograniczeniem i spowalniał ruch. 

Opublikowano

Kurczę, dzisiaj się dowiedziałem, że moje prawie 4-letnie auto wg wyceny Eurotax jest warte 61k, 20k mniej jak w dniu zakupu. Troszkę bardziej zmotywowało mnie to do szukania następcy :obama:. Na oku mam najbardziej właśnie Ceed'a, tylko kurczę, boję się, że lada moment KIA może wyskoczyć z następcą, bo swoje lata ma (lifiting 2 lata temu, ale tak patrząc, to średnio co 6 lat jest kolejna generacja). 

Opublikowano
6 godzin temu, krupek napisał:

Z kamerą miałem styczność u siebie w Focusie, w Kudze, Passacie, Eclipse Cross, czy Dusterze i nigdzie takiego czegoś nie było, zawsze się tylko odpala przy wstecznym biegu. Teraz sobie przypominam, że w GLE było, ale tam to nawet kamera z przodu jest.

 

To jest dla mnie kompletnie bezużyteczna opcja. Mam u siebie, ale pół automat, czyli gazem i hamulcem muszę operować i raz się tylko tym bawiłem z ciekawości. Z pełnym automatem też miałem styczność i tyle, że to ciekawostka.

Nie No, w Dusterze tez można załączyć kamerki do bodajże prędkości 30km/h. Przycisk jest o ile ma się w swojej wersji system kamer 360’.

Opublikowano
3 godziny temu, Shago napisał:

Kurczę, dzisiaj się dowiedziałem, że moje prawie 4-letnie auto wg wyceny Eurotax jest warte 61k, 20k mniej jak w dniu zakupu. Troszkę bardziej zmotywowało mnie to do szukania następcy :obama:. Na oku mam najbardziej właśnie Ceed'a, tylko kurczę, boję się, że lada moment KIA może wyskoczyć z następcą, bo swoje lata ma (lifiting 2 lata temu, ale tak patrząc, to średnio co 6 lat jest kolejna generacja). 

 

Nie wcześniej niż końcówka 2025. Póki co cisza o następcy. Pamiętać należy, że Hyudai swoje i30 (odpowiednik ceeda) rok wcześniej wydaje i też poki co cisza o następcy.

  • Plusik 1
Opublikowano

Powiem Wam, że Peugeot 308 robi mega wrażenie w środku :obama:. Właśnie robię pierwszy Tour zapoznawczy po salonach. Astra tak sobie, zdecydowanie za dużo piano.. Jeszcze Octavia w planach na dzisiaj.

Opublikowano

Muszę kiedyś sprawdzić czy przy mojej pozycji za kierownicą w 308 bym widział całe zegary, czy nie.

 

Ogólnie problemem w 308 i Astrze jest gama silników. Jeśli kogoś nie interesują diesle ani drogie hybrydy, zostają tylko te 1.2.

Opublikowano

W Skodzie usłyszałem ciekawostkę: nie da się zamówić Octavii w wersji Hrybid, bo linia jest wstrzymana: nikt tej wersji nie kupował. Skoro Skoda ma kiepską sprzedaż hybryd, to co musi być w innych markach.

Opublikowano

Dziwne, raczej hybrydy VAG są wstrzymane poza cuprą, bo mają za dużo zamówień na produkcję aż do zmiany silnika tych wersji z 1.4 na 1.5. 
 

Pewnie w Polsce nikt nie zamawiał, bo patrząc przez pryzmat ceny zakupu a utrzymania, te wersje nie mają ekonomicznego sensu. 
 

Ja gdybym zmieniał samochód dzisiaj, musiałbym koniecznie rozważyć phev i elektryki, przy służbowym różnica pensji kilka setek euro miesięcznie na podatku. 

Opublikowano (edytowane)

właśnie, jakieś hybrydy plug-in możecie polecić? możliwe że będę zmieniał swoje auto, interesuje mnie klasa kompakt w kombi, zasięg na prądzie jak będzie 50-60km to mi wystarczy, moc łączona 150-200KM. Ceed wiem że ma wersję PHEV ale głupio by było zmieniać Ceeda na Ceeda ;) 

 

aha, ostro przesadzone cenowo auta od koncernu Stellantis odpadają ;) 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

Jeśli Stellantis nie, zobacz ofertę Renault (z tego co widzę w PL nie oferują Captura phev, ale jest Megane) i nowe Niro.

 

Tak to jeszcze Ford Kuga, z VAG w ofercie phev zostało dla Cupry. I co ciekawe BMW 2 Active Tourer jak na BMW nie jest takie drogie, phev do tego standardowo z awd, dużą mocą i niezłym zasięgiem.

Opublikowano
14 hours ago, Shago said:

W Skodzie usłyszałem ciekawostkę: nie da się zamówić Octavii w wersji Hrybid, bo linia jest wstrzymana: nikt tej wersji nie kupował. Skoro Skoda ma kiepską sprzedaż hybryd, to co musi być w innych markach.

Masz na myśli Mild Hybrid? Jak w lutym chodziłem po salonach to octavia Mild Hybrid była dostępna do zamówienia ale czekanie minimum rok.

Opublikowano
2 godziny temu, Sedrak napisał:

Hybryda kompakt? Tylko Corolla 2.0. nie dość, że bardzo dobra hybryda to jeszcze dobre auto. Do tego w wersji GR wygląda bardzo ładnie. Polecam Sedrak Danielyan 

Jest jeszcze nowy Civic, moim zdaniem nawet ciekawsza technologia niż ta od Toyoty, tylko Honda nie ma kombi. Tylko ja pytał o plug-in bo w bloku pojawiła się inicjatywa założenia w garażu prywatnych ładowarek więc można by było wrzucić jakąś jednorazówkę i jeździć po mieście na prądzie.

 

A tak btw, nie wiem czy już się orientowaliście, ale na ten moment z elektryfikacją w blokach to jest tak średnio bo zwyczajnie brakuje mocy. U mnie w bloku gdzie jest 180 miejsc postojowych dostawca energii powiedział że byłby w stanie zamontować max kilka trójfazowych ładowarek, po prostu więcej fizycznie system nie wytrzyma. Także całkowite przejęcie na elektryki będzie ciekawe jak trzeba będzie robić grafik z sąsiadami do zbiorczych ładowarek w garażu.

Opublikowano
33 minuty temu, gtfan napisał:

Także całkowite przejęcie na elektryki będzie ciekawe jak trzeba będzie robić grafik z sąsiadami do zbiorczych ładowarek w garażu

Będą też punkty ładowania na osiedlach coś jak obecne stacje, więc opcja na parkingu pod domem, to będzie tylko dodatek. 
Trzeba porostu przewidywać. Benzyny też pod domem nie zatankujesz.

 

No ale tak czy siak nie ma, to jak otworzyć garaż i sobie podładować.

Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, Mustang napisał:

Muszę kiedyś sprawdzić czy przy mojej pozycji za kierownicą w 308 bym widział całe zegary, czy nie.

 

Ogólnie problemem w 308 i Astrze jest gama silników. Jeśli kogoś nie interesują diesle ani drogie hybrydy, zostają tylko te 1.2.

 

Z 308 stanąłem w czasach, gdy wchodziła już nowa generacja. Nieszablonowe rozwiązanie z małym kółkiem, które nie do końca wszystkim odpowiada. Poza tym jeden z najciekawszych stylistycznie wózków w klasie C z kiepską gamą żyłowanych PureTechów 1.2, w których trzeba pilnować wymiany oleju. Miejsca z tyłu na styk, z kolei przód, no to już zależało od tego jak lubisz sobie szeroko usiąść, bo kolumna dzieląca od pasażera potrafiła uwierać w kolano. Jakość materiałów i spasowanie na poprawnym poziomie, ale jednak nieadekwatnym do ceny. Technologiczne raczej standard rynkowy, a taki system Night Vision to bardziej do szpanu. 

 

Plug-iny w miarę spoko, ale taką 508ką zrobić 40 km na elektryku to był wyczyn. 

 

Pamiętam jeszcze czasy jak na e-208 dało się wykręcić 280 km, ale to też trzeba się było nieźle napracować. Zimą zasięg spadał do jakich 140 km. 

 

Aha, jak coś to pracowałem 3 lata w tej marce, więc co nieco liznąłem. 

 

 

 

Edytowane przez ginn

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...