Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do tematu dobierania wyposażenia ja dodam od siebie jako użytkownik Seata Leona 4 (czyli pokrewne Formentora) że z chęcią bym część rzeczy w tym aucie zmienił/zamienił/oddał. Po pierwsze aktywny tempomat, może i fajna sprawa jak ktoś stoi w korku i ma wersję z DSG (ja mam skrzynię ręczną) ale w zimę lub deszczu to jest tragedia, bo gdy radar ma słabą widoczność wyłącza tempomat całkowicie i albo jedziemy bez, albo trzeba stawać i czyścić delikatnie żeby się jeszcze czasami coś nie przestawiło bo trzeba będzie jechać na regulację (czyli odpada jakieś kopanie lub walenie szczotką po oblodzonym zderzaku jeśli by komuś przyszło coś takiego do głowy), w Formentorze może być lepiej bo auto jest jednak te kilka cm wyżej zawieszone, drugą sprawą jest monitorowanie ruchu poprzecznego z tyłu i w większości przypadków ogólnie działa w miarę dobrze, ale miałem już kilka przypadków gdzie parkowałem u siebie pod blokiem i mając miejsca z lewej i prawej po metr a z tyłu do ogranicznika jakieś 2metry auto stawało dęba bo coś mu się przewidziało i często jak takie coś występowało a miałem akurat pasażerów to padały pytania "w co żeś przywalił?". Trzecia sprawa to już pewnie moje widzi mi się ale obsługa świateł drogowych jest dla mnie trochę dziwna, pociągając wajchę świateł do siebie nie włączamy swiateł drogowych(długich) a jedynie dodatkowy snop światła przed maską, jeśli chcemy komuś np. mrugnąć aby wpuścić w korku to musimy dwukrotnie popchnąć wajchę od siebie (jednokrotne popchnięcie aktywuje automatyczne światła drogowe) a następnie jeszcze raz od siebie lub do siebie aby wyłączyć światła drogowe. I ostatnie to miejsca na kubki są dwa to z plusów z minusów to że jeden jest za płytki, a drugi za głęboki np. duża kawa z Orlenu nie pasuje ani tu ani tu, a i tak przy rozłożonym maksymalnie podłokietniku oba są zasłonięte. Co mnie też trochę śmieszy to oszczędności i brak części opcji do dobrania jak np. klimatyzowany schowek, grzana przednia szyba (ma Ateca i nawet taka Skoda Kamiq a tu lipa) no i Leon 3 miał w wersji FR aluminiowe nakładki na sprzegło, hamulec, gaz (nie wiem czy za słowo peda** nie dostanę bana :]) i podstopnicę a tutaj trzeba było domontować sobie osobno. Z plusów prowadzenie, myślę że na dzisiejsze czasy bardzo dobry 4 cylindrowy silnik 1.5 no i spalanie na poziomie 6 litrów z ostatnich 4500km to jak dla mnie plus. A i kluczyk nie toleruje słabych lub nie markowych baterii, w sumie nawet z markowymi ma czasami problem. Pół roku temu wymieniałem baterię na Energizer, teraz się system pruje żeby wymienić baterię to kupiłem Duracell wsadzam a tam o dziwo dalej komunikat, kupiłem 4pak Energizera i na pierwszej znowu to samo, dopiero na drugiej komunikat zgasł. Może miałem pecha, a może te dzisiejsze baterie cr2032 to jakiś szajs.

  • Plusik 1
Opublikowano
16 minutes ago, Nightmare90 said:

Co do tematu dobierania wyposażenia ja dodam od siebie jako użytkownik Seata Leona 4 (czyli pokrewne Formentora) że z chęcią bym część rzeczy w tym aucie zmienił/zamienił/oddał. Po pierwsze aktywny tempomat, może i fajna sprawa jak ktoś stoi w korku i ma wersję z DSG (ja mam skrzynię ręczną) ale w zimę lub deszczu to jest tragedia, bo gdy radar ma słabą widoczność wyłącza tempomat całkowicie i albo jedziemy bez, albo trzeba stawać i czyścić delikatnie żeby się jeszcze czasami coś nie przestawiło bo trzeba będzie jechać na regulację (czyli odpada jakieś kopanie lub walenie szczotką po oblodzonym zderzaku jeśli by komuś przyszło coś takiego do głowy), w Formentorze może być lepiej bo auto jest jednak te kilka cm wyżej zawieszone, drugą sprawą jest monitorowanie ruchu poprzecznego z tyłu i w większości przypadków ogólnie działa w miarę dobrze, ale miałem już kilka przypadków gdzie parkowałem u siebie pod blokiem i mając miejsca z lewej i prawej po metr a z tyłu do ogranicznika jakieś 2metry auto stawało dęba bo coś mu się przewidziało i często jak takie coś występowało a miałem akurat pasażerów to padały pytania "w co żeś przywalił?". Trzecia sprawa to już pewnie moje widzi mi się ale obsługa świateł drogowych jest dla mnie trochę dziwna, pociągając wajchę świateł do siebie nie włączamy swiateł drogowych(długich) a jedynie dodatkowy snop światła przed maską, jeśli chcemy komuś np. mrugnąć aby wpuścić w korku to musimy dwukrotnie popchnąć wajchę od siebie (jednokrotne popchnięcie aktywuje automatyczne światła drogowe) a następnie jeszcze raz od siebie lub do siebie aby wyłączyć światła drogowe. I ostatnie to miejsca na kubki są dwa to z plusów z minusów to że jeden jest za płytki, a drugi za głęboki np. duża kawa z Orlenu nie pasuje ani tu ani tu, a i tak przy rozłożonym maksymalnie podłokietniku oba są zasłonięte. Co mnie też trochę śmieszy to oszczędności i brak części opcji do dobrania jak np. klimatyzowany schowek, grzana przednia szyba (ma Ateca i nawet taka Skoda Kamiq a tu lipa) no i Leon 3 miał w wersji FR aluminiowe nakładki na sprzegło, hamulec, gaz (nie wiem czy za słowo peda** nie dostanę bana :]) i podstopnicę a tutaj trzeba było domontować sobie osobno. Z plusów prowadzenie, myślę że na dzisiejsze czasy bardzo dobry 4 cylindrowy silnik 1.5 no i spalanie na poziomie 6 litrów z ostatnich 4500km to jak dla mnie plus. A i kluczyk nie toleruje słabych lub nie markowych baterii, w sumie nawet z markowymi ma czasami problem. Pół roku temu wymieniałem baterię na Energizer, teraz się system pruje żeby wymienić baterię to kupiłem Duracell wsadzam a tam o dziwo dalej komunikat, kupiłem 4pak Energizera i na pierwszej znowu to samo, dopiero na drugiej komunikat zgasł. Może miałem pecha, a może te dzisiejsze baterie cr2032 to jakiś szajs.

Większość tych asystentów powinno dać się wyłączyć z tableta 

Opublikowano
46 minut temu, Nightmare90 napisał:

oddał. Po pierwsze aktywny tempomat, może i fajna sprawa jak ktoś stoi w korku i ma wersję z DSG (ja mam skrzynię ręczną) ale w zimę lub deszczu to jest tragedia, bo gdy radar ma słabą widoczność wyłącza tempomat całkowicie i albo jedziemy bez, albo trzeba stawać i czyścić delikatnie żeby się jeszcze czasami coś nie przestawiło bo trzeba będzie jechać na regulację

Taki mały tip. Aktywny tempomat przeznaczony jest głównie na autostrady i eski, a nie do miasta.

Do miasta są inne tryby. W niektórych autach VAG jest np traffic jam assists. Jest to tryb do jeżdżenia w miastach i/lub korkach. Jednak konieczny jest tutaj automat.

  • Plusik 1
  • This 1
Opublikowano
3 minuty temu, Czoperrr napisał:

Jestem w salonie obejrzeć to auto i już godzinę czekam na typa, chyba czekanie na wszystko to tutaj norma w Cuprze.

 

Straszny dramat tak z tego co piszesz, zarówno jeżeli chodzi o czekania/informowanie klienta jak i podejście do Twojego czasu, tak jak teraz...

 

Ja jestem świeżo po zrobieniu configu, poszło już zamówienie  - ma być pierwszy kwartał przyszłego roku. Oczywiście jedyne słuszne V8:

 

image.png.08213c13f57fc6d8e179e17c68e6f6e5.png

 

Środek jeszcze do dopracowania, muszę zobaczyć na żywo jak w środku wygląda po lifcie, a to dopiero za 2/3 tygodnie więc tam się pewnie sporo zmieni co do kolorów i dodatków.

 

image.png.6629f05a272c0f30115480e105c62d5b.png

  • Lubię! 1
Opublikowano

Obejrzałem to auto i wygląda zajebiście, ale kamery 360 w ogóle mi się nie podobają. Dziwnie to wygląda. Gościu mówił, że te Navi to żadna strata bo każdy i tak używa Google albo Yanosika, a fabryczne aktualizowane raz na rok i tylko faktycznie te czytanie znaków może być stratą jak komuś na tym bardzo zależy. Co do negocjacji ceny to nie z nim tylko z Panią co mi dała ofertę wiec spróbuję w poniedziałek coś jeszcze utargować, a jeśli się nie uda to olewam i czekam na swoje.

 

 

IMG_20230722_124234.jpg

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, balon napisał:

Taki mały tip. Aktywny tempomat przeznaczony jest głównie na autostrady i eski, a nie do miasta.

Do miasta są inne tryby. W niektórych autach VAG jest np traffic jam assists. Jest to tryb do jeżdżenia w miastach i/lub korkach. Jednak konieczny jest tutaj automat.

Nie używam tempomatu w mieście, ale często stoję w korkach na dolnośląskim odcinku A4 i ogólnie przy niskich prędkościach ten radar się nie brudzi ale właśnie jest to denerwujące na autostradzie jak sobie jadę te 110km/h i zaczyna padać a tu po kolei wyskakuje że radar zabrudzony, ACC się wyłącza, side assist niedostępny. Ogólnie myślę że umiejscowienie radaru np w okolicach grilla lub za emblematem jak w innych modelach było by lepszym rozwiązaniem. Jeszcze ponad rok mam do spłaty ale myślę już o zmianie, zawsze lubiłem francuską motoryzację i jako były posiadacz kilku renówek zakochany jestem w czerwonym Australu.

 

Edit: Jedyna zaleta fabrycznej Navi to że można rzucić ja na zegary i mieć ciągle przed sobą widok, ale powiem szczerze że po 2-3 miesiącach o niej zapomniałem i tak lecę na google mapa.

Edytowane przez Nightmare90
Opublikowano
6 godzin temu, Czoperrr napisał:

Jestem w salonie obejrzeć to auto i już godzinę czekam na typa, chyba czekanie na wszystko to tutaj norma w Cuprze.

 

Skandal, serio. Podobna "obsługa" jest w BMW w Bydgoszczy i Toruniu, dlatego ja brałem swój samochód z Warszawy. Tam jest obsługa królewska.

 

Pamiętaj, że zawsze masz wybór.

Opublikowano
30 minutes ago, [InSaNe] said:

 

Skandal, serio. Podobna "obsługa" jest w BMW w Bydgoszczy i Toruniu, dlatego ja brałem swój samochód z Warszawy. Tam jest obsługa królewska.

 

Pamiętaj, że zawsze masz wybór.

Nie no dzisiaj nie byłem umówiony na konkretną godzinę po prostu miałem przyjść obejrzeć ten samochód, ale w salonie było tylko dwóch sprzedawców dziś a ludzi sporo, rodzinki kupowały formentory.

Opublikowano
10 hours ago, [InSaNe] said:

Ale godzina czekania to długo. Zaproponowali Ci chociaż coś do picia i przeprosili?

Tak. W międzyczasie jeszcze dokładnie kilka samochodów sprawdziłem i męczyłem się z Android Auto, które mi nie chce działać bezprzewodowo :D

Opublikowano

Rozglądam się za małym autem dla kobiety, fajnie jakby miało też automat. Znalazłem ciekawą Micrę na miejscu, z niskim przebiegiem. Wygląda jakby dotychczasowi właściciele śmigali nią tylko po zakupy przez kilka lat. Tylko tak czytam o tych skrzyniach CVT i nie mają zbyt dobrych opinii. Miał ktoś styczność?

 

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/nissan-micra-98-km-automat-bardzo-niski-przebieg-ID6FEuPq.html

Opublikowano
40 minut temu, Czoperrr napisał:

Ta cena :obama:

 

Ja swoją Fiestę z 2019 na full wypasie z automatem planuję pod koniec roku wystawić, na ten moment 55k myślę. Chętni do strzału, w tym koledzy z pracy. Tanio to już było :dunno:

Opublikowano
13 minut temu, krupek napisał:

2019 i początek 2020 to był ostatni moment na zakup auta w normalnej cenie.

 

Dokładnie. Do dziś żałuję, że nie wziąłem wtedy Megane z wyprzedaży rocznika 2019 za 59 900 zł (podstawowa wersja). Dzisiaj podstawowa wersja na otomoto stoi od jakichś 97 000 jak teraz patrzę. 

Opublikowano

Widzę każdy przeżył to samo. 

Ja mogłem wziąć nowego golfa na full opcji 1.5 DSG za 105.000 albo Mazdę 3 w manualu za 84.000, ale bałem się, że nie dźwigne leasingu, a tak teraz miałbym spłacony dawno. 

 

No i miałbym benzynę, a nie jebanego diesla. 

IMG-20230724-WA0024.jpeg

IMG-20230724-WA0026.jpeg

Opublikowano
24 minuty temu, Shago napisał:

W 2019 można było mieć wypasionego Focusa w wersji Vignale ze silnikiem 1.5 180KM za niecałe 130k :(

 

Mój STLine kosztował 93k zł po upustach. Dziś aby choć trochę się do niego zbliżyć to 150k zł.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...