Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, [InSaNe] napisał:

Gtfan, każde gołe BMW szału nie robi. Minimum to m-pakiet, który sprawia, że auto robi się znośne.

 

 

Szczerze to dla mnie po prostu zepsuli ten przód, i nawet jak widzę M4 (a sporo tego jeździ) to mnie jakiś taki smutek ogarnia jak to widzę. Po prostu nie trafia to w mój gust, nawet kwadratowy przód M2 dużo bardziej mi podchodzi niż te przesadnie duże grille. No ale gust jest jak dupa, każdy ma swoją. Co nie zmienia faktu że to ciągle super autka, mogę powiedzieć że nawet obiektywnie są ładne, ale mi po prostu ciągle siedzi w głowie piękno poprzedniej czwórki przez co nie potrafię patrzeć na nową serię 4 bez grymasu na twarzy...

 

 

  

7 minut temu, [InSaNe] napisał:

Na dole moje m440i, które wygląda imo całkiem nieźle. Ale to jest prawie full opcja, golas to paskuda.

 

IMG20230214123834.jpg

 

z tej perspektywy wygląda super :)

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
14 minut temu, [InSaNe] napisał:

No chyba żartujesz :yao:

 

Nie, nie żartuje. Zwyczajnie nie każdy potrzebuje szpanerskiego samochodu, a Active Tourer 2 z silnikiem 340KM nie jednemu pokaże miejsce w szeregu jeżeli ktoś chce mieć mocny silnik.

Opublikowano
1 godzinę temu, gtfan napisał:

 

no nie wiem, dla mnie nawet na żywo to dalej wygląda źle 

Screenshot2024-03-29at11_22_59.thumb.png.a1c8e4231b18426921642c09a7bd899c.png

 

poprzednia generacja serii 4 moim zdaniem do dzisiaj jest szczytowym osiągnięciem designerów BMW i jednym z najpiękniejszych aut ever, za to te nowe przody jak dla mnie wyglądają jak inspiracja jakimiś pokracznymi chińskimi podróbkami BMW których paręnaście lat temu powstawało sporo. prosty przód z nowej trójki dużo ładniejszy jest.

No widzisz a mi się podoba, każdy ma swój gust ;)

Tutaj np. wygląda pięknie dla mnie

 

IMG_3895.webp

Opublikowano
3 hours ago, Shago said:

Jedyne BMW które bym chciał:

 

SBB5LVKR6QSZT3XYINBL4GQKYM.jpg

 

Bardzo fajny model na daily, wnętrze naprawdę ładne i nowoczesne, do tego opinie z jazd testowych są bardzo pozytywne. Szczerze to rozważam, bo nawet jeśli ten model gubi oldskulowe zalety BMW, to jest po prostu bardzo dobrym i nawet rozsądnie wycenionym samochodem w ad 2024.
 

W ogóle wnętrza nowych BMW są bardzo spoko, zgadzam się, że 5 robi wrażenie. 
 

Za to z zewnątrz zdecydowanie podoba mi się obecnie chyba tylko 3 nie-M, cała reszta bardziej meh albo bleh. Za to lakier Snapper Rocks Blue uwielbiam, dowolna beemka w tym kolorze przyciągnie mój wzrok. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Śliczny kolor, szkoda że nie mogłem go wybrać. Ja wybrałem za to niebieski Portimao M. Myślę że też całkiem spoko, chociaż do tego co wspomniałeś się nie umywa nawet.

Opublikowano

Ojciec oddał Stelvio do przeglądu na weekend świąteczny i dostał Tonale na zastępstwo, postanowiłem więc przetestować na wycieczce skoro pogoda jest taka malina.

 

IMG_2815.thumb.jpeg.148ab61ef7e40fff402c077bf87b9dfc.jpeg

 

Wrażenia bardzo dobre, Tonale z bliska wygląda lepiej niż w rzeczywistości. Środek to super połączenie nowoczesnych multimediów (o niebo lepsze niż w Giulii czy Stelvio) i fizycznych przycisków od klimatyzacji, czy nawiewu. Sam interfejs mi się spodobał, spodziewałem się jakiegoś włoskiego przekombinowania a jednak wystarczyła chwila by ogarnąć wszystko. Jedyne co to ekran mógłby być te 1-2 cale większy, bo jest mniejszy niż Peugeocie 308.

 

Miejsca w środku a szczególnie na tylnej kanapie wystarczajaco, to jest kompaktowy SUV a stylu mogłem się rozłożyć jak w limuzynie. Bagażnik spory z dodatkową półką i zestawem naprawczym + wylot na narty.

 

Sama jazda również świetna, to miękka hybryda z 160km, nie jest sportowcem ale nie jest też mułem, myślę że na kombinację miasto/trasa ten silnik jest w pełni wystarczający. Układ kierowniczy przyjemny, lekki, czułem się jak w sporo mniejszym kompakcie. Wiadomo, fajniej byłoby mieć plugina Q4 280km, ale ta wersja ma bagażnik 350l bo bateria zabiera miejsca, to mniej niż w mojej Giulietcie więc dla mnie odpada. Auto podczas mieszanej trasy którą zrobiliśmy spaliło średnio 7,4l co myślę że jest bardzo dobrym wynikiem.

 

Będę mieć rozkminę w niedalekiej przyszłości, auto jest piękne w środku i na zewnątrz, dobrze wyposażone, gwarancja 5 lat i fajna opcja finansowania (wpłata 50%, drugie 50% rozłożone na 36 miesięcy raty 0%). Ciężko mi się do czegoś przyczepić tutaj, gdyby było te 20-30km więcej to byłoby idealnie.

 

Pamiętam jak przy kupnie Peugeota analizowaliśmy Nissana Juke i Qashqaia (nowe modele), przecież to jest przepaść na tle Tonale pod w zasadzie każdym względem: wyglądu, jakości, przyjemności z jazdy. Nie rozumiem czemu tak dużo jeździ Qashqaiów a tak mało Alf :dunno:

  • Plusik 3
  • Lubię! 1
Opublikowano

Ojciec zadowolony ze Stelvio? Wrzucisz fotę? :)

 

Ostatnio byłem w Harleyu w Toruniu, mieli też salon Alfy (w tym samym budynku), ale zrezygnowali, bo podobno nie byli dużego zainteresowania, a wymagania importera spore.

Opublikowano

Alfy mają genialne środki. Chyba ostatnia marka, która łączy nowoczesne wnętrze i multimedia, ale ma dalej klasyczne zegary czy obsługę. Gdybym miał kasę to bankowo brałbym pod uwagę.

2020-Alfa-Romeo-Giulia-Q4-Ti-Sport-dashboard.webp

Opublikowano

No sugerować się awaryjnością aut sprzed 25 lat to nie brzmi zbyt rozsądnie, skoro motoryzacja wygląda inaczej chyba pod każdym względem.

 

Tonale jest zajebiste, a Alfy nigdy mi nie leżały. Ostatnio na otomoto oglądałem różne suvy w granicach 200k zł i zrobiło na mnie ogromne wrażenie. Chciałbym sprawdzić na żywo jak przestrzeń dla kierowcy i bagażnik, bo zawsze byłem sceptycznie nastawiony do mniejszych suvów.

 

 

Opublikowano

Wiadomo, że nie jest rozsądne. Ale wybór jest taki, że mogę wyeliminować marki co do których mam złe wspomnienia. W każdym razie mój syn za 2 lata robi prawo jazdy, dostaje moją Hondę, a ja będę wybierał co sobie sprawić

Opublikowano

Włączyłem sobie jakieś video testy Tonale i akurat za przestrzeń w środku jest krytykowane, no nie jest to auto dla wysokich osób. Bagażnik w hybrydzie nie ma nawet 400l, co na suva jest słabe. Multimedia mułowate, wykończenie żart, a silnik elektryczny żyje swoim życiem xd No, ale sylwetka i wnętrze dla mnie top, jeśli chodzi o design.

Opublikowano (edytowane)

Nie bijcie, ale kupowanie Tonale bo chce się doświadczyć vibe Alfy który pokochało wielu miłośników motoryzacji, to trochę jak kupować Porsche Macan bo w młodości miałeś plakaty 911 na ścianie i chcesz pokazać że jesteś miłośnikiem marki.

 

A samo auto no cóż, może i ładne, ale jakoś nie jestem w stanie pozbyć się wrażenia że to auto projektowali nie pasjonaci a księgowi którzy wydumali że ludzie chcą suvy więc takie auto muszą dostarczyć, no ale musi mieć parę charakterystycznych cech wizualnych alfy to ludzie będą się zachwycać że ma scudetto. Nie widzę tutaj tego szukania swojej drogi która chociażby sprawiła że Alfa wypuściła na rynek model Giulia w momencie gdy segment D umiera. Do tego zrobili tylko sedana w sytuacji gdy resztki aut tego segmentu to kombiaki, na dodatek nie wzięli jakiejś przednionapedowej platformy z koncernu ale stworzyli platformę z napędem na tył, a na deser wbrew Gretcie Thunberg wrzucili tam silnik 2.9 510KM pokazując że mają jaja wyzwać na pojedynek BMW M3. I wg wielu osób ten pojedynek wygrali. 

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 3
Opublikowano

Alfa dla mnie super marka, ale to Tonale to właśnie zwiastun tego, czego w obecnej motoryzacji nie lubię. Kolejny suvik - dziadkowóz, ze śmiesznym silniczkiem, napakowany elektroniką, nieróżniący się od innych tego typu samochodów. Co innego analogowa, piękna Giulia i Stelvio, czyli moim zdaniem najładniejszy suv na rynku, który potrafi też szybko jeździć. 

 

 

 

 

Opublikowano
10 hours ago, Mani said:

No klasycznych zegarów to już w alfach chyba nie ma z tego co kojarze. Smuteczek bardzo bo klimacik był. Teraz to wszędzie te tablety i  każde auto prawie identycznie wewnątrz wygląda. 

To lipa :( to wnętrze Gulii z 2023 roku i ja bym tylko taką Alfę chciał, ale jeśli w kolejnym modelu będzie tak jak wszędzie to dla mnie naprawdę motoryzacja przestaje być jakkolwiek pasjonująca i ciekawa. 

Opublikowano
19 godzin temu, [InSaNe] napisał:

Ojciec zadowolony ze Stelvio? Wrzucisz fotę? :)

 

Ostatnio byłem w Harleyu w Toruniu, mieli też salon Alfy (w tym samym budynku), ale zrezygnowali, bo podobno nie byli dużego zainteresowania, a wymagania importera spore.

 

Zadowolony ze Stelvio, oprócz spalania w mieście (średnio 15l). Nie mam zdjęcia ale to wersja Veloce z niebieskim lakierem i 280km pod maską.

 

9 godzin temu, gtfan napisał:

Nie bijcie, ale kupowanie Tonale bo chce się doświadczyć vibe Alfy który pokochało wielu miłośników motoryzacji, to trochę jak kupować Porsche Macan bo w młodości miałeś plakaty 911 na ścianie i chcesz pokazać że jesteś miłośnikiem marki.

 

A samo auto no cóż, może i ładne, ale jakoś nie jestem w stanie pozbyć się wrażenia że to auto projektowali nie pasjonaci a księgowi którzy wydumali że ludzie chcą suvy więc takie auto muszą dostarczyć, no ale musi mieć parę charakterystycznych cech wizualnych alfy to ludzie będą się zachwycać że ma scudetto. Nie widzę tutaj tego szukania swojej drogi która chociażby sprawiła że Alfa wypuściła na rynek model Giulia w momencie gdy segment D umiera. Do tego zrobili tylko sedana w sytuacji gdy resztki aut tego segmentu to kombiaki, na dodatek nie wzięli jakiejś przednionapedowej platformy z koncernu ale stworzyli platformę z napędem na tył, a na deser wbrew Gretcie Thunberg wrzucili tam silnik 2.9 510KM pokazując że mają jaja wyzwać na pojedynek BMW M3. I wg wielu osób ten pojedynek wygrali. 

 

Wszystko prawda, ale takie są czasy że ludzie mają w dupie sedany, hatchbacki i chcą mieć crossovera lub suva. Giulie się zbyt dobrze nie sprzedają, więc Tonale (i zaraz Milano), mają uratować markę przed wyginięciem, ja to rozumiem. A Tonale uważam że ma nie mniej charakteru niż małe Giulietty które widać na codzień.

 

38 minut temu, Sedrak napisał:

To lipa :( to wnętrze Gulii z 2023 roku i ja bym tylko taką Alfę chciał, ale jeśli w kolejnym modelu będzie tak jak wszędzie to dla mnie naprawdę motoryzacja przestaje być jakkolwiek pasjonująca i ciekawa. 

 

Akurat wnętrze w Tonale jest bardzo spoko, nie ma klasycznych zegarów tylko cyfrowa imitacja, ale lepsze to niż nic. Środek jest o niebo lepszy i ciekawszy niż w Toyotach czy Kiach.

433773745_815527600405222_6671922233433982200_n.jpg

  • Plusik 2
Opublikowano

Ok, ale czemu chcieć analogowe zegary w daily? Miałem analogowe zegary w Fiacie Punto, później w A3 z maleńkim czarno-białym wyświetlaczem pośrodku, teraz w Golfie jest ładny kolorowy ekran i zgadnijcie, które są najlepsze. 
 

I tak wyświetlam sobie klasyczne zegary, lubię je mieć, ale pomiędzy oraz w środku każdego z zegarów jest miejsce na dodatkowe przydatne informacje. Np. pośrodku prędkościomierza mam precyzyjny cyfrowy odczyt prędkości, w obrotomierzu bieg i tryb jazdy, pomiędzy dane podróży. Można też eksperymentować i ustawić sobie piosenki z okładką płyty, mapę, zmieniać kolory… Właśnie Alfy, jak również Mustang czy w przyszłości GTI mają opcje ustawiania historycznych zegarów, można naprawdę się bawić stylami. 

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Mustang napisał:

Ok, ale czemu chcieć analogowe zegary w daily? Miałem analogowe zegary w Fiacie Punto, później w A3 z maleńkim czarno-białym wyświetlaczem pośrodku, teraz w Golfie jest ładny kolorowy ekran i zgadnijcie, które są najlepsze. 
 

I tak wyświetlam sobie klasyczne zegary, lubię je mieć, ale pomiędzy oraz w środku każdego z zegarów jest miejsce na dodatkowe przydatne informacje. Np. pośrodku prędkościomierza mam precyzyjny cyfrowy odczyt prędkości, w obrotomierzu bieg i tryb jazdy, pomiędzy dane podróży. Można też eksperymentować i ustawić sobie piosenki z okładką płyty, mapę, zmieniać kolory… Właśnie Alfy, jak również Mustang czy w przyszłości GTI mają opcje ustawiania historycznych zegarów, można naprawdę się bawić stylami. 

 

no nie wiem, jak dla mnie wyświetlanie klasycznych zegarów na kolorowym ekranie to trochę jak sportowy dźwięk auta z głośnika zamiast z wydechu. mi jakoś kompletnie te ekrany zamiast zegarów nie podchodzą, klasyczne zegary i mały komputer pomiędzy nimi to moim zdaniem lepsze rozwiązanie bo jednak duże ekrany w nocy nie są dobre bo wzrok naturalnie podąża za światłem. tak samo jak nie są dobre haptyczne przyciski na kierownicy, kolejny poroniony pomysł, albo zabieranie pokręteł i ukrywanie ich w menu lub zastępowanie mało precyzyjnymi suwakami. nie zawsze innowacje i postęp to jest dobry kierunek...

 

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 2
Opublikowano
44 minuty temu, Mustang napisał:

Ok, ale czemu chcieć analogowe zegary w daily? Miałem analogowe zegary w Fiacie Punto, później w A3 z maleńkim czarno-białym wyświetlaczem pośrodku, teraz w Golfie jest ładny kolorowy ekran i zgadnijcie, które są najlepsze. 
 

I tak wyświetlam sobie klasyczne zegary, lubię je mieć, ale pomiędzy oraz w środku każdego z zegarów jest miejsce na dodatkowe przydatne informacje. Np. pośrodku prędkościomierza mam precyzyjny cyfrowy odczyt prędkości, w obrotomierzu bieg i tryb jazdy, pomiędzy dane podróży. Można też eksperymentować i ustawić sobie piosenki z okładką płyty, mapę, zmieniać kolory… Właśnie Alfy, jak również Mustang czy w przyszłości GTI mają opcje ustawiania historycznych zegarów, można naprawdę się bawić stylami. 

No ja mam podobnie, akurat za analogowymi zegarami nie tęsknię (naprawdę można pod siebie dobrać styl, jasność i potrzeby). Co innego fizyczne przyciski od klimy czy kabana haptyka na kierownicy (naj gowno wg mnie). Bardzo nie lubię maziać pod tablecie aby np coś w klimie zmienić.

Łapię się na tym, że coraz częściej struję różnymi funkcjami dźwiękiem.

Opublikowano
2 hours ago, Mustang said:

Ok, ale czemu chcieć analogowe zegary w daily? Miałem analogowe zegary w Fiacie Punto, później w A3 z maleńkim czarno-białym wyświetlaczem pośrodku, teraz w Golfie jest ładny kolorowy ekran i zgadnijcie, które są najlepsze. 
 

I tak wyświetlam sobie klasyczne zegary, lubię je mieć, ale pomiędzy oraz w środku każdego z zegarów jest miejsce na dodatkowe przydatne informacje. Np. pośrodku prędkościomierza mam precyzyjny cyfrowy odczyt prędkości, w obrotomierzu bieg i tryb jazdy, pomiędzy dane podróży. Można też eksperymentować i ustawić sobie piosenki z okładką płyty, mapę, zmieniać kolory… Właśnie Alfy, jak również Mustang czy w przyszłości GTI mają opcje ustawiania historycznych zegarów, można naprawdę się bawić stylami. 

 

Chińczycy to już od dawna robią :D Tzn ekrany zamiast zegarów dowolnego wyglądu. Kumpel ma w Golfie Mk7.5 GTI taki ekran z alliexpres zamiast zegarów i wyświetla sobie jakie chce - od fabrycznych, przez zegary z Golfa 2, po zegary z Audi RS3 czy R8, zależy jaki ma nastrój ;) Działa nawet płynniej niż wiele fabrycznych rozwiązań.

 

Tonale jeździł trochę kumpel w firmie, co produkuje instalacje LPG i to po prostu Jeep Compass w ciekawszym nadwoziu i wnętrzu, jeździ jak każdy kompaktowy Suv.

 

Można też dobrze potrollować fanów Alfy i sprowadzić sobie ze stanów bliźniaka Dodga Horneta :kekw:

Dodge Hornet – Wikipedia, wolna encyklopedia

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...