Opublikowano 24 maja 202424 maj Kupowanie używanego auta w Polsce to zawsze przygoda mniej więcej jak chodzenie po polu minowym. Wszyscy chcą wszystkich wydymać.
Opublikowano 24 maja 202424 maj Bywa też na odwrót. Szukaliśmy kobiecie małego auta do 50k, a ostatecznie wzięliśmy Yarisa za 40k
Opublikowano 24 maja 202424 maj 15 godzin temu, teddy napisał(a): Katalogowo wyszlo prawie 280k, 215 + 65 dodatki. W salonie gosc zjechal z cena do 221, tylko jakies 16k wiecej od passata o podobnej konfiguracji Jakim cudem dostałeś taki rabat? Ja dostałem 7k Przy katalogowej cenie auta 189k . Tłumaczył to tym, że to wersja liftingowa i na więcej nie mam co marzyć.
Opublikowano 24 maja 202424 maj 16 minut temu, Shago napisał(a): Jakim cudem dostałeś taki rabat? Ja dostałem 7k Przy katalogowej cenie auta 189k . Tłumaczył to tym, że to wersja liftingowa i na więcej nie mam co marzyć. Nie wiem xD Zakladam ze moze cyrk ktory zaczal sie podczas pandemii zaczyna sie konczyc i dealerzy mocniej konkuruja cenami. W audi tez byly jakies wyprzedaze rocznika ostatnio i widzialem na niektorych modelach -70k nawet. Ogolnie gosc od razu powiedzial ze na passata i arteona maja promocje, na arteona bylo 18% ale finalnie wyszlo -20% Jak dla mnie troche dziwna taktyka bo mysle ze jakby ktos sobie skonfigurowal dopasiona opcje i od razu zobaczyl cene po znizkach (ewentualnie ciut wyzsza zeby mozna sobie bylo ponegocjowac) to by pewnie wiecej osob sie wybralo do salonu. No ale skoro robia w ten sposob to chyba dziala taktyka
Opublikowano 24 maja 202424 maj Na Golfa wersję nie liftingową gość mi faktycznie dawał 20k rabatu, ale to się nawet nie ociera o to co dostałeś Ty. No nieźle
Opublikowano 24 maja 202424 maj 23 minutes ago, Shago said: Jakim cudem dostałeś taki rabat? Ja dostałem 7k Przy katalogowej cenie auta 189k . Tłumaczył to tym, że to wersja liftingowa i na więcej nie mam co marzyć. No właśnie dlatego, na nowości zwykle rabat jest dużo mniejszy niż na starsze modele albo wyprzedaże rocznika. Arteon nigdy nie był sukcesem sprzedażowym, a teraz jak jeszcze jest zupełnie nowy Passat i Superb, muszą zachęcać argumentem finansowym.
Opublikowano 24 maja 202424 maj Godzinę temu, Bartg napisał(a): Kupowanie używanego auta w Polsce to zawsze przygoda mniej więcej jak chodzenie po polu minowym. Wszyscy chcą wszystkich wydymać. Wierz mi, że sprzedaż to tez jest ciekawa przygoda nawet jak chcesz być szczery
Opublikowano 24 maja 202424 maj @teddy Arteon idzie do produkcji czy z placu? a przy okazji to ciekawe wyprzedaże Arteona mogą być za rok jak pewnie zaczną go zastępować nową wersją (tak zakładam że to zrobią bo Passat jest już nowy więc pewnie dopasują Arteona), w tym roku nowe Passaty ale poprzedniej generacji schodziły na mega upustach...
Opublikowano 24 maja 202424 maj 7 minut temu, Mustang napisał(a): No właśnie dlatego, na nowości zwykle rabat jest dużo mniejszy niż na starsze modele albo wyprzedaże rocznika. Arteon nigdy nie był sukcesem sprzedażowym, a teraz jak jeszcze jest zupełnie nowy Passat i Superb, muszą zachęcać argumentem finansowym. Dla mnie Arteon jest za wielki, nie mógłbym tym jeździć po Warszawie. Swoją drogą ciekaw jestem kiedy Golf lifting będzie można fizycznie zobaczyć w salonie.
Opublikowano 24 maja 202424 maj 6 minutes ago, BRY@N said: Wierz mi, że sprzedaż to tez jest ciekawa przygoda nawet jak chcesz być szczery Wiem, sprzedawałem dwa w swoim życiu Na szczęście oba poszły do napalonych klientów, którzy nawet nie chcieli na stację diagnostyczną pojechać. Nie to, że z autami coś było bardzo nie tak, ale w 10 czy 15 letnim aucie zawsze coś znajdziesz. Ale taki urok ładnie porobionych aut, kupujesz oczami
Opublikowano 24 maja 202424 maj 1 minutę temu, Shago napisał(a): Swoją drogą ciekaw jestem kiedy Golf lifting będzie można fizycznie zobaczyć w salonie. a kiedy odbierasz swojego wieśwagena? bo w sumie chętnie poznam opinie jak już zaczniejsz jeździć bo po wczorajszym siedzeniu nad cennikami wychodzi że Golf mi będzie najlepiej pasował...
Opublikowano 24 maja 202424 maj @gtfan nowka nowka, skladac go beda dopiero. To jest podobno ostatni rocznik arteona to moze dlatego tez robia obnizki zeby sie pozbyc komponentow. Nie bedzie juz nowej wersji :<
Opublikowano 24 maja 202424 maj 4 minuty temu, gtfan napisał(a): a kiedy odbierasz swojego wieśwagena? bo w sumie chętnie poznam opinie jak już zaczniejsz jeździć bo po wczorajszym siedzeniu nad cennikami wychodzi że Golf mi będzie najlepiej pasował... Hah, dobre pytanie. Miał być połowa lipca - do połowy sierpnia. Miałem cierpliwie czekać na telefon, do tej pory takowego nie było. Chyba się przypomnę i zadam to pytanie
Opublikowano 24 maja 202424 maj 21 minutes ago, gtfan said: a kiedy odbierasz swojego wieśwagena? bo w sumie chętnie poznam opinie jak już zaczniejsz jeździć bo po wczorajszym siedzeniu nad cennikami wychodzi że Golf mi będzie najlepiej pasował... Z ciekawości, golf wychodzi finansowo lepiej niż inne vagi?
Opublikowano 24 maja 202424 maj 1 godzinę temu, BRY@N napisał(a): bo się trafiła pewna sztuka Nie istnieje takie pojęcie na polskim rynku samochodów używanych.
Opublikowano 24 maja 202424 maj 36 minut temu, Mustang napisał(a): Z ciekawości, golf wychodzi finansowo lepiej niż inne vagi? problem w tym że teraz ciężko to porównać bo modele przechodzą liftingi, stare są na sporych wyprzedażach, nowe nie zawsze mają pełną ofertę. dlatego stan na ten moment może być jeszcze przekłamany, ale na wiosnę jak będę zmieniał to może być już inaczej. w każdym razie za punkt wyjścia przyjąłem golfa kombi 1.5 tsi 150KM dsg (ten sam silnik dla wszystkich innych aut), większość aut ma większość rzeczy które potrzebuję, ale jest też wyposażenie nieoczywiste a niezbędne dla mnie - elektryczne fotele z pamięcią ustawień, bo zmieniam się za kółkiem z żoną. wychodzi więc że jest wersja style która katalogowo kosztuje 138k plus lakier, ma wszystko co chcę, no może oprócz szyb tylnych przyciemnianych ale to można jako dodatek. nie wiem też co oznaczają światła LED Plus i jak to się ma do matrixów, ale zakładam że mogą mi wystarczyć. i teraz tak - nowe octavia ma póki co 2 wersja wyposażenie, nawet ta podstawowa z tym samym silnikiem w cenniku jest droższa bo z lakierem kosztuje niecałe 150k, a nie ma nawet porządnego ekranu tylko mały i ogromne ramki, nie mówiąc o elektrycznych fotelach z pamięcią których nawet nie widzę w cenniku. także bardzo słabo póki co, trzeba czekać na pełen cennik. nowa cupra - cennikowo od 155k, ale od razu trzeba dodać pakiet z fotelami z pamięcią ustawień za ponad 5k, do tego trochę innych mniejszych dodatków (bo nie ma chociażby kamery cofania w standardzie), wyjdzie ze 165k przynajmniej. także na upartego golf w wersji style ma wszystko minimum co mi potrzeba a kosztuje cennikowo mniej niż 145k z lakierem, także nie sądzę że nawet po rabatach reszta będzie w stanie zagrozić. a przecież od golfa też jakiś rabat dostanę, tym bardziej że skoro fabryczna konfiguracja mi pasuje (czego o innych modelach nie mogę powiedzieć) to będę mógł polować na auta ze stocku z poprzedniego rocznika. ale jak będzie to zobaczymy na wiosnę, sporo może się zmienić do tego czasu aha, dla porównania - Hyundai i30 w max wersji z pakietem z elektrycznymi fotelami i z lakierem metalic - z upustem pięciu koła wychodzi 143k i pewnie coś jeszcze do urwania. także chyba bym postawił jednak na golfa... Edytowane 24 maja 202424 maj przez gtfan
Opublikowano 24 maja 202424 maj Aha, rzeczywiście style ma te fotele z pamięcią. Ja na stronie widzę ciut wyższe ceny, ale nadal poniżej 150k. LED plus wystarczą. Ale Leon - Seat - nawet z opcjonalną alcantarą / fotelami z pamięcią raczej wychodzi taniej, chociaż nie chce mi się porównywać teraz detali wyposażenia.
Opublikowano 24 maja 202424 maj 8 minut temu, Mustang napisał(a): Ja na stronie widzę ciut wyższe ceny, ale nadal poniżej 150k. korzystałem z tej strony https://cenniki.volkswagen.pl/Nowy-Golf-Variant.html i teraz widzę błąd, wziąłem do porównania wersję manual sorry w każdym razie wersja style z dsg z lakierem wychodzi 152.5k, sporo więcej niż napisałem ale octavia i cupra i tak ciągle wychodzą drożej. a tak jak pisałem z racji że wystarczyłaby mi podstawowa konfiguracja to raczej bez problemu znalazłbym taką na wyprzedaży rocznika, więc nie sądzę że skoda czy cupra które bym musiał konfigurować byłyby w stanie kosztować mniej, przynajmniej na ten moment. ale seata może też obadam, może być faktycznie tańszy niż golf Edytowane 24 maja 202424 maj przez gtfan
Opublikowano 24 maja 202424 maj 18 minut temu, gtfan napisał(a): problem w tym że teraz ciężko to porównać bo modele przechodzą liftingi, stare są na sporych wyprzedażach, nowe nie zawsze mają pełną ofertę. dlatego stan na ten moment może być jeszcze przekłamany, ale na wiosnę jak będę zmieniał to może być już inaczej. w każdym razie za punkt wyjścia przyjąłem golfa kombi 1.5 tsi 150KM dsg (ten sam silnik dla wszystkich innych aut), większość aut ma większość rzeczy które potrzebuję, ale jest też wyposażenie nieoczywiste a niezbędne dla mnie - elektryczne fotele z pamięcią ustawień, bo zmieniam się za kółkiem z żoną. wychodzi więc że jest wersja style która katalogowo kosztuje 138k plus lakier, ma wszystko co chcę, no może oprócz szyb tylnych przyciemnianych ale to można jako dodatek. nie wiem też co oznaczają światła LED Plus i jak to się ma do matrixów, ale zakładam że mogą mi wystarczyć. i teraz tak - nowe octavia ma póki co 2 wersja wyposażenie, nawet ta podstawowa z tym samym silnikiem w cenniku jest droższa bo z lakierem kosztuje niecałe 150k, a nie ma nawet porządnego ekranu tylko mały i ogromne ramki, nie mówiąc o elektrycznych fotelach z pamięcią których nawet nie widzę w cenniku. także bardzo słabo póki co, trzeba czekać na pełen cennik. nowa cupra - cennikowo od 155k, ale od razu trzeba dodać pakiet z fotelami z pamięcią ustawień za ponad 5k, do tego trochę innych mniejszych dodatków (bo nie ma chociażby kamery cofania w standardzie), wyjdzie ze 165k przynajmniej. także na upartego golf w wersji style ma wszystko minimum co mi potrzeba a kosztuje cennikowo mniej niż 145k z lakierem, także nie sądzę że nawet po rabatach reszta będzie w stanie zagrozić. a przecież od golfa też jakiś rabat dostanę, tym bardziej że skoro fabryczna konfiguracja mi pasuje (czego o innych modelach nie mogę powiedzieć) to będę mógł polować na auta ze stocku z poprzedniego rocznika. ale jak będzie to zobaczymy na wiosnę, sporo może się zmienić do tego czasu aha, dla porównania - Hyundai i30 w max wersji z pakietem z elektrycznymi fotelami i z lakierem metalic - z upustem pięciu koła wychodzi 143k i pewnie coś jeszcze do urwania. także chyba bym postawił jednak na golfa... Podobne rozkminy jak u mnie :). Tylko ja dobrałem wyposażenie pod korek niemalże. Panoramiczny dach? Musiał być. Hak do holowania? Musiał być, łatwiej rowery transportować. Światła matrycowe? A dlaczego nie? No i asystenty jazdy: asystent jazdy w korku to gamechanger dla mnie. Ahh, no Golf ma dla mnie jeszcze jedną wielką zaletę: to chyba najmniejsze kombi obecnie na rynku, a bagażnik i tak ponad 600l.
Opublikowano 24 maja 202424 maj 30 minut temu, HenrykIggO napisał(a): Nie istnieje takie pojęcie na polskim rynku samochodów używanych. Akurat kupowałem od rodziny i mam w rodzinie kolesia co pracuje w serwisie Toyoty, który go sprawdzał.
Opublikowano 24 maja 202424 maj Seat Leon miał teraz na rok 2025 pół-lifting: nowy ekran w środku, nowe silniki, nowy lakier fjord blue, światła matrycowe w opcji, ale równocześnie bez zmian stylistycznych. Jakieś ploty były, że stylistykę zmienią później, a obsuwa wynika ze zmiany strategii (mieli wygaszać markę i zostawić tylko Cuprę, ale za dobrze się sprzedaje + ev zwolniły).
Opublikowano 24 maja 202424 maj 45 minut temu, Shago napisał(a): Podobne rozkminy jak u mnie :). Tylko ja dobrałem wyposażenie pod korek niemalże. Panoramiczny dach? Musiał być. Hak do holowania? Musiał być, łatwiej rowery transportować. Światła matrycowe? A dlaczego nie? No i asystenty jazdy: asystent jazdy w korku to gamechanger dla mnie. Ahh, no Golf ma dla mnie jeszcze jedną wielką zaletę: to chyba najmniejsze kombi obecnie na rynku, a bagażnik i tak ponad 600l. mimo wszystko po cichu liczę że skoda będzie bardziej konkurencyjna cenowo bo mi zwyczajnie stylistycznie bardziej się podoba no i mam nadzieję że tak jak do tej pory będzie opcja dołożenia 10k do konfiguracji golfa i dostać podobnie wyposażone auto ale w wersji 2.0 4x4 Edytowane 24 maja 202424 maj przez gtfan
Opublikowano 24 maja 202424 maj 43 minuty temu, Mustang napisał(a): Seat Leon miał teraz na rok 2025 pół-lifting: nowy ekran w środku, owe silniki, nowy lakier fjord blue, światła matrycowe w opcji, ale równocześnie bez zmian stylistycznych. Jakieś ploty były, że stylistykę zmienią później, a obsuwa wynika ze zmiany strategii (mieli wygaszać markę i zostawić tylko Cuprę, ale za dobrze się sprzedaje + ev zwolniły). właśnie przeglądam sobie cennik Seata Leona no i wygląda to całkiem spoko wiadomo Cupra to nie jest ale w sumie jako tatusiowóz pewnie lepiej się ten Seat sprawdzi
Opublikowano 24 maja 202424 maj Seat Leon bardzo fajny samochód i dobrze wygląda. W środku nie byłem, oglądałem tylko Seata Terraco i wnętrze miał porządnie zrobione, kierownica i kilka innych elementów takie jak u mnie w Cuprze.
Opublikowano 24 maja 202424 maj 9 godzin temu, AdiCarrion napisał(a): Siemka, a 3-4 letnie nie będzie tańsze os 1-2 letniego? Siemka, chciałem doradzić staremu przyjacielowi bo my się znamy wiesz, lepiej niech kupi używane auto , które ktoś już skonfigurował niż miałby robić to sam, bo on się nie zna na autach.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.