Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, LeifErikson napisał(a):

a takie w miarę świeże auta z prywatnych rąk to chyba igła w stogu siana. 

 

Mi tak wiosną udało się wyhaczyć dla teściów Sandero Stepway roczna z przebiegiem 9000 km i jeszcze z pakietem serwisowym opłaconym na 5 lat. Ale jak piszesz, to był traf i to jeszcze pod nosem. Na razie analizuję ogłoszenia i patrzę co się pokazuje a co ile wisi. 

Opublikowano
12 minut temu, Artur_K napisał(a):

 

Mi tak wiosną udało się wyhaczyć dla teściów Sandero Stepway roczna z przebiegiem 9000 km i jeszcze z pakietem serwisowym opłaconym na 5 lat. Ale jak piszesz, to był traf i to jeszcze pod nosem. Na razie analizuję ogłoszenia i patrzę co się pokazuje a co ile wisi. 

 

Wow, dlaczego ktoś sprzedawał?

Opublikowano
20 minut temu, LeifErikson napisał(a):

Wow, dlaczego ktoś sprzedawał?

 

Kwestie finansowe, ale analizowałem cenniki i jeżeli udało im się przy zamówieniu trafić jakąś dobrą promocję czy wyprzedaż to sprzedali to auto za niewiele mniej niż kupili, tak ceny poszybowały w górę. No ale teściowie zadowoleni, bo mimo wszystko cena w stosunku do nowego była atrakcyjna.

Opublikowano
4 godziny temu, Bartg napisał(a):

 

Tak jest jak piszesz, kumpel niedawno odebrał nowego Partnera do firmy to musiał sam się prosić, żeby mu wymienili olej po 10k km, skoro zalecane jest co 30k km :dunno:

To samo u mnie. Ford zaleca co 30k km wymianę oleju, a ja zrobiłem po 2k i potem interwały 15, 30, 45, 60, 75 i 90, bo zawsze wypadało krócej niż 1 rok. W serwisie też raczej zdziwieni, bo rzadko kto tak robi.

Opublikowano
3 godziny temu, Sedrak napisał(a):

A nie lepiej pojechać i zrobić w swoim warsztacie co 15k? Wyjdzie dużo taniej, wstawisz oryginalny filtr oleju i po sprawie. 

I masz pewność, że zostało to zrobione ;) Znam z autopsji wypady do ASO i filtry oraz olej nie został wymienione. J**** ASO, a ASO Audi we Wrocku to omijać szerokim łukiem.

Opublikowano
4 godziny temu, Sedrak napisał(a):

A nie lepiej pojechać i zrobić w swoim warsztacie co 15k? Wyjdzie dużo taniej, wstawisz oryginalny filtr oleju i po sprawie. 

Ale jak będę sprzedawał to mam pełną historię do wglądu w ASO Forda, że było dbane. Jest to ultimate karta przetargowa, niezależnie czy przyjdzie mi sprzedać prywatnie, czy oddać w rozliczeniu.

 

Oczywiście, robiąc poza ASO, mogę gromadzić też faktury, ale takiej mocy już to nie ma.

 

Plus mam przedłużoną gwarancję, więc wszystko robią w ASO, czy chcę, czy nie :kekw:

Opublikowano
3 hours ago, Faranell said:

I masz pewność, że zostało to zrobione ;) Znam z autopsji wypady do ASO i filtry oraz olej nie został wymienione. J**** ASO, a ASO Audi we Wrocku to omijać szerokim łukiem.

W moim na pewno robią, mam dowód, bo leją tak szczodrze, że ostatnio samochód wywalił błąd przelania oleju i musiałem wracać żeby spuścili :reggie:

  • Haha 3
Opublikowano
11 godzin temu, Mustang napisał(a):

błąd przelania oleju i musiałem wracać żeby spuścili 

 

Zawsze jest ryzyko, że podczas wymiany, zapomnieli zlać stary olej i tylko dolali nowego ;) 

 

Nie wiem jak w innych markach, ale w maździe w trakcie przeglądu serwisowego dostaje filmiki z przeglądy każdego elementu łącznie z wyglądem filtrów i analizą zużycia poszczególnych elementów. Choć akurat filmiku jak zlewają olej nie było nigdy ;) 

Opublikowano
19 minut temu, Artur_K napisał(a):

 

Zawsze jest ryzyko, że podczas wymiany, zapomnieli zlać stary olej i tylko dolali nowego ;) 

 

Nie wiem jak w innych markach, ale w maździe w trakcie przeglądu serwisowego dostaje filmiki z przeglądy każdego elementu łącznie z wyglądem filtrów i analizą zużycia poszczególnych elementów. Choć akurat filmiku jak zlewają olej nie było nigdy ;) 

W Audi doprosić się o cokolwiek z serwisu, to graniczy z cudem, no ale ich wiedza jest zerowa i podejście do klienta tragicznie więc nie ma co się dziwić. W Porsche luz, ziomek nawet dzwoni i na kamerce pokazuje co jest robione i obsługa jest top - ale pewnie jak wszędzie, serwis serwisowi nie równy.

Opublikowano

A to spoko takie filmiki. Na pewno też bym bardziej się interesował, ale skoro za przeglądy płaci firma, to nie będę kombinował. 
No w Audi też miałem doświadczenia jak wszędzie, żadnego feelingu premium. Jak jeździłem się skarżyć na trzeszczący ekran w A3 (użytkowanym od nowości, nie mówię o 20 letnim trupie), to mnie zbywali. Jak nie działał CarPlay, to sam szukałem informacji na jakiś hiszpańskich akurat forach i sam im dzwoniłem, że wyszedł update, bo nic nie wiedzieli. Trudno, wcześniej byłem fanem marki, teraz bez żalu wziąłem VW, a jutro bez żalu mógłbym wziąć Skodę. Nie jestem obrażony na Audi, może kiedyś będę jeździł jakimś innym, ale po prostu przestałem samą markę uważać za coś lepszego. 

Opublikowano

W Fordzie też dostaję inspekcję video i link do listy z zaakceptowaniem robocizny. Zrobili to na covid i zostało. Myślałem, że to już norma wszędzie.

Opublikowano (edytowane)

niestety z ASO jest tak że sam musisz wiedzieć co trzeba zmienić, bo jak oddajesz na przegląd to wymienią olej+filtr i skasują 1000zł.

 

przegląd klimy? a po co jak chłodzi?

wymiana filtra kabinowego? a po co jak nie jest zapchany na tyle żeby blokować powietrze.

olej w skrzyni? producent nie przewiduje wymiany. 

świece i płyn hamulcowy? przecież pan nie zgłaszał (to że jest to rzecz wymieniona w instrukcji że przy takim i takim przebiegu trzeba zmieniać dla utrzymania gwarancji to oczywiście ich nie interesuje jak oddajesz auto na "przegląd gwarancyjny").

zgrzyty w skrzyni biegów? komputer nie pokazuje błędów.

 

i tak w kółko ze wszystkim

 

jedyne aso jakie wspominam dobrze to był 15-20 lat temu Fiat (i to nie jeden serwis bo zaliczałem praktycznie wszystkie na terenie Krakowa), szkoda że marka od tamtego czasu jest niszczona po całości

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

Audi to chyba najgorsze ASO, jest taki warsztat tuningowo-serwisowy Sportmile w Piasecznie, tam fantastyczne przypadki pokazują.

 

Audi RS6, przebieg niecałe 60k km, cieknący tylny dyferencjał jak w 30 letnim bmw, ASO stwierdzilo, ze nie ma interwałów serwisowych dyferencjału, do widzenia.  Dopiero po opublikowaniu posta i filmów przez niezależny serwis i postraszeniu rzeczoznawcą i sądem uznali gwarancję :kekw: Albo S8 z przebiegiem 130k km, na nierówną pracę silnika ASO postanowiło wymienić rozrząd za jakąś chorą kwotę, ale nie pykło im poprawne ustawienie po wymienianie, bo auto straciło kompresję na drugim cylindrze, silnik do śmieci.

 

Ale żeby nie było równie dużo jest przypadków z BMW czy Mercedesa, ta sama jakość. Ostatnio jakoś było, BMW 850 za miliony monet, 35000km, z przedniego dyferencjału kapie jak z Passata B3. Aso chciało uszczelnić silnikonem :kekw:

Opublikowano

Premium wyrobiło sobie markę i teraz już nie muszą się wykazywać, skoro niestety większość klienteli i tak kupi dla samego znaczka, bo samochód traktują przede wszystkim jako symbol statusu przed innymi. Pierwsi użytkownicy i tak jeżdżą tylko do końca leasingu albo gwarancji, kolejni nie zaglądają do ASO, co ma się ASO starać. 

Opublikowano
29 minut temu, Mustang napisał(a):

Premium wyrobiło sobie markę i teraz już nie muszą się wykazywać

No ja jeszcze raz pochwalę mazdę, gdzieś tam marka próbuje aspirować do klasy premium i to w salonie czy serwisie widać. Obsługa przed i po sprzedażowa na prawdę na świetnym poziomie. Gdy 4 lata temu wybierałem samochód po bieganiu od salonu kia, hundaia czy forda gdy weszliśmy do mazdy to inna bajka, a jeżeli chodzi o ceny to wcale nie jest to do premium im na szczęście sporo jeszcze brakuje. Na tyle byłem zadowolony, że w zeszłym roku tata również namówiłem na tą markę. 

Wiadomo, sporo też zależy od ludzi, bo jak trafiam na sprzedawcę od którego lepiej znam cennik i wyposażenie to w ogóle o czym my rozmawiamy. 

Opublikowano
12 minutes ago, Artur_K said:

Wiadomo, sporo też zależy od ludzi, bo jak trafiam na sprzedawcę od którego lepiej znam cennik i wyposażenie to w ogóle o czym my rozmawiamy. 

O to, jak mnie irytuje kiedy to ja muszę sprzedawcy tłumaczyć jakieś rzeczy, które to on powinien wiedzieć. 

Opublikowano
1 hour ago, Mustang said:

Premium wyrobiło sobie markę i teraz już nie muszą się wykazywać, skoro niestety większość klienteli i tak kupi dla samego znaczka, bo samochód traktują przede wszystkim jako symbol statusu przed innymi. Pierwsi użytkownicy i tak jeżdżą tylko do końca leasingu albo gwarancji, kolejni nie zaglądają do ASO, co ma się ASO starać. 

 

Był moment, że to działało, ale od jakiegoś czasu auta premium nie dojeżdżają nawet do końca gwarancji bez poważnych awarii silnika :reggie: Audi 4.0 TFSI z modeli RS to już też legenda nietrwałości, a ASO często zwala winę na użytkowników (pewnie, że jeździli za szybko autem co ma 500+ koni).

Opublikowano
2 godziny temu, Bartg napisał(a):

Audi to chyba najgorsze ASO, jest taki warsztat tuningowo-serwisowy Sportmile w Piasecznie, tam fantastyczne przypadki pokazują.

 

Audi RS6, przebieg niecałe 60k km, cieknący tylny dyferencjał jak w 30 letnim bmw, ASO stwierdzilo, ze nie ma interwałów serwisowych dyferencjału, do widzenia.  Dopiero po opublikowaniu posta i filmów przez niezależny serwis i postraszeniu rzeczoznawcą i sądem uznali gwarancję  Albo S8 z przebiegiem 130k km, na nierówną pracę silnika ASO postanowiło wymienić rozrząd za jakąś chorą kwotę, ale nie pykło im poprawne ustawienie po wymienianie, bo auto straciło kompresję na drugim cylindrze, silnik do śmieci.

 

Ale żeby nie było równie dużo jest przypadków z BMW czy Mercedesa, ta sama jakość. Ostatnio jakoś było, BMW 850 za miliony monet, 35000km, z przedniego dyferencjału kapie jak z Passata B3. Aso chciało uszczelnić silnikonem 

No ale ja miałem podobnie z RS6. Była jakaś nieszczelność między skrzynią a silnikiem ( co wyszło w serwisie do którego ja jeżdżę, jak nie musze pojawić się w ASO).

W ASO stwierdzili, że nic takiego nie występuje, zawołali kierownika, fura na podnośnik i  ja już mocno wkurwiony, a ten do mnie "No tak, delikatnie się poci" - to mu mówię, jak kurwa delikatnie jak kapie z tego.

Ogólnie przebojów miałem z nimi sporo, łącznie z interwencją prawnika, korzysta z ich polisy ubezpieczeniowej itd. książkę mógł bym napisać o braku pojęcia i kompetencji. I nie mówię to u "zwykłym" ASO Audi, ale o ASO Audi Sport które jest dedykowane tylko i wyłącznie S i Rs'om, a pracuje tam banda dekli.

  • WTF 2
Opublikowano
3 minuty temu, Bartg napisał(a):

Czyli coś jest na rzeczy, pamiętam Sportmile swego czasu pisali, że Audi Polska im groziło pozwami jak nie przestaną im szkalować VORSPRUNG DURCH TECHNIK!

Tyle co ja skarg pisałem, ale nic nie udało się ugrać. Swojego czasu w Lublinie jeden z serwisów stracił autoryzację, myślałem, że tutaj też się uda :D

A rozmowy z klientami na parkingu co tam się dzieje i jakie mają przeboje, to już też inna bajka.

 

+ 2 razy uszkodzili mi opony przy zmiane :D I to nie tylko w moim samochodzie, znajomemu w R8 też.

Opublikowano
Teraz, Bartg napisał(a):

Czyli nowe hasło to cztery zera, piąte w ASO.

A największy hit, to było w formie przeprosin zaproszenie na darmowy serwis zawieszenia DRC (niestety żaden warsztat we Wro nie ma tego sprzętu, tylko ASO) i co dostałem w zamian?

Po serwisie koleś wyjeżdżając przyjebał nadkolem w ścianę xD Wtedy już poszło grubo na noże. 

  • Haha 1
  • WTF 1
  • Smutny 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...