Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

16 minut temu, Bartg napisał(a):

To dobre pytanie, ja podziwiam ludzi co kupują takie wynalazki. No ale jest grupa klientów, która musi mieć nowe auto, a że ceny poszybowały w kosmos. I dla nich widocznie Duster jest za mało prestiżowy (nie to, żeby losowe chińskie auto było).

Z tego samego założenia wychodzę. Sam bym nie kupił, wolałbym zejść z wyposażenia ale kupić europejskie/koreańskie/japońskie auto, nie chcę być królikiem doświadczalnym na którym będą sprawdzać czy biznes ma sens i jak nie będzie miał to się będą zawijać jak większość dotychczasowych marek z Chin które się nie przebiły. Tak, wiem że za tymi nowymi markami stoją ogromne koncerny i dużo inwestują, nie tylko w sieć sprzedaży ale też fabryki, ale zasada pozostaje ta sama - niech udowodnią swoją wartość a nie tylko to że mogą sprzedawać auta poniżej kosztów bo ich Chiński rząd dotuje. Poza MG które jest już ładnych parę lat na zachodnim rynku to na ten moment żadnej innej marki z Chin bym nie rozważył. Zresztą, i tak żadna z tych marek nie ma dla mnie nic w ofercie (gdzie jakieś kompaktowe kombi?), bo duże suvy z małymi benzynowymi silnikami turbo spalające 12l w mieście to sorry ale podziękuję.

 

Ale mimo wszystko ciekawe kto te auta faktycznie kupuje

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
10 minut temu, LeifErikson napisał(a):

Polski rynek to jest coś koło 75-80% firmy więc tu zapewne nie jest inaczej. 

wiadomo że większość to będą firmy, tylko ciekawe czy będą to JDG, floty czy wypożyczalnie, bo to jednak pokaże trochę czy jest zainteresowanie w narodzie czy tylko liczą się komórki w excelu.

 

mnie najbardziej ciekawi czy te auta odbiorą klientów indywidualnych Dacii i tanim modelom konkurencji.

  • This 1
Odnośnik do komentarza
3 hours ago, krupek said:

Poprzednie Dustery zdecydowanie królują na budowach, z tego co widzę. Ten nowy też już się pojawia, aczkolwiek, moim zdaniem, tył ma okrutnie brzydki, jak jakiś Ssang Yong dawniej. No, ale pewnie w aucie flotowym to wrażenia mieć nie będzie.

Akurat design nowego Dustera jest ogólnie  oceniany pozytywnie. Trochę zaszaleli, ale efekt jest niezły. 

Odnośnik do komentarza

Z tego co kojarzę niusy to rozbudowują centra dystrybucyjne, chyba na Węgrzech ma być czy nawet juz jest jakieś ogromne.

 

Nie no, wydaje mi się że te chińskie firmy mają już wszystko tip top ogarnięte, to już nie sa jakieś lipne egzotyki, tylko intensywna ekspansja z dobrymi produktami. Kwestia czasu jak sie ludzie zaczną przekonywać i juz raczej nikt tego nie zatrzyma. Oni na wejściu są już w lepszym miejscu niż Korea jak sie u nas rozwijała, bo wchodzą z autami, które już teraz robią wrażenie i niewiele albo nawet niczym nie ustępują konkurencji.

Odnośnik do komentarza
W dniu 16.09.2024 o 13:59, LeifErikson napisał(a):

Jest to silnik wymagajacy jakiejs tam uwagi, ale z drugiej strony nie potrzeba wiele, żeby o niego zadbać, tylko trzeba trafic sztukę z udokumentowana historia


No znalazłem Berlingo ( tam jest 1.2 110KM )pierwszy właściciel, rocznik 2019 październik.wg zapewnień właściciela serwisowany w ramach gwarancji, ale teraz nie ma potwierdzeń na papierze (nie wiem czy citroen też już nie ma kasiazeczek tylko wszystko w jest systemie?), próbuje zweryfikować w serwisie.
W grudniu 2022 przy przebiegu 45 tys. w ramach akcji serwisowej zmieniony pasek. Aktualnie przebieg 61 tys. Olej wymieniony we własnym zakresie ok 15 tys po tamtej wymianie paska, czyli prze chwila.  Zaglądałem przez korek i pasek wygląda ładnie, tzn gładki. 
Teoretycznie chyba dobry trop, ale tamten filmik a szczególnie komentarze do niego nie napawają optymizmem. Boję się brania oleju itd. 
Z drugiej sporo tych samochodów z przebiegami dużo ponad 100 tys więc to też chyba nie jest tak, że każdy silnik jest na śmietnik. Eh jak tu żyć panie premierze ;) 

Odnośnik do komentarza
10 minut temu, Artur_K napisał(a):


No znalazłem Berlingo ( tam jest 1.2 110KM )pierwszy właściciel, rocznik 2019 październik.wg zapewnień właściciela serwisowany w ramach gwarancji, ale teraz nie ma potwierdzeń na papierze (nie wiem czy citroen też już nie ma kasiazeczek tylko wszystko w jest systemie?), próbuje zweryfikować w serwisie.
W grudniu 2022 przy przebiegu 45 tys. w ramach akcji serwisowej zmieniony pasek. Aktualnie przebieg 61 tys. Olej wymieniony we własnym zakresie ok 15 tys po tamtej wymianie paska, czyli prze chwila.  Zaglądałem przez korek i pasek wygląda ładnie, tzn gładki. 
Teoretycznie chyba dobry trop, ale tamten filmik a szczególnie komentarze do niego nie napawają optymizmem. Boję się brania oleju itd. 
Z drugiej sporo tych samochodów z przebiegami dużo ponad 100 tys więc to też chyba nie jest tak, że każdy silnik jest na śmietnik. Eh jak tu żyć panie premierze ;) 

 

Ja tam do niczego nie namawiam, ale internet to takie dziwne miejsce, gdzie zawsze rozdmuchuje się negatywne opinie przez co powstaje zakrzywiony obraz różnych rzeczy. ;) Tych silnikow natłukli już chyba w milionach sztuk i pchają je do wielu różnych aut kilku marek w całej Europie. Mija się auta z tymi silnikami na ulicach co chwilę, jeżdżą i będą jeździć. Wiadomo już że mają swoje wady i nie są idealne, ale które obecnie są? :)

 

Ewentualnym problemem moze jeszcze byc trudniejsza odsprzedaż, bo jak widac internet wydał opinie taka a nie inna, więc jak ktoś jest na to czuły to będzie omijał, czyli potencjalnie grupa chętnych jest mniejsza.

 

Co do historii serwisowej to jeszcze jak ja swojego Puga serwisowałem w okolicach 2021 o ile dobrze pamiętam, to miałem papierowe potwierdzenia na wszystko, ale nie wiem jak to teraz wygląda bo już się nie bawię w nowe auta i aso. ;)

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
W dniu 29.09.2024 o 09:32, LeifErikson napisał(a):

Co do historii serwisowej to jeszcze jak ja swojego Puga serwisowałem w okolicach 2021 o ile dobrze pamiętam, to miałem papierowe potwierdzenia na wszystko, ale nie wiem jak to teraz wygląda bo już się nie bawię w nowe auta i aso

 

Dzwoniłem do serwisu dowiedzieć się o historię tego Berlingo. Miła pani zaczęła mi pięknie czytać z komputera, do momentu jak w drugiej linijce czegoś nie zrozumiała i zapytała się koleżanki, a w tle słyszę (czy to właściciel pojazdu dzwoni?) no i miła pani stwierdziła że nie może mi powiedzieć co tam jest. Właściciel dokumentów nie ma, choć nie wygląda na oszusta, ale przy takiej niepewnej renomie tych silników wole mieć 100% pewności.

 

Tak zastanawiam się czy nie odpuścić sobie tego isofixa po środku, bo jest fajny Turneo Grand Connect 1.5TDCI 120 KM z 2018 (to to samo co EcoBlue)? Też pierwszy właściciel, z udokumentowanym przebiegiem 70 tyś. cena podobna. Nie ma osobnych foteli, ale bagażnik większy (spokojnie zmieszczę rowery). Wiadomo Citroen nowszej generacji to i bajerów więcej ale Ford też ubogi nie jest i najistotniejsze elementy ma. Trzeba chyba obejrzeć. 

Odnośnik do komentarza

Haha, no to ciekawe co tam się kryje ze nie chcą powiedzieć. :D Dla świętego spokoju pewnie lepiej odpuścić temat, bo zapewne przy odsprzedaży też by to nie działało na plus. 

 

Ja swojego pjurteka sprzedałem w kilka dni, ale to już jakiś czas temu, jak nie było w sieci tylu materiałów na jego temat, ale tez kompletnie nic mi się z nim nie działo.

 

Co do Forda to nie wiem nic.

Odnośnik do komentarza

Ech, jakby tylko Stellantis wpadł na pomysł pakowania do wszystkiego bezawaryjnego czterocylindrowca z mocą 150 koni i z bezawaryjnym automatem oraz wycofał się z kopiuj - wklej najtańszych plastikowych detali z wszystkich modeli…

Nie mogę z tej ich dźwigienki kierunkowskazu z drapiącym zadziorem wyczuwalnym pod palcem w jedynej słusznej pozycji auto, którą pakują do wszystkich modeli (once you feel it…), z tych badziewnych piano black przycisków na kierownicy oraz połaci czarnego plastiku na drzwiach. Więcej widocznych oszczędności w najbardziej widocznych i najczęściej dotykanych miejscach, więcej kopiuj-wklej i redukowania marki do kilku logotypów, na pewno poprawią sobie marżę. 

Odnośnik do komentarza

Tak jeszcze w temacie rewelacyjnych ofert MG to przez to że ostatnio przeglądałem ich stronę to teraz jestem atakowany z każdej strony reklamami Seata (głównie Arony) z hasłami typu "takiej jakości za Chiny nie znajdziesz" ;) A dzisiaj pokazała mi się też reklama Ateci za 96k. Z ciekawości sprawdziłem - i tak szczerze to wygląda to naprawdę ciekawie. Wiadomo że ta wersja za 96k to tylko chwyt marketingowy, ale wyklikałem taką wersję prawie full pod siebie (1.5 TSI DSG Xperience z pakietem comfort i paroma mniejszymi dodatkami) to wychodzi 150k, a z tego co się orientuję to bliżej 140k można wynegocjować, a jest to wyposażenie właściwie w niczym nie odbiegające od topowego MG. Wiadomo że to trochę dinozaur z wnętrzem niezbyt nowoczesnym, ale mimo wszystko do czasu aż zastąpią go nową wersję bazującą na nowym Tiguanie to jest to jednak dość konkurencyjna oferta.

 

Przykładowa reklama 

Screenshot_20241002-011943.thumb.png.11a5ba8c3702d34aa09fe5300aba3198.png

 

 

Edit:

A z ciekawości sprawdziłem jeszcze Cupra Ateca - tam rabaty są jeszcze większe i ceny za 1.5 TSI DSG startują od ok 135k i to też jest mocno doposażona wersja, także chyba powoli wyprzedają model. I chyba ten nowy model Terramar to ich odpowiednik nowego Tiguana, ale mogę się mylić.

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
23 minuty temu, LeifErikson napisał(a):

Ateca wygląda jak Leon III który był na rynku chyba od 2012. ;) Fajne auto, ale już mocno przestarzałe, stąd te promocje zapewne.

Chyba 2016r premiera tego suva, no nie jest to nowe auto co widać szczególnie w środku, ale niekoniecznie musi to być wada bo przynajmniej technologia sprawdzona. Jeśli tylko multimedia działają sprawnie to mi by niedzisiejszy wygląd nie przeszkadzał.

Odnośnik do komentarza
Teraz, gtfan napisał(a):

Chyba 2016r premiera tego suva, no nie jest to nowe auto co widać szczególnie w środku, ale niekoniecznie musi to być wada bo przynajmniej technologia sprawdzona. Jeśli tylko multimedia działają sprawnie to mi by niedzisiejszy wygląd nie przeszkadzał.

Ano, środek jest na pierwszy rzut oka 1:1 z poprzednim Leonem. Ale to też świadczy o tym jak dobrze to auto 10+ lat temu zostało zaprojektowane, że po tak długim czasie wygląda przyzwoicie.

 

Inna sprawa że chodzą ploty o tym że Seat jako marka może zostać wygaszona w przyszłości na rzecz Cupry więc to też pewnie nie bez znaczenia.

Odnośnik do komentarza

Z punktu widzenia właścicieli Seatów nie widzę szczególnego problemu, w najgorszym razie pozostaną po prostu salony Cupry, które nadal serwisować będą Seaty. Do tego po gwarancji i tak większość przestaje jeździć do ASO, a większość części jest wspólna z całym VAG. 
Plus aktualnie Seat pozostaje, jeszcze wyjdą przynajmniej lifty Ibizy i Arony, może coś tam jeszcze zmienią przy designie Leona. 
W każdym razie ten czynnik nie powinien wpływać dzisiaj na decyzję o wyborze nowego Seata.

 

@gtfan

A jaki masz ten config pod siebie?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...