Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Mustang napisał(a):

@gtfan

A jaki masz ten config pod siebie?

klikałem wersję xpierience z pakietem komfort, to właściwie załatwia wszystko co potrzebuję i takie konfiguracje są powszechne więc nie miałbym problemu z braniem auta z placu. plus jakieś pierdoły typu alarm, koło zapasowe czy składanie oparć z bagażnika, ale to nie są konieczne dodatki (poza kołem ale to zawsze można sobie uzupełnić we własnym zakresie). tylko potem spojrzałem na Cuprę która seryjnie tak wyposażona po oficjalnym rabacie kosztuje poniżej 140k więc sporo taniej :) 

tutaj przykładowa Cupra https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/cupra-ateca-1-5-tsi-dsg-150-km-elektryczny-bagaznik-pakiet-l-promocja-ID6GK4Hw.html

 

i co najważniejsze dla mnie - ta cena to przy zakupie gotówkowym a nie jak chociażby w VW gdzie bazowego passata kupisz za 140k, ale tylko w ich leasingu, za gotówkę to cena katalogowa. także szczerze jakbym teraz kupował to nie skreślałbym tej Cupry mimo że to suv, żona by była zadowolona. ale pewnie jak końcem wiosny/początkiem lata będą już na zmianie auta to Ateci już nie będzie...

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
15 minut temu, gtfan napisał(a):

klikałem wersję xpierience z pakietem komfort, to właściwie załatwia wszystko co potrzebuję i takie konfiguracje są powszechne więc nie miałbym problemu z braniem auta z placu. plus jakieś pierdoły typu alarm, koło zapasowe czy składanie oparć z bagażnika, ale to nie są konieczne dodatki (poza kołem ale to zawsze można sobie uzupełnić we własnym zakresie). tylko potem spojrzałem na Cuprę która seryjnie tak wyposażona po oficjalnym rabacie kosztuje poniżej 140k więc sporo taniej  

tutaj przykładowa Cupra https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/cupra-ateca-1-5-tsi-dsg-150-km-elektryczny-bagaznik-pakiet-l-promocja-ID6GK4Hw.html

 

i co najważniejsze dla mnie - ta cena to przy zakupie gotówkowym a nie jak chociażby w VW gdzie bazowego passata kupisz za 140k, ale tylko w ich leasingu, za gotówkę to cena katalogowa. także szczerze jakbym teraz kupował to nie skreślałbym tej Cupry mimo że to suv, żona by była zadowolona. ale pewnie jak końcem wiosny/początkiem lata będą już na zmianie auta to Ateci już nie będzie...

 

Ale piękny❤️

Odnośnik do komentarza
45 minut temu, LeifErikson napisał(a):

To jednak planujesz coś nowego mimo inwestycji w skrzynie?

No raczej tak się skończy, starałem sobie to wszystko racjonalizować, że w sumie nic mi więcej nie trzeba itp (co jest prawdą), ale kurde, 6 lat mi zaraz stuknie z autem, także chęć zmiany i tak za mną chodzi od jakiegoś czasu i będzie chodziła. A wszyscy wiemy jak z tym jest - można to przeciągać ale i tak się nie wygra. Zrobienia sprzęgła nie żałuję, bo przynajmniej ostani rok pojeżdżę sobie bez szarpania i zgrzytów, a przy sprzedaży mam nadzieję że to będzie dobry argument żeby sprzedać i szybciej i po dobrej cenie. Także teraz czeka mnie jeszcze wykończenie mieszkania i potem na spokojnie odłożę sobie kasę żeby po sprzedaży ceeda wziąć sobie nowe auto za gotówkę, pewnie gdzieś koło maja będę się już konkretnie decydował.

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza

Cennikowo ciekawie wygląda ta Ateca 2.0 190 4x4. Co prawda koszty też wyższe, ale za to masz znacznie lepsze osiągi, sprawdzone 2.0 w niewysilonej wersji, mokre DSG oraz 4x4 dla lepszej trakcji oraz na zimę. 
Z drugiej strony 1.5 jest wystarczające do normalnej jazdy, mało pali, no i mimo wszystko różnica w cenie jest. 
 

Ja jutro planuję kolejną jazdę próbną, tym razem właśnie Cuprą, tylko że Leonem. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
9 minut temu, Mustang napisał(a):

Ja jutro planuję kolejną jazdę próbną, tym razem właśnie Cuprą, tylko że Leonem. 

jak dasz radę to plis rzuć okiem na tą Atecę jak bardzo źle wygląda w środku przy Leonie ;) Leon u mnie też jest na liście jako trochę tańszy Golf.

 

a przy okazji dodam że z mojej krótkiej listy wypadł Hyundai i30 z mega prozaicznej rzeczy - brak opcji koła zapasowego w wersji którą rozważałem, bo we wnęce na koło upchali baterię od hybrydy. po ostatniej przygodzie z pierwszym w życiu kapciem wiem że nie ma opcji że nie będę miał w aucie zapasu.

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
4 minutes ago, gtfan said:

jak dasz radę to plis rzuć okiem na tą Atecę jak bardzo źle wygląda w środku przy Leonie  Leon u mnie też jest na liście jako trochę tańszy Golf.

Ja wiem, że mnie się nie spodoba, bo przyzwyczajony jestem do nowocześniejszego wnętrza Golfa/Leona. 
Ale jeśli ktoś nie lubi wystających ekranów, chce pokrętła od klimy i nie musi mieć nowoczesnego designu czy zabawy światłem ambientowym, to może nawet będzie bardziej zadowolony. 

Odnośnik do komentarza
12 godzin temu, gtfan napisał(a):

i co najważniejsze dla mnie - ta cena to przy zakupie gotówkowym a nie jak chociażby w VW gdzie bazowego passata kupisz za 140k,

Coooo??? braliśmy w lipcu  3 gołe tsi i 1 na wypasie do firmy z jakimiś tam podstawowymi dodatkami (typu alusy 16, tak golas bazowy za 164 ma kołpaki! :) ), to wyszło 160 brutto a już tak sensownie wyposażona wersja z dieslem to 220 brutto. To były ceny po rabacie flotowym za 4 auta, ofc z ich finansowaniem.

  
To nawet na tych fejkowych kafelkowych ogłoszeniach z OtoMoto, które ofc nie przedstawiają danego modelu i oferty, to nie widziałem takich cen.
 Zaraz wyjdzie że nowy Passat prawie w cenie Daci a tańszy od przestarzałego i 2 segmenty niższego Seata :obama:

Odnośnik do komentarza
57 minut temu, balon napisał(a):

Coooo??? braliśmy w lipcu  3 gołe tsi i 1 na wypasie do firmy z jakimiś tam podstawowymi dodatkami (typu alusy 16, tak golas bazowy za 164 ma kołpaki!  ), to wyszło 160 brutto a już tak sensownie wyposażona wersja z dieslem to 220 brutto. To były ceny po rabacie flotowym za 4 auta, ofc z ich finansowaniem.

W lipcu byłem w salonie, co prawda po Golfa ale gość mi powiedział że jak coś to na Passata i Arteona mają teraz mocne promocje i żebym też rozważył, bo różnica w cenie pomiędzy Passatem i Golfem będzie mała - i dał mi przykład że ta bazowa wersja Passata w promocji od 140k chodzi, ale tylko w leasingu w ich finansowaniu. Wysłałem mu potem z ciekawości konfigurację Passata do wyceny, ale nie bazową tylko środkową z paroma dodatkami, i oferta była taka:

Zrzutekranu2024-10-2o23_30_38.png.afd8049798f8ffb217f7b296b706fee1.png

A sam leasing był na 102.82%, mam na mailu całą kalkulację. Serio to mega dobrze wyglądało jak ktoś chciał leasing.

 

I dodam że to nie był rabat salonu, ale oficjalny rabat VW, salon miał jeszcze coś od siebie dorzucić (ale zrozumiałem że bardziej na zasadzie dywaników czy opon zimowych niż paru dodatkowych procent rabatu). Golf z tym samym silnikiem i zbliżonym wyposażeniem gość powiedział że rabatu jako takiego nie ma, ale zrobi za ok 155k (cennikowo ok 160k wychodził), ale konkretnej oferty nie mam.

 

Aha, i ktoś tu na forum w ramach tej promocji kupił Arteona z parędziesiąt tysi rabatu, także nie był to tylko chwyt marketingowy.

 

57 minut temu, balon napisał(a):

To nawet na tych fejkowych kafelkowych ogłoszeniach z OtoMoto, które ofc nie przedstawiają danego modelu i oferty, to nie widziałem takich cen.

No właśnie tego jest sporo, pierwszy z brzegu: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/volkswagen-passat-1-5tsi-mhev-automat-dsg-pakiet-zimowy-ID6GLMP0.html

Cena katalogowa: 166250 PLN brutto
Cena:142280 PLN brutto*
Cena specjalna obowiązuje przy zakupie na firmę w leasingu VWFS lub w rabacie dla tzw. Grup zawodowych - zapytaj o szczegóły.
 

Długo ten Passat był tańszy niż Superb, ale i na niego już dają podobne promocje.

 

 

Aha, bazowy Passat nie ma kołpaków, to alufelgi ale dość specyficzne

 

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
6 godzin temu, gtfan napisał(a):

Aha, i ktoś tu na forum w ramach tej promocji kupił Arteona z parędziesiąt tysi rabatu, także nie był to tylko chwyt marketingowy.

 

No na Arteony to co innego bo to stare auta, jest ich końcówka i się wysprzedają. Na passaty dostaliśmy info, że nie ma jednak rabatów, bo nowe auta i właśnie dostaliśmy propozycję wzięcia Arteonów z lepszym wyposażeniem w bardzo podobnych pieniądzach, co pierwsza oferta na Passata :)
Oferty wstępne od handlowców brane w 3 salonach. 
Co do ofert „promocyjnych” z OtoMoto to jak nieruchomościami. „Wiem Pan tego już nie mamy, ale zapraszamy mamy coś w tym stylu, ale 20 tys drożej, to była oferta poglądowa, właśnie się sprzedała…” Dużo razy to przechodziłem. 

Właśnie przeglądnąłem ototmoto i większość tych Buisnessów podstawowych wychodzi ok 165-170 przy ich finansowaniu i to są realne

ceny.

 

Ok widzę też czemu mogą być rozbieżności, bo my jednak braliśmy diesle i trochę lepiej wyposażone. 
Boże jaki ten passareti z twojego linku jest paskudny i te kółka… :/ 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, balon napisał(a):

Ok widzę też czemu mogą być rozbieżności, bo my jednak braliśmy diesle i trochę lepiej wyposażone. 

no to by się zgadzało, w cenniku różnica pomiędzy podstawowym TDI 122KM a TSI 150KM to jakieś 14k, jak braliście 150KM to automatycznie wchodzicie w drugą wersję wyposażenia za prawie 200k i tu jest dopłata do TSI w tej samej wersji to jakieś 19k. Drogie te diesle, wam to się kalkulowało żeby dopłacać? przy takiej dużej różnicy w cenie i dość małej w spalaniu to pewnie z 300tys km trzeba zrobić?

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
11 hours ago, krupek said:

A Kugę sprawdzałeś, albo masz masz zamiar? Bo coś też chyba o niej wspominałeś.

Kugę to mój tata rozważa, podobnie jak Australa i BMW 2 active tourer. 
 

Ja jeździłem Astrą i Focusem i oba auta skreśliłem po jeździe próbnej, podobnie 308 mnie już nie interesuje. Jak na razie znalazłem tylko 2 kompakty, których wnętrze podoba mi się bardziej niż w nie-GTI Golfie, nowe BMW 1 i właśnie Cuprę Leon, plus A klasę oraz Octavię stawiam powiedzmy na równi z Golfem. 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza

Bo mnie nie przekonuje ten kokpit, bo poza podstawową wersją przy włączonym CarPlay trzeba wejść w inne menu żeby zmienić temperaturę, bo ma parę Stellantisowych oszczędności jak ta tania dźwigienka od kierunkowskazu, bo w sumie ten silnik 1.2 jest słabszy niż to co mam w VAG, bo żeby mieć autopilota czy matrixy trzeba iść w najdroższą wersję. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
7 godzin temu, gtfan napisał(a):

Drogie te diesle, wam to się kalkulowało żeby dopłacać? przy takiej dużej różnicy w cenie i dość małej w spalaniu to pewnie z 300tys km trzeba zrobić?

To są 2.0 150KM. Wiesz co one zrobią ok 200 tys. Palą mniej niż b8 bo przez te kapibarowo/elektryczne kształty mocno opór powietrza się obniżył. One na trasie 4,8-5,2 nam palą, ofc przy prędkościach wg przepisów (delikatnie ponad). Super silniki. 

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...