Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Znaleźć dokładne specyfikacje aut to dziś ciekawa sprawa. Kiedyś przecież w katalogach to wszystko było, łącznie z wymiarami, prześwitem itd. Dzisiaj często nie wiadomo jaki silnik łączą z jaką skrzynią, albo jaka jest technologia zawieszenia. Plus kwiatki jak z Focusem ostatnio, że rozbieżności między mocą katalogową a rzeczywistą są rzędu 80 KM.

Odnośnik do komentarza

Tak, niestety zamiast w danych technicznych podać tego typu informacje, to mamy katalogi online gdzie połowa zdjęć to jacyś uśmiechnięci ludzie, a same dane są często ograniczone do wymiarów i osiągów. Niech się klient za bardzo nie interesuje. Sprzedawcy zaś w większości nie mają pojęcia o tych sprawach. 
 

W Cuprze gość nie widział właśnie ostatnio jakie zawieszenie z tyłu ma Leon, musiałem sam wygrzebać jakieś dane w brytyjskim katalogu (a wielowahacz ma w mocniejszych wersjach albo przy felgach 19). 

Odnośnik do komentarza

Nie nie, DQ200 na pewno nie siedzi z 2.0, chodziło mi o Leona 1.5 eTSI.

 

A z Formentorem ciekawe jak po lifcie, bo teraz niby dostał 1.5 z miękką hybrydą, więc nie wiem z którą skrzynią to teraz łączą, może tym razem z suchą. Nieźle to skomplikowane. 
 

Btw też ciekawe, że mimo mokrej skrzyni nie podnieśli momentu, który podobno jest generalnie ograniczony do 250Nm w suchej żeby ją oszczędzać. Na logikę w takim wypadku te modele z mokrą można by bez większego ryzyka nieco podkręcić.

 

Eh, takie czasy, że przy testach aut dziennikarze wolą 5 minut oceniać design albo komentować cennik, zamiast zrobić własne śledztwo na temat skrzyń czy zawieszeń. 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
6 hours ago, Mustang said:

 

Btw też ciekawe, że mimo mokrej skrzyni nie podnieśli momentu, który podobno jest generalnie ograniczony do 250Nm w suchej żeby ją oszczędzać. Na logikę w takim wypadku te modele z mokrą można by bez większego ryzyka nieco podkręcić.

 

To był właśnie duży problem w VAG gdzie właśnie było to ograniczenie a łączyli je z silnikami 1.8, które brązowo miały większy moment...

Odnośnik do komentarza

jakby ktoś napalił się na budżetową chińską podróbkę Lamborghini Urus to raczej nie ma na co

https://forthing-auto.pl/modele/t-five

 

na papierze wygląda to super - technologia Mitsubishi, wygląd zewnętrzny wiadomo kwestia gustu, mi co prawda nie leży (chociaż i tak w porównaniu do wyrzygu w postaci Omody to tu jest lepiej) ale pewnie wiele osób przyciągnie, środek jak dla mnie ma całkiem fajny - skromny z fizycznymi przyciskami do klimy, poza tym wyposażenie za 130k jest bardziej niż dobre (jest nawet wentylacja foteli czy dach panoramiczny w cenie). ale zobaczyłem właśnie recenzję marekdrives (tylko dla wspierających więc nie mam jak udostępnić) i ogólnie jest źle, bardzo słabo wyciszony, śmierdzące wnętrze, fatalny infotainment, duże spalanie, źle i wolno działająca skrzynia, reflektory oślepiające innych, plus dużo mniejszych bzdur, wszystko podsumowane "auto przypomniało mi czemu parę lat temu śmialiśmy się z chińskich samochodów". chyba producent nie odrobił lekcji chcąc tym konkurować na europejskim rynku.

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza

Forthing ma 2 główne wady. 

1. Należy do grupy, która już jedna markę wycofała z Europy, choć każdy kto ją śledził dobrze wiedział że to nastąpi. Chodzi o markę seres.

2. W PL za markę odpowiadają ludzie, którzy odpowiadają również za BAIC oraz Shang Tsunga tzn Ssanga Yonga. Więc marketingowo będzie padaka, z częściami będzie padaka, serwisy ledwo ledwo.

Odnośnik do komentarza

Ma wady jak każda inna chińska marka która ma za plecami ogromny koncern sprzedający w Azji milony kopii Matiza. Podziwiam ludzi kupujących te niesprawdzone wynalazki z którymi nie wiadomo co będzie, tylko dlatego że za pieniądze które mogą im dać pewne ale skromne auto znanej marki to wolą dostać więcej świecidełek często miernej jakości. No ale co kto lubi. Przyszłości nie widzę póki co w żadnej marce poza MG które jako jedyne wydaje się mieć dobry pomysł jak i czym konkurować na europejskim rynku.

 

Odnośnik do komentarza

Formentor po liftingu w wersji 1.5 etsi też prawdopodobnie ma "mokrą" skrzynię DQ381, w jednym z testów widziałem launch control, a tego podobno nie ma w skrzyniach DQ200. Terramar to już nie wiadomo bo jeszcze za dużo testów drogowych nie ma wersji 1.5 etsi. Sam czekam na wersję 2.0 204km bo podobno ma być od 4 tygodnia nowego roku dostępna, jak ceny po nowym roku nie wystrzelą w górę o 15% to może się zdecyduję na Terramara.

Odnośnik do komentarza

Dobra, przyznaję się - zgubiłem się już w tych chińskich markach. Nie nadążam i totalnie nie znam tych firm i jakie mają powiązania z resztą świata. Nie czuję w ogóle tego designu i jako petrolhead na pewno nie kupię modelu od marki, bez jakiekolwiek legacy. Szczerze, wolałbym wyjebać kasę na gołego golfa niż wyposażonego po dach chińczyka. Natomiast rozumiem, że ludziom się to podoba i broń boże nie hejtuję. Tak samo z elektrykami. Chcesz? Kup i prawdopodobnie będzie zadowolony.

  • This 1
Odnośnik do komentarza
6 hours ago, Nightmare90 said:

Formentor po liftingu w wersji 1.5 etsi też prawdopodobnie ma "mokrą" skrzynię DQ381, w jednym z testów widziałem launch control, a tego podobno nie ma w skrzyniach DQ200. Terramar to już nie wiadomo bo jeszcze za dużo testów drogowych nie ma wersji 1.5 etsi. Sam czekam na wersję 2.0 204km bo podobno ma być od 4 tygodnia nowego roku dostępna, jak ceny po nowym roku nie wystrzelą w górę o 15% to może się zdecyduję na Terramara.

No ten Terramar naprawdę spoko, osobiście jestem fanem nowego designu Cupry. 
 

2.0 204 to ma być hybryda czy zwykła benzyna?

Odnośnik do komentarza
8 godzin temu, Mustang napisał(a):

No ten Terramar naprawdę spoko, osobiście jestem fanem nowego designu Cupry. 
 

2.0 204 to ma być hybryda czy zwykła benzyna?

Zwykła wersja bez miękkiej hybryda + ma mieć napęd na wszystkie koła. Podstawowy lakier Fjord blue wygląda dobrze, felgi 18 cali o profilu 55, bo zależy mi na odrobinie komfortu i do tego standardowe wnętrze z ciemnoniebieskimi fotelami i deską rozdzielczą. Jedynie 2 pakiety dodatkowe Edge (ambientowe oświetlenie, el. klapa) i Immersive (audio Sennheiser). Otrzymałem już ofertę dokładnie na taką konfigurację ale z silnikiem 1.5 etsi i po jakimś małym rabacie wychodziło 177 tyś zł. 

Odnośnik do komentarza
22 godziny temu, HenrykIggO napisał(a):

Dobra, przyznaję się - zgubiłem się już w tych chińskich markach. Nie nadążam i totalnie nie znam tych firm i jakie mają powiązania z resztą świata. 

 

Uff, widać nie tylko ja tak mam :kaz:. Ale faktem jest, że w Europie zaczyna robić się podobnie: ktoś jest w stanie z pamięci i bez zająknięcia wymienić wszystkie marki takiego Stellantis? Albo VAGa? Pewnie, będzie łatwiej jak z Chinami, no ale mam od lat obycie z tymi firmami, więc mniej więcej wiadomo co i jak i że C3/208/Corsa/Ibiza to w 80% te same części i silniki.

  • This 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...