Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Znaleźć dokładne specyfikacje aut to dziś ciekawa sprawa. Kiedyś przecież w katalogach to wszystko było, łącznie z wymiarami, prześwitem itd. Dzisiaj często nie wiadomo jaki silnik łączą z jaką skrzynią, albo jaka jest technologia zawieszenia. Plus kwiatki jak z Focusem ostatnio, że rozbieżności między mocą katalogową a rzeczywistą są rzędu 80 KM.

Opublikowano

Tak, niestety zamiast w danych technicznych podać tego typu informacje, to mamy katalogi online gdzie połowa zdjęć to jacyś uśmiechnięci ludzie, a same dane są często ograniczone do wymiarów i osiągów. Niech się klient za bardzo nie interesuje. Sprzedawcy zaś w większości nie mają pojęcia o tych sprawach. 
 

W Cuprze gość nie widział właśnie ostatnio jakie zawieszenie z tyłu ma Leon, musiałem sam wygrzebać jakieś dane w brytyjskim katalogu (a wielowahacz ma w mocniejszych wersjach albo przy felgach 19). 

Opublikowano

Nie nie, DQ200 na pewno nie siedzi z 2.0, chodziło mi o Leona 1.5 eTSI.

 

A z Formentorem ciekawe jak po lifcie, bo teraz niby dostał 1.5 z miękką hybrydą, więc nie wiem z którą skrzynią to teraz łączą, może tym razem z suchą. Nieźle to skomplikowane. 
 

Btw też ciekawe, że mimo mokrej skrzyni nie podnieśli momentu, który podobno jest generalnie ograniczony do 250Nm w suchej żeby ją oszczędzać. Na logikę w takim wypadku te modele z mokrą można by bez większego ryzyka nieco podkręcić.

 

Eh, takie czasy, że przy testach aut dziennikarze wolą 5 minut oceniać design albo komentować cennik, zamiast zrobić własne śledztwo na temat skrzyń czy zawieszeń. 

  • Plusik 1
Opublikowano
6 hours ago, Mustang said:

 

Btw też ciekawe, że mimo mokrej skrzyni nie podnieśli momentu, który podobno jest generalnie ograniczony do 250Nm w suchej żeby ją oszczędzać. Na logikę w takim wypadku te modele z mokrą można by bez większego ryzyka nieco podkręcić.

 

To był właśnie duży problem w VAG gdzie właśnie było to ograniczenie a łączyli je z silnikami 1.8, które brązowo miały większy moment...

Opublikowano (edytowane)

jakby ktoś napalił się na budżetową chińską podróbkę Lamborghini Urus to raczej nie ma na co

https://forthing-auto.pl/modele/t-five

 

na papierze wygląda to super - technologia Mitsubishi, wygląd zewnętrzny wiadomo kwestia gustu, mi co prawda nie leży (chociaż i tak w porównaniu do wyrzygu w postaci Omody to tu jest lepiej) ale pewnie wiele osób przyciągnie, środek jak dla mnie ma całkiem fajny - skromny z fizycznymi przyciskami do klimy, poza tym wyposażenie za 130k jest bardziej niż dobre (jest nawet wentylacja foteli czy dach panoramiczny w cenie). ale zobaczyłem właśnie recenzję marekdrives (tylko dla wspierających więc nie mam jak udostępnić) i ogólnie jest źle, bardzo słabo wyciszony, śmierdzące wnętrze, fatalny infotainment, duże spalanie, źle i wolno działająca skrzynia, reflektory oślepiające innych, plus dużo mniejszych bzdur, wszystko podsumowane "auto przypomniało mi czemu parę lat temu śmialiśmy się z chińskich samochodów". chyba producent nie odrobił lekcji chcąc tym konkurować na europejskim rynku.

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

Forthing ma 2 główne wady. 

1. Należy do grupy, która już jedna markę wycofała z Europy, choć każdy kto ją śledził dobrze wiedział że to nastąpi. Chodzi o markę seres.

2. W PL za markę odpowiadają ludzie, którzy odpowiadają również za BAIC oraz Shang Tsunga tzn Ssanga Yonga. Więc marketingowo będzie padaka, z częściami będzie padaka, serwisy ledwo ledwo.

Opublikowano

Ma wady jak każda inna chińska marka która ma za plecami ogromny koncern sprzedający w Azji milony kopii Matiza. Podziwiam ludzi kupujących te niesprawdzone wynalazki z którymi nie wiadomo co będzie, tylko dlatego że za pieniądze które mogą im dać pewne ale skromne auto znanej marki to wolą dostać więcej świecidełek często miernej jakości. No ale co kto lubi. Przyszłości nie widzę póki co w żadnej marce poza MG które jako jedyne wydaje się mieć dobry pomysł jak i czym konkurować na europejskim rynku.

 

Opublikowano

Formentor po liftingu w wersji 1.5 etsi też prawdopodobnie ma "mokrą" skrzynię DQ381, w jednym z testów widziałem launch control, a tego podobno nie ma w skrzyniach DQ200. Terramar to już nie wiadomo bo jeszcze za dużo testów drogowych nie ma wersji 1.5 etsi. Sam czekam na wersję 2.0 204km bo podobno ma być od 4 tygodnia nowego roku dostępna, jak ceny po nowym roku nie wystrzelą w górę o 15% to może się zdecyduję na Terramara.

Opublikowano

Dobra, przyznaję się - zgubiłem się już w tych chińskich markach. Nie nadążam i totalnie nie znam tych firm i jakie mają powiązania z resztą świata. Nie czuję w ogóle tego designu i jako petrolhead na pewno nie kupię modelu od marki, bez jakiekolwiek legacy. Szczerze, wolałbym wyjebać kasę na gołego golfa niż wyposażonego po dach chińczyka. Natomiast rozumiem, że ludziom się to podoba i broń boże nie hejtuję. Tak samo z elektrykami. Chcesz? Kup i prawdopodobnie będzie zadowolony.

  • This 1
Opublikowano
6 hours ago, Nightmare90 said:

Formentor po liftingu w wersji 1.5 etsi też prawdopodobnie ma "mokrą" skrzynię DQ381, w jednym z testów widziałem launch control, a tego podobno nie ma w skrzyniach DQ200. Terramar to już nie wiadomo bo jeszcze za dużo testów drogowych nie ma wersji 1.5 etsi. Sam czekam na wersję 2.0 204km bo podobno ma być od 4 tygodnia nowego roku dostępna, jak ceny po nowym roku nie wystrzelą w górę o 15% to może się zdecyduję na Terramara.

No ten Terramar naprawdę spoko, osobiście jestem fanem nowego designu Cupry. 
 

2.0 204 to ma być hybryda czy zwykła benzyna?

Opublikowano
8 godzin temu, Mustang napisał(a):

No ten Terramar naprawdę spoko, osobiście jestem fanem nowego designu Cupry. 
 

2.0 204 to ma być hybryda czy zwykła benzyna?

Zwykła wersja bez miękkiej hybryda + ma mieć napęd na wszystkie koła. Podstawowy lakier Fjord blue wygląda dobrze, felgi 18 cali o profilu 55, bo zależy mi na odrobinie komfortu i do tego standardowe wnętrze z ciemnoniebieskimi fotelami i deską rozdzielczą. Jedynie 2 pakiety dodatkowe Edge (ambientowe oświetlenie, el. klapa) i Immersive (audio Sennheiser). Otrzymałem już ofertę dokładnie na taką konfigurację ale z silnikiem 1.5 etsi i po jakimś małym rabacie wychodziło 177 tyś zł. 

Opublikowano
22 godziny temu, HenrykIggO napisał(a):

Dobra, przyznaję się - zgubiłem się już w tych chińskich markach. Nie nadążam i totalnie nie znam tych firm i jakie mają powiązania z resztą świata. 

 

Uff, widać nie tylko ja tak mam :kaz:. Ale faktem jest, że w Europie zaczyna robić się podobnie: ktoś jest w stanie z pamięci i bez zająknięcia wymienić wszystkie marki takiego Stellantis? Albo VAGa? Pewnie, będzie łatwiej jak z Chinami, no ale mam od lat obycie z tymi firmami, więc mniej więcej wiadomo co i jak i że C3/208/Corsa/Ibiza to w 80% te same części i silniki.

  • This 1
Opublikowano

Ostatecznie idzie zamówienie na auto, dzięki któremu dołączę do lubianego przez wszystkich klubu kierowców pewnej marki. 
 

Do tego wszyscy fani producenta kochają ten model i byliby zachwyceni konfiguracją, na OtoMoto za kilka lat może ktoś wypisze cechy samochodu:

- trzycylindrowy silnik

- napęd na przód 

- skóra (na kierownicy)

- pół-opcja 

- cebulowy biały niemetalik 

- żadnych śladów pakietu z pewną literką 

 

Spoiler

Tak na serio to po jazdach próbnych różnymi autami, analizie cenników i potrzeb, wyliczeniach rat leasingu, zdecydowałem, że zamówię nową 120. Bardzo kusił też Leon Cupra, ale trochę obawiałem się twardego zawieszenia, a do tego może warto wypróbować coś innego niż kolejny VAG (i ponownie ten sam silnik).

BMW ma najmocniejszy silnik w tym budżecie i poziomie emisji, bardzo nowoczesne i świetnie wykonane wnętrze, dopracowane zawieszenie, a design zewnętrzny jest nawet fajny (komentarze, że wygląda jak Ceed albo Focus mnie nie bolą, skoro nic nie mam do tych modeli). Konfiguracja będzie bardzo podobna do tego co mam w Golfie. 

 

  • Plusik 2
  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)

Byłem w VW jeszcze zobaczyć Tiguana, ale na produkcję 1.5 eTSI trzeba czekać 10 miesięcy, więc skupiłem się na Golfie (na niego 3-4 miesiące się tylko czeka, chociaż wiadomo jak jest). Ceny poszły troszkę w górę (chyba w związku z tym nowym podatkiem co ma wejść od nowego roku), ale są promocje po paręnaście tysięcy. Są, oczywiście na wszytko tylko nie na 1.5 eTSI które chcę, a które aktualnie jest nawet droższe niż 2.0 TDI. Rabat jaki mogą mi dać to 1-2% max, i niby mają już teraz politykę taką że każdy salon oferuje to samo, nie będzie różnicy. Także szczerze słabo, 165-170k za Golfa z wyposażeniem które chcę a to żaden cud. Sam nie wiem co robić.

 

Właściwie identycznie cenowo wychodzi mi w konfiguratorze Leon, jak na niego też nie ma rabatów to nie ma sensu. Może muszę pojechać zobaczyć Octavię i poprosić sprzedawcę o wycenę, bo jak nie klikam wychodzi mi drożej niż Golf, ale doposażanie go w konfiguratorze jest tak niejasne że sam nie wiem co muszę zaznaczać, ale możliwe że faktycznie będzie drożej. 

 

Może jeszcze dam szansę Seatowi Atece bo po wycofaniu Cupry wróciła możliwość zamawiania wersji FR z silnikiem 1.5 TSI DSG, tylko tam też niby dają rabat 20k ale ceny kompletnie inne w zależności od finansowania więc cholera wie jaką w moim przypadku cenę zaśpiewają.

 

Ostatecznie jest Suzuki Swace, tam nie ma kombinowania, jest jedna wersja do której można dokupić tylko lakier, nie ma co prawda foteli z pamięcią na których mi zależy, ale biorąc pod uwagę fakt że oprócz tego wyposażenie będzie to samo co w Golfie/Leonie a cena 30k niższa to można iść na ten kompromis

 

Ogólnie coraz bardziej zniechęcony jestem szukaniem, myślałem że będzie to jakaś przyjemność a zamiast tego coraz większa frustracja mnie ogarnia.

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

A może Ford Kuga? Duże rabaty, niewysilony silnik o dobrej opinii, z hybrydą małe spalanie w mieście, podobno dobre prowadzenie - szczególnie w st-line. 
 

Tak, tutaj też rabaty były procentowo większe na diesle i na GTI niż na eTSI w VW. Miałem niezłą ofertę na Leona, na A3 był też rabat lepszy niż na Golfa, ostatecznie to BMW się zmieściło podobnie w budżecie i zamówiłem. 
 

Właśnie, może przejdź się dla odmiany do BMW i obczaj 2 active tourer, bardzo fajny samochód w środku.

Opublikowano
8 minut temu, Mustang napisał(a):

A może Ford Kuga? Duże rabaty, niewysilony silnik o dobrej opinii, z hybrydą małe spalanie w mieście, podobno dobre prowadzenie - szczególnie w st-line. 
 

Tak, tutaj też rabaty były procentowo większe na diesle i na GTI niż na eTSI w VW. Miałem niezłą ofertę na Leona, na A3 był też rabat lepszy niż na Golfa, ostatecznie to BMW się zmieściło podobnie w budżecie i zamówiłem. 
 

Właśnie, może przejdź się dla odmiany do BMW i obczaj 2 active tourer, bardzo fajny samochód w środku.

BMW raczej odpada, nie chcę ryzykować z ich dwusprzęgłówką, jeśli mam brać kolejną taką skrzynię to raczej tylko DSG lub drugi raz 7DCT, ale póki co celuję bardziej w VAGi niż koreańce. ale może z ciekawości zajrzę. tak samo do audi, może będą mięli jeszcze jakieś mocno przecenione A4 przed wycofaniem.

 

z Kugą musiałbym zobaczyć jak się prezentuje na żywo, na zdjęciach jest ok. hybryda byłaby ok nie musi być, 1.5 ecoboost z automatem też by mógł być (bo dobrze rozumiem że tam jest klasyczny automat a nie powershift? ktoś wie jakiej firmy i jak z trwałością?), wszystko kwestia jaka cena, bo nie chcę brać na firmę a też często to jest wymagane żeby dostać dobry rabat, plus chcę wyposażenie którego na placu nie znajdę więc pytanie czy do zamówienia też będą rabaty. no i ze względu na wyposażenie musiałbym brać st-line x, więc tanio nie będzie. myślę że wybiorę się przymierzyć...

Opublikowano

BMW ma z tego co rozumiem 7DCT300 od Getraga, stosowaną też w Mercedesie, Renault, Alpine czy Fordzie Focusie 1.0.

 

Co w tej Kudze 1.5 siedzi nie jestem pewien. Ja bym wolał dopłacić do hybrydy, po mieście na samym paliwie sporo odzyskasz. 

Opublikowano

tylko hybrda to min 180k, prawie 20k więcej niż 1.5. zakładając średnią różnicę 3l/100km to mi się zwróci po jakiś 100tys km, nie ma raczej sensu.

 

a ta dwusprzęgłówka w BMW ma dobre opinie?

Opublikowano

aha, dodam tylko Seat Ateca wg mojej full specyfikacji to 160k wg oficjalnego rabatowego cennika (z tym że mogę spokojnie zrezygnować z rzeczy na ok 8k, chociażby z dachu panoramicznego), od którego widziałem że ludzie dostają jeszcze 5k rabatu, a wyposażenie będzie lepsze niż sporo droższa Kuga ST-Line X. także ciężki będzie argument za Fordem. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...