Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tego co obczajałem to Kuga jest tylko w hybrydzie i skrzyni eCVT. W testach padały stwierdzenia, że prowadzi się lepiej i stabilniej niż Rav4, a to konkurencyjne modele.

Opublikowano

 

 

coraz bardziej mi się podoba ten Terramar. Myślimy o tym czy w przyszłym roku nie sprzedać dwóch aut i kupić jedno duże, bo ja swojej Alfy używam już co raz rzadziej i dobrze byłoby sprzedać w dobrej wartości. Auto ma wygląd i dobry silnik 2.0 265km więc byłby na poziomie mojej Giulietty Veloce. W najbliższy weekend przejdzie się do salonu zobaczyć na żywo.

Opublikowano
17 minut temu, Shago napisał(a):

 

Trzymam kciuki ;)

będę miał poprawkę na to że te terminy produkcji są czysto orientacyjne ;) też w salonie to był jeden z tematów który poruszałem jak wyglądają terminy i ile mam czasu na odebranie auta po tym jak przyjedzie, bo średnio mam zamiar sprzedawać swoje auto a potem czekać parę miesięcy bez niczego bo im taśma produkcyjna się zacięła.

Opublikowano
54 minutes ago, MaZZeo said:

 

 

coraz bardziej mi się podoba ten Terramar. Myślimy o tym czy w przyszłym roku nie sprzedać dwóch aut i kupić jedno duże, bo ja swojej Alfy używam już co raz rzadziej i dobrze byłoby sprzedać w dobrej wartości. Auto ma wygląd i dobry silnik 2.0 265km więc byłby na poziomie mojej Giulietty Veloce. W najbliższy weekend przejdzie się do salonu zobaczyć na żywo.

Mnie też się podoba. Po pierwsze ogólnie stałem się fanem nowego designu Cupry. Po drugie to chyba najfajniejszy obecnie SUV nie-premium czy tam prawie-premium. 
Pytanie czy potrzebujesz posiadać tak duże auto, imo sens to ma dopiero mając dwójkę dzieci albo regularnie jeżdżąc w 4 osoby z bagażami, no i może jeśli ma się dwa metry wzrostu.

Opublikowano
1 godzinę temu, Mustang napisał(a):

 no i może jeśli ma się dwa metry wzrostu.

Absurd dzisiejszych suvów jest taki, że niektóre są wielkie, a miejsce dla kierowcy jest zabudowane tunelem kokpitu i masz mało miejsca na długie nogi.

Opublikowano
4 godziny temu, Sedrak napisał(a):

Przykład Mazda bodajże CX-60. Na zewnątrz jest to ogromne auto, a w środku mniej miejsca niż skoda Kodiaq

No ale Skoda jest nawet ciut dłuższa od Mazdy więc nic dziwnego, że ma więcej miejsca (VAG robią to dobrze od lat). 

Opublikowano
No ale Skoda jest nawet ciut dłuższa od Mazdy więc nic dziwnego, że ma więcej miejsca (VAG robią to dobrze od lat). 

Skoda jest niecałe 5cm krótsza, długa maska w Maździe „zabiera” to miejsce wewnątrz, taki design, coś za coś
Opublikowano (edytowane)

Ja również miałem na myśli starszy model, bo znajomy miał oby dwa samochody i mieliśmy porownanie. Dla mnie bezapelacyjnie Mazda lepsza, bo lubię takie zabudowanie wokół kierowcy i w Mazdzie jest większy silnik, bardziej cofnięty do tyłu przez co jest też mało miejsca. Bardzo podobnie było w samochodach z rzędowymi "6"

Edytowane przez Sedrak
Opublikowano
21 godzin temu, Sedrak napisał(a):

Bardzo podobnie było w samochodach z rzędowymi "6"

No bo ten diesel w Maździe to właśnie rzędowa szóstka ;). 
Ale wg mnie ilość miejsca w środku to wynikowa designu a nie rozmiarów silnika. 

Opublikowano
W dniu 30.10.2024 o 18:05, Artur_K napisał(a):

No bo ten diesel w Maździe to właśnie rzędowa szóstka ;). 
Ale wg mnie ilość miejsca w środku to wynikowa designu a nie rozmiarów silnika. 

Raczej chodzi o umiejscowienie silnika, jeśli jest cofnięty do tyłu to naturalnie musi się to odbyć kosztem miejsca w kabinie, a jeśli jest jeszcze umieszczony wzdłużnie...

Coś za coś-parę cm mniej kosztem lepszego prowadzenia.

  • Plusik 1
Opublikowano

Po kilku pielgrzymkach u dilerów, oraz gazylionach filmików na jutubie sam, bądź wraz z żoną odrzuciliśmy definitywnie kilka aut, których na pewno nie kupimy w kwestii SUV-ów. Są to:

1. Toyota Yaris Cross

2. Dacia Duster

3. Jeep Avenger

Wszystko to z powodu:

Ad. 1 - Kiepska ergonomia wnętrza ze szczególnym uwzględnieniem miejsca na nogi kierowcy o słusznym wzroście. Czułem się w nim jak cnotliwa dziewica ze względu na to, że nogi musiałem trzymać bardzo wąsko i prawą nogą ocierałem o bok środkowej konsoli. Poza tym tandetne klamki.

2. Tu też ergonomia leży i kwiczy. Bardzo, ale to naprawdę BARDZO wąska na wysokość przednia szyba, co w połączeniu z położeniem przedniego lusterka sprawia, że doprawdy chuja co do przodu widać, a żeby zobaczyć co się dzieje na prawym poboczu to trzeba głowę pochylać (lusterko). Poza tym absolutnie awful podłokietnik, który sprawia, że drętwieje ręka. Nie można regulować wysokości, a po jego cofnięciu, znaczy się podniesieniu do góry ręka leży na rancie cupholdera co też fajne nie jest.

3. Samochód z wyglądu chyba najfajniejszy, ale niestety jest zbyt mały, zwłaszcza z tyłu. Koniec kropka.

 

Póki co do zakupu faworytów mam dwóch.

1. Dacia Stepway Sandero

2. MG ZS

 

Ad. 1 - Fajnie i wygodnie się siedzi w środku, choć to mniejsze auto od Dustera. Pisalem wcześniej, że warunkiem to benzyniak, ale jeśli brałbym Sandero to z LPG.

Ad. 2 - Nie siedziałem w tym aucie, oglądałem tylko sporo filmików, ale podoba mi się w tej cenie (podstawka 78 900 zł). W nim jeszcze nie siedziałem, ale planuję udać się do Gdańska w przyszłym tygodniu i usadowić w nim swoją szanowną czteroliterówkę. Poza tym przemawia do mnie 7 lat gwary wymiennie ze 150 tysi przebiegu. Ta druga ewentualność (przebieg) nie wchodzi w rachubę jeśli chodzi o mnie, albowiem przez 10 lat jazdy C-Maxem nabiłem nieco ponad 104 tys. km.

 

Poza tym ciekawie wygląda też Hujdaj Kona ze swoimi pięcioma latami gwarancji, choć jest on droższy od powyższej dwójki.

Oczywiście jeszcze nie umawiałem się na jazdę próbną, ale wkrótce się to zmieni.

Tyle mojego sprawozdania. Co sądzicie?

 

 

Opublikowano

Z takich rozmiarów to jeszcze Captur, Stonic no i Focus Active w hatchbacku.

 

Z powyższych bierz MG, bo jeszcze nikt w Zimnym Łokciu nie ma i będziemy mieli opinie z pierwszej ręki.

  • Haha 1
Opublikowano
55 minut temu, krupek napisał(a):

Ja to bym chętnie pojeździł Bigsterem, albo Joggerem, żeby samemu przekonać się o jakości Dacii.

Zwróć uwagę na ten nieszczęsny podłokietnik, jaki on jest, bo w Dusterze dramat :/ No i widok z okna...Wiem...poniższa fota nie oddaje tej megagrzybni, która jest w realu...

IMG_20241028_170116908_HDR.jpg

  • Dzięki 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Challenger 6.4 2016, 80k przebiegu czy Challenger 5.7 2019, 70k przebiegu jako daily?

Wyposażenie w środku takie samo. 

Zastanawiam się czy nie iść w młodszą sztukę pod kątem łatwiejszej odsprzedaży za 2-3 lata i tańszej(?) eksploatacji wersji 5.7. 

Jednak ten większy silnik kusi. Co byście brali? 

Opublikowano

Te auta to egzotyka na tym forum, na reddicie masz więcej konkretnych opinii po angielsku. Raczej jako daily ludzie biorą 5.7, bo niby pije tańsze paliwo i ma mniejszy koszt ubezpieczenia. Do tego oba silniki podobno fajnie brzmią i mają więcej niż wystarczającą moc. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...