Czezare 1 450 Opublikowano niedziela o 11:58 Opublikowano niedziela o 11:58 Poszukiwanie auta Vol. 3. Przypominam, chodzi o SUV-y / Crossovery Odrzucone zostały z różnych powodów: 1. Dacia Sandero Stepway 2. Renault Captur Powody? Proszę bardzo: Ad1: Po wizycie w salonie kompletnie nie spodobał się mojej żonie Ad2: ostrzegł mnie szwagier Francuz, że silniki w kapturkach cieszą się we Francji złą sławą Czyli summa summarum na placu boju pozostały w głównej mierze: 1. Kia X-Ceed 2. Skoda Kamiq 3. Seat Ateca 4. Volkswagen T-Cross Za to moim absolutnie głównym faworytem jest MG ZS w wersji hybrydowej, które w podstawowej wersji kosztuje mniej niż stówka Co na to żona? Nie byliśmy jeszcze oboje w salonie MG. Byłem sam, ale był do obejrzenia tylko równie zajebbbisty, ale niestety droższy MG HS. ZS-a nie było. Koleś z salonu ma mi dać znać jak tylko się pojawi. Czek dys aut: Cytuj
Mani 686 Opublikowano niedziela o 12:02 Opublikowano niedziela o 12:02 Xceed odpada. Wykastrowali silnik z mocy, dowalili w górę cenę. Nie bralbym. Nowy ZS właśnie zaczyna się pojawiać w salonach i cena bardzo kusi. 1 Cytuj
gtfan 3 248 Opublikowano niedziela o 13:57 Opublikowano niedziela o 13:57 (edytowane) U mnie kolejne jazdy po salonach. nauczony poprzednią wizytą w Seat/Cupra którą odwiedziłem 15 minut przed zamknięciem i wszyscy chcieli żebym już sobie poszedł, tym razem poświęciłem 40 minut na dojazd do największego dealera w okolicy i byłem półtorej godziny przed zamknięciem. Nic to nie zmieniło, dalej traktowali mnie jak intruza. Plan był taki że teraz zabieram żonę żeby i ona miała wyobrażenie w co celuję i jakoś się wypowiedziała. Bo plan z tej marki mam taki (w kolejności od tego co chciałem najmocniej) - Cupra Ateca (tylko to co na placu mają bo już nie można zamawiać) - Seat Leon kombi (do zamówienia) - Cupra Leon kombi przedliftingowy (więc tylko plac) bo poliftingowy to jakiś dramat - ostatecznie Seat Ateca (do zamówienia) W salonie okazało się że jest bieda straszna - wystawione tylko Terramar (przekombinowany moim zdaniem), poliftingowy Formetor (w przeciwieństwie do poliftingowego Leona ten na żywo wygląda znośnie, dużo osób się kręciło więc chyba ludziom dalej się podoba), Born (nawet nie podchodziłem), Seat Ateca w biedawersji, dwa Leony po liftingu (dopasione kombi i podstawa hatchback). Kręciliśmy się przy tych samochodach 40 minut, zero zainteresowania ze strony sprzedawców którzy jakby się chowali. Przy tak skromnej ofercie do obejrzenia staram się jakoś żonie wytłumaczyć czy by się różniły te auta co byśmy brali (typu weź Atece na wielkość ale środek i tapicerkę z Leona, albo Seat Leon będzie miał fotele jak z podstawowej Cupry Leon ale z elektryczną regulacją a przód jak to auto używane co widać za oknem itp), no ale wiadomo że to nie to samo co zobaczenie interesującej nas kombinacji na żywo. W końcu żona dorwała sprzedawcę który stwierdził że on już kończy więc nie pomoże, ale poszedł po koleżankę chowającą się w pokoju socjalnym która niezbyt chętnie ale podeszła. Opisałem jej nad czym myślimy, jaki jest problem z wyobrażeniem sobie przez żonę tego co chcemy, i czy może pomóc pokazując to co mają na placu, bo widzę że stoją Leon przedliftingowy i Cupra Ateca. Babka na to że nie bo to auta używana a ona tylko nowe sprzedaje. Tłumaczę jej że my chcemy nowy ale potrzebuję żeby żona wsiadła do środka żeby miała wyobrażenie jak wyglada np. Cupra Ateca albo Seat Leon, ale i tak stwierdziła że nie bo nawet nie ma kluczy (chuj z tym że wystarczy poprosić kogoś od używanych o pomoc, miała to gdzieś). Na inne pytania też odpowiadała półzdaniami, na prośbę o sprawdzenie jakie mają dostępne Cupry Ateci i Leony przed liftingiem odpowiada "może sobie pan sprawdzić na stronie bo wszystko tam jest" (na której nic nie mogę znaleźć, a to co mogę znaleźć różni się od chociażby tego co wystawili 2 dni temu na otomoto), o ewentualne finansowanie "jak już wybierze sobie pan model to możemy pogadać o konkretach" jakby kurwa nie rozumiała że to może mieć wpływ na model jaki wybiorę. Pytam o produkcję Seata Leona to mówi że od miesięcy nikt u niej nie zamawiał to nie wie. No litości. To samo z jakąś informację o rabatach jakbym zamawiał do produkcji Seata Leona lub Atekę - "proszę sobie wyklikać na stronie i wysłać kod konfiguracji". Jeszcze ponaglanie że jak chcę Cuprę Atekę to mam się śpieszyć bo tak szybko znikają że do końca roku nic nie będzie. Dziękuję, nie trzeba. Także serio doświadczenie z szukania auta mam mega słabe, jedynie w VW traktowali mnie jak klienta a nie intruza (nawet jak siedziałem ze sprzedawcą to inny sprzedawca jak nie miał klienta to podszedł i zabrał mi syna żeby mu zrobić grącą czekoladę bo widział że młody się nudzi), i to mimo że VW przychodziłem standardowo w krótkich spodenkach, a do Cupry to się nawet ubrałem na poziomie. Do tego wszystkie te auta to sam nie wiem, nie czuję że to wszystko warte 150k i coraz bardziej doceniam mojego Ceeda. Także nie wiem co dalej, żona mi zepsuła plany bo mówi że Cupra Ateca będzie za mała, także nie wiem czy szukać dalej czy odpuścić Edytowane niedziela o 14:10 przez gtfan Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano niedziela o 14:35 Opublikowano niedziela o 14:35 Ateca za mała?? No nie wiem... Dla mnie to bardzo duże i przestronne auto, a jestem słusznego wzrostu (194 cm). Polecam ku rozwadze MG HS. Cena to rozbój w biały dzień (na plus rzecz jasna) zważywszy na to co oferuje za tę cenę. Cytuj
gtfan 3 248 Opublikowano niedziela o 15:05 Opublikowano niedziela o 15:05 (edytowane) 51 minut temu, Czezare napisał(a): Ateca za mała?? No nie wiem... Dla mnie to bardzo duże i przestronne auto, a jestem słusznego wzrostu (194 cm). Jeśli chodzi o środek to jest bardziej niż ok, ale bagażnik jest mały - dobre 20-25cm krótszy niż w kombi. Ratuje go wysokość, ale żona ma wątpliwości czy wejdą dwie duże torby jedna na drugiej (moim zdaniem dałoby radę, ale dla mojej żony i tak nie jest to też preferowane ustawienie), plus ze zmieszczeniem roweru będzie problem - brakuje przynajmniej 10-15cm żeby się komfortowo mieścił, jak mierzyłem to przesuwając przedni fotel do przodu i jakoś skręcając kierownicę by dało radę na styk zmieścić, ale to wszystko tak serio jest na styk. Ale ciągle nie wykluczam, jakoś urzekło mnie to auto (ale tylko wersja od Cupry) mimo że SUVów nigdy nie chciałem. 51 minut temu, Czezare napisał(a): Polecam ku rozwadze MG HS. Cena to rozbój w biały dzień (na plus rzecz jasna) zważywszy na to co oferuje za tę cenę. Patrzyłem, byłem w salonie żeby obmacać, nie chcę. Kilka powodów: - doniesienie o słabym wyciszeniu (sam nie jeździłem więc nie wiem, ale nawet w recenzjach podejrzanie pozytywnych zwracali na to uwagę więc musi być słabo) - wykończenie i jakość materiałów co najwyżej ok (na żywo gorzej niż na zdjęciach) - bardzo duże spalanie nawet na papierze - bagażnik ani wysoki jak w Atece ani długi jak w kombi - brak koła zapasowego nawet w opcji - po ostatnim kapciu nie kupię już auta bez zapasu lub dojazdówki, dla mnie jest to totalny deal breaker przez który musiałem skreślić parę aut - poprzednia generacja ma bardzo słabe rankingi niezawodności - ciągle nierozstrzygnięta wojna handlowa i przyszłość marek Chińskich (chociaż o MG to się najmniej martwię) No i to co oferuje za tą w cenę to serio nic szczególnego - 130k za full wersję która wyposażeniem nie widzę żeby różniła się zbytnio od Cupry Ateki za ok 135-140k (podobnie będzie kosztował Seat Ateka po rabatach). A mówimy tutaj o aucie podobnej wielkości bez Chińskich udziwnień, z 5-cio letnią gwarancją, sprawdzoną technologią VW, z serwisem i częściami co do których nie ma wątpliwości że będzie i tanio i dostępnie, i auto które przy odsprzedaży straci znacznie mniej niż Chińczyk. Oczywiście w środku to nie jest na wygląd nowoczesne auto (bo technologicznie ciężko mu coś zarzucić), ale mi akurat to w żaden sposób nie przeszkadza (chociaż rozumiem że dla kogoś innego to może być problem). Nie wiem jak inna konkurencja niż Ateka bo inne suvy mnie nie interesowały, ale wiem że jakiś Sportage czy Tuscon z trochę gorszym wyposażeniem będzie do kupienia w tej cenie, a jak nie SUV to chociażby za cenę MG HS jest full wersja Hyundaia i30 kombi. Także ja nie końca czuję tą zajebistość MG HS, za dużo kompromisów. Ale to tylko moje zdanie uwzględniające moje preferencje, w pełni rozumiem że ktoś może dużo wyżej oceniać to MG niż ja, szczególnie jak ktoś chce nowocześniejsze auto o dobrym wyposażenie to ciężko o coś porównywalnego. Edytowane niedziela o 15:27 przez gtfan Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano niedziela o 15:39 Opublikowano niedziela o 15:39 Ok, rozumiem Twoje wątpliwości @gtfan . Sam się biję z myślami. Największa niewiadoma co do chinoli to rzecz ciemna serwis, części, czyli ogólnopojęta obsługa posprzedażna. Nie mniej jednak kto nie ryzykuje ten nie pije szampana Kumpel ma całkiem nie-starego Volvusa, niby takiej nobliwej marki, a częściej jeździ ze mną autobusem do roboty niż tą wielce szanowaną szwedzką marką. Mówiąc już poważnie może być to (zakup chińczyka) zarówno zajebisty wybór jak wtopa życia. Dużo niewiadomych. Może być to auto dosłownie bezawaryjne, a może byc tak, że na jakąś powiedzmy pierdołę będę czekał pół roku w tym czasie nie jeżdżąc Na duży plus MG to 7 lat gwary zamienne z przejechaniem 150 tys. km. Poza tym po organoleptycznym obczajeniu HS ja tam żadnej tandety, popeliny i festyniarskiej wiochy nie uświadczyłem w przeciwieństwie do np takiego Sandero Stepway. Fajne miękkie wykończenie wnętrza, estetyczne przeszycia, dobre fotele itp...Jedynie pod machę nie zaglądałem, więc nie wiem... Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano niedziela o 15:41 Opublikowano niedziela o 15:41 3 hours ago, Czezare said: Poszukiwanie auta Vol. 3. Przypominam, chodzi o SUV-y / Crossovery Odrzucone zostały z różnych powodów: 1. Dacia Sandero Stepway 2. Renault Captur Powody? Proszę bardzo: Ad1: Po wizycie w salonie kompletnie nie spodobał się mojej żonie Ad2: ostrzegł mnie szwagier Francuz, że silniki w kapturkach cieszą się we Francji złą sławą A szwagier nie mówił przypadkiem o starszych 1.2 tce, zamiast o nowych 1.3 stosowanych też w Mercedesach? Cytuj
gtfan 3 248 Opublikowano niedziela o 15:52 Opublikowano niedziela o 15:52 (edytowane) 13 minut temu, Czezare napisał(a): Poza tym po organoleptycznym obczajeniu HS ja tam żadnej tandety, popeliny i festyniarskiej wiochy nie uświadczyłem w przeciwieństwie do np takiego Sandero Stepway. Fajne miękkie wykończenie wnętrza, estetyczne przeszycia, dobre fotele itp...Jedynie pod machę nie zaglądałem, więc nie wiem... Dla jasności dodam że ja żadnej tandety czy festyniarstwa MG nie zarzucam (festyniarstwo mogę zarzucić Cuprze Terramar ), dla mnie to schludne i bardzo poprawne auto, ale nic szczególnego (taki poziom Seata właśnie). Z innych Chińczyków które oglądałem na żywo to Forthing T5 (co ciekawe zobaczone przypadkiem w salonie Suzuki mimo że żadnych banerów na zewnątrz nie było) to była właśnie tandeta ubrana w festyniarskie szatki które super przyciągają wzrok ale w rzeczywistości są po prostu tandetą. Edytowane niedziela o 15:53 przez gtfan Cytuj
Sedrak 782 Opublikowano niedziela o 16:04 Opublikowano niedziela o 16:04 4 hours ago, Mani said: Xceed odpada. Wykastrowali silnik z mocy, dowalili w górę cenę. Nie bralbym. Nowy ZS właśnie zaczyna się pojawiać w salonach i cena bardzo kusi. Już nie ma tego 1.6 w automacie? Cytuj
gtfan 3 248 Opublikowano niedziela o 16:07 Opublikowano niedziela o 16:07 (edytowane) 3 minuty temu, Sedrak napisał(a): Już nie ma tego 1.6 w automacie? Są 1.5 140KM które są sekundę wolniejsze do setki niż konkurencja o podobnej mocy (czy nawet te same auta z początku produkcji które miały silnik 1.4 140KM), także coś nie potrafią ich odpowiednio dostroić do aktualnych norm emisji. Edytowane niedziela o 16:08 przez gtfan Cytuj
LeifErikson 1 110 Opublikowano niedziela o 16:34 Opublikowano niedziela o 16:34 Co do tej zagwozdki z bagażnikami no to raczej chyba każdy kompaktowy SUV będzie miał krótszy kufer od Ceeda kombi, bo te suvy to takie podniesione hatchbacki. Pod kątem użyteczności kompaktowe kombi trudno przebic. Chcąc połączyć jedno z drugim mozna ewentualnie spojrzec na te uterenowione wersje kombiaków typu Octavia Scout, Focus Active, ale nawet nie wiem czy to jeszcze jest w ofercie. Cytuj
gtfan 3 248 Opublikowano niedziela o 16:40 Opublikowano niedziela o 16:40 4 minuty temu, LeifErikson napisał(a): Co do tej zagwozdki z bagażnikami no to raczej chyba każdy kompaktowy SUV będzie miał krótszy kufer od Ceeda kombi, bo te suvy to takie podniesione hatchbacki. Pod kątem użyteczności kompaktowe kombi trudno przebic. Chcąc połączyć jedno z drugim mozna ewentualnie spojrzec na te uterenowione wersje kombiaków typu Octavia Scout, Focus Active, ale nawet nie wiem czy to jeszcze jest w ofercie. kręcąc się jeszcze w okolicach suvów to taki Tiguan dość dobrze wypełnia lukę pomiędzy podwyższonymi hatchbackami a kombi, ale niestety z wyposażeniem które chcę to wchodzi to już w okolice 190-200k, także nie. Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano niedziela o 19:27 Opublikowano niedziela o 19:27 Jeszcze jest coś takiego jak Renault Symbioz, jeśli komuś podoba się Captur, ale bagażnik musi być większy. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano niedziela o 21:44 Opublikowano niedziela o 21:44 5 godzin temu, LeifErikson napisał(a): Chcąc połączyć jedno z drugim mozna ewentualnie spojrzec na te uterenowione wersje kombiaków typu Octavia Scout, Focus Active, ale nawet nie wiem czy to jeszcze jest w ofercie. Focus jeszcze ostatni rok będzie produkowany, A4 Allroad już nie, Octavia i Superb Scout już nie są, Golf i Leon to samo, z 4x4 zostaje chyba tylko klasa C i E w bardzo wysokich cenach. Szkoda, bo to fajny segment aut. Zostaje jeszcze Outback, ale no nie wiem. Subaru to dla mnie trochę egzotyka. Po nowym roku będzie też nowy Forester, który wygląda super. Cytuj
Mani 686 Opublikowano niedziela o 23:57 Opublikowano niedziela o 23:57 7 godzin temu, Sedrak napisał(a): Już nie ma tego 1.6 w automacie? Od ponad roku. Teraz też nie ma 1.5 160KM. Jest kastrat na 140KM. Ale cena panie .... A grupa VW strasznie plastikowa. Siedziałem ostatnio w Rafale. Zajebisty... No ale znowu cena....zostają chinczyki żeby było w zasięgu finansowym. Nowy HS mega spoko za te pieniądze. Polecam się przejść do salonu. 1 Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano poniedziałek o 06:33 Opublikowano poniedziałek o 06:33 11 godzin temu, Mustang napisał(a): Jeszcze jest coś takiego jak Renault Symbioz, jeśli komuś podoba się Captur, ale bagażnik musi być większy. Symbioz to śliczne auto, niestety powyżej naszego budżetu Cytuj
Mani 686 Opublikowano poniedziałek o 08:25 Opublikowano poniedziałek o 08:25 No właśnie a jaki jest budżet?max. Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano poniedziałek o 09:36 Opublikowano poniedziałek o 09:36 Aha jeszcze się ostały egzemplarze Tipo Cross w ciekawych cenach, chyba to auto nie było jeszcze wspomniane: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/fiat-tipo-fiat-tipo-1-5-hybrid-cross-ID6GqYS7.html Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano poniedziałek o 09:54 Opublikowano poniedziałek o 09:54 On sylwetką i reflektorami bardzo przypomina Focusa. Ciężko wyprzeć się wrażenia, że jedna osoba maczała w obu palce. Tipo w tej cenie i konfiguracji wydaje się być fajną opcją, ale nie było z nim jakichś problemów z pękającym blokiem silnika i umywaniem rąk Fiata w tej sprawie? Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano poniedziałek o 10:11 Opublikowano poniedziałek o 10:11 Hmm nie kojarzę, wygooglowałem i coś widzę o starych 1.4. Teraz te pozostałe Tipo mają miękkie hybrydy 1.5 obecne też w „nieco” droższych Tonale albo pancerne diesle 1.6. Cytuj
Artur_K 201 Opublikowano poniedziałek o 11:12 Opublikowano poniedziałek o 11:12 19 godzin temu, gtfan napisał(a): ale żona ma wątpliwości czy wejdą dwie duże torby jedna na drugiej Może to śmieszne, ale ja szukając nowego samochodu jeździłem po salonach z naszymi walizkami i na koniec jazdy próbnej wkładałem je do testowanego auta, żeby mieć punkt odniesienia. Przesiadaliśmy się (rodzina 2+1) właśnie z Kia Ceed SW, na coś mniejszego (krótszego) więc kwestie bagażnika były dosyć istotne. U mnie na placu boju ostatecznie został XCeed i CX30. Padło na Mazdę, m.in. przez rewelacyjne podejście sprzedawców i obsługi w salonie (w odróżnieniu od tego co Tobie się przytrafiło! ). Co zabawne rok po zakupie powiększyła nam się rodzina (kupując auto myśleliśmy, że już nic z tego nie będzie), z ratunkiem przyszedł box dachowy na wyjazdy i okazało się, że CX30 to wbrew pozorom całkiem pakowne auto ;). Cytuj
gtfan 3 248 Opublikowano poniedziałek o 11:30 Opublikowano poniedziałek o 11:30 (edytowane) 1 godzinę temu, Artur_K napisał(a): Może to śmieszne, ale ja szukając nowego samochodu jeździłem po salonach z naszymi walizkami i na koniec jazdy próbnej wkładałem je do testowanego auta, żeby mieć punkt odniesienia. Przesiadaliśmy się (rodzina 2+1) właśnie z Kia Ceed SW, na coś mniejszego (krótszego) więc kwestie bagażnika były dosyć istotne. U mnie na placu boju ostatecznie został XCeed i CX30. Padło na Mazdę, m.in. przez rewelacyjne podejście sprzedawców i obsługi w salonie (w odróżnieniu od tego co Tobie się przytrafiło! ). Co zabawne rok po zakupie powiększyła nam się rodzina (kupując auto myśleliśmy, że już nic z tego nie będzie), z ratunkiem przyszedł box dachowy na wyjazdy i okazało się, że CX30 to wbrew pozorom całkiem pakowne auto ;). niestety CX30 szybko odpadł po pomiarach bagażnika - po złożeniu siedzeń bagażnik jest nawet jakieś 10cm krótszy niż w Atece także tak jak do Ateci na styk po przesunięciu fotela pasażera dałoby rade wrzucić rower (tak żeby po przesunięciu fotela zyskać parę brakujących centymetrów i w tamto miejsce wsunąć koło roweru), tak w przypadku Mazdy musiałbym demontować koło. może to głupie ale nie chce mi się tego robić, wrzucenie całego roweru do auta to dla mnie must have tak samo jak koło zapasowe czy elektryczne fotele z pamięcią bo już mam dosyć szukania co dwa dni pozycji za każdym razem jak żona mi przestawi fotel. z tymi walizkami to dobry pomysł, chociaż w sumie mi wystarczy że następnym razem zmierzę wysokość bagażnika miarką a nie tylko na oko żeby rozwiać wątpliwości żony Edytowane poniedziałek o 12:45 przez gtfan Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano poniedziałek o 12:25 Opublikowano poniedziałek o 12:25 Bardzo dobre i rozsądne kryteria, chcesz zmieścić rower, chcesz mieć fotele z pamięcią - to w zupełności rozsądne wymagania i każdy sprzedawca powinien je uszanować. A co sądzicie o autach w stylu VW Caddy, Tourneo Courier albo Renault Kangoo? Niby nie są „fajne” albo modne jak SUVy, ale z drugiej strony jakie praktyczne i w zupełności wystarczające do normalnej jazdy bez szaleństw. Caddy ma deskę jak Golf. Cytuj
gtfan 3 248 Opublikowano poniedziałek o 12:52 Opublikowano poniedziałek o 12:52 20 minut temu, Mustang napisał(a): A co sądzicie o autach w stylu VW Caddy, Tourneo Courier albo Renault Kangoo? Niby nie są „fajne” albo modne jak SUVy, ale z drugiej strony jakie praktyczne i w zupełności wystarczające do normalnej jazdy bez szaleństw. Caddy ma deskę jak Golf. jeździłbym dla mnie ten segment trochę został wciśnięty w taką lukę po vanach, ale cierpi przez to że ma wizerunek aut dostawczych z dorzuconymi siedzeniami, co niekoniecznie jest aktualne (na pewno bliżej już tym autom do osobówek), ale z czym trudno będzie zerwać. jak dla mnie producenci nie mają pomysłu na marketing na ten segment żeby zbudować świadomość że to fajny segment aut więc przez swój wizerunek niestety są skazane na pożarcie przez SUVy. Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano poniedziałek o 12:59 Opublikowano poniedziałek o 12:59 Ja w sumie wizerunek tego miałbym gdzieś. Tzn. może zważywszy na czego odbiór czekam nie powinienem się wypowiadać na temat wizerunku, ale gdybym miał dwójkę dzieci, nie mówiąc o trójce, oraz potrzebę przestrzeni w aucie, to bardzo serio bym rozważył takiego VW Caddy. Mam trochę wrażenie, że nowe wersje tych aut to takie ukryte perełki, tańsze i praktyczniejsze od SUVów, idealne na prawdziwą wyprawę albo dla prawdziwie aktywnych ludzi wożących w aucie rowery czy sprzęt sportowy. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.