Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 hour ago, Wooyek said:

To jest oferta dla pracowników Stellantis 

 

Umowa na 12 miesięcy 

AC/OC/NW w cenie raty

15kkm limit na rok

Brak wpłaty własnej, żadnych przeglądów robić nie muszę, po roku oddaje lub mogę je wykupić, choć nie wiem po co miałbym to robić, oddaje i biorę następne. 

 

Po prostu płacę te 800zł za 2008 czy tam 1600 za Stelvio i jeżdżę. 

To spoko oferta, chociaż kilometrów nie za dużo dają, ja biorę teraz na 25k km rocznie. 

Opublikowano

No to epopeja z zakupem nowego auta jak się wydaje zmierza do końca. Ostateczna diecezja podjęta. Zamówiliśmy w sobotę z żoną MG ZS Hybrid + :) Odbiór auta w ciągu niecałych 2 tygodni. Będzie to rocznik 2024. Mogliśmy w tej samej cenie dostać auto z rocznika 2025, ale wicie rozumicie...nie chcieliśmy tak długo czekać, bo aż do końcówki maja:P

  • Plusik 3
  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)

no i super, będziesz nam testował chińczyka :) oby służył godnie :) 

 

a u mnie dzisiaj ostatecznie zapadła decyzja o odpuszczeniu sprzedaży auta, ewidentnie nie sprzedam za cenę jaką bym chciał, Ceed zostanie więc jako auto na trasy a na miasto poszukam czegoś mniejszego. także od jutra zaczynam poszukiwania jakiegoś autka od Stellantisa z najlepszym pod słońcem silnikiem 1.2 puretech :) a wybór taki bo niestety warunek to skrzynia AT8 (po rozmowach z żoną wyszło że może jednak lepiej automat żeby ona też mogła w razie czego jeździć) także wyboru dużego nie ma bo już większość 208 czy Corsy mają tą nową skrzynie eDCS6, ale może coś jeszcze u delerów się znajdzie w akceptowalnej cenie. jak się nic nie znajdzie to będzie inna koncepcja ;) 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
8 hours ago, gtfan said:

no i super, będziesz nam testował chińczyka :) oby służył godnie :) 

 

a u mnie dzisiaj ostatecznie zapadła decyzja o odpuszczeniu sprzedaży auta, ewidentnie nie sprzedam za cenę jaką bym chciał, Ceed zostanie więc jako auto na trasy a na miasto poszukam czegoś mniejszego. także od jutra zaczynam poszukiwania jakiegoś autka od Stellantisa z najlepszym pod słońcem silnikiem 1.2 puretech :) a wybór taki bo niestety warunek to skrzynia AT8 (po rozmowach z żoną wyszło że może jednak lepiej automat żeby ona też mogła w razie czego jeździć) także wyboru dużego nie ma bo już większość 208 czy Corsy mają tą nową skrzynie eDCS6, ale może coś jeszcze u delerów się znajdzie w akceptowalnej cenie. jak się nic nie znajdzie to będzie inna koncepcja ;) 

Jak w Polsce wygląda sytuacja cenowa aut z tym silnikiem? We Francji ma kompletnie zniszczoną reputację i można znaleźć egzemplarze z wielkim rabatem, na przykład 

https://www.aramisauto.com/voitures/citroen/c4/plus/v293947/?vehicleId=880010

Opublikowano

U nich skrzynie automatyczne to chyba klasyczne hydrokinetyczne. Przynajmniej jak tak mam(AT6). Do codziennej jazdy spokojnie się nada, jest dużo wolniejsza od dwuprzęsłowych i trzeba się wyczuć jak wcisnąć gaz, by przyspieszył, a nie kilka sekund zastanawiał się co robić, ale na pewno nie będzie potrzebna wymiana sprzęgieł po 70kkm

Opublikowano
16 minut temu, Mustang napisał(a):

Jak w Polsce wygląda sytuacja cenowa aut z tym silnikiem? We Francji ma kompletnie zniszczoną reputację i można znaleźć egzemplarze z wielkim rabatem, na przykład 

https://www.aramisauto.com/voitures/citroen/c4/plus/v293947/?vehicleId=880010

Mam zapisanych parę ofert 208 i Corsy w granicach 85k, tylko jak to u nas często są to wabiki a nie oferta, albo są jakieś nieścisłości typu oferta niby nowa ale auto zarejestrowane na delara na koniec roku żeby na papierze plan sprzedażowy wyrobić. Podzwonie dzisiaj to będę wiedział więcej.

17 minut temu, Sedrak napisał(a):

U nich skrzynie automatyczne to chyba klasyczne hydrokinetyczne. Przynajmniej jak tak mam(AT6). Do codziennej jazdy spokojnie się nada, jest dużo wolniejsza od dwuprzęsłowych i trzeba się wyczuć jak wcisnąć gaz, by przyspieszył, a nie kilka sekund zastanawiał się co robić, ale na pewno nie będzie potrzebna wymiana sprzęgieł po 70kkm

Sprzęgła na pewno nie trzeba będzie wymieniać bo go nie ma ;) ale pewnie swoje przypadłości będzie miała, kolega ma podobną skrzynię to trochę narzeka na płynność i ogólne wrażenie że się rozpada. Zobaczymy, w każdym razie dwusprzeglowki chce uniknąć o ile się da.

Opublikowano
5 minut temu, Mustang napisał(a):

Ja do miasta to wolałbym Yarisa hybrydowego. 

Też bym wolał, problem w tym że Yaris z wyposażeniem wydawałoby się oczywistym typu czujniki parkowania z tyłu to od 110k w cenniku, może parę tysi mniej na wyprzedaży rocznika ale ciągle to 20-25k więcej niż inne auta, nigdy tego nie odrobinę na paliwie. Ale nie wykluczam że na nim się i tak skończy.

Opublikowano

Ale poza paliwem (i czasem spędzonym na tankowaniu) możesz odzyskać sporo na odsprzedaży (która do tego będzie banalnie prosta), finalnym kosztem nie jest cena zakupu, a utrata wartości. Równocześnie Yaris potencjalnie może być mniej awaryjny, nie mówiąc o płynności jazdy w mieście. Jeździłem Yarisem z wypożyczalni i w mieście był super: zrywny, zwinny, można było przejechać trochę na samym prądzie niczym elektrykiem, miękki układ kierowniczy był idealny do manewrów, a finalnie palił mało. 
Możesz też kupić lekko używany egzemplarz z pewnego źródła. 

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Mustang napisał(a):

Ale poza paliwem (i czasem spędzonym na tankowaniu) możesz odzyskać sporo na odsprzedaży (która do tego będzie banalnie prosta), finalnym kosztem nie jest cena zakupu, a utrata wartości. Równocześnie Yaris potencjalnie może być mniej awaryjny, nie mówiąc o płynności jazdy w mieście. Jeździłem Yarisem z wypożyczalni i w mieście był super: zrywny, zwinny, można było przejechać trochę na samym prądzie niczym elektrykiem, miękki układ kierowniczy był idealny do manewrów, a finalnie palił mało. 
Możesz też kupić lekko używany egzemplarz z pewnego źródła. 

niby tak, z tym że czas jaki zakładam dla tego auta to jakieś 8-10 lat, także utrata wartości ostatecznie będzie miała małe znaczenie. wszystko generalnie to kwestia ceny - w Toyocie czy Mazdzie wiem że muszę szykować te 105-110k za hybrydę z sensownym wyposażeniem, jak znajdę 208/Corse z klasycznym automatem, zimówkami i ubezpieczeniem tej cenie do 85k za wszystko to się serio robią takie różnice że ani niższa awaryjności ani niższa utrata wartości niewiele już zmieniają. jak wyjdzie że te oferty to tylko wabiki a realnie trzeba szykować bliżej 100k to wiadomo że idę po hybrydę.

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
3 minutes ago, gtfan said:

niby tak, z tym że czas jaki zakładam dla tego auta to jakieś 8-10 lat, także utrata wartości ostatecznie będzie miała małe znaczenie. wszystko generalnie to kwestia ceny - w Toyocie czy Mazdzie wiem że muszę szykować te 105-110k za hybrydę z sensownym wyposażeniem, jak znajdę 208/Corse z klasycznym automatem, zimówkami i ubezpieczeniem tej cenie do 85k za wszystko to się serio robią takie różnice że ani niższa awaryjności ani niższa utrata wartości niewiele już zmieniają.

Zobacz ile kosztują hybrydowe Yarisy z 2017, a ile Corsy. Tak na szybko patrząc to te pierwsze koło 50k, te drugie powyżej 30k, różnica w cenie po 8 latach to nadal minimum 15k. 

Opublikowano
9 minut temu, Mustang napisał(a):

Zobacz ile kosztują hybrydowe Yarisy z 2017, a ile Corsy. Tak na szybko patrząc to te pierwsze koło 50k, te drugie powyżej 30k, różnica w cenie po 8 latach to nadal minimum 15k. 

czyli w sumie różnica w cenie utrzymała się po latach, bo parę lat wcześniej Yaris aż tak nie odstawał cenowo od rywali.

w każdym razie zaczynam szukanie, zobaczymy co z tego wyjdzie :) 

  • Plusik 1
Opublikowano
13 godzin temu, Czezare napisał(a):

No to epopeja z zakupem nowego auta jak się wydaje zmierza do końca. Ostateczna diecezja podjęta. Zamówiliśmy w sobotę z żoną MG ZS Hybrid + :) Odbiór auta w ciągu niecałych 2 tygodni. Będzie to rocznik 2024. Mogliśmy w tej samej cenie dostać auto z rocznika 2025, ale wicie rozumicie...nie chcieliśmy tak długo czekać, bo aż do końcówki maja:P

 

Oczywiście jedyny słuszny kolor zielony?

Opublikowano
czyli w sumie różnica w cenie utrzymała się po latach, bo parę lat wcześniej Yaris aż tak nie odstawał cenowo od rywali.
w każdym razie zaczynam szukanie, zobaczymy co z tego wyjdzie  
Za stówę teraz jeszcze dostaniesz Yarisa Style z wyprzedaży 2024. Ale musiałbyś się zdecydować bo zaraz ich nie będzie.
Mamy takiego prawie rok i do miasta to jest ideał.
Screenshot_20250127-110522.jpgScreenshot_20250127-110821.jpg
Opublikowano
2 minuty temu, boywrc napisał(a):

Za stówę teraz jeszcze dostaniesz Yarisa Style z wyprzedaży 2024. Ale musiałbyś się zdecydować bo zaraz ich nie będzie.
Mamy takiego prawie rok i do miasta to jest ideał.
Screenshot_20250127-110522.jpgScreenshot_20250127-110821.jpg

dzwoniłem już rano do dwóch dealerów u mnie w mieście - nie ma ich :/ 

 

ale chyba mam decyzję - jak nic się nie posypie to będzie czarna Corsa 100KM AT8 z dołożonym dość fajnym wyposażeniem, za 81k myślę uczciwa cena.

 

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Mustang napisał(a):

No cenowo ok chyba ta Corsa. 

chyba ok, w sumie jak patrze to poza klimą automatyczną specyfikację ma nawet lepszą niż mój Ceed ;)

 

10 minut temu, Mustang napisał(a):

MG3 rozważałeś?

realnie nie rozważałem. auto mi się podoba, na papierze wszystko się niby zgadza, i szczerze to bardzo liczę i kibicuję że im się uda i że udowodnią że to są super auta, niezawodne i w dobrej cenie, ale chyba jeszcze mentalnie nie jestem gotowy na auto z Chin z dość nietypowym napędem.

Edytowane przez gtfan
Opublikowano

Hmm jeździłem teraz w USA autem bez automatycznej klimy i w sumie mnie to irytowało, trzeba było klikać i kombinować z nawiewem i temperaturą. 
 

A i w lecie Fabią z wypożyczalni i podobnie - najlepiej było z pasażerem, kazałem mu zająć się kwestią klimy :reggie:

Opublikowano
1 minutę temu, Mustang napisał(a):

Hmm jeździłem teraz w USA autem bez automatycznej klimy i w sumie mnie to irytowało, trzeba było klikać i kombinować z nawiewem i temperaturą. 

tak, w trasie bym nie chciał manualnej bo pamiętam tą ciągłą zabawę siłą i kierunkiem nawiewu, ale na miasto na krótkie dystanse nie ma wielkiego znaczenia, bo albo auto wyjeżdża już schłodzone z garażu podziemnego, albo jak postoi godzinę na słońcu i będzie miało 3km do domu to też nie ma co się bawić w wielkie schładzanie tylko otworzy się okno ;) 

Opublikowano
Teraz, Mustang napisał(a):

Zgadzam się, że na krótkie dystanse to ma mniejsze znaczenie. 
 

Chociaż sam bym jednak poszukał czegoś z klimą automatyczną. 

niestety ciężko z tym w Corsie, 208 ma w standardzie klimę automatyczną ale Corsa nie i z tego co widzę nie jest to opcja wybierana przez dealerów (a przynajmniej nie w tych tanich ofertach), a na miasto to ważniejsze dla mnie było to że auto ma czujniki z każdej strony, kamerę cofania i monitorowanie martwego pola, to się bardziej przyda żonie. 

Opublikowano
1 godzinę temu, gtfan napisał(a):

tak, w trasie bym nie chciał manualnej bo pamiętam tą ciągłą zabawę siłą i kierunkiem nawiewu, ale na miasto na krótkie dystanse nie ma wielkiego znaczenia, bo albo auto wyjeżdża już schłodzone z garażu podziemnego, albo jak postoi godzinę na słońcu i będzie miało 3km do domu to też nie ma co się bawić w wielkie schładzanie tylko otworzy się okno ;) 

MG ma taki bajer, że za pośrednictwem aplikacji możesz zdalnie odpalić schładzanie albo grzanie w zależności od pory roku np na 10 minut przed tym, jak do niego wsiądziesz.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...