Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
  W dniu 26.03.2025 o 14:12, WisnieR napisał(a):

Nawet nie tyle co zacząłem bo skończyłem na MG ZS bo to jedyny nowy samochód w moim zasięgu, co z resztą napisałem.

Rozwiń  

dlatego tak jak napisałem - przyjąłem że chodziło o nowe ZS które kosztuje od 99k i potem pod taką cenę poszukałem nowych aut rodzinnych które warto rozważyć a których może nie byłeś świadomy, bo Chińczycy sprzedają po cenach oficjalnych a europejskie marki w katalogach stoją w cholerę drogo ale realnie dostajesz takie rabaty że cenowo stają się konkurencyjne. nawet poszukałem niektórych aut z automatem bo myślałem że skoro patrzysz na ZS które ma automat w standardzie to tego będziesz chciał. chciałem po prostu pomóc, no ale trudno.

 

 

  W dniu 26.03.2025 o 14:12, Mustang napisał(a):

W sensie jakby w tym budżecie taka była?

 

Bo w cenniku jest też 2.0 TSI z 4x4. 

Rozwiń  

jest też pośredni 1.5 150KM, ten podstawowy 1.5 co wrzucałem miał 115KM.

Opublikowano
  W dniu 26.03.2025 o 13:52, WisnieR napisał(a):

 

Ten samochód ma prawie 4,9 metra a ty go porównujesz do Astry czy 308. Z wyżej wymienionych to tylko Octavia oferuje porównywalną przestrzeń.

 

Lubię też te dane techniczne, według których pojemność bagażnika w takim 308 jest większa (608l) niż w Mondeo (537l) bo każdy producent podaje i liczy sobie to jak chcę. A to do wysokości szyby, dachu itp. Nie wiem jak to zrobili mając o 20cm węższy i krótszy samochód. Magia.

 

Akurat cenie sobie duży bagażnik, ładuje do niego co chce, kiedy chcę, i w sumie to chciałbym teraz jakiegoś vana/minivana z opcją demontażu siedzeń tak żeby jeszcze większe gabaryty przewieźć. Ale bym ładował na działeczkę mebli!

Rozwiń  

 

Najlepsza opcja Chrysler Miasto i Wieś, pancerne silniki 3.6, kladziesz LPG i możesz po godzinach przeprowadzki robić. 

  • Plusik 1
Opublikowano
  W dniu 26.03.2025 o 14:12, WisnieR napisał(a):

Nawet nie tyle co zacząłem co nawet i skończyłem na MG ZS bo to jedyny nowy samochód w moim zasięgu, co z resztą napisałem.

Rozwiń  

Ale to jaki masz budżet?

 

Jeszcze Opel Frontera jest w automacie za 100k. 

Mimo wszystko jest zawsze opcja znalezienia sensownej używki pomiędzy Mondeo z przebiegiem 300k, a nówką za 100k PLN. 

 

  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

ZS Classic to przecież 80k po rabatach. Nie wiem skąd w ogóle pomysł o ZS Hybrid+ i to jeszcze w automacie.

 

I nie mam budżetu. Kredyt to sobie można brać na dowolną kwotę. Po prostu nie widzę sensu płacić 100 tysięcy za coś co .. no jest jakie jest. Powiedzmy do tych 80 jeszcze bym się złamał i przekonał ale wydawać ponad roczne zarobki na jakiegoś 308 ? xD

 

Jestem po prostu biedakiem najwidoczniej xD

Edytowane przez WisnieR
Opublikowano

 

  W dniu 26.03.2025 o 14:12, Mustang napisał(a):

W sensie jakby w tym budżecie taka była?

 

Bo w cenniku jest też 2.0 TSI z 4x4. 

Rozwiń  

Nieznacznie droższa, wiadomo.

 

W cenniku też jest możliwość zwiększenia prześwitu i zabudowania podwozia. Szkoda tylko, że tych Octavii jest tyle na ulicach. Dosłownie co chwila jakaś przejeżdża.

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 26.03.2025 o 14:19, Mustang napisał(a):

Ale to jaki masz budżet?

 

Jeszcze Opel Frontera jest w automacie za 100k. 

Mimo wszystko jest zawsze opcja znalezienia sensownej używki pomiędzy Mondeo z przebiegiem 300k, a nówką za 100k PLN. 

 

Rozwiń  

 

No nie wiem te sensowne używki 4-letnie to teraz są w cenie nowych z czasów pre-covid. Zakup 4 latka to wciąż 60k+. Po prostu nie mam ciśnienia, nie muszę na już wymieniać samochodu, stwierdziłem tylko a może bym wymienił, ale te ceny mnie sprowadziły na ziemię. MG mimo, że tani i w sumie wszystko z tym autem jest w porządku, jeździ jest nawet fajnie wyposażone, to jakoś mnie do siebie nie przekonał, że chciałbym w niego władować tyle kasy. Ale nie przekonuje mnie też po prostu wydawanie ponad 100k na inne auta tego segmentu.

 

Ciekawe czy ceny jeszcze kiedyś spadną, czy będzie jak z mieszkaniami.

Edytowane przez WisnieR
Opublikowano
  W dniu 26.03.2025 o 14:31, krupek napisał(a):

 

Nieznacznie droższa, wiadomo.

 

W cenniku też jest możliwość zwiększenia prześwitu i zabudowania podwozia. Szkoda tylko, że tych Octavii jest tyle na ulicach. Dosłownie co chwila jakaś przejeżdża.

Rozwiń  

Zawsze możesz wybrać jakiś ciekawszy kolor. Albo zamówić w Czechach, gdzie w konfiguratorze są jeszcze bardziej unikatowe opcje lakieru. 
 

@WisnieR Proponuję umówić się na jazdę próbną. To nic nie kosztuje, a będziesz miał bardziej konkretne porównanie do swojego Mondeo. 

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 26.03.2025 o 14:38, WisnieR napisał(a):

Ciekawe czy ceny jeszcze kiedyś spadną, czy będzie jak z mieszkaniami.

Rozwiń  

mam wrażenie że czeka nas okres wysokich cen katalogowych i stałych rabatów, przynajmniej na auta które od paru lat są już w sprzedaży. jak byłem na kupnie Cupry to pojawiły się rabaty typu -27k - niby wyprzedaż, a ciągle obowiązują, nawet na nowe auta do zamówienia :) a to tylko oficjalny rabat, można jeszcze coś od dealera urwać. to samo w Oplu - jak odbierałem Corsę to pogadałem ze sprzedawcą i mówił wprost że jeśli chodzi o Astrę to mieli fajną cenę wyprzedażową i po nowym roku ona zostanie, dalej będą sprzedawać nowe w tej samej promocji, że to właściwie oficjalna cena na stałe będzie. tak chyba wszyscy producenci chcą wyjść z twarzą z tego cenowego szału w jaki wpadli.

 

a jeśli chodzi o fajne rabaty to np. Kia EV6 GT (elektryk ponad 500KM) przecenili z 399k na 239k :D jest to oficjalna cena wyprzedażowa w cenniku. słabsze wersja -80k na wyprzedaży, do zamówienia na dzień dobry -60k :) 

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
  W dniu 26.03.2025 o 14:38, WisnieR napisał(a):

Ciekawe czy ceny jeszcze kiedyś spadną, czy będzie jak z mieszkaniami.

Rozwiń  

Nie spadną, ale są różne aspekty tej kwestii. 
Ceny aut spalinowych nie spadną, bo producenci próbują przekonać konsumentów do aut elektrycznych. 
Z drugiej strony po sukcesie Dacii oraz chińskich producentów, przykładowo Stellantis zaczyna również wypuszczać tanie jak na swój segment modele (nowe C3, Frontera)…

Wreszcie trzeba wziąć poprawkę na to, że w każdej klasie samochody ogólnie urosły, pomimo małych pojemności mają dynamiczniejsze silniki, a standard wyposażenia poszedł w górę. 

Opublikowano

Ta Frontera to chyba jeszcze większa beka modelowa niż Fordowe Mustang Mach E, nowy Explorer, czy Capri. Toyota ostatnio pokazała jak fajnie odświeżyć legendę w przypadku Land Cruisera.

  • Plusik 1
Opublikowano

Ja to jestem ciekaw jak można legalnie reklamować takie coś w SUPER hybrydzie:

 

image.thumb.png.7076f5df53f14a08612819b67fad3568.png

 

zawrotne 347KM i przyspieszenie 8,5s. Chińscy krętacze podają łączną moc silnika spalinowego i elektrycznego, czego wiadomo się nie robi, bo nigdy takiej mocy się nie uzyska. Zresztą podane przyspieszenie to udowadnia. 

 

Druga sprawa podają zasięg EV tego "plugina" do 91km - co jest prawdą ale sam silnik elektryczny pracuje tylko do prędkości 40km/h. Między 40-70km/h włącza się spalinowy jako generator prądu i w razie potrzeby też daje moc na koła, między 70-80km/h jedzie jak konwencjonalna hybryda HEV, a powyżej już tylko spalinowy z niby wspomaganiem elektryka przy przyspieszaniu. Piękna technologia. :)  Przypomnę, że normalnego producenta plugin potrafi przynajmniej do tych 130km/h rozpędzić auto bez użycia spalinowego silnika.

 

Łączny zasięg do 1200 przy założeniu, że pierwsze 90km przejedziesz z prędkością do 40km/h. heh

 

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Opublikowano
  W dniu 26.03.2025 o 19:51, Bartg napisał(a):

 obok Douga Demuro 

Rozwiń  

 

Świetne są jego prezentacje aut, a do tego robią bardzo fajny content ze współpracownikami na kanale Cars & Bids, na przykład quizy motoryzacyjne (rozpoznaj auto po samych reflektorach, fragmencie wnętrza itp itd), car spotting po ich okolicach w Kalifornii (np. godzina żeby znaleźć najdroższe auto, najrzadsze auto, najstarsze auto itp itd, konkurują zwykle we trójkę, lekki vibe Top Geara sie pojawia), różne wyzwania, nagrywają też podcasty. Można utonąć na wiele godzin oglądania. :)

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)
  W dniu 26.03.2025 o 19:10, Mustang napisał(a):

Z drugiej strony po prostu fajna nazwa i większy sens ma niż Puma fordowska. 
 

Z tym Land Cruiserem akurat też są pewne kontrowersje:

 

Rozwiń  

 

@Mustang Ale jakie kontrowersje? Obejrzełem pokrótce fragment o LC250 2025 i narzeka na czterocylindrowy hybrydowy silnik, który np. na naszym rynku nie jest dostępny, a potem porównuje Toyotę do Lexusa GX, który jest takim Land Cruiserem ale w wersji Premium, niedostępnym w Europie i ma lepszy silnik jak to marki premium w zwyczaju (bo nie oferują go w europie xD). Ogólnie z miejsca jak Amerykanin widzi 4 cylindry i cenę pow. $50k, to pewnie się triggeruje.

 

Mówi, że Land Cruiser to jest prawdziwy offroader ale przyczepił się do tego nieszczęsnego silnika hybrydowego, przez który auto wydaje się męczyć, a nie być niezwyciężoną ikoną Toyoty, szczególnie w tej cenie. W PL mamy 2,8 204KM ale ma aż 500nm, a to na trudny teren jest w sam raz. Zresztą zobaczcie:

 

 

W skrócie LC pokonał konkurencję w dodatku jako jedyny na oponach drogowych. :) Ceny są jak najbardziej przegięte ale to nadal dobra terenówka. 

 

Edytowane przez Marcin_wawa
Opublikowano
  W dniu 26.03.2025 o 20:40, Marcin_wawa napisał(a):

Ja to jestem ciekaw jak można legalnie reklamować takie coś w SUPER hybrydzie:

 

image.thumb.png.7076f5df53f14a08612819b67fad3568.png

 

zawrotne 347KM i przyspieszenie 8,5s. Chińscy krętacze podają łączną moc silnika spalinowego i elektrycznego, czego wiadomo się nie robi, bo nigdy takiej mocy się nie uzyska. Zresztą podane przyspieszenie to udowadnia. 

 

Druga sprawa podają zasięg EV tego "plugina" do 91km - co jest prawdą ale sam silnik elektryczny pracuje tylko do prędkości 40km/h. Między 40-70km/h włącza się spalinowy jako generator prądu i w razie potrzeby też daje moc na koła, między 70-80km/h jedzie jak konwencjonalna hybryda HEV, a powyżej już tylko spalinowy z niby wspomaganiem elektryka przy przyspieszaniu. Piękna technologia. :)  Przypomnę, że normalnego producenta plugin potrafi przynajmniej do tych 130km/h rozpędzić auto bez użycia spalinowego silnika.

 

Łączny zasięg do 1200 przy założeniu, że pierwsze 90km przejedziesz z prędkością do 40km/h. heh

 

Rozwiń  

 

Ale wiesz, że praktycznie inni też w Phevach podają łączna moc układu np KIA i Hyundai podaje że z silnika spalinowego masz 180 a reszta to silnik elektrycznimy ok 60 kuni? I nie chińscy krętacze tylko policzkowy oddział OJ za co ostatnio dostali zjebe od Chinioli i cyk auto ma do dyspozycji 280kuni. I chyba nie trzeba tłumaczyć że konie w hybrydzie to nie to samo co w silnikach bezn/diesel? Idź się przejedź samochodem a potem mów o przyspieszeniu tym samochodem bo jakoś jeżdżę nim szybciej niż 40km/h w trybie EV. A może się nie znam albo chińczyk się popsuł i nie wie że może tylko 40 jechać? 

Opublikowano
  W dniu 26.03.2025 o 22:38, Mani napisał(a):

Ale wiesz, że praktycznie inni też w Phevach podają łączna moc układu np KIA i Hyundai podaje że z silnika spalinowego masz 180 a reszta to silnik elektrycznimy ok 60 kuni?

Rozwiń  

nie do końca jest tak jak piszesz

Ceed PHEV - spalinowy 105KM, elektryczny 60KM, hybrydowy 140KM (suma 165KM)

Niro PHEV - spalinowy 84KM, elektryczny 93KM, hybrydowy 171KM (suma 177KM)

Sportage PHEV - spalinowy 160KM, elektryczny 91KM, hybrydowy 245KM (suma 251KM)

 

jedynie Jaecoo podaje łączyną moc dokładnie taką jak suma elektrycznego i spalinowego.

 

do tego przyśpieszenie - Sportage 8.3s przy masie 1830kg, Jaecoo 8.5s przy masie 1795kg, także coś mało ruchawa te 347 kuni. pewnie zgonisz na skrzynię w Jaecoo bo ma skrzynię jednobiegową, ale przykładowo ten Ceed PHEV ma skrzynię 6DCT i przyśpiesza w 10.8s, a Corolla 1.8 140KM z eCVT przyśpiesza w 9.4s, także skrzynia to nie argument.

 

także sorry, Chińczyki coś jednak kręcą.

Opublikowano
  W dniu 27.03.2025 o 00:24, gtfan napisał(a):

nie do końca jest tak jak piszesz

Ceed PHEV - spalinowy 105KM, elektryczny 60KM, hybrydowy 140KM (suma 165KM)

Niro PHEV - spalinowy 84KM, elektryczny 93KM, hybrydowy 171KM (suma 177KM)

Sportage PHEV - spalinowy 160KM, elektryczny 91KM, hybrydowy 245KM (suma 251KM)

 

jedynie Jaecoo podaje łączyną moc dokładnie taką jak suma elektrycznego i spalinowego.

 

do tego przyśpieszenie - Sportage 8.3s przy masie 1830kg, Jaecoo 8.5s przy masie 1795kg, także coś mało ruchawa te 347 kuni. pewnie zgonisz na skrzynię w Jaecoo bo ma skrzynię jednobiegową, ale przykładowo ten Ceed PHEV ma skrzynię 6DCT i przyśpiesza w 10.8s, a Corolla 1.8 140KM z eCVT przyśpiesza w 9.4s, także skrzynia to nie argument.

 

także sorry, Chińczyki coś jednak kręcą.

Rozwiń  

Weź pod uwagę że sportek ma obniżona moc. Wcześniej miał 265 kunia. Ceed I Niro przemilczeć można bo ich silniki są wolnossakami i jak rozladujesz baterie to auta praktycznie stoją w miejscu. 

Opublikowano (edytowane)
  W dniu 27.03.2025 o 00:34, Mani napisał(a):

Weź pod uwagę że sportek ma obniżona moc. Wcześniej miał 265 kunia. Ceed I Niro przemilczeć można bo ich silniki są wolnossakami i jak rozladujesz baterie to auta praktycznie stoją w miejscu. 

Rozwiń  

Znalazłem cennik modelu sprzed 2 lat, faktycznie 265KM było, z tym że silnik spalinowy miał podane 180, a elektryczny 91 koni. Ciągle nie dodaje się to do 265. 

 

Jeszcze sprawdziłem RAV4 PHEV - 306KM, 0-100 6.0s, i to mimo tak samo jednoviegowej skrzyni i ponad 100kg wyższej wagi niż Jaecoo.  Z której strony by nie patrzeć to nie wygląda to dobrze dla Chińczyków.

 

Ale co trzeba przyznać to że u Koreańczyków faktycznie ta moc hybrydowa jest podejrzanie bliska sumie mocy, czego np w Toyocie czy grupie VW nie ma.

Edytowane przez gtfan
Opublikowano (edytowane)
  W dniu 26.03.2025 o 22:38, Mani napisał(a):

 

Ale wiesz, że praktycznie inni też w Phevach podają łączna moc układu np KIA i Hyundai podaje że z silnika spalinowego masz 180 a reszta to silnik elektrycznimy ok 60 kuni? I nie chińscy krętacze tylko policzkowy oddział OJ za co ostatnio dostali zjebe od Chinioli i cyk auto ma do dyspozycji 280kuni. I chyba nie trzeba tłumaczyć że konie w hybrydzie to nie to samo co w silnikach bezn/diesel? Idź się przejedź samochodem a potem mów o przyspieszeniu tym samochodem bo jakoś jeżdżę nim szybciej niż 40km/h w trybie EV. A może się nie znam albo chińczyk się popsuł i nie wie że może tylko 40 jechać? 

Rozwiń  

 

Już @gtfan wyjaśnił ale dopowiem:

 

Czyli to wina klienta, bo się nie doedukował. Toyota, Volvo itd. podają rzeczywistą pełną moc przy konkretnych obrotach silnika spalinowego, a nie sumę mocy obu silników. Nawet znalazłem filmik tego auta, gdzie na hamowni pokazuje 280KM, a na stronie wisi nadal te 347. Coś kiepska ta zjeba była. :) Twierdzenie, że jak wlejesz do jednego dzbanka alkohol 40% i 20% w proporcjach 50/50, to będziesz miał 60% jest debilizmem. A podawanie przykładu Koreańczyków nie jest zbyt miarodajne na standardy europejskie. 

 

RAV-4 plugin ma sumując te moce 1:1 356KM, realnie do dyspozycji jest max. 306KM i tyle podaje Toyota. Przyspieszenie 6.0s do 100. CHR Plugin ma realnie 223KM i przyspiesza lepiej od tego chinola aż o 1,1s. Wiem, wiem różnica masy ale nadal. Te 280KM w chińczyku wydaje się mało efektywne, skoro przyspiesza aż w 8,5s.

 

Co do 40km/h no sorry ale taka jest informacja prasowa (ciężko ją znaleźć ale się da). Chcesz mi powiedzieć, że pow. 40km/h nie włącza się silnik spalinowy, a producent w takim razie strzela sobie w kolano wprowadzając w błąd? To jaki jest zakres prędkości na czystym trybie EV bez wspomagania silnika spalinowego? Może się czegoś dowiem z pierwszej ręki, a nie informacji prasowych producenta. 

 

edit: Odniosę się jeszcze do filmiku @Mustang. To mi wygląda na reklamę Lexusa dla ludzi, których na niego stać, a LC w benzynie jest za tani/ma za słaby silnik. 30 min filmiku, żeby na koniec powiedzieć, że to są te same auta, ale jak już masz pod maską twin-turbo V6, to nagle muzyka zmienia się na podniosłą i mamy idealne auto. :)

Edytowane przez Marcin_wawa
Opublikowano (edytowane)
  W dniu 27.03.2025 o 08:46, Marcin_wawa napisał(a):

Co do 40km/h no sorry ale taka jest informacja prasowa (ciężko ją znaleźć ale się da).

Rozwiń  

pomogę bo trafiłem przypadkiem ;) (w sumie to zapomniałem że ten materiał był dość niedawno)

 

materiał co prawda od motodziennik, ale w tle do swojego głosu używa oficjalnych materiałów od Jaecoo, to o czym piszesz jest dokładnie od 4 minuty, ale polecam całość bo w sumie opowiada o tym o czym jest tu dyskusja

 

i screeny jak komuś nie chce się oglądać

Zrzutekranu2025-03-27o09_53_39.thumb.png.ba396394228a32d15a6b7906dc4bbbfb.png

 

Zrzutekranu2025-03-27o09_54_17.thumb.png.82a2bf39e3124416ed7e555d858f3ed8.png

 

Zrzutekranu2025-03-27o09_54_46.thumb.png.b187c126e3f7bfacf8661fdcc9217da4.png

 

Zrzutekranu2025-03-27o09_54_52.thumb.png.bd88da21a8f4bb61b78b6221bb0ad883.png

 

ale jak to w praktyce działa to nie wiem, nie jeździłem ani nie oglądałem żadnej relacji z jazd także może w rzeczywistości jest inaczej

Edytowane przez gtfan
  • Plusik 1
Opublikowano

Byłem dziś pooglądać Skody. W Kodiaqu to się zakochałem, idealne proporcje, fotel, miejsce dla kierowcy, schowki, design w środku - wszystko jak lubię. Octavia i Superb też na plus, bardzo przestrzenne i wygodne auta. Nie spodziewałem się, że w Superbie Liftback może być taki duży bagażnik, odpowiadałby mi taki zamiast kombi. Na duży plus wielofunkcyjne pokrętła od klimy i multimediów, chociaż z Octavii już niestety zniknęły, nawet zwykłe.

 

Karoq mi się za specjalnie nigdy nie podobał, a teraz już w środku wygląda przestarzale, wszystko stare, niezbyt ładne, tylko kierownicę zmienili.

 

A doradczynie klienta w Skodzie to chyba z roksy biorą, hehe :nosacz3:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...