milan 7 022 Opublikowano 17 października 2017 Opublikowano 17 października 2017 Polo zawsze było jakąś tam świeżością jak na swoje lata. Ostatnio rynek małych aut poszedł do przodu i wyglądają dość 'dynamicznie' jak na swoją klasę. Między innymi wspomniana wcześniej Picanto, Micra, Mazda 2. Nowa micra wskoczyla do segm. B. Cytuj
Qra 160 Opublikowano 17 października 2017 Opublikowano 17 października 2017 Zależy mi na hot hatchu i liczę się z wydatkiem ok. 100 tys. zł. Nowa Ibiza też mi się podoba, ale nie będzie oferowana wersja Cupra. Zastanawiałem się nad Clio RS, ale jak z zewnątrz wygląda całkiem nieźle, tak wnętrze totalnie mi nie leży, szczególnie konsola środkowa wygląda strasznie tanio. Do tego samochód na rynku jest 5 lat, a po zeszłorocznym liftingu nie ma co się na razie spodziewać nowego modelu. Niedługo pojawi się też nowa Fiesta ST, obstawiam że tańsza niż Polo i Clio, tak jak poprzednia generacja, ale znowu - nie podchodzi mi jej wygląd. W porównaniu do tych dwóch, przynajmniej na zdjęciach, Polo wygląda na auto większe, powiedzmy o połowę półki (a faktycznie jest większy niż Golf IV). Do tego wnętrze sprawia wrażenie samochodu z nieco wyższej półki - szczególnie wrażenie robi opcjonalny wyświetlacz zamiast zegarów, totalny premium feeling. Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano 17 października 2017 Opublikowano 17 października 2017 Dobra, GTI ma większy sens niż reszta gamy, szczególnie, że teraz będzie to jeden z najtańszych (najtańszy?) sposobów na nowego VAG'a z 2.0 TSI. Czy sam w tej kwocie rozważałbym Polo GTI? Pewnie tak, chociaż nie wiem czy ostatecznie nie wybrałbym używanego Golfa GTI, nowego Leona 1.8 TSI albo Astry 1.6 200 z Matrixami. Natomiast oczywiście nowy VW z logo GTI zawsze ma coś w sobie, chociaż szczerze mówiąc nowe Polo na zdjęciach wygląda nijako, z tyłu trochę jak brazylijski budżetowy VW Gol, szczególnie w porównaniu do pięknej Ibizy. Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 17 października 2017 Opublikowano 17 października 2017 No ale i tak na końcu A1 najładniejszy ;] Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 17 października 2017 Opublikowano 17 października 2017 Mazda 3 z wolnossącym 165 KM to też fajna opcja na szybki hatchback. Cytuj
balon 5 345 Opublikowano 17 października 2017 Opublikowano 17 października 2017 (edytowane) Mazda 3 to też segment wyżej niż Polo czy inna Fiesta. Z drugiej strony jeżeli chodzi o fun i osiągi to 200km z turbo w lżejszym Polo to przepaść niż to co proponuje Mazda. Kerwa ja mam Passareti 2.0 TSI (220km)i idzie naprawdę oka ( 6,7-6,8 do setki), to te Polo musi latać z podobnym silnikiem. Mniaaaam Edytowane 17 października 2017 przez balon Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 17 października 2017 Opublikowano 17 października 2017 Te Polo już ze slinikiem 1.2 tsi 90 koni ma kopa do 50, więcej może zakończyć się wyjazdem babci z podjazdu do ogródka sąsiada. Cytuj
Mustang 1 747 Opublikowano 17 października 2017 Opublikowano 17 października 2017 No ale i tak na końcu A1 najładniejszy ;] Tylko teraz A1 już bez sensu jako nowe - bazuje na starym Polo, a kosztuje więcej. @up Segment wyżej, ale Polo GTI jest zwykle tak drogie (szczególnie jak będzie nowym modelem), że wypada cenowo jak różne ciekawe kompakty w promocji. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 18 października 2017 Opublikowano 18 października 2017 A Fiesta ST? Ja ostatnio dopiero miałem okazję przewieźć się pierwszym Focusem, w dodatku kombi. I wszystko co się o nich mówi to prawda, w sensie o prowadzeniu, o zawieszeniu. Niesamowicie się kleił drogi. Co prawda jakieś śmieciowe opony miał, więc cały czas piszczały, ale jakieś szybkie łuki, ronda itp. niesamowicie się kleił drogi. W miejscach gdzie taką Octavią bym leżał w rowie już Focus na spokojnie wciskał się w zakręt. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 18 października 2017 Opublikowano 18 października 2017 Jechałem kiedyś Focusem kombi z 2012 i faktycznie sprawia wrażenie takiego klejącego się drogi i sztywno trzymającego się. Cytuj
Qra 160 Opublikowano 18 października 2017 Opublikowano 18 października 2017 (edytowane) A Fiesta ST? Nie podoba mi się z wyglądu. Na razie pokazali tylko wersję 3-drzwiową, ciekawe czy będzie też 5d? Poza tym 3-cylindrowy silnik 1.5, ja wiem że 200KM robi swoje, ale dla własnego dobrego samopoczucia wolałbym większy. Plusem na pewno będzie cena. Mazda 3 z wolnossącym 165 KM to też fajna opcja na szybki hatchback. Swego czasu rozważałem zakup. Samochód całkiem dynamiczny (8,5 s do setki), prowadzenie niezwykle przyjemne (manualna skrzynia cud), wykończony też fajnie, ale to ciągle zwykłe cywilny hatchback. Do tego automat w Mazdach przegrywa w porównaniu z DSG, a koniecznie chciałbym automat. Pewnie tak, chociaż nie wiem czy ostatecznie nie wybrałbym używanego Golfa GTI, nowego Leona 1.8 TSI albo Astry 1.6 200 z Matrixami. Leona bardzo chętnie, ale niestety z tym silnikiem i DSG to wydatek 105000, plus opcje wyjdzie pewnie koło 120. Ponad budżet. Astrę sprawdzę, nie wiedziałem że ma taki silnik. Edytowane 18 października 2017 przez Qra Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 18 października 2017 Opublikowano 18 października 2017 Golf VII 1.5TSI 150KM, Civic X 1.5 180KM. Cytuj
[InSaNe] 2 478 Opublikowano 18 października 2017 Opublikowano 18 października 2017 Jak rozważałeś Mazdę 3 i w sumie dysponujesz dużą kwotą, to rozważ Hondę Civic. Za 97 tys. dostaniesz wersję Sport 1.5 Turbo, 182 km. Katalogowo ma 8,2 do setki, a na hamowni wychodzi 7,8s, więc można tym pojeździć. Do tego samochód w Polsce miał premierę w tym roku, więc jest to najnowsza konstrukcja. Ja się zdecydowałem na Hondę. Chciałem coś z wyższej półki, ale nie dość, że trzeba dopłacić sporo, to nie ma takiego wyposażenia jak Honda, no i liczba koni to zazwyczaj ok. 150, co przy wyższej masie czyni samochód mułem. http://www.honda.pl/cars/get-a-brochure.html Pod koniec października powinienem mieć swojego Sport Plusa, to będę mógł się bardziej kompetentnie wypowiedzieć. Cytuj
balon 5 345 Opublikowano 18 października 2017 Opublikowano 18 października 2017 (edytowane) No ale w automacie + metalik to nie zamknie się z tym Civiciem w 100tys, a pisał chłopak że koniecznie musi być automat i ma budżet do 100tys. Z drugiej strony ja bym wyskrobał jakoś te kilka tysi i wziął tego Civica sport. Wygląda jak mocny hothatch (te centralne rury z tyłu mmm), jeździ też całkiem dynamicznie (jechałem próbna jazdę z tym silnikiem i skrzynią), a do tego komfort, wyposażenie czy gabaryty z całkiem innej wyższej pułki niż Polo, Fiesta czy inne sportowe Picianto. Edytowane 18 października 2017 przez balon Cytuj
mozi 1 978 Opublikowano 18 października 2017 Opublikowano 18 października 2017 (edytowane) W sumie pytanie na czym mu zależy. Jeśli chce moc i pisze że Fiesta ST za słaba bo 1.6 to nie ma sensu proponować mu Civica. Jeśli chce coś mocniejszego to albo Cupra albo faktycznie Polo GTI (tutaj wg mnie marne szanse na ~100k). Warto też wspomnieć że między 1.6 182 kucy w hondzie a np 2.0 tsi jest spora różnica w spalaniu.Ja bym brał do 100 Fiestę a powyżej no to już kto co lubi - może za ~120 kupić już Golfa GTI lub focus STEdyta - automat musi być zapomniałem - no to wg mnie tylko polo gti jak się da z dsg kupic za tyle choć wątpie.Edyta 2 - Octavia RS jest z dsg za 117k. Może jakiś rabacik i imo jest ok. Się wyjaśniłem bo widzę że Polo 2.0 gti jest za 89 690 to wg mnie jest deal breaker. Edytowane 18 października 2017 przez mozi Cytuj
Qra 160 Opublikowano 18 października 2017 Opublikowano 18 października 2017 Sprawdzę z ciekawości tego Civica. Boję się przede wszystkim tej obsr.anej skrzyni CVT, miałem z nią do czynienia w Toyotach i szczerze jej nie znoszę. W sumie pytanie na czym mu zależy. Jeśli chce moc i pisze że Fiesta ST za słaba bo 1.6 to nie ma sensu proponować mu Civica. Jeśli chce coś mocniejszego to albo Cupra albo faktycznie Polo GTI (tutaj wg mnie marne szanse na ~100k). Warto też wspomnieć że między 1.6 182 kucy w hondzie a np 2.0 tsi jest spora różnica w spalaniu.Ja bym brał do 100 Fiestę a powyżej no to już kto co lubi - może za ~120 kupić już Golfa GTI lub focus STEdyta - automat musi być zapomniałem - no to wg mnie tylko polo gti jak się da z dsg kupic za tyle choć wątpie.Edyta 2 - Octavia RS jest z dsg za 117k. Może jakiś rabacik i imo jest ok. Się wyjaśniłem bo widzę że Polo 2.0 gti jest za 89 690 to wg mnie jest deal breaker. Nie mówię że Fiesta słaba, bo tak mocna jak Polo, ale nie pasuje mi jego wygląd i nie pasuje mi 3-cylindrowy silnik do sportowego samochodu. Spodziewam się, że będzie to świetne auto i ogólnie hit jak poprzedni model, ale po prostu go nie chcę. Nowy Golf GTI, Octavia RS + opcje to wydatek 130-140 tys, Leon Cupra 150, zaczynałem poszukiwania auta od tej półki, ale stwierdziłem że to sporo ponad mój budżet. Nawet jakby brać gołą Octavię, to wskaż miejsce gdzie można dostać takie rabaciki na 15-20% ceny auta. Umówię się w najbliższym czasie na jazdę Astrą i Civikiem i zaczekam na pierwsze egzemplarze Polo. Cytuj
balon 5 345 Opublikowano 19 października 2017 Opublikowano 19 października 2017 Nie jest to DSG ale nie jest źle, poprawili jej działanie, jest płynnie. Nie ma tragedii. Cytuj
mozi 1 978 Opublikowano 19 października 2017 Opublikowano 19 października 2017 Qra serio jak patrzę na specke tego Polo GTI to właściwie tak jest wszystko i wg mnie cena jest świetna. Jeśli zależy Ci na osiągach to w tej cenie wg mnie nic nie będzie miało startu do poziomu ~100k. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 19 października 2017 Opublikowano 19 października 2017 To polo lepiej wygląda od tego? https://www.otomoto.pl/oferta/volkswagen-golf-1-4-tsi-150-km-highline-r-line-navi-led-top-pakiet-business-ID6z7eDs.html#9be3e7a1f9 No ok, silnik trochę słaby. Teraz chyba najlepszy czas na kupowanie samochodu, zaczynają się wyprzedaże roczników itd. Pewnie za te 2-3 miesiące to w ogóle będą srogie rabaty. Cytuj
mozi 1 978 Opublikowano 19 października 2017 Opublikowano 19 października 2017 Nie znalazłem specki tego polo gti (obstawiam że będzie miał jakieś 320-340 nm) ale nie ma co porównywać hondy 1,5 182 km lub 1,5 tsi 150km. To inne para kaloszy. A jeśli chodzi o wygląd to pewnie że golf zgrabniejszy. Jeszcze inna sprawa że ten 2.0 tsi na stockowych gratach programem robi się na lajcie na ~300 km. Wersję z Golfa Rki programem ~400 km. Cytuj
balon 5 345 Opublikowano 19 października 2017 Opublikowano 19 października 2017 No ten 2.0 tsi jest mocno "elastyczny". Polo ma 200km, Passateri 220, Golf GTI 230, a taki Golf R 300. W ogóle zrobiłem już kilka tysięc km tym silnikiem i bardzo mi się podoba. Kultura plracy spalania no i osiągi. Przed nim poruszałem się motorem 2.0 tfsi 225km od Audi i nie licząc trochę lepszych osiągów, ten 2.0 tsi mi lepiej leży (a może to ten sam silnik?) Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 19 października 2017 Opublikowano 19 października 2017 Nie wiem czemu, ale jakoś nie mogę się przekonać do VW. Może gdybym pojeździł czymś nowszym, takim mocniejszym Golfem, albo Passatem to coś by we mnie ruszyło. Cytuj
balon 5 345 Opublikowano 19 października 2017 Opublikowano 19 października 2017 No ja przed passatem jeździłem nowym audi a4 i nie licząc lepszych materiałów w środku i ciut lepszego przyspieszenia reszta na plus passateri (wyposażenie, spalanie, ilość miejsca), a cena to ok 50 tys różnicy (przy podobnych silnikach + passst miał lepszy wyposażenie) czyli jeszcze na dwie Kia Picanto by starczyło. Cytuj
milan 7 022 Opublikowano 19 października 2017 Opublikowano 19 października 2017 xD a tyle lat nie chciał się przyznac do A4. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.