Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Temat zakazów dla diesli jest istotnie dość ciekawy i interesuję się nim od jakiegoś czasu. Zasadniczo z tego co się orientuję, na ten moment realne zakazy dotyczą części Oslo i małego obszaru w Amsterdamie, podczas gdy przykładowo centrum Paryża ma dołączyć w 2024. Te polskie projekty mają dotyczyć na razie starszych samochodów, więc lokalnie ktoś kupujący dzisiaj nowe auto z dieslem powinien mieć spokój na przynajmniej 10 lat.

 

Tak więc czy dzisiaj lub przez najbliższe 3-4 lata nowy diesel (bo stary to kompletnie inny temat, włącznie z zakazami w wielu niemieckich miastach) realnie ogranicza mobilność w jeżdżeniu po Europie? Nie ogranicza, bo rzeczywiste zakazy można policzyć na palcach jednej ręki i dotyczą miejsc, gdzie i tak lepiej wybrać komunikację miejską.

 

Czy za 4-5 lat sytuacja będzie wyglądać inaczej? Zapewne może zmieniać się dość szybko, w związku z tym zakup na prywatny użytek diesla do użytku w Europie Zachodniej jest słabym pomysłem, bo tego typu auta raczej szybko stracą na wartości, a po kilku latach użytkowania mogą być objęte już znacznie liczniejszymi restrykcjami. Polska raczej będzie wolniejsza we wprowadzaniu zakazów.

 

Wracając do pytania. Jeśli ktoś zamierza wziąć samochód w leasingu na 3-4 lata i zrobić powiedzmy minimum 100k kilometrów (konkretny przebieg do obliczenia), głównie w trasie, diesel nadal może być dobrym pomysłem. Jeśli jeździ mniej lub chce zostawić samochód dłużej, moim zdaniem lepiej wybrać benzynę lub hybrydę. Tutaj balon sugerujesz 1.8-2.0 - ja bym powiedział, że to zależy od wielkości auta i oczekiwań. Osobiście uważam, że do autostradowej jazdy obciążonym samochodem lepiej nie wybierać tych małych doładowanych silników 1.0 w wersjach około 100 koni, które mimo wszystko posiadają nieco ograniczony moment obrotowy, ale do powiedzmy normalnej jazdy benzyny od 120 koni powinny radzić sobie nawet z bardziej załadowanym autem, szczególnie te już czterocylindrowe.

Opublikowano (edytowane)

Diesel odpada, celuję jednak w Hybrydę. Sprawdzam wyniki palenia RAV4 Hybrid w dłuższych trasach i jest ok - na poziomie 5.5-6.5L. Wycieczki kilka razy w roku, poza tym jeżdżenie po mieście lub niedalekie podróże do rodziny.

 

Dziękuję za powyższe wpisy i dobre rady :)

Edytowane przez Czoperrr
Opublikowano
1 hour ago, Czoperrr said:

Sprawdzam wyniki palenia RAV4 Hybrid w dłuższych trasach i jest ok - na poziomie 5.5-6.5L.

Zależy co nazywasz trasą. Z poniższego filmiku wychodzi minimum 8 litrów, może nawet 9 przy prędkościach autostradowych, co jest normalne, bo w takich warunkach silnik elektryczny nie ma szans się za bardzo wykazać, szczególnie że samochód jest wysoki i mało opływowy, a sam silnik spalinowy ma sporą pojemność.  

 

 

Ale, skoro piszesz, że na co dzień samochód ma być używany w mieście, to wówczas hybryda rzeczywiście jest dobrym wyborem. Odzyskasz wówczas z nawiązką paliwo spalone na autostradzie. Dodatkowa zaleta to rzeczywista mała awaryjność układów hybrydowych Toyoty oraz jak dobrze ten samochód trzyma wartość.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
43 minutes ago, [InSaNe] said:

Kwestia jeszcze czy leasing i wykupić, czy BMW Comfort Lease i oddać. 

 

Jakoś mi zapał przeszedł jak trzeba podpisać umowę i płacić raty. Najlepsze jest zawsze wybieranie...

A musisz teraz od razu zdecydować czy mieć możliwość wykupu?

 

Najlepsze jest wybieranie i odbiór, najgorsze czekanie jeśli wzięło się własną konfigurację. Emocje przechodzą, mogą pojawić się wątpliwości (a może trzeba było wziąć opcję x, a może jednak kolor y), a samochodu i tak nie będzie przez parę miesięcy.

Opublikowano
47 minutes ago, [InSaNe] said:

Jakoś mi zapał przeszedł jak trzeba podpisać umowę i płacić raty. Najlepsze jest zawsze wybieranie... 

To jak z wybieraniem pornosa ;)

 

Gratki zakupu!

47 minutes ago, [InSaNe] said:

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

No muszę podpisać Comfort Lease lub leasing zwykły, np. z wykupem 20%  Na tego bobra dali mi ponad 70 tysi zniżki O_o'

 

Cenę samochodu winduje multum bajerów, bo tu jest prawie wszystko (większość dla mnie zbędna oczywiście). Chciałem 430i, to są jakieś chu.jowe kolory i silniki tylko 420i lub 420d.

 

Dużo trójek M340i i tych słabszych, nie ma w ogóle 330i.

 

Piątki też jakieś kupy, 530i brak. Nie mogę czekać do jesieni bo muszę mieć drugi samochód w rodzinie.

 

EDYTA: Rata w Comfort Lease wychodzi niecałe 4000,00 zł brutto na 3 lata (jakoś tak), kartkę w pracy zostawiłem.

Edytowane przez [InSaNe]
Opublikowano
12 godzin temu, Mustang napisał:

Emocje przechodzą, mogą pojawić się wątpliwości (a może trzeba było wziąć opcję x, a może jednak kolor y

Nigdy tak nie miałem a już w swoim życiu z 10 aut konfigurowałem i odbierałem. 

Btw ja w 2 tygodniu marca odbieram nowe auto i bardzo lubię te uczucie przed samym odbiorem. Kilka dni podjarki, a potem chleb powszedni  :sapek:

  • Plusik 1
Opublikowano

Piękny kolor tej Beemki no i z takim designem będzie się bardzo długo wyróżniać na drodze.

 

Ja tam już 5 miesiąc się jaram jak cicho i komfortowo się jeździ Focusem w porównaniu do traktora Outlandera xd No i podgrzewane fotele i kierownica w ten codzienny mróz jak złoto. Outlander mi się nawet nie rozgrzewał zanim do pracy dojechałem.

Opublikowano

No  u mnie może tak szybko mija wow ponieważ zmieniam raczej około 3 letnie auta, więc przeskoku generacji nie obserwuję.

 

Większy wow pewno zrobi na mnie quick resume albo dual sens niż nowa fura :yao:

  • Plusik 1
Opublikowano
20 minut temu, balon napisał:

Nigdy tak nie miałem a już w swoim życiu z 10 aut konfigurowałem i odbierałem. 

Btw ja w 2 tygodniu marca odbieram nowe auto i bardzo lubię te uczucie przed samym odbiorem. Kilka dni podjarki, a potem chleb powszedni  :sapek:

Co odbierasz? 

Opublikowano
2 minuty temu, mozi napisał:

Co odbierasz? 

Segment D/E, szwab, dobry automat, żwawa turbo benzyna i przekroczyłem kwotę do której można w naszym pięknym kraju kupić auto na firmę ;) 

 

Jak odbiorę to wrzucę fotki jak mnie nikt nie wkurwi w jakims temacie z grami!

  • Plusik 1
Opublikowano
2 hours ago, krupek said:

Piękny kolor tej Beemki no i z takim designem będzie się bardzo długo wyróżniać na drodze.

To są fajne kolory w świetnym oświetleniu, niestety w praktyce na codzień kiedy samochód nie jest idealnie czysty, a dzień nie jest wyjątkowo słoneczny, samochód nie różni się wiele od czarnego (oczywiście niektórzy tego oczekują i rozumiem też takie podejście). Kwestia gustu, niemniej sam już drugi raz skreśliłem przy wyborze niebiski metalik z powodu zbyt ciemnego jak dla mnie odcienia.

 

Sam przy Golfie chciałem trochę zaszaleć z limonką albo czerwonym metalikiem, ale akurat w kwestii koloru firma nas trochę ogranicza, więc będzie typowy dla VW, klasyczny i praktyczny srebrny po raz drugi.

Opublikowano

Ja chciałem właśnie srebrnego, albo grafitowego Focusa, ale nie mogłem znaleźć żadnego. Na początku Metropolis white nie brałem pod uwagę, ale jak zobaczyłem jak fajnie zmienia odcień w zależności od światła to mi się spodobał. Na słońcu fajnie lśni, ale przy gorszym świetle robi się bardziej kremowy. Myślę mad jakimiś ciemnymi felgami na wiosnę.

Opublikowano

Metropolis white jest bardzo fajny imo, jeden z ładniejszych białych, właśnie przez ten kremowy odcień. 

 

Natomiast abstrahując od tego, że wiele samochodów wygląda dobrze w monochromatycznych lakierach, brakuje mi większej różnorodności na ulicach. Mam nadzieję, że to się kiedyś zmieni, że ludzie będą mieli odwagę zamówić turkusowego T-crossa czy zieloną Mokkę, a różowy czy fioletowy przestaną być postrzegane jako babskie kolory.

Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, [InSaNe] napisał:

No muszę podpisać Comfort Lease lub leasing zwykły, np. z wykupem 20%  Na tego bobra dali mi ponad 70 tysi zniżki O_o'

 

Cenę samochodu winduje multum bajerów, bo tu jest prawie wszystko (większość dla mnie zbędna oczywiście). Chciałem 430i, to są jakieś chu.jowe kolory i silniki tylko 420i lub 420d.

 

Dużo trójek M340i i tych słabszych, nie ma w ogóle 330i.

 

Piątki też jakieś kupy, 530i brak. Nie mogę czekać do jesieni bo muszę mieć drugi samochód w rodzinie.

 

EDYTA: Rata w Comfort Lease wychodzi niecałe 4000,00 zł brutto na 3 lata (jakoś tak), kartkę w pracy zostawiłem.

 

Jeśli auto ma być rodzinne, to nie lepiej pójść w bliźniacze M340i? Coupe długoterminowo potrafi być uciążliwe pod tym względem. No i wtedy dochodzi jeszcze brak "bobra" :D 

 

Alternatywna opcja na mocną rodzinną limuzynę, to poszukanie cesji leasingu na atrakcyjnych warunkach/sprzedaży na fakturę VAT dla M5 F90 pre LCI, pojawiło się tego trochę w 2020. (no chyba, że w grę wchodzi tylko nowe auto, lub brak potrzeby na taką moc)

Edytowane przez jar3czek
Opublikowano

Nie trzeba, nie mam rodziny. Można by powiedzieć, że dali taką zniżkę, co by pozbyć się tego paskudztwa, jak to niektórzy na bobra gadają :D

W full wypasie i tym kolorze jest ok i mi się podoba, natomiast jak widziałem podstawowe modele na małych felgach, to mam mieszane uczucia. Jakieś to nijakie, żeby gorzej nie powiedzieć. Czytałem gazety/oglądałem filmiki i w sumie biorąc do kupy wszystkie za i przeciw to fura jest bardzo dobra i tylko chwalą poza tym przodem. Zresztą, raczej oddam to po 3ch latach, bo zgadzam się z powyższymi opiniami : coupe jest niepraktyczne a do tego ja, mam tak, że samochód szybko mi się nudzi. Wyjdzie pewnie nowe 5 w międzyczasie i spełnię swoje marzenie ;)

 

Tanzanite blue z tych podstawowych z katalogu imo najładniejszy i zależało mi na tym kolorze. 

Opublikowano

Fura w granicach 20-22k - za czym warto sie rozgladac, a co olac na starcie? bylem od wlos od zakupu a4 b7 1.8 quattro z lpgt, ale niestety zona kulegi zdecydowala ze auto zostaje w rodzinie xd celowalbym raczej w kombiaka poki co, sporo miejsca graty mlodego zajmuja jak na dluzszy wyjazd do tesciow sie wybieram.

Opublikowano
5 hours ago, Grabek said:

Fura w granicach 20-22k - za czym warto sie rozgladac, a co olac na starcie? bylem od wlos od zakupu a4 b7 1.8 quattro z lpgt, ale niestety zona kulegi zdecydowala ze auto zostaje w rodzinie xd celowalbym raczej w kombiaka poki co, sporo miejsca graty mlodego zajmuja jak na dluzszy wyjazd do tesciow sie wybieram.no

Taka a4 to sztos auto. Bardzo często na forum a4 klub pojawią się ciekawe modele. Z drugiej strony jest tyle trupów na rynku, że łatwo na minę się wyjebać. Wiem, bo sam przerabiałem 

Opublikowano
5 godzin temu, Grabek napisał:

Fura w granicach 20-22k - za czym warto sie rozgladac, a co olac na starcie? bylem od wlos od zakupu a4 b7 1.8 quattro z lpgt, ale niestety zona kulegi zdecydowala ze auto zostaje w rodzinie xd celowalbym raczej w kombiaka poki co, sporo miejsca graty mlodego zajmuja jak na dluzszy wyjazd do tesciow sie wybieram.

Alfa 159  sportwagon z pancernym jtd 1.9 pod maską.No chyba,że potzrebujesz naprawdę dużo miejsca to nie bardzo ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...