Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

U mnie 1.0 dynamicznie (jak dla mnie) przyspiesza do 140-150. Ja na autostradzie zwykle jeżdżę 130-140 i auto w tym zakresie nadal potrafi pociągnąć sprawnie wyprzedzanie, czy być elastyczne. No nie jest to auto do zapierdalanka, ale jak ktoś nie szuka sportowych emocji to taki 1.5 tym bardziej zrobi robotę. Na pewno warto sobie przetestować jazdę, żeby potem nie żałować.

Opublikowano

Tylko Banny ma zbyt wygórowane oczekiwania w stosunku do swojego zakładanego budżetu i chyba musi po prostu przegryźć to, że nie dostanie takiego samochodu który będzie jak jego stare Infinity więc albo idzie na pewne kompromisy albo kupuje uzywkę.

Opublikowano

Pisałem bo jak ktoś nie jedzil może się złapać na marketing magicznej ilości koni w benzynie. Taki 1.5 jedzie jak 1.6 diesel 100 km mimo tego że na papierze ma taki 1.5 182 km a takie same Kunie w dieslu to już ponad 400 nm. Teraz konie słyszą? 

Opublikowano
6 minut temu, mozi napisał:

Taki 1.5 jedzie jak 1.6 diesel 100 km mimo tego że na papierze ma taki 1.5 182 km a takie same Kunie w dieslu to już ponad 400 nm. Teraz konie słyszą? 

Nie jestem jakieś znawcą, ale nie chce mi się wierzyć, że dynamika i „radość” z jazdy jest taka sama w 100KM ropniaku, jak w 182KM turbobenzynie. 

Opublikowano

U mnie przedtem był Outlander DiD 2.0 140 km i Mazda 3 2.0 150 km i Focus lepiej się zbiera i płynniej przyspiesza przy ok. 40% mniejszym spalaniu i większym komforcie jazdy. No, ale tamte auta już byłe leciwe i to pewnie też miało wpływ.

Opublikowano
3 minuty temu, krupek napisał:

U mnie przedtem był Outlander DiD 2.0 140 km i Mazda 3 2.0 150 km i Focus lepiej się zbiera i płynniej przyspiesza przy ok. 40% mniejszym spalaniu i większym komforcie jazdy. No, ale tamte auta już byłe leciwe i to pewnie też miało wpływ.

No leciwe, ale porównujesz 1.0 125 KM, a pomyśl jakbyś porównał do tego diesla, benzynę  1.5 182 KM…

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, mozi napisał:

Pisałem bo jak ktoś nie jedzil może się złapać na marketing magicznej ilości koni w benzynie. Taki 1.5 jedzie jak 1.6 diesel 100 km mimo tego że na papierze ma taki 1.5 182 km a takie same Kunie w dieslu to już ponad 400 nm. Teraz konie słyszą? 

 

Cyferki same nie jeżdzą i nie generują mocy. Ten 1.5 te 240nm ma już przy 1600RPM co ma znaczenie. Doładnie o którym silniku 1.6D 100KM mówisz bo trochę tych 1.6D 100KM na rynku jest. Szukam takiego co będzie miał te 100nm więcej i lepsze osiągi...

Edytowane przez WisnieR
Opublikowano
17 minut temu, balon napisał:

Nie jestem jakieś znawcą, ale nie chce mi się wierzyć, że dynamika i „radość” z jazdy jest taka sama w 100KM ropniaku, jak w 182KM turbobenzynie. 

No i tutaj masz rację. W benzynie masz szerszy zakres obrotow i dla mnie np mondeo 2.0 180km w manualu to jest slaba opcja. 

Radosc z jazdy to już kwestia indywudulana. Jeden lubi jak ma 4 litry spalania na 100 a drugi leje i jedzie. 

Opublikowano
18 minut temu, WisnieR napisał:

 

Cyferki same nie jeżdzą i nie generują mocy. Ten 1.5 te 240nm ma już przy 1600RPM co ma znaczenie. Doładnie o którym silniku 1.6D 100KM mówisz bo trochę tych 1.6D 100KM na rynku jest. Szukam takiego co będzie miał te 100nm więcej i lepsze osiągi...

Np 1.5 ecoblue 120 km w focusie ma 300 nm. Oczywiście wszystko się zmienia bo moc rośnie i moment. Teraz ten 1.5 ma 300 nm a poprzednia generacja focusa miała z 2.0 320 nm. 

25 minut temu, krupek napisał:

U mnie przedtem był Outlander DiD 2.0 140 km i Mazda 3 2.0 150 km i Focus lepiej się zbiera i płynniej przyspiesza przy ok. 40% mniejszym spalaniu i większym komforcie jazdy. No, ale tamte auta już byłe leciwe i to pewnie też miało wpływ.

Porównujez wieksze auto (outlander) i N/A mazdę 2.0 do turbo focusa ważacego 1,4t. 

Opublikowano
17 minut temu, mozi napisał:

Np 1.5 ecoblue 120 km w focusie ma 300 nm. Oczywiście wszystko się zmienia bo moc rośnie i moment. Teraz ten 1.5 ma 300 nm a poprzednia generacja focusa miała z 2.0 320 nm. 

 

No i co  w tym silniku jest lepszego od tego 1.5 182? Ma mniejszą prędkość maksymalna, wolniejsze przyśpieszeni do 100 (8.3s vs 10s.), a nawet do 140 (15.3 vs 22s.) Gdzie tu ta przewga? 60nm więcej ale dostępnych gdzieś w okolicy 2000RPM gdzie przy 3000RPM już zmieniasz bieg? Jeździłem poprzednim 1.5EB w służbowym Focusie i był elastyczny w pełnym zakresie obrotościomierza. Bardzo miło wspominam tę jednostkę.

  • Dzięki 1
Opublikowano
1 minutę temu, WisnieR napisał:

 

No i co  w tym silniku jest lepszego od tego 1.5 182? Ma mniejszą prędkość maksymalna, wolniejsze przyśpieszeni do 100 (8.3s vs 10s.), a nawet do 140 (15.3 vs 22s.) Gdzie tu ta przewga? 60nm więcej ale dostępnych gdzieś w okolicy 2000RPM gdzie przy 3000RPM już zmieniasz bieg? Jeździłem poprzednim 1.5EB w służbowym Focusie i był elastyczny w pełnym zakresie obrotościomierza. Bardzo miło wspominam tę jednostkę.

Spalanie :> Tym dieslem jakbyś nie jechał to bedzie palił 6 litrów. Benzyną to już nie przejdzie. 

Opublikowano
10 minut temu, WisnieR napisał:

 

No i co  w tym silniku jest lepszego od tego 1.5 182? Ma mniejszą prędkość maksymalna, wolniejsze przyśpieszeni do 100 (8.3s vs 10s.), a nawet do 140 (15.3 vs 22s.) Gdzie tu ta przewga? 60nm więcej ale dostępnych gdzieś w okolicy 2000RPM gdzie przy 3000RPM już zmieniasz bieg? Jeździłem poprzednim 1.5EB w służbowym Focusie i był elastyczny w pełnym zakresie obrotościomierza. Bardzo miło wspominam tę jednostkę.

Dzięki za sprawdzenie. Trochę tych aut w życiu przerobiłem. Mocniejszych, słabszych, diesli, benzyn i tak mi się właśnie wydawało, ale nie chciało mi się szukać. 
 

Opublikowano

Dlatego ten przypadek Focusa diesel vs benzyna jest ciekawy, diesel fajnie pociągnie przyspieszając nawet na dość wysokim biegu, benzyna finalnie będzie szybsza jeśli wchodzić na obroty i bardziej redukować biegi. Do tego te ponad 100 kg różnicy na pewno ma jakiś wpływ na prowadzenie. 
 

Miałem podobny wybór między 2.0 tdi 150, a 1.5 etsi 150. Wybrałem benzynę przez coraz gorszy image diesla w Europie, lepsze osiągi przy ostrzejszej jeździe (a moment i tak będzie taki jak w moim aktualnym 1.6 tdi) oraz w przypadku tego silnika elektryczny boost. Czy obiektywnie jest to racjonalne podejście? Niekoniecznie. 

Opublikowano

Ja już jestem za stary na nowości chyba bo dzisiaj oczarował mnie golf 2 w kabrio na potężnych felach. Ktoś przerobił go ze smakiem i wyczuciem.

 

Ta fura od Bannyego za bardzo pocięta, pofałdowana i te odstające reflektory... Nie moja baja.

Opublikowano (edytowane)

Fajna ta kianka. Ogólnie kia w ostatnich latach na propsie i może kiedyś jak potanieje to sobie stingera gt kupie, ale to jeszcze sporo wody w wiśle upłynie zanim sensowne uzywki zejda do 100k.
@krupekjaki focus? Jak szukałem auta to śmigałem mk3 st i odrzuciło mnie mega twarde zawieszenie i żałosny promień skrętu jak na hot hatcha. Potem mialem niezlego zonka, ze 5m jag xf lepiej skreca niz duzo mniejszy focus. No ale focusiwo lepiej przyspieszal, bo jednak nie wazyl 1,8t xd Ogolnie w jaguarze to chyba brali sobie do serca slowa slawka orzela "po pierwsze zwieksz mase" bo tam nawet kabriolety waza grubo ponad 1,5t a taki xk8 to chyba tyle co moj czyli 1,8 a miejsca w srodku tyle co kot naplakal.

Edytowane przez Soban
Opublikowano
2 hours ago, Jotrazydwa said:

Ja już jestem za stary na nowości chyba bo dzisiaj oczarował mnie golf 2 w kabrio na potężnych felach. Ktoś przerobił go ze smakiem i wyczuciem.

Najładniejszy Golf jak dotąd? Easy, czwóreczka GTI Edition 25, chociaż wersja V6 z beżową skórą blisko.

Volkswagen Golf GTI 25th Anniversary (2001) - pictures, information & specs

Opublikowano
Fajna ta kianka. Ogólnie kia w ostatnich latach na propsie i może kiedyś jak potanieje to sobie stingera gt kupie, ale to jeszcze sporo wody w wiśle upłynie zanim sensowne uzywki zejda do 100k.
[mention=25412]krupek[/mention]jaki focus? Jak szukałem auta to śmigałem mk3 st i odrzuciło mnie mega twarde zawieszenie i żałosny promień skrętu jak na hot hatcha. Potem mialem niezlego zonka, ze 5m jag xf lepiej skreca niz duzo mniejszy focus. No ale focusiwo lepiej przyspieszal, bo jednak nie wazyl 1,8t xd Ogolnie w jaguarze to chyba brali sobie do serca slowa slawka orzela "po pierwsze zwieksz mase" bo tam nawet kabriolety waza grubo ponad 1,5t a taki xk8 to chyba tyle co moj czyli 1,8 a miejsca w srodku tyle co kot naplakal.
Napęd na tył zawsze ma większy promień skrętu bo koła się bardziej wychylają i nie ogranicza ich przegub jak to jest w samochodzie napędzanym z przodu.
Opublikowano
10 godzin temu, Soban napisał:

Fajna ta kianka. Ogólnie kia w ostatnich latach na propsie i może kiedyś jak potanieje to sobie stingera gt kupie, ale to jeszcze sporo wody w wiśle upłynie zanim sensowne uzywki zejda do 100k.
@krupekjaki focus? Jak szukałem auta to śmigałem mk3 st i odrzuciło mnie mega twarde zawieszenie i żałosny promień skrętu jak na hot hatcha. Potem mialem niezlego zonka, ze 5m jag xf lepiej skreca niz duzo mniejszy focus. No ale focusiwo lepiej przyspieszal, bo jednak nie wazyl 1,8t xd Ogolnie w jaguarze to chyba brali sobie do serca slowa slawka orzela "po pierwsze zwieksz mase" bo tam nawet kabriolety waza grubo ponad 1,5t a taki xk8 to chyba tyle co moj czyli 1,8 a miejsca w srodku tyle co kot naplakal.

 

Ja mam MK4 Active i promień skrętu jest mega mały, autem bardzo dobrze się manewruje. MK3 faktycznie miał mały promień, brat miał w kombi i narzekał na to bardzo. W ogóle, ten skok między generacjami Focusa jest moim zdaniem, bardzo duży, praktycznie pod każdym względem. 

Opublikowano
9 hours ago, WisnieR said:
10 hours ago, Soban said:
Fajna ta kianka. Ogólnie kia w ostatnich latach na propsie i może kiedyś jak potanieje to sobie stingera gt kupie, ale to jeszcze sporo wody w wiśle upłynie zanim sensowne uzywki zejda do 100k.
[mention=25412]krupek[/mention]jaki focus? Jak szukałem auta to śmigałem mk3 st i odrzuciło mnie mega twarde zawieszenie i żałosny promień skrętu jak na hot hatcha. Potem mialem niezlego zonka, ze 5m jag xf lepiej skreca niz duzo mniejszy focus. No ale focusiwo lepiej przyspieszal, bo jednak nie wazyl 1,8t xd Ogolnie w jaguarze to chyba brali sobie do serca slowa slawka orzela "po pierwsze zwieksz mase" bo tam nawet kabriolety waza grubo ponad 1,5t a taki xk8 to chyba tyle co moj czyli 1,8 a miejsca w srodku tyle co kot naplakal.

Napęd na tył zawsze ma większy promień skrętu bo koła się bardziej wychylają i nie ogranicza ich przegub jak to jest w samochodzie napędzanym z przodu.

Można to dobrze zobaczyć np. w starych Mercedesach w124 gdzie przednie koła praktycznie się kładą na ziemi jak się skręci na maksa kierownice

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...