Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Czoperrr napisał:

Panowie ja prawie w ogóle autem nie jeżdżę bo z domu pracuję, a żona ma toyotę aygo w manualu, który mnie strasznie tam denerwuje i nie jeżdżę nim więc nie będę tęsknił za klasyczną skrzynią biegów.

 

Zastanawia mnie jeszcze to, co to za opcja i czy jest sens dobierać? Jest w ogóle jakiś alarm w standardzie?

image.thumb.png.5bf4e559732d7d132e89f40118d75b43.png

Daj sobie siana z tym alarmem. Tylko przeszkadza, a przed prosami za uja nic nie zrobi, bo zostanie wyłączony zanim się odpali. Funkcja Safe to jest kontrola przechyłu, czyli np jak by ci na lawetę wciągali :problem:

 

22 godziny temu, gtfan napisał:

jaki automat. Mając golfa z DSG nie jeździłem w trybie automatycznym bo mnie wkurzało że przy 55km/h wrzuca 7 bieg i korbowód chce wyskoczyć bokiem, więc cały czas jeździłem na łopatkach.

No to trzeba było sobie ustawić tryb „sport” na skrzyni, to jest tak naprawdę normal w skrzyniach VAG dsg. Normal to taki eco, a eco to gôwno totalne do zajeżdżania silnika. 

Odnośnik do komentarza
7 minutes ago, balon said:

No to trzeba było sobie ustawić tryb „sport” na skrzyni, to jest tak naprawdę normal w skrzyniach VAG dsg. Normal to taki eco, a eco to gôwno totalne do zajeżdżania silnika. 

Szef kiedyś miał podobne zdanie o dsg w A4 TDI. Ale w swoim eTSI generalnie jeżdżę w trybie D, S wrzucam do wyprzedzania i zabawy na krętej drodze. Przy czym możliwe, że boost z miękkiej hybrydy tutaj coś daje (teoretycznie dodaje do 50 Nm właśnie na niskich obrotach poniżej 2000), bo samochód bardzo kulturalnie zachowuje się i rozsądnie przyspiesza przy 1500 obrotów. Z kolei na autostradzie podoba mi się jak tryb D nieco leniwiej, ale bez wycia i wchodzenia na wysokie obroty rozpędza samochód momentem obrotowym.

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, Mustang napisał:

Szef kiedyś miał podobne zdanie o dsg w A4 TDI. Ale w swoim eTSI generalnie jeżdżę w trybie D, S wrzucam do wyprzedzania i zabawy na krętej drodze. Przy czym możliwe, że boost z miękkiej hybrydy tutaj coś daje (teoretycznie dodaje do 50 Nm właśnie na niskich obrotach poniżej 2000), bo samochód bardzo kulturalnie zachowuje się i rozsądnie przyspiesza przy 1500 obrotów. Z kolei na autostradzie podoba mi się jak tryb D nieco leniwiej, ale bez wycia i wchodzenia na wysokie obroty rozpędza samochód momentem obrotowym.

No tu wszystko zależy od preferencji, danego silnika o rodzaju skrzyni dsg. Jak mu tak wrzuca/zrzuca biegi i go to denerwuje, to daje na sport i ma po problemie. Ogólnie dsg, to w tym poziomie cenowym bardzo dobre skrzynie. 

Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, balon napisał:

No to trzeba było sobie ustawić tryb „sport” na skrzyni, to jest tak naprawdę normal w skrzyniach VAG dsg. Normal to taki eco, a eco to gôwno totalne do zajeżdżania silnika. 

Nie wiem jak jest dzisiaj, a też jak byłem na kupnie auta 3 lata temu to nie znalazłem w Krakowie i okolicach żadnego VAG'a 1.5TSI z DSG do testów (dlatego skreśliłem te marki wtedy bo nie chciałem ryzykować powtórki), ale w tamtym moim DSG w aucie z 2011r były dwa tryby - normal który działał jak opisałem (7 bieg przy 55km/h i duszenie silnika) albo sport który poniżej 3.5tys obrotów nie schodził, więc była to druga skrajność równie nieprzydatna. 

 

Może dzisiaj te skrzynie mają lepsze tryby lub mają ich więcej, ale tedy tak to wyglądało, żaden tryb nie nadawał się do normalnej jazdy i niestety jeździłem cały czas w trybie manualnym.

 

48 minut temu, balon napisał:

No tu wszystko zależy od preferencji, danego silnika o rodzaju skrzyni dsg. Jak mu tak wrzuca/zrzuca biegi i go to denerwuje, to daje na sport i ma po problemie. Ogólnie dsg, to w tym poziomie cenowym bardzo dobre skrzynie. 

Tylko jak masz zapięty 7 bieg przy 55km/h i jedziesz pod lekką górkę załadowanym autem to już nie jest to preferencja ale zwyczajne niszczenie i silnika i skrzyni. A jak jedziesz w trasie polskimi krajówkami przez obszary zabudowane to tak niestety wygląda jazda - jeden za drugim jedziesz tak jak warunki i inne pojazdy pozwalają, wyprzedzić nie masz gdzie, przyśpieszyć żeby silnik trzymał te 1500 obrotów i nie telepał się z przeciążenia też nie ma jak. W KIA tutaj nie mam kompletnie uwag - tryb normal trzyma ok 1700-1800 obrotów wiec 7 bieg zapina przy 80km/h, nigdy nie dopuszcza do przeciążania silnika, a tryb sport utrzymuje ciągle rozsądne i nadające się do normalnej jazdy ok 2100-2200 obrotów a nie powyżej 3500.

Edytowane przez gtfan
Odnośnik do komentarza
Godzinę temu, gtfan napisał:

ale w tamtym moim DSG w aucie z 2011r były dwa tryby - normal który działał jak opisałem (7 bieg przy 55km/h i duszenie silnika) albo sport który poniżej 3.5tys obrotów nie schodził, więc była to druga skrajność równie nieprzydatna. 

 

Może dzisiaj te skrzynie mają lepsze tryby lub mają ich więcej, ale tedy tak to wyglądało, żaden tryb nie nadawał się do normalnej jazdy i niestety jeździłem cały czas w trybie manualnym.

 

Godzinę temu, gtfan napisał:

Tylko jak masz zapięty 7 bieg przy 55km/h i jedziesz pod lekką górkę załadowanym autem to już nie jest to preferencja ale zwyczajne niszczenie i silnika i skrzyni.

Nie, nie ma takich anomalii . Zarówno w normalny trybie jak i sport. Ponad 10 lat w automatach to jest przepaść. 10 lat temu automaty koreańskich aut były analogicznie jeszcze bardziej zjebane, z mega mułem i dziurą. 

Odnośnik do komentarza
4 minuty temu, balon napisał:

 

Nie, nie ma takich anomalii . Zarówno w normalny trybie jak i sport. Ponad 10 lat w automatach to jest przepaść. 10 lat temu automatu koreańskich aut były analogicznie jeszcze bardziej zjebane, z mega mułem i dziurą. 

To tym bardziej żałuje ze nikt z grupy VAG nie miał wtedy jak szukałem auta żadnego kompaktu z dsg do testów bo bym miał lepszy przegląd sytuacji…

Odnośnik do komentarza
W dniu 10.02.2023 o 08:39, Czoperrr napisał:

Jeśli nie biały to brałbym Magnetic Tech. Chciałem brać w kredycie na 48 miesięcy z wpłatą około 50 tysi. Podejrzewam, że jak nic się nie spjerdoli po drodze to spłacę to w rok-dwa. 

Odezwę się w sobotę po jazdach :)

 

Ile rata wynosi przy takiej spłacie?

 

Formentor to jeden z najfajniejszych suvów, ale z tym autem mam taki problem że strasznie się opatrzył, przynajmniej w Warszawie. Nie ma dnia bym go nie widział.

 

Nadal jednak czerwony z miedzianymi felgami robi robotę.

Odnośnik do komentarza
7 minutes ago, MaZZeo said:

 

Ile rata wynosi przy takiej spłacie?

 

Formentor to jeden z najfajniejszych suvów, ale z tym autem mam taki problem że strasznie się opatrzył, przynajmniej w Warszawie. Nie ma dnia bym go nie widział.

 

Nadal jednak czerwony z miedzianymi felgami robi robotę.

Zrobiłem jednak konfiga z lakierowaniem na Magnetic Tech, oświetleniem ambient i alermem to wyszlo 142k. Babka z salonu raty liczyła mi na konfig tańszy za 138k i wyszło 2300 zł przy wpłacie 40k. Dają 2% upustu więc zejdzie do 139k w obecnym więc rata powinna być podobna, ale prawdopodobnie wpłacę więcej od razu bo w pół roku spokojnie dozbieram. Są to normalne raty na 48 miesięcy bez limitu kilometrów itd.

 

W Opolu jeszcze ich mało jeździ, codziennie widuje kilka Porsche i Mustangów a Formentorów wcale.

 

Jaram się bo tak na prawdę to moje pierwsze auto :)

  • Lubię! 1
Odnośnik do komentarza

Brzmi bardzo spoko, na stronie Cupry widzę tylko jednak kredytowanie które działa jak abonament, czyli po 4 latach zmieniasz auto albo spłacasz resztę, masz też limit kilometrów. Jak widać chyba trzeba uderzać bezpośrednio do salonu by dostać odpowiednie wyliczenie.

Odnośnik do komentarza
1 minute ago, MaZZeo said:

Brzmi bardzo spoko, na stronie Cupry widzę tylko jednak kredytowanie które działa jak abonament, czyli po 4 latach zmieniasz auto albo spłacasz resztę, masz też limit kilometrów. Jak widać chyba trzeba uderzać bezpośrednio do salonu by dostać odpowiednie wyliczenie.

To co mówisz to jest kredyt Moc Niskich Rat i płacisz mniej (przy moim configu jakieś 1300 zł miesięcznie) ale po 4 latach zostaje ci i tak do spłacenia około 85k i można wtedy wykupić auto albo oddać, wymienić itd. Jak chcesz auto na dłużej niż te 4 lata to się IMO nie opłaca bo oprocentowanie jest o wiele większe.

Odnośnik do komentarza
1 hour ago, Czoperrr said:

Zrobiłem jednak konfiga z lakierowaniem na Magnetic Tech, oświetleniem ambient i alermem to wyszlo 142k.

Kolor kwestia gustu, ambient koniecznie, sam zamiast alarmu bym wziął pakiet L (asystent martwego pola imo poprawia bezpieczeństwo) albo XL (przyzwyczaiłem się do tego autopilota jednak, wygodny do zdejmowania kurtki, odkręcania butelki, albo po prostu wyluzowanej jazdy w trasie, kiedy droga nie ma za dużo zakrętów, a prędkość jest stabilna i niewysoka).

Odnośnik do komentarza
8 hours ago, Mustang said:

Kolor kwestia gustu, ambient koniecznie, sam zamiast alarmu bym wziął pakiet L (asystent martwego pola imo poprawia bezpieczeństwo) albo XL (przyzwyczaiłem się do tego autopilota jednak, wygodny do zdejmowania kurtki, odkręcania butelki, albo po prostu wyluzowanej jazdy w trasie, kiedy droga nie ma za dużo zakrętów, a prędkość jest stabilna i niewysoka).

Muszę dopytać w salonie bo myślałem, że asystent martwego pola jest właśnie w tym oświetleniu ambient.

Odnośnik do komentarza
3 minutes ago, Mustang said:

Btw w tym roku najprawdopodobniej Formentor przejdzie lifting, w necie jest więcej informacji. Nie mówię, żeby miało to na coś wpłynąć, ale lepiej być świadomym tego faktu w kontekście zamówienia.

Raczej już czekać nie będę bo nie wiem czy będzie lepiej lub gorzej, a cena znowu urośnie. Co do tych czujników martwej strefy to faktycznie trzeba dokupić pakiet L więc jest to kolejne 2 tysiące więcej (nie licząc pakietu ambient). No ale wezmę to też.

Odnośnik do komentarza
16 hours ago, gtfan said:

To tym bardziej żałuje ze nikt z grupy VAG nie miał wtedy jak szukałem auta żadnego kompaktu z dsg do testów bo bym miał lepszy przegląd sytuacji…

 

DSG to najlepiej działa po customowym programie, kumpel ma mk7.5 GTI porobione na 400+ i tam skrzynia działa 10x lepiej niż z fabryki w każdym trybie.

Odnośnik do komentarza
37 minut temu, Bartg napisał:

 

DSG to najlepiej działa po customowym programie, kumpel ma mk7.5 GTI porobione na 400+ i tam skrzynia działa 10x lepiej niż z fabryki w każdym trybie.

Po customie to cały układ napędowy lepiej działa i to w każdym aucie, które ofc można podkręcić.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...