Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
31 minut temu, Marcin_wawa napisał:

1,5L to wersje dla flot, silnik z Yarisa. Wysłałeś zdjęcie podstawowych wersji 1,5 125KM, więc porównując je do octavii 1,0 (xD), to ceny mają dość zbliżone. A rabaty flotowe w skodzie są ogromne w porównaniu do toyoty. Topowe wersje Corolli mają tylko hybrydy czyli 1,8 140KM lub 2.0 197KM. 

Nie wiem jakie są rabaty flotowe i mnie to mało interesuje. Skoda golas jest od 100, Corolla od 86.

 

68BFDCE4-0AAF-43C0-9D4E-6C75998818E8.thumb.png.54f999678aa2e0f1b1b57581a7f5ccdc.png

 

 

Opublikowano (edytowane)

 

Marcin nawet w weekend o 19, czytając forumka jest w pracy. Faktycznie zapierdol w tej Toyocie macie.

Edytowane przez second
Opublikowano
40 minut temu, Marcin_wawa napisał:

Nie no serio gratuluję. Przekonałeś mnie, że skody są zajebiste, bo są droższe w biedawersjach dla flot.

O to chodzi ze każdy samochód z segmentu c jest droższy/dużo droższy o tej Corolli, gdzie Toyota to przecież normalnie nie jest jakaś tania marka. 


Jak ja cię mam do czegoś przekonać jak ty po 8h dziennie przekonujesz januszy jaka to Toyota jest super a VW hujowy… Nawet jak to działanie tylko aby hajs zarobić, to podświadomie wchodzi w krew :) 

Opublikowano

Panie coś w tym jest ale ja raczej do niczego nie muszę przekonywać. Jedynie czasem martwią się skrzynią CVT i muszę zbijać obiekcje. A tak to sprzedają się jak ciepłe bułki w sklepie. Polak lubi jak mu się szepcze do uszka „spalanie 4l/100km” w mieście. A wysokie ceny paliwa tylko mi w tym pomagają. Albo przy rav4 2,5L 222KM i spalanie w mieście 5L. Czy ktoś 10 lat temu uwierzyłby w takie dane?
 

sedany są produkowane w Turcji. Może stąd taka cena. Normalnie corolla kombi czy hatchback w hybrydzie potrafi kosztować i 150k i te 2 nadwozia produkowane w Anglii są droższe. Jakość wykonania wg mnie taka sama. 

Opublikowano

Oglądałem ostatnio Corollę po lifcie. Z zewnątrz spoko, w środku wygląda mniej nowocześnie niż europejska konkurencja, trochę meh w porównaniu do Golfa. 
 

Musiałbym się przejechać tym 2.0 żeby ocenić wrażenia, na papierze nie wydaje się zły, 1.8 nie dla mnie. 
 

Powiem tak, jeśli brałbym jako służbówkę, to ze względu na niskie emisje co2 i związany z tym koszt. Ale jakby ktoś mi dał zadanie - kup kompakta, masz nim zrobić 300k km i sam płacisz za naprawy, to pewnie bym się długo nie zastanawiał. 

Opublikowano

A miał ktoś styczność z nową Astrą? Wizualnie z zewnątrz i wewnątrz wydaje się być kompletnie bez jajeczna. Poprzednia generacja znacznie bardziej mi się podobała.

Opublikowano (edytowane)
Cytat

Jak tak czytam sobie z boku tę dyskusje to naprawdę podziwiam oddanie marce kolegi handlarza. Nawet w weekend w "pracy", broniąc sprzedawanych produktów. :D

Nie zesraj się. :) Proponuję wrócić do nauki czytania ze zrozumieniem. Bronię silników wolnossących o większych pojemnościach, tyczy się to również Mazdy. A hejtowałem downsizing zanim to było modne i nie pracowałem w branży. Toyoty prywatnie nigdy bym nie kupił, tak samo jak vaga peugeota itd. Chyba, że planowałbym jeździć jak wyżej wspomniano pod 300 000km jednym autem. Jedyny powód na ten moment dla którego jeżdżę toyotami to zniżki pracownicze i wymiana auta co 1-2 lata praktycznie za darmo. Nawet hybryda niespecjalnie mi się opłaca, bo jeżdże 10-15kkm rocznie. Bezawaryjność też nie jest argumentem, bo często zmieniam auta.

 

Ale jak @Mustang wspomniał, jeżeli kupujesz auto na lata, albo planujesz nim dużo jeździć, a nie tyko na czas krótkiego leasingu, to Toyota jest dobrą opcją. Nudną, z nudnym wnętrzem ale jednak bezawaryjną.

Edytowane przez Marcin_wawa
Opublikowano

Nie zesraj się :sir:

 

Brakowało takich dyskusji w Zimnym Łokciu. Ostatnie takie podrygi to wjazdy Balona na Milana, że chce zabić dzieci w Daczce i  battle Citroen Balona vs Alfa Romejo Kabiego.

  • Plusik 1
Opublikowano
11 minut temu, krupek napisał:

Nie zesraj się :sir:

 

Brakowało takich dyskusji w Zimnym Łokciu. Ostatnie takie podrygi to wjazdy Balona na Milana, że chce zabić dzieci w Daczce i  battle Citroen Balona vs Alfa Romejo Kabiego.

Ten jaka pamięć, nawet ja zapomiałem, że miałem c5. Btw piękne auto v6, hudroaktywne zawieszenie, fotele z masażem :obama: Najlepsze służbówka, aż do teraz. 

ps to były czasy żółtego KA 

Opublikowano
1 godzinę temu, krupek napisał:

A miał ktoś styczność z nową Astrą? Wizualnie z zewnątrz i wewnątrz wydaje się być kompletnie bez jajeczna. Poprzednia generacja znacznie bardziej mi się podobała.

A to jeszcze Astra jest?

 

Tak mi się przypomniało że zanim kupiłem kia ceed to byłem trochę napalony na poprzednią astrę, zrobiłem sobie jazdę próbną, auto tak se wykonane ale wybitnie wybredny nie byłem, upatrzyłem sobie kombi 1.6 200KM w automacie, cenowo wychodziło wtedy mega konkurencyjnie. Tylko jak zabrałem żonę do salonu to szybko wyszliśmy, bo ona nie mogła znieść ogólnego smrodu taniego plastiku którym waliło w salonach Opla. No i tak się skończyło myślenie o normalnym tatusiowozie ale z mocnym silnikiem.

 

Opublikowano

Ja wczoraj ustrzeliłem Toyotę GR86. Było chyba 50 sztuk na nasz rynek udostępnionych w zeszłym roku i wyprzedały się w pierwszej minucie. Sam poluję na ten model, bo jest to chyba jedyna Toyota w moich możliwościach finansowych i jaka mi się bardzo podoba. Ogólnie mogę wiele złego powiedzieć na Toyotę jako centralę na Europę. Mają w dupie nasz rynek. W momencie, gdzie Niemiec, czy Francuz może na luzaku zamówić Land Cruisera, to u nas nawet nie wiadomo, czy w tym roku wróci taka możliwość. Fabryka USA anulowała część zamówień Highlanderów na nasz rynek, nie wiadomo, czy wróci możliwość zamawiania na 2024. Są też plotki, że camry nie wróci na 2024 na Europę.  Wrzucają co jakiś czas modele Yaris, Yaris Cross czy CHR pierwotnie zaplanowane na inny rynek, coś co już robi się pewnie przesytem na zachód od nas i brakuje tam klientów. Ciekawe modele jak Highlander, Land Cruiser, GR86, Supra, wszystko na niewiadomo kiedy...

 

Brakuje takich aut na rynku. Fajne coupe z napędem na tył w relatywnie dobrych pieniądzach.

 

IMG_7917.thumb.JPG.6d382549b2bb43b0fcffce039212c301.JPG

 

 

  • Plusik 3
Opublikowano

Taki z wyglądu Hyundai Coupe, tylko z osiągami Golfa Gti jakieś 3 generacje wstecz. Faktycznie niezły :reggie:

Spoiler

Nie no żartuje, ciekawe auto 

Spoiler

Jak na Toyotę :leo:

 

 

  • Haha 1
Opublikowano

Chciałem tylko odnieść się jeszcze do teleskopów i wygłuszenia maski. W moim Dusterze występuje i jedno i drugie. Wychodzi na to, że Dacia ociera się już o segment premium ;).

  • Plusik 1
Opublikowano
6 minut temu, Smiti napisał:

Chciałem tylko odnieść się jeszcze do teleskopów i wygłuszenia maski. W moim Dusterze występuje i jedno i drugie. Wychodzi na to, że Dacia ociera się już o segment premium ;).

Albo, że Toyoyta jest za Dacia :) 

Opublikowano
7 hours ago, krupek said:

A miał ktoś styczność z nową Astrą? Wizualnie z zewnątrz i wewnątrz wydaje się być kompletnie bez jajeczna. Poprzednia generacja znacznie bardziej mi się podobała.

Akurat ten przód jest imo całkiem fajny w nowej. Wnętrze w porządku, alternatywa dla bardziej nowatorskiego 308, w Astrze klasyczna i zbliżona do Golfa, chociaż imo trochę gorsza. 

  • Plusik 1
Opublikowano
Cytat

Taki z wyglądu Hyundai Coupe, tylko z osiągami Golfa Gti jakieś 3 generacje wstecz. Faktycznie niezły :reggie:

 

Niezła Januszerka się wylewa z tego posta. Coś jak wybór marki na podstawie wygłuszenia maski i teleskopów. :obama: Nie zmieniaj się nigdy.

Niski środek ciężkości, bardzo dobry rozkład masy, sztywne zawieszenie i tylny napęd. Faktycznie hjundaj. Golf oprócz wyższej mocy nie miał i nie ma niczego z tych rzeczy. 

Przyjemność z jazdy zapewne podobna do Mazdy mx-5. Żałuję, że musiałem ją sprzedać.

 

Spoiler

Aż strach przeczytać opinie o aucie, które ma mniej mocy, niż dacia logan :bella:

 

IMG_0857.thumb.jpg.2c8b393363997d859030c27271808748.jpg

  • beka z typa 1
Opublikowano
18 minut temu, Marcin_wawa napisał:

Niezła Januszerka się wylewa z tego posta. Coś jak wybór marki na podstawie wygłuszenia maski i teleskopów

Największym januszem jak narazie jesteś ty, nazywając tak już  którąś osobę dyskutującą z Tobą. Tym bardziej że bronisz jak lew markę, której okazało się że jesteś sprzedawcą i właśnie za bronienie jej przed januszami dostajesz pieniążki. 

My zajmujemy stanowisko jako konsumenci, ty jako sprzedawca. Bez sensu XD 

  • Smutny 1
Opublikowano

Ojej, ale zabolało.  A nawet nie miałem ciebie na myśli. W czym znowu ślepo bronię marki? Przecież jakby golf miał te elementy co toyota, subaru, czy mazda to by dla mnie był równie atrakcyjny w zakupie ale nie kojarzę aby VAG miał w ofercie choć jedno podobne auto tego typu. W dupie mam znaczek, a bronienie największego, czy tam 2. producenta aut na świecie, który ma w dupie nasz rynek jest trochę niepoważne. Mi się takie auta jak mx-5, gr86, subaru brz podobają, chyba mam prawo mieć swoje zdanie i preferencje zakupowe? Chyba, że dla ciebie ilość KM to jedyny wyznacznik, czy auto jest dobre/złe? Nie moja wina, że triggeruje mnie takie pieprzenie, w dodatku w takim irytującym stylu.

 

Janusze akurat są docelowym targetem większości modeli Toyoty na czele z yarisem crossem, którego rodzinie bym nie sprzedał, więc ich szanuję jak własną matkę. :)  Reszta modeli jest albo meh/ok, albo trochę lepiej niż ok. Kurde zostałem wciągnięty w walkę marek popularnych. Nigdy nie chciałem tego robić, bo jak mówiłem nie wydałbym 150 000 zł za to co oferuje Toyota/Peugeot/VAG/Opel itd. Z niewielkimi wyjątkami jak np. VW ID2, Toyota GR86, Mazda MX-5, Cupra Formentor. Gdybym nie kupował za gotówkę, tylko w najmie długoterminowym, to sugerowałbym się TYLKO tym czy mi się dany model podoba czy nie, a nie jego spalaniem/niezawodnością czy wrażeniami z jazdy.

 

A sprzedawca nie może być konsumentem? :) Jak pójdę do BMW po serię 1, to kim wtedy jestem? I nie "okazało się", tylko pisałem to nie raz w tym temacie oraz też ostatnio o tym wspomniałem praktycznie wprost. 

 

 

  • Plusik 1
Opublikowano

Z okazji piątych urodzin Octavii III zacząłem sobie przeglądać katalog aktualnego rocznika i serii IV. W 2018 miałem nówkę Ambition z dodatkowymi pakietami, lakier metalik, sporo dodatków łącznie za 77k PLN brutto. A teraz widzę, że silnik o tej samej mocy (1.5/150KM) w manualu, z lakierem podstawowym zaczyna się od 115.000 zł :dafuq: 

Nie no, tyle to nieee...  :nosacz:


Chyba posiedzę jeszcze kilka lat na obecnym autku, z raz na rok przeznaczę jakiś budżet na konserwację i naprawy eksploatacyjne, ale z drugiej strony można go pchnąć obecnie za dużo więcej niż bym przewidywał jeszcze jakiś czas temu, także być może przesiadka na kolejny egzemplarz nie wyjdzie tak tragicznie. 

Bagażnik w tym aucie jest nie do wyjebania - wózek, dwie walizy, torby. Każde wakacje załadowane pod korek i bagażnik się domykał <3

Opublikowano
55 minutes ago, _Red_ said:

Chyba posiedzę jeszcze kilka lat na obecnym autku, z raz na rok przeznaczę jakiś budżet na konserwację i naprawy eksploatacyjne, ale z drugiej strony można go pchnąć obecnie za dużo więcej niż bym przewidywał jeszcze jakiś czas temu, także być może przesiadka na kolejny egzemplarz nie wyjdzie tak tragicznie.

Posiedź przynajmniej do czasu unormowania sytuacji z dostępnością i liftingu.

 

Ej, a BTW Golfie 8 też nie ma teleskopów maski i nawet sporo o tym gadali w testach. Jak na to patrzę jako konsument, pod którego zamówienie fabryka w Wolfsburgu wybudowała to auto i który przesiadł się z A3 8V z teleskopami? Mam to gdzieś :reggie:

I tak zaglądam tam góra kilka razy w roku dolać płynu do spryskiwaczy, a oleju nie bierze.

  • Dzięki 1
Opublikowano
11 minut temu, Mani napisał:

Ej ale niech już ten od Toytoya już sobie idzie z tymi samochodami dla Janusza w których emocji jak na rybach. Naprawili już odpadające koła w elektryku?

 

Ale mi pojechałeś typie sprzedawco koreańców. Zaraz może zaczniemy bitwę handlarzy...? Naprawili, problemem okazały się wadliwe nakrętki i felgi, których kształt powodował ich luzowanie. Niezłe jaja. Ale nie wspominajmy o aucie, którego nikt nie chce kupić. Ten samochód jest porażką i był chyba wypuszczony na siłę. Jak ktoś to kupuje zamiast Kii EV6 albo hyundaia ioniq, to musi mieć nierówno pod sufitem.

 

@_Red_ najwięcej auta podrożały przez ostatnie 2 lata. Teraz ten trend nie powinien być tak silny, więc ja bym próbował zmienić auto przy pierwszym możliwym lifcie. Niestety z reguły lifting to kolejny powód, żeby podnieść cenę. Kto by pomyślał, jeszcze 2-3 lata temu, że segment B będzie nas kosztował ponad 100k zł. Z drugiej strony jak ktoś kupił np. Toyotę (piszę bo to moje podwórko) 2 lata temu, to sprzeda ją za te same pieniądze, więc jeśli wyciśniesz wszystko co się da przy sprzedaży, to zniwelujesz podwyżki.

 

Śmiali się z Apple'a ,że nie daje słuchawek w zestawie z telefonem, to potem samsung i inni zaczęli to kopiować. Toyota Applem motoryzacji xD 

  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...