Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
13 minut temu, krupek napisał:

Przebieg faktycznie niski, ale 165k za 12-letnie auto? :sadkek: Co prawda to S klasa, ale jednak technologicznie już trochę przestarzała, a do choćby youngtimera jeszcze daleko takiemu autu.

Owszem dużo, jednak biorąc pod uwagę wersję silnikową i wyposażenia, to jako nówka musiała kosztować w granicach 500-600k pewnie, tak więc utrata wartości standardowa jak na model

Opublikowano (edytowane)
40 minut temu, second napisał:

160 tys otwierające cennik nowego civica to jakiś niesmaczny żart :balon:

 

 

z drugiej strony patrząc na konkurencję - konfigurując inne auta do poziomu wyposażenia Hondy, z mocnym silnikiem ok 185KM (najlepiej hybrydowym, a nie jakieś soft hybrydy z dupy), do tego z automatem (tak, wiem że Honda to nie automat a coś co działa jak CVT, chociaż Honda bardzo nie lubi się się tą skrzynię nazywa CVT), z nadwoziem całkiem solidnych wymiarów, to co mamy? Octavia 2.0 TSI z DSG (nie hybryda, tyle że 4x4) też będzie koło 160k, Corolla 2.0 Hybryda też ok 160k. Wychodzi na to że ta Honda na tle konkurencji jest uczciwie wyceniona, ale pytanie czemu oprócz top wersji z mocnym silnikiem nie oferują już czegoś w rodzaju 1.0 turbo z manualem za ok 100k żeby przeciągnąć kilka razy więcej ludzi - to już serio nie jestem w stanie zrozumieć... tym bardziej że raczej normą jest że ktoś idzie po auto z budżetem 100k a realnie i tak wyjeżdża wersją za 120-130k, ale żeby taką wersją wyjechać musi widzieć w salonie coś co realnie jest w stanie kupić w początkowym budżecie...

Edytowane przez gtfan
Opublikowano
17 minut temu, second napisał:

jako nówka musiała kosztować w granicach 500-600k pewnie

Nie no, tylko to S Klasa nowa dzisiaj kosztuje. Obstawiam raczej przedział 300-400k.

Opublikowano
19 minut temu, gtfan napisał:

 

z drugiej strony patrząc na konkurencję - konfigurując inne auta do poziomu wyposażenia Hondy, z mocnym silnikiem ok 185KM (najlepiej hybrydowym, a nie jakieś soft hybrydy z dupy), do tego z automatem (tak, wiem że Honda to nie automat a coś co działa jak CVT, chociaż Honda bardzo nie lubi się się tą skrzynię nazywa CVT), z nadwoziem całkiem solidnych wymiarów, to co mamy? Octavia 2.0 TSI z DSG (nie hybryda, tyle że 4x4) też będzie koło 160k, Corolla 2.0 Hybryda też ok 160k. Wychodzi na to że ta Honda na tle konkurencji jest uczciwie wyceniona, ale pytanie czemu oprócz top wersji z mocnym silnikiem nie oferują już czegoś w rodzaju 1.0 turbo z manualem za ok 100k żeby przeciągnąć kilka razy więcej ludzi - to już serio nie jestem w stanie zrozumieć... tym bardziej że raczej normą jest że ktoś idzie po auto z budżetem 100k a realnie i tak wyjeżdża wersją za 120-130k, ale żeby taką wersją wyjechać musi widzieć w salonie coś co realnie jest w stanie kupić w początkowym budżecie...

no właśnie o to mi chodziło

 

14 minut temu, krupek napisał:

Nie no, tylko to S Klasa nowa dzisiaj kosztuje. Obstawiam raczej przedział 300-400k.

Udało mi się znaleźć, że cennik wówczas na 550 l zaczynał się od 98 tys $

  • Plusik 1
  • Dzięki 1
Opublikowano

Nie wiem jak jest w Europie, ale moja absolutnie podstawowa wersja Civica z 2019 roku ma bardzo bogate wyposażenie. Jakieś systemy bezpieczeństwa, zmiany pasów, hamowania, dwustrefową klimę, kamery przód tył i wiele innych pierdół. Nie pamiętam żeby w głupim kompakcie takie rzeczy były. W sumie podobne miałem w Polsce jak miałem Peugeota 5008 z 2018. Więc pewnie stąd ta cena. No chyba, że teraz to standard

Opublikowano
45 minut temu, Homelander napisał:

Nie wiem jak jest w Europie, ale moja absolutnie podstawowa wersja Civica z 2019 roku ma bardzo bogate wyposażenie. Jakieś systemy bezpieczeństwa, zmiany pasów, hamowania, dwustrefową klimę, kamery przód tył i wiele innych pierdół. Nie pamiętam żeby w głupim kompakcie takie rzeczy były. W sumie podobne miałem w Polsce jak miałem Peugeota 5008 z 2018. Więc pewnie stąd ta cena. No chyba, że teraz to standard

Systemy z zakresu bezpieczeństwa stały się standardowym wyposażeniem.

 

Ciekawostka - najtańsza Mazda 3 (108.900,-) tańsza od najtańszej Astry (109.800,-). Co to się kurła porobiło, żeby za łopla tyle :obama: 

Opublikowano
W dniu 16.04.2023 o 19:26, balon napisał:

Tym bardziej że bronisz jak lew markę, której okazało się że jesteś sprzedawcą i właśnie za bronienie jej przed januszami dostajesz pieniążki. 

 

to jak @Shago, ktory zaciekle broni pisu w wiesciach gminnych i jak sie okazalo sam pracuje dla SSP. nie gryz reki, ktora cie karmi :)

 

co do waszej dyskusji, to mi jest po prostu przykro jak te wszystkie 3 cylindrowe hyundaie 1.0, czy inne vw up objezdzaja potezne R6 o pojemnosci 2.5l produkcji bayerische motoren werke :(

  • WTF 1
Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, qvstra napisał:

 

to jak @Shago, ktory zaciekle broni pisu w wiesciach gminnych i jak sie okazalo sam pracuje dla SSP. nie gryz reki, ktora cie karmi :)

 

 

W SSP pracuje kilkaset tysięcy ludzi, o różnych poglądach politycznych, więc coś ci się chłopaczku popierdoliło w główce robiąc TUTAJ wojenkę polityczną.

Edytowane przez Shago
Opublikowano
2 minuty temu, Shago napisał:

 

W SSP pracuje kilkaset tysięcy ludzi, o różnych poglądach politycznych, więc coś ci się chłopaczku popierdoliło w główce robiąc TUTAJ wojenkę polityczną.

No ale on pisał o tobie, a nie o tych pozostałych kilku tysiącach :) 

 

Spoiler

ps no i chwała im za te inne poglądy.

 

Opublikowano

nie, napisalem konkretnie o tobie i o marcinie_wawa, bo skojarzył mi sie sposob waszych wypowiedzi. a ze wyglada to jak wyglada i potraktowałeś to jako atak, to juz nie moj problem 

  • Minusik 1
Opublikowano
8 godzin temu, Mani napisał:

Hmmm nigdy się nie interesowałem. Ale trend jest taki, że jeżeli nie ma 0% to biorą za gotówkę i nie ma zmiłuj.

Mnie się udało, auto mam na stałym oprocentowaniu 4,99% w RCI a kasę, którą na niego mogłem przeznaczyć trzymam na koncie oszczędnościowym w Toyocie, które jest indeksowane wiborem 3m, czyli obecnie w okolicach 7%. Jeśli wibor spadnie, to spłacam kredyt :).

Opublikowano

To i tak nieźle.

 

Btw. moja nowa miłość w którą chyba celuję :wub:

Ford Puma

Chciałem kombi, ale zawsze mi się Puma podobała, a ta wersja powoduje sztywniutko jeszcze bardziej. Do tego auto wspaniale wyposażone, duży bagażnik (460l). Będzie jazda próbna niebawem.

  • Plusik 1
Opublikowano

Jakieś ciasne mi się wydawało w środku jak sobie wsiadłem w salonie. Bagażnik tę pojemność raczej uzyskał głębokością i wysokim progiem załadunku, bo tak to nie jest zbyt długi i przestronny. Za to ma ten bajer z podwójnym bagażnikiem i korkiem.

 

FORD_2020_Puma_ST-Line_X_031.jpg

 

NINTCHDBPICT000554917480.jpg

 

:kaz:

 

 

  • This 1
Opublikowano

To może wersja ST z automatem i silnikiem co masz w Fieście, ale 170 koni? Teraz wchodzi taka nieistniejąca wcześniej konfiguracja (ST tylko z manualem było i 1.5). 

2 hours ago, Czoperrr said:

Wracając do dostępności samochodów. Wczoraj dzwoniłem do Cupry zapytać jak tam produkcja, to babeczka mówiła, że teraz dopiero na produkcję weszły zamówienia z grudnia.

Dopiero? Niecałe 5 miesięcy to zupełnie niezły czas. 

Opublikowano
Godzinę temu, krupek napisał:

Jakieś ciasne mi się wydawało w środku jak sobie wsiadłem w salonie. Bagażnik tę pojemność raczej uzyskał głębokością i wysokim progiem załadunku, bo tak to nie jest zbyt długi i przestronny. Za to ma ten bajer z podwójnym bagażnikiem i korkiem.

 

Bo w środku to jest Fiesta :). Tyle że no właśnie, ja uwielbiam wnętrze Fiesty, uwielbiam jej długość (parkowanie w mieście nie jest tak bolesne z racji gabarytów) a Puma jest tylko kilka cm dłuższa i właśnie te dodatkowe cm przeznaczono na bagażnik (plus ta wnęka którą wspomniałeś).

 

39 minut temu, Mustang napisał:

To może wersja ST z automatem i silnikiem co masz w Fieście, ale 170 koni? Teraz wchodzi taka nieistniejąca wcześniej konfiguracja (ST tylko z manualem było i 1.5). 

Prawdę mówiąc 1.0 155 bardzo mnie przekonuje, bo i OC będzie tanie, jak i również spalanie. Ja nie potrzebuje się ścigać. Ta wersja Vivid Ruby ma 155KM + miękką hybrydę, w sam raz.

Opublikowano

Generalnie, przy dzisiejszym wyposażeniu w czujniki z każdej strony i kamerę, poruszanie się nawet większym autem na parkingach nie jest uciążliwe. Zresztą, mój Focus w kombi też znowu jakiś duży nie jest, ot kompaktowe kombi, a duży bagażnik przydał mi się już wiele razy. Chociaż ja jestem fanem kombi nawet od strony wizualnej i zazwyczaj modele bardziej podobają mi się od sedanów, więc mój pogląd może być specyficzny.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...