Sedrak 766 Opublikowano 2 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2023 Ja teraz kupiłem diesla, a bardzo nie chciałem ze względu na to, że głównie jeżdżę po mieście. Dwa miesiące po zakupie jebnął adblue, naprawiłem, rok później jebło prawdopodobnie znowu to samo, wyłączyłem to w cholerę i kilka miesięcy później problem z DPF czy tak FAP auto na hol i tyle z wyjazdu... jedyny powód, dla którego nie chciałem diesla i wszystko co mogło jebnac to jebło jak ja kocham nowoczesną motoryzację. 2.0 TFSI miały duży problem z braniem oleju, ale w późniejszych modelach już problem w miarę zażegnano. Moim zdaniem po prostu to ogromna loteria z takim samochodem. Jak się kupi "minę" to będzie studnia bez dna. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
[InSaNe] 2 477 Opublikowano 2 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2023 11 godzin temu, AdiCarrion napisał: A żadnego Merca czy BMW nie sprzedaż tak szybko jak Toyoty Corolli więc jeśli to ma być jakimś kryterium zakupu..... To nie kosztuje co najmniej 250 tysięcy złotych. Jak robisz wykup drogiego samochodu i potem go chcesz odsprzedać, to jest oczywiste, że model niemieckiej trójcy sprzedasz szybciej. Nie ma co negować rzeczy oczywistych. Wystarczy porównać, ile się sprzedaje/oddaje w leasingu tych samochodów. Cytuj Odnośnik do komentarza
AdiCarrion 113 Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 11 godzin temu, [InSaNe] napisał: To nie kosztuje co najmniej 250 tysięcy złotych. Jak robisz wykup drogiego samochodu i potem go chcesz odsprzedać, to jest oczywiste, że model niemieckiej trójcy sprzedasz szybciej. Nie ma co negować rzeczy oczywistych. Wystarczy porównać, ile się sprzedaje/oddaje w leasingu tych samochodów. Idąc tym tropem myślenia trzeba byłoby zrezygnować z Lexusów, Maserati, Infiniti, Alfy,Ds-a i masy innych naprawdę ciekawych aut. I powtórze jeszcze raz używane Giulia i Stelvio są autami, które bardzo dobrze się sprzedają-tu nie ma co dorabiać ideologi. To,ile jest wystawionych egzemplarzy danej marki nie oznacza automatycznie,że się szybciej sprzeda, bo to są dwie różne rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Fanek 668 Opublikowano 3 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2023 20 godzin temu, Sedrak napisał: Ja teraz kupiłem diesla, a bardzo nie chciałem ze względu na to, że głównie jeżdżę po mieście. Dwa miesiące po zakupie jebnął adblue, naprawiłem, rok później jebło prawdopodobnie znowu to samo, wyłączyłem to w cholerę i kilka miesięcy później problem z DPF czy tak FAP auto na hol i tyle z wyjazdu... jedyny powód, dla którego nie chciałem diesla i wszystko co mogło jebnac to jebło jak ja kocham nowoczesną motoryzację. 2.0 TFSI miały duży problem z braniem oleju, ale w późniejszych modelach już problem w miarę zażegnano. Moim zdaniem po prostu to ogromna loteria z takim samochodem. Jak się kupi "minę" to będzie studnia bez dna. A w jakim aucie z tym DPF ? jaki to silnik? i jaki przebieg? Ja właśnie szukałem tak aby nie było adblue. Diesel to wiadomo lubi tam mu depnąć co jakiś czas Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 719 Opublikowano 4 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 W moim 1.6 TDI z 2017 jeszcze nie było adblue. W sumie dobrze wspominam ten silnik, zrobione ponad 100k bez żadnego problemu, chociaż jak dla mnie jego 116 koni przy 250 Nm momentu pozostawiało jednak niedosyt. Cytuj Odnośnik do komentarza
Sedrak 766 Opublikowano 4 Listopada 2023 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2023 (edytowane) Peugeot 308 z 2018 roku 1.6 HDI. 70.000km przebiegu. Kupiłem rozbitego, więc nie wiem w ile czasu ten przebieg zrobił i ile stał rozbity. Sam silnik ma bardzo dobre opinie i z odpukac z niczym innym problemów żadnych nie mam tylko ekologia. W Adblue padła mi jakąś pierdoła w zbiorniku, ale oczywiście nie da się wymienić tej części tylko trzeba cały zbiornik... Nowy uwaga między 7000-9000 złotych... Kupiłem używany od nowszego modelu, mechanik zrobił przekładkę (ja miałem wlew adblue w bagażniku, a nowy ma już przy wlewie paliwa),po roku jebło to samo... Usunąłem programem za 700 zł. Kilka miesięcy później W TRASIE zapchał mi się FAP i włączył tryb awaryjny. Ogólnie bardzo dziwne, bo przebieg maly i jeszcze trasa... Mechanik mi wypalił sądzę i na razie jeszcze, ale jak znowu się zapcha albo będę planował dłuższą wycieczkę to na pewno usuwam. Koszt 1200 złotych. A co do samego silnika. To byłem na hamowni i wyszło 108 KM zamiast 120 więc słabiutko, ale możliwe że to wina właśnie DPF. Mam w automacie (tragiczny, ale automat) pali mi w mieście 6-7 litrów w trasie 5-6, więc spoko. Mocy do miasta starcza, ale reakcja na gaz przez automat jest słaba, więc trzeba mocno planować jazdę. W trasie mocy ewidentnie brakuje. Zrobiłem chip na 130, ale jeszcze za wcześnie by coś więcej powiedzieć. Była jeszcze wersja 2.0 HDI i to już ogień. Edytowane 4 Listopada 2023 przez Sedrak Cytuj Odnośnik do komentarza
easye 3 333 Opublikowano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2023 A moglibyście polecić jakieś miejskie auto - najlepiej małe (codziennie walcze z miejscami parkingowymi w stolicy) tak do 60 tys zł? Zastanawiałem się nad nowymi micrami - rocznik 2020 - 2022, ale chuj się znam na autach xD Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 719 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Zależy od kryteriów. Jeśli ma być nieduży, na miasto i bezawaryjny, to może hybrydowy Yaris. Jeśli ma regularnie przewieźć pasażerów z tyłu i bagaż, to np. Polo lub podobny VAG. Jeśli ma dawać trochę więcej frajdy z jazdy, to przykładowo Fiesta. Jeśli jak najnowszy, to prawie masz budżet na fabrycznie nowe Sandero. Jeśli naprawdę chcesz coś bardzo małego, to może też być Up i pokrewne, 500, Panda. Micra ok, bez szału, bazuje na Clio i jest rozsądnie wyceniona. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
balon 5 323 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 45 minut temu, Mustang napisał: Jeśli ma dawać trochę więcej frajdy z jazdy, to przykładowo Fiesta A co takiego daje fiesta względem innych aut segmentu B? To że ma tradycyjny ręczny (nie automatyczny) czy co? No chyba, że piszesz o jakiejś ST ale to chyba inny budżet + inne marki też mają takie wersje. Cytuj Odnośnik do komentarza
gtfan 3 174 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia (edytowane) masz w budżecie nowe auto, do tłuczenia się po mieście wystarczy https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/kia-picanto-1-2-dpi-84-km-5mt-wersja-m-biale-my23-ID6G5KxS.html 5k taniej znajdziesz takie samo ale ze słabszym silnikiem. Godzinę temu, balon napisał: A co takiego daje fiesta względem innych aut segmentu B? To że ma tradycyjny ręczny (nie automatyczny) czy co? fiesta ogólnie ma bardzo fajnie zestrojone zawieszenie, ale jak sam pisałeś że na autach się nie znasz to nie zrobi ci to różnicy Edytowane 1 Stycznia przez gtfan 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
balon 5 323 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 50 minut temu, gtfan napisał: fiesta ogólnie ma bardzo fajnie zestrojone zawieszenie, ale jak sam pisałeś że na autach się nie znasz to nie zrobi ci to różnicy No przyznaje nie jestem fanem Gran Turismo, więc faktycznie mogę mieć braki w wiedzy motoryzacyjnej Z ciekawości (laik pyta znawcy) co takiego jest w tym zawieszeniu czego np nie ma w Peugeocie czy innym Clio, że robi taką różnicę w cywilnym maluszku? Pytam szczerze, bo przyznam, że ostatnimi laty segment B to nie jest mój konik w motoryzacji Cytuj Odnośnik do komentarza
gtfan 3 174 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia (edytowane) 29 minut temu, balon napisał: No przyznaje nie jestem fanem Gran Turismo, więc faktycznie mogę mieć braki w wiedzy motoryzacyjnej Z ciekawości (laik pyta znawcy) co takiego jest w tym zawieszeniu czego np nie ma w Peugeocie czy innym Clio, że robi taką różnicę w cywilnym maluszku? Pytam szczerze, bo przyznam, że ostatnimi laty segment B to nie jest mój konik w motoryzacji ciężko to opisać. zazwyczaj masz dwie skrajności pomiędzy którymi producenci starają się przesuwać - albo auto idzie w stronę komfortu ale wtedy jak jeździsz dynamicznie to auto mocno się przechyla i generalnie jeździ gumowato bez czucia, albo masz nastawienie na sport poprzez sztywne zawieszenie - auto prowadzi się fajnie na równych drogach ale na dziurach trzęsie i ogólnie masz dużo mniej komfortu, byle doły powodują wstrząsy i dobijania zawieszenia. Ford jakoś potrafił tak wyważyć zawieszenie które mimo fajnego prowadzenia zapewnia bardzo dobry komfort jazdy. do tego układ kierowniczy daje fajne czucie, nie czujesz że kręcisz przekładnią z plasteliny, nie ma też dużego szarpania na nierównościach. ogólnie bardzo fajnie się jeździ czy to Fiestą czy Focusem. ale do stania w korkach nie jest to niezbędne btw @balon sorry pisząc "ale jak sam pisałeś że na autach się nie znasz to nie zrobi ci to różnicy" odnosiłem się do easye, nie zwróciłem uwagi że ktoś inny dopytywał o Fiestę Edytowane 1 Stycznia przez gtfan 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Mani 685 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Należy wziąć poprawkę, że Micra rzeczywiście bazuje na Clio ale Clio poprzedniej generacji (4ta generacja - 2012-2018),a nie tym obecnym co teraz dostał facelift. Cytuj Odnośnik do komentarza
LeifErikson 1 103 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Zrobiłem kilka tysięcy km Clio V i w sumie polecam, jeśli nie zależy Wam na miejscu na tylnej kanapie dla dorosłych, bo ono w tym aucie prawie nie występuje. Ale ogólnie fajne, nowoczesne autko, z przodu wygodne, zaskakująco dynamiczne pomimo silnika 1.0. Spokojnie można z prędkością autostradową jechać i nie męczy ani dynamiką ani hałasem, bo jest całkiem dobrze wyciszony. Cytuj Odnośnik do komentarza
adasiulko 201 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 19 godzin temu, easye napisał: A moglibyście polecić jakieś miejskie auto - najlepiej małe (codziennie walcze z miejscami parkingowymi w stolicy) tak do 60 tys zł? Zastanawiałem się nad nowymi micrami - rocznik 2020 - 2022, ale chuj się znam na autach xD Toyota Yaris, chyba dwa tygodnie temu w salonach było promo rocznika 2023 za 65.000 złotych. Jakby trafiło się promo warto dopłacić i jeździć nowym, jak nie to używany też warto. Jak używka to warto rozważyć silnik hybrydowy. Te auta mają dobrą opinię, zmieniasz olej co 10 tysięcy kilometrów lub maks rok i do miasta bardzo ok. Tylko nie kupuj auta z grupy PSA z silnikiem 1.2 pure tech bo to psuje się (pasek rozrządu w oleju), a to ma jeździć i nie psuć się za często (bo wiadomo, że coś tam zepsuć się może co jakiś czas). Fiesta 1.0 też chyba ma pasek w oleju, więc omijać. Polecają z małych oprócz Yarisa auta Hyundaia i KIA. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
Fanek 668 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Przecież ta Yaris to jest tak oklepane auto, że masakra, wszędzie na rogu pełno tego stoi. Cytuj Odnośnik do komentarza
easye 3 333 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia xD No nie jest to dla mnie jakis problem Fanek - szukam auta, ktore mnie przewiezie z punktu A do B i pozwoli latwo zaparkować. A jakie jest wasze doświadczenie z nowymi autami, bo mam teścia który zawsze krzyczy że auta kupuje używane, sprawdzając jeszcze najlepiej srednie ceny części zamiennych. Jest trochę uprzedzony, bo skolei on co dostaje nowe auto służbowe, to nie po serwisach jeździ. Sam auto zmieniam srednio raz na 10-15 lat, wiec utrzymanie moich dotychczasowych rupci było bardzo niskie... Z tego co widzę, z budżetem 60k, to przy promocjach w zasadzie można większość aut kupić - podobają mi się jeszcze Cliówki, Corsy i Huyndaye i20. Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 719 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Manual czy automat? Imo Toyota to głównie ma sens jako hybryda z racji bezawaryjności i to pomimo automatu oraz niskiego zużycia paliwa w mieście. Jeśli manual i zwykła benzyna, to można kupić taniej inne dobre auta. Cytuj Odnośnik do komentarza
krupek 15 475 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 3 miesiące temu kupiliśmy dla kobiety Yarisa 1.3 2016 z automatem za 40k i bardzo fajnie się jeździ, nawet w trasie. Byłem sceptycznie nastawiony do tych skrzyń cvt, ale jednak jest całkiem ok. Jak budżet większy to można nowszego, w hybrydzie i będzie jeszcze fajniejszy, aczkolwiek za 60k to wolałbym chyba Picanto, jeśli da radę w automacie 1-2 letni w tej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza
gtfan 3 174 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 26 minut temu, krupek napisał: 3 miesiące temu kupiliśmy dla kobiety Yarisa 1.3 2016 z automatem za 40k i bardzo fajnie się jeździ, nawet w trasie. Byłem sceptycznie nastawiony do tych skrzyń cvt, ale jednak jest całkiem ok. Jak budżet większy to można nowszego, w hybrydzie i będzie jeszcze fajniejszy, aczkolwiek za 60k to wolałbym chyba Picanto, jeśli da radę w automacie 1-2 letni w tej cenie. Picanto z tego co wiem to nie ma automatu a skrzynię zautomatyzowaną, największe zło jeśli chodzi o skrzynie. jeśli kia z automatem to dopiero Rio z dwusprzęgłówką... Cytuj Odnośnik do komentarza
Fanek 668 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 29 minut temu, krupek napisał: 3 miesiące temu kupiliśmy dla kobiety Yarisa 1.3 2016 z automatem za 40k "Kupiliśmy dla kobiety" i temat zamknięty. żeby nikt nie otwierał, to także te Aurusy nie nie Może w strone Golfa albo Polóweczki 1.4 iść za 60k może jakiś 2020 by był co? i cyk trójeczka i jedziemy dalej Cytuj Odnośnik do komentarza
LeifErikson 1 103 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Godzinę temu, easye napisał: A jakie jest wasze doświadczenie z nowymi autami Jak dla mnie spory minus, że z prawie każdą pierdołą obslugowo-serwisową trzeba jeździć do ASO, co nie jest najwygodniejsza opcja jeśli nie ma się takiego serwisu gdzieś blisko, no i moze tez to byc bardziej kosztowne niz w zwyklym warsztacie. No i utrata wartości auta, która obecnie już nie jest może taka dotkliwa jak kiedyś, ale jednak- kilkuletnie auto może być w stanie niewiele odbiegającym od nówki, a jednak ten pierwszy strzał utraty wartości już będzie za nim, więc z 15-20% w kieszeni. Cytuj Odnośnik do komentarza
krupek 15 475 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Kto co woli, ale dla mnie argument o utracie wartości po zakupie to trochę już januszerką zalatuje i szwagrem przy stole. Szczególnie, biorąc pod uwagę rynek w ostatnim czasie. Co do konieczności serwisowania w ASO to racja, ale przypominam, że ma się gwarancję na nowe auto, co daje spokojny łeb. 47 minut temu, Fanek napisał: "Kupiliśmy dla kobiety" i temat zamknięty. żeby nikt nie otwierał, to także te Aurusy nie nie Nie bardzo rozumiem. W sensie, że dużo ich jeździ? Cytuj Odnośnik do komentarza
easye 3 333 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia no musiałbym zgłebić co te gwarancje tak naprawdę obejmują, bo z tym też jest różnie. Cytuj Odnośnik do komentarza
krupek 15 475 Opublikowano 1 Stycznia Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia Mnie w Fordzie robili wszystko, była fabryczna wada piasty w kole, fabrycznie zjebane wspomaganie kierownicy i wentyl z czujnikiem ciśnienia padł. Minus to po prostu stracony czas i paliwo na dojazd, ale takie usterki w używanym aucie to już spora kwota w plecy. Ja tam bym zawsze wolał nowe, ewentualnie używane z gwarancją od dealera. Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.