Marcin_wawa 449 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja Nie no 25 000 to sporo. Mimo wszystko za kilka lat ta różnica będzie mniejsza jak oba będą miały po 4-6 lat. To chciałem przekazać. Zresztą czego nie kupisz w tym roku, to będzie dobrze. Ponoć w przyszłym roku będą kolejne spore podwyżki aut. Cytuj
easye 3 372 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja stary ja od lat jeżdżę zdezelowaną dislową micrą z 2003r, bo ostatnie lata wszystko pchałem najpierw w spłatę mieszkania, a później w spłatę domu, więc co nie kupie to pewnie będzie to dla mnie przeskok o lata świetlne. Po prostu mam dosyć już trochę wszystkich kredytów i póki co wybieram tak, by nie dostawać po kieszeni za bardzo i w końcu trochę się odkuć z kasą. Jedyne czego się boje to zimy w aucie napchanym tak elektroniką, bo niestety garażu nie mam... Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja (edytowane) Godzinę temu, Marcin_wawa napisał(a): Całkowity koszt auta to coś więcej, niż jego cena w salonie. dokładnie, i często właśnie przy wyliczeniu całości Toyota odpada, a przynajmniej u mnie tak było jak kupowałem Ceed'a to alternetywę miałem Corollę, cena po wszystkich rabatach w obu miejscach to było jakieś 15k na korzyść Kia, więc do zaakceptowania byłaby Toyota bo przy przebiegach które robię zaoszczędzone paliwo zwróciłoby mi tą cenę po 4 latach, ale - leasing dla Toyoty wychodził dużo drożej (w 3 lata ok 15k więcej do zapłaty, ogólnie warunki Toyoty były tragiczne), do tego ubezpieczenie było prawie 2x droższe (2.5k Kia, 4.5k Toyota). po uwzględnieniu tego wszystkiego i dodaniu do tego skrzyni CVT stwierdziłem że nie warto Edytowane 23 maja przez gtfan Cytuj
easye 3 372 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja no Hyundai ma naprawdę dobre warunki na auta 2025 - jutro jazda próbna (automatem, bo akurat manualu nie mają xD) - od razu dopytam o koszty ubezpieczenia roczne i może pójdzie rezerwacja. Wstrzeliłem się akurat tak, że w czerwcu byłby do odbioru. Dzięki z pomoc i sugestie! 1 Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja 2 hours ago, Sedrak said: Nie lubię tego systemu albo po prostu auta, którymi jeździłem miało bardzo słaby ten system, bo jeździło się tragicznie i jakoś do mnie to nie przemawiało. W Peugeotie natomiast mam tylko, że jak najade na linię to koryguję i to jest tragiczne i zawsze mam wyłączone. Za to jest jeden system, którego mi bardzo brakuje tj. informowanu o przeszkodzie z przodu. Nie musi sam hamować, ale ważne by informował. Może tamte auta miały tylko lane assist? W nowej 308 np. podobny system w stylu autopilota jest tylko jako opcja w wersji GT. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja (edytowane) powoli też się rozglądam za nowym autem, miałem brać już teraz ale żona zastopowała pomysł bo jesienią czeka nas wykończenie mieszkania, także chyba dopiero na wiosnę 2025 będę brał. a byłem prawie że zdecydowany na Hyundai i30. co prawda po tym co odwala mi skrzynia dwusprzęgłowa w Kia Ceed (a wraz z nią serwis który oczywiście nigdy nie widzi problemu) miałem już nigdy nie wracać do koreańskich aut, ale w sumie wszędzie teraz dwusprzęgłówki, a jak patrzę na specyfikację to w cenie full i30 ciężko znaleźć coś podobnego, a trochę zależy mi na wyposażeniu które tam jest - chociażby elektryczne fotele z pamięcią ustawień bo już mam dosyć zmieniania się z żoną i ciągle szukania wygodnej pozycji. no ale jak mam czas na zmianę to będę mógł powoli się na spokojnie porozglądać. jak macie coś fajnego do polecenia to poproszę - wymagania to kombi kompakt lub klasa średnia, benzyna ok 150KM, budżet najlepiej do 150k. najlepiej skrzynia automat, chętnie bym już odpuścił dwusprzęgłówki Edytowane 23 maja przez gtfan Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja Przejedź się vagiem z 1.5 TSI 150 mikrohybrydą oraz tym 1.2 hybrydowym 136 od stellantisa, jestem ciekaw jakie będziesz miał wrażenia. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja 1.2 od Stellantis planuję głównie z powodu że można je mieć z klasycznym automatem, ale z tego co słyszałem to oni też idą w dwusprzeglowki, więc za rok może już być po ptakach. Ale zobaczymy,. pewnie 308 obczaję. Trochę korci mnie C5X, co prawda wygląd to trochę nie mój klimat ale ponoć są nieziemsko wygodne, ale pewnie nie będzie ten silnik za bardzo napędzał tej budy, a inne wersje to już plug-in. Jakimś VAG z 1.5 pewnie się przejadę, trochę trochę kusi zejście z wyposażenia na rzecz większego auta, więc superb pewnie będzie jeżdżony, jakaś octavia pewnie też. Pewnie też dam szansę Corolli 2.0. ale generalnie nie ma nic co by mnie jakoś wybitnie przekonywało... Cytuj
Marcin_wawa 449 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 8 godzin temu, gtfan napisał(a): dokładnie, i często właśnie przy wyliczeniu całości Toyota odpada, a przynajmniej u mnie tak było jak kupowałem Ceed'a to alternetywę miałem Corollę, cena po wszystkich rabatach w obu miejscach to było jakieś 15k na korzyść Kia, więc do zaakceptowania byłaby Toyota bo przy przebiegach które robię zaoszczędzone paliwo zwróciłoby mi tą cenę po 4 latach, ale - leasing dla Toyoty wychodził dużo drożej (w 3 lata ok 15k więcej do zapłaty, ogólnie warunki Toyoty były tragiczne), do tego ubezpieczenie było prawie 2x droższe (2.5k Kia, 4.5k Toyota). po uwzględnieniu tego wszystkiego i dodaniu do tego skrzyni CVT stwierdziłem że nie warto Akurat produkty finansowe, to coś co można ostro negocjować albo wybrać zewnętrzny bank jak pko leasing, alior itd. Tutaj dużo zależy od doradcy i zapiętej prowizji. Dodatkowo jak już handlowiec nie da rady czegoś przebić, to jest opiekun z banku. Nie ma szans na takie różnice po próbie negocjacji warunków. Teraz jest np. leasing 102,5% na wybrane modele, więc oferta nie odbiega od konkurencji lub ją przebija. Co do ubezpieczenia, to pełna zgoda. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja (edytowane) 2 godziny temu, Marcin_wawa napisał(a): Akurat produkty finansowe, to coś co można ostro negocjować albo wybrać zewnętrzny bank jak pko leasing, alior itd. Tutaj dużo zależy od doradcy i zapiętej prowizji. Dodatkowo jak już handlowiec nie da rady czegoś przebić, to jest opiekun z banku. Nie ma szans na takie różnice po próbie negocjacji warunków. Teraz jest np. leasing 102,5% na wybrane modele, więc oferta nie odbiega od konkurencji lub ją przebija. Co do ubezpieczenia, to pełna zgoda. No tak można wziąć zewnętrzne finansowanie ale wtedy najczęściej tracisz rabaty bo wiadomo że oni sobie je rekompensują w usługach finansowych A w tym 2019 roku rabaty nie były symboliczne. Także coś za coś. Wczoraj jeszcze posiedziałem nad cennikami i obawiam się że jeśli nic innego mi nie zaskoczy to chyba skończy się na Golfie Edytowane 24 maja przez gtfan Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja Jak z jakiegoś powodu wolisz nie dsg, to może Kuga? Ciut inna klasa, ale za to jest ciekawa wersja z 2.5 CVT hybrydą. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 2 minuty temu, Mustang napisał(a): Jak z jakiegoś powodu wolisz nie dsg, to może Kuga? Ciut inna klasa, ale za to jest ciekawa wersja z 2.5 CVT hybrydą. Musiałbym się przejechać, ale troszkę miałbym obawy przed cvt od Forda znasz może opinie o ich awaryjnosci? no i to SUV, wolę kombi ale SUV też by był ok, ale jak w głowie zaakceptuję że dopuszczam suva to się dopiero zacznie gorączka z wyborem, chociaż akurat żona by była zadowolona Cytuj
Czoperrr 5 120 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 10 hours ago, gtfan said: powoli też się rozglądam za nowym autem, miałem brać już teraz ale żona zastopowała pomysł bo jesienią czeka nas wykończenie mieszkania, także chyba dopiero na wiosnę 2025 będę brał. a byłem prawie że zdecydowany na Hyundai i30. co prawda po tym co odwala mi skrzynia dwusprzęgłowa w Kia Ceed (a wraz z nią serwis który oczywiście nigdy nie widzi problemu) miałem już nigdy nie wracać do koreańskich aut, ale w sumie wszędzie teraz dwusprzęgłówki, a jak patrzę na specyfikację to w cenie full i30 ciężko znaleźć coś podobnego, a trochę zależy mi na wyposażeniu które tam jest - chociażby elektryczne fotele z pamięcią ustawień bo już mam dosyć zmieniania się z żoną i ciągle szukania wygodnej pozycji. no ale jak mam czas na zmianę to będę mógł powoli się na spokojnie porozglądać. jak macie coś fajnego do polecenia to poproszę - wymagania to kombi kompakt lub klasa średnia, benzyna ok 150KM, budżet najlepiej do 150k. najlepiej skrzynia automat, chętnie bym już odpuścił dwusprzęgłówki Do 150k to polecam Formentora Niedługo wychodzi lift z miękką hybrydą w 1.5 za 150 ale dodatki droższe, obecną wersje mozna kupic spokojnie na placu za mniej z fajnym wyposażeniem. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 12 minut temu, Czoperrr napisał(a): Do 150k to polecam Formentora Niedługo wychodzi lift z miękką hybrydą w 1.5 za 150 ale dodatki droższe, obecną wersje mozna kupic spokojnie na placu za mniej z fajnym wyposażeniem. odpada niestety, auto piękne ale dla mnie za mały bagażnik - regularnie wożę rower w bagażniku i średnio mi się chce wracać do odkręcania koła mógłby być Leon ale nie wiem czy nie jest za sportowy jak na moje potrzeby... Cytuj
Czoperrr 5 120 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja Just now, gtfan said: odpada niestety, auto piękne ale dla mnie za mały bagażnik - regularnie wożę rower w bagażniku i średnio mi się chce wracać do odkręcania koła mógłby być Leon ale nie wiem czy nie jest za sportowy jak na moje potrzeby... No bagażnik trochę mały fakt, zmieszczę tam wózek dziecięcy i jedną walizkę i na tym koniec. Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 29 minutes ago, gtfan said: Musiałbym się przejechać, ale troszkę miałbym obawy przed cvt od Forda znasz może opinie o ich awaryjnosci? no i to SUV, wolę kombi ale SUV też by był ok, ale jak w głowie zaakceptuję że dopuszczam suva to się dopiero zacznie gorączka z wyborem, chociaż akurat żona by była zadowolona Wygląda na to, że opinie są pozytywne, np. tutaj: https://bobistheoilguy.com/forums/threads/ford-hybrid-reliability-thoughts.342219/ Na C5X w Polsce też są duże rabaty jak tutaj? https://www.autohaus-tabor.de/de/tabor-mobile/fahrzeuge/citroen-c5_x-81598522.html Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 2 minuty temu, Mustang napisał(a): Wygląda na to, że opinie są pozytywne, np. tutaj: https://bobistheoilguy.com/forums/threads/ford-hybrid-reliability-thoughts.342219/ przeklikałem z grubsza konfigurator bez zagłębiania się w szczegóły (po prostu wersja wyposażenia i silnik) wychodzi i tak za drogo, realnie przed rabatami prawie 200k, trochę za dużo... 4 minuty temu, Mustang napisał(a): Na C5X w Polsce też są duże rabaty jak tutaj? https://www.autohaus-tabor.de/de/tabor-mobile/fahrzeuge/citroen-c5_x-81598522.html są, problem w tym że aktualnie podstawowa wersja (ale całkiem ok wyposażona) to prawie 180k. ale co ciekawe można znaleźć jeszcze nowe auta z 2022r po 130k Cytuj
Marcin_wawa 449 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 53 minuty temu, gtfan napisał(a): No tak można wziąć zewnętrzne finansowanie ale wtedy najczęściej tracisz rabaty bo wiadomo że oni sobie je rekompensują w usługach finansowych A w tym 2019 roku rabaty nie były symboliczne. Także coś za coś. Wczoraj jeszcze posiedziałem nad cennikami i obawiam się że jeśli nic innego mi nie zaskoczy to chyba skończy się na Golfie Tak to nie działa. I jest niezgodne z prawem jeżeli rabat jest komunikowany w cenniku. Klient leasingowy niczym się nie różni od klienta gotówkowego i ma prawo do tych samych rabatów. Cytuj
gtfan 3 212 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja (edytowane) 14 minut temu, Marcin_wawa napisał(a): Tak to nie działa. I jest niezgodne z prawem jeżeli rabat jest komunikowany w cenniku. Klient leasingowy niczym się nie różni od klienta gotówkowego i ma prawo do tych samych rabatów. Oczywiście że tak działa bo nie mówię o rabatach które są w cenniku które najczęściej są symboliczne ale o tych uznaniowych które jesteś w stanie dostać jak już pojawisz się w salonie Wszystko zależy od marki i jej polityki, są marki które od cennika niewiele ugrasz, ale już np. w markach francuskich często jesteś w stanie dostać rabat rzędu 20% - mój przykład Megane na które dostałem spory rabat pod warunkiem że wezmę ich leasing 118% To samo jest w VW, nawet w ogłoszeniach na otomoto masz często informację że cena obowiązuje w przypadku ich konkretnego finansowania. Edytowane 24 maja przez gtfan Cytuj
AdiCarrion 119 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 15 godzin temu, Fanek napisał(a): Siema, a używane 1-2 letnie z otomoto nie będzie sporo taniej? Siemka, a 3-4 letnie nie będzie tańsze os 1-2 letniego? 3 Cytuj
HenrykIggO 260 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja Tylko 20-letnie marki premium xD. Zawsze gruzem. Cytuj
Bartg 5 469 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja 4 minutes ago, HenrykIggO said: Tylko 20-letnie marki premium xD. Zawsze gruzem. Mam, jeżdzę, naprawiam w garażu, nie narzekam Cytuj
Sedrak 769 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja Uwielbiam wszelkie tematy gdzie trzeba coś doradzić: "Mam 70k na samochód nowy" "Dorzuć 30.000 i masz już petardę" "Po co nowy lepiej 3-4 letni" "E tam w tej cenie masz 10 letnie BMW" "Jebać LCD tylko OLED" "Za 1000 złotych to Ty telefonu nie kupisz, lepiej dorzuć trochę i weź Samsunga za 2500 albo używanego iPhona" :) 1 1 Cytuj
Bartg 5 469 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja A to klasyka, jak grupy na Facebooku: Kupię auto w benzynie do 20000 z mazowieckiego Mam świetnego diesla, dołóż 5000 i git, jestem z Podlasia 2 Cytuj
BRY@N 1 469 Opublikowano 24 maja Opublikowano 24 maja Niestety sam zakup też nie jest zawsze prosty. Ja szukałem auta do 40k a w końcu wziąłem Aurisa za prawie 50k bo się trafiła pewna sztuka Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.