Mani 685 Opublikowano 29 czerwca Opublikowano 29 czerwca W 23letnim golfie nie poruchasz. Będziesz się bać o zawieszenie. 6 Cytuj
AdiCarrion 117 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 8 godzin temu, Mani napisał(a): W 23letnim golfie nie poruchasz. Będziesz się bać o zawieszenie. A w nowym BMW o to,żeby nie porwać foli na fotelach. Cytuj
Shago 3 549 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 23 godziny temu, balon napisał(a): Mozliwe, tylko pamiętam że wtedy też wiele osób się tym jarało, że komfort itp. No i pamiętaj że opisuję odczucia z topowej wersji czyli s. To teraz podstawowy model będzie miał lepszy komfort i wykonanie jak topowym 3/4 lata temu? Nie wiem co było kiedyś, nie jeździłem Teslą S. Polecam ten filmik, który pokazuje jak się zmieniło wykonanie + wyciszenie w Model 3: Może i bym uwierzył w porównanie do Dacii gdybym nie spędził 1.5h z tym samochodem. Nie mniej spędziłem i są to bardzo nie prawdziwe stwierdzenia. 23 godziny temu, balon napisał(a): Tutaj pełna zagroda, tym bardziej że ty chyba bardziej „miastowo” się poruszasz. Zgadza się. Za zeszły rok zrobiłem 10k km, moje trasy to od miasta do miasta, jak powiedziałeś. Więc jeżeli zimą jestem w stanie dojechać z Warszawy do Wrocławia na jednym ładowaniu bez większego problemu przy normalnych prędkościach i ogrzewaniu, to jest to dla mnie już akceptowalny poziom. 1 Cytuj
balon 5 334 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Teraz, Shago napisał(a): Może i bym uwierzył w porównanie do Dacii gdybym nie spędził 1.5h z tym samochodem. Nie mniej spędziłem i są to bardzo nie prawdziwe stwierdzenia. Kurde no nie, do Daci bym w życiu nie porównał To nadużycie chyba na potrzeby tego forum… Cytuj
iluck85 2 875 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 19 godzin temu, balon napisał(a): No cały ten topic, to w sumie niezła skrajność, ale ważne że gracze Jak nie masz firmy i nie bierzesz w leasing, nie jesteś informatykiem, to tutaj nikt normalny nie kupi nowego auta przy obecnych cenach przy zarobkach na poziomie średniej krajowej. Kumpel mi też wciskał BMW F30 chyba. Spoko, ale auto premium to cała reszta premium. Kupić auto to najmniejszy problem, potem jest kwestia utrzymania, esksploatacji. Wymiana siłownika do bagażnika w 2 letniej A5- 5k brutto Zajechałbym się przy tych kwotach. Cytuj
AdiCarrion 117 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Godzinę temu, iluck85 napisał(a): Jak nie masz firmy i nie bierzesz w leasing, nie jesteś informatykiem, to tutaj nikt normalny nie kupi nowego auta przy obecnych cenach przy zarobkach na poziomie średniej krajowej. Kumpel mi też wciskał BMW F30 chyba. Spoko, ale auto premium to cała reszta premium. Kupić auto to najmniejszy problem, potem jest kwestia utrzymania, esksploatacji. Wymiana siłownika do bagażnika w 2 letniej A5- 5k brutto Zajechałbym się przy tych kwotach. No akurat siłownik to wymieni Ci każdy mechanik za grosze-nie musisz tego robić w ASO żeby nie tracić gwarancji.Brat 3 lata temu kupił Lexusa ES-robi długie trasy-poza wymianą oleju i tankowaniem dosłownie zero problemów..Zresztą według jakiegoś brytyjskiego badania Alfa Romeo ma mniejszą awaryjność od niemieckiej trójcy więc chyba problem Premiumów tkwi gdzie indziej. Cytuj
iluck85 2 875 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Nie mój level. Tyle co widziałem u szefa, ale wszystko w ASO walił. Po 2 audi wziął teraz BMW. Przednia szyba też w ASO 5k. Stwierdził że te BMW to ostatnie takie drogie auto, bo nie widzi w tym już sensu. Jedynie Porsche, ale mówi że to nie jego próg finansowy. Cytuj
balon 5 334 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 1 godzinę temu, iluck85 napisał(a): Jak nie masz firmy i nie bierzesz w leasing, nie jesteś informatykiem, to tutaj nikt normalny nie kupi nowego auta przy obecnych cenach przy zarobkach na poziomie średniej krajowej Nie wiem jak inni, ale nigdy nie byłem informatykiem, firmę miałem jedynie 3lata, a od 2007 kupiłem (ok część z żoną) 5 aut z salonu (do tego jeszcze jakieś nowe służbówki wpadały) i teraz wzięliśmy następne. Chyba nie ma co tak generalizować. z drugiej strony taki pro tip, jak ktoś ma firmę (szczególnie 1os DG) i płaci ten mityczny LEASING, to też musi prawie takie same kwoty wydać na auto (ok trochę mniejsza miesięczna rata przez lepszy % i odliczenia ), więc to nic takiego co ułatwia bardzo zakup aut. Tak czy siak kasę trzeba mieć. Plusikami z FPE nie zapłacisz. Cytuj
iluck85 2 875 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Dlatego dodałem że ktoś kto ma średnią krajową, to dzisiaj nie kupi nowego auta. Chyba że ma mieszkanie od rodziców i nie ma kredytu na 30 lat/ wynajmu. Leasing brałem pod uwagę, ale żeby rata była spoko, to wpłata sensowna. W sumie płacę i nie mam auta, bo potem wykup będzie DLA MNIE killerem. Jak nie urok to sraczka. Mi też to nic nie daję, bo nie jestem vatowcem, siedzę na ryczałcie. Leasing ma też wadę, bo po roku mi uciekną zniżki jak nie będę nic miał na siebie- czy coś się zmieniło? Ale jasne, jak ktoś ma 10k+ i partnerka podobnie, to nowe auto nie jest niczym nieosiągalnym. Cytuj
krupek 15 475 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 43 minuty temu, balon napisał(a): Plusikami z FPE nie zapłacisz. No właśnie ja już od dawna postuluję, żeby coś z tym zrobić, ale administracja nic nie robi. Cytuj
iluck85 2 875 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Pudełka siadają, to może @yaczes weźmie się za autka i cebuliony na autko pójdą Cytuj
easye 3 356 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 2 godziny temu, iluck85 napisał(a): Jak nie masz firmy i nie bierzesz w leasing, nie jesteś informatykiem, to tutaj nikt normalny nie kupi nowego auta przy obecnych cenach przy zarobkach na poziomie średniej krajowej. Kumpel mi też wciskał BMW F30 chyba. Spoko, ale auto premium to cała reszta premium. Kupić auto to najmniejszy problem, potem jest kwestia utrzymania, esksploatacji. Wymiana siłownika do bagażnika w 2 letniej A5- 5k brutto Zajechałbym się przy tych kwotach. Nie musisz mieć firmy do leasingu, dodatkowo nie trzeba też brac auta za 300tys zł od razu. Mój Hyundai i20 to koszt 890 zł miesięcznie przy wplacie równej 23 letniemu golfowi z otomoto. Patrząc na 4-5letnie samochody w cenie 50k uważam, że nie jest to znowu tak dużo. Po 48m możesz znowu skredytować na kolejne 3 lata, nie musisz od razu kupować. Cytuj
yaczes 14 477 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca @iluck85 Na razie u mnie R E K O R D Y pudelkowe rok do roku. 1 Cytuj
iluck85 2 875 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca @yaczes Niech się darzy chłopie. @easye Mam na oku upatrzone autko, ale ceny poleciały w kosmos. Wiem, że nie trzeba brać BMW czy AUDI. Za rok będę się przymierzał, ale wątek śledzę. 1 Cytuj
_Red_ 12 010 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 22 minuty temu, iluck85 napisał(a): Leasing ma też wadę, bo po roku mi uciekną zniżki jak nie będę nic miał na siebie- czy coś się zmieniło? Żonie nie uciekly, bo po skończeniu leasingu i wykupie na siebie tak dogadala się z nowym ubezpieczycielem, że liczą jej ciągłość "stażu" do zniżek - jako ze byla formalnie głównym kierowcą/uzytkownikiem auta leasingowanego od banku. Moje za to przepadly bo ostatnim prawilnym wlascicielem auta byłem w 2018 gdy sprzedawaliśmy wspolne prywatne i30. Teraz ma Skodę tylko na siebie zarejestrowana wiec swoje zniżki będzie kontynuować. Zaboli mnie jak kiedyś kupię coś swojego, ale póki co nie ma potrzeby na drugie auto. Co do cen - pomyslec ze 77k za Octavie Ambition z różnymi pakietami DLC w 2018 wydawalo się dużo. Teraz podobny konfig to ok 120k. Za 100k zaczyna się Dacia. A idz pan. Cytuj
easye 3 356 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Leasing na osobę prywatna nie różni się w sumie niczym od kredytu na auto poza tym, że masz mała ratę (spłacasz oczywiście więcej przez to) i masz 1 zapis w umowie, o kwocie wykupu przez dealera, jak będziesz chciał zmienić, oddać auto. Rejestrujesz na siebie, ubezpieczenie bierzesz na siebie, nawet cesji na bank nie robisz. Od razu moge napisac, ze ubezpieczenie auta wartego 74 tys to koszt 2100 rocznie. Cytuj
iluck85 2 875 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Wiem, bo poluję na Honde Civic X 2017 i tyle kosztuję. Ubezpieczenie będzie w okolicach 2k. Cytuj
Mustang 1 737 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 31 minutes ago, iluck85 said: @yaczes Niech się darzy chłopie. @easye Mam na oku upatrzone autko, ale ceny poleciały w kosmos. Wiem, że nie trzeba brać BMW czy AUDI. Za rok będę się przymierzał, ale wątek śledzę. Aktualnie analizuję kwestię kolejnego samochodu po końcu kontraktu na Golfa i na służbowe leasingi w pracy mam przykładowo duże atrakcyjniejsze oferty na BMW niż przykładowo na Toyotę czy VW (ale oczywiście są jeszcze tańsze oferty np. od Opla). Tego typu finansowanie ma często mało wspólnego z cenami katalogowymi. Cytuj
Fanek 668 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Nie każde Audi czy BMW jest drogie w utrzymaniu, to raczej kwestia silnika/skrzyni bo np. 2.0 TDI tam prawie nie ma co się zepsuć, a jeśli już to nie są to jakieś duże koszta naprawy, rozrząd też do przełknięcia. Trochę inne koszta zaczynają się już w 3.0 TDI, ale mówią że tam gdzie kończy się 2.0 tam zaczyna 3.0 O 4.0 TFSI już nie będę wspominał bo jeszcze inny świat. Cytuj
balon 5 334 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca 37 minut temu, Mustang napisał(a): Aktualnie analizuję kwestię kolejnego samochodu po końcu kontraktu na Golfa i na służbowe leasingi w pracy mam przykładowo duże atrakcyjniejsze oferty na BMW niż przykładowo na Toyotę czy VW (ale oczywiście są jeszcze tańsze oferty np. od Opla). Tego typu finansowanie ma często mało wspólnego z cenami katalogowymi. BMW czy Meś mają spoko oferty w abonamentach względem marek bardziej „popularnych”, bo mniej tracą na wartości i łatwiej potem znaleść na nie kupców (mniej na rynku wtórnym). Zresztą teraz ceny zaczynają mocno się płaszczyć i np BMW 3 to cena nowego passata (ok Vw ma dużo więcej wyposażenia w standardzie i gabaryt), a a takie a4 to 30-50 tys tańsze (za 170-180 tys można mieć już spoko nówkę) od Passat. A4 to obecnie bardziej cena golfa kombi (w sumie gabarytem też mocno zbliżone). Cytuj
LeifErikson 1 106 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Prawda jest taka, że ceny nowych samochodów są obecnie irracjonalne względem przeciętnych zarobków i zwyczajnie jest to absurdalny wydatek (z punktu widzenia prywatnego uzytkownika robiacego powiedzmy 10-15k km rocznie), który nie daje absolutnie nic co by uzasadniało cenę zakupu, serwisu, ubezpieczenia. Nie wiem ile musiałbym mieć hajsu żeby z czystą głową przepalać takie pieniądze na realizację potrzeb, które mogę spełnić współczesnym używanym autem za powiedzmy okolo 30k. Wiem że brzmię jak biedak, ale serio tak uważam - miałem juz w życiu stare auta, miałem też auto nowe z salonu i posiadając nowe, spłacając raty, jeżdżąc z nim do ASO i płacąc kupę kasy na ubezpieczenie nie czułem się że cokolwiek zyskuje i żeby to było tego warte. A motoryzację lubię, nie traktuje auta jak lodówkę. Cytuj
Sedrak 768 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Zgadzam się z powyższym. 100-110k to już OGROMNA kwota jak za auto, ale to była granicą rozsądku. Teraz jak widzę hatchbacki, które IMO nie są dużo lepsze, a czasem i gorsze od starszych modeli, a kosztuje po 150-180k to uważam, że równo popierdoliło. A co do zakupu to dla mnie tylko gotówka. Miałem auto w abonamencie, później w leasingu z wykupem i teraz gotówka. I pomimo, że zarobki mam ok to jednak u mnie bywa tak, że jeden miesiąc fenomenalny, a teraz np. od marca praktycznie zero dochodu... i widząc to każda kolejna rata po prostu niszczy psychiczne. Może gdybym miał stały, miesięczny dochód to bym inaczej na to patrzył Cytuj
gtfan 3 190 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca A od nowego roku znowu szykuje się podwyżka że względu na nowe limity emisji CO2 coś czuję że odpuszczę zmianę auta przez to, najwyżej dokupie jakąś starą pandę do tłuczenia się po mieście... Cytuj
Mani 685 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Spoko niech drożeją dalej. Krzyż na drogę i Chińczyki szybko wyjaśnia sytuację z końcem tego roku. 1 Cytuj
gtfan 3 190 Opublikowano 30 czerwca Opublikowano 30 czerwca Nie wyjaśniają, dowalą im takie cła że ich auta przestaną być konkurencyjne... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.