iluck85 2 925 Opublikowano 1 lipca Opublikowano 1 lipca Niech te elektryki już jebną na amen, 1 Cytuj
Mani 686 Opublikowano 1 lipca Opublikowano 1 lipca 5 godzin temu, Marcin_wawa napisał(a): Chińczyki już teraz wcale nie są takie tanie i nie wiem jak mocno musiałbym upaść na głowę, żeby wydać ponad 100k na chińską markę bez renomy bezawaryjności, sieci serwisów itd., gdzie cena odpowiednika z zachodniej marki będzie jakieś 15% wyższa - jeżeli w ogóle. Druga sprawa jak wejdze CAFE i zaostrzenie norm emisji spalin, to jakimś cudem nie dotknie to chińczyków? Oczywiście, że dotknie i też będą musieli podnieść ceny, tak jak inne koncerny. Przecież producenci aut nie podnoszą tych cen z własnego widzimisię, bo już widać spowolnienie w sprzedaży. Przez UE przestaje się opłacać produkować małe miejskie auta spalinowe. Toyota w zeszłym roku zapłaciła do UE 100 000 000 euro kary za przekroczenie średniej emisji co2 na wszystkich autach o 1 gram (100 euro za samochód - sprzedali ich milion). A jest w najlepszym położeniu ze wszystkich. Jeżeli w przyszłym roku nie zwiększy się sprzedać pluginów i elektryków, to do zapłaty będzie z szacunków ponad 1,5 mld euro kary. Czaicie? To jest zażynanie motoryzacji w Europie i UE już zadba o to, aby zarżnąć wszystkich równo, też chińczyków. Omoda 128900 Toyota CHR czy Lexus UX z podobnym wyposażeniem tylko 15% więcej? No niewiem ostatnio liczyłem z klientem CHR i wyszło ponad 200. Więc 80k w kieszeni a mamy kawał spoko auta. W tym roku 30 ASO, w przyszłym ponad 60. Magazyn części w PL, Czechach i na Słowacji. Do tego powstaje fabryka w Hiszpanii. Idź w tej Wawie do Bemo zobaczyć te auta a potem pisz. Każdy Chińczyk, który pojawił się u nas na rynku przecież ma renomę czy to na świecie czy chociażby w samych Chinach. Jak co niektórzy klienci co odwiedzają salon są w szoku bo myśleli że czas w Chinach zatrzymał się chyba na początku XX wieku i oni tam dalej w polu ryż sieją. Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 1 lipca Opublikowano 1 lipca 6 godzin temu, Bartg napisał(a): https://autoblog.spidersweb.pl/omoda-5-290t-pierwsza-jazda-cena Można oczywiście nie zgadzać się z redaktorem Zbigniewem Łomnikiem, ale tutaj jest bardzo cenne spostrzeżenie - tanie auto chińskiej musi wyglądać w środku na droższe, żeby przekonać do siebie europejskich klientów. I tak wygląda to MG np. Za to Omoda już wygląda w środku mocno chińśko-plastikowa i jak widać ma jeszcze kilka mocnych niedoróbek. Paskudna ta Omoda, wygląda jak to, no nie widzę różnicy! 1 Cytuj
Bartg 5 476 Opublikowano 1 lipca Opublikowano 1 lipca 16 minutes ago, Mani said: Omoda 128900 Toyota CHR czy Lexus UX z podobnym wyposażeniem tylko 15% więcej? No niewiem ostatnio liczyłem z klientem CHR i wyszło ponad 200. Więc 80k w kieszeni a mamy kawał spoko auta. W tym roku 30 ASO, w przyszłym ponad 60. Magazyn części w PL, Czechach i na Słowacji. Do tego powstaje fabryka w Hiszpanii. Idź w tej Wawie do Bemo zobaczyć te auta a potem pisz. Każdy Chińczyk, który pojawił się u nas na rynku przecież ma renomę czy to na świecie czy chociażby w samych Chinach. Jak co niektórzy klienci co odwiedzają salon są w szoku bo myśleli że czas w Chinach zatrzymał się chyba na początku XX wieku i oni tam dalej w polu ryż sieją. Może i tak ale wiadomo, że obiektywny nie jesteś. Redaktor Zlomnik przejechał się aktualnie dostępna Omoda i jakby mnie system wspomagania pasa ruchu probowal na sile i mocno niebezpiecznie wrócić na swój pas ruchu bez powodu to bym zawrócił i oddał. Ja wiem, że będzie aktualizacja no ale właśnie będzie, a takie auta są prezentowane klientom. Plus wnętrze wyglada slabo, a ladowarka indukcyjna prawie spalila telefon. Cytuj
Mustang 1 743 Opublikowano 1 lipca Opublikowano 1 lipca W sumie w BMW ładowarki serio spalały iphony Cytuj
Marcin_wawa 449 Opublikowano 1 lipca Opublikowano 1 lipca O Marka chery. Kolega testował dla nich też elektryki i wspominał o słabych materiałach, słabym wyciszeniu i lagujacym systemie. Chr jest teraz mocno przeceniony przez dowalenie zbyt dużej ceny (taka sama jak rav4 w topowych wersjach) i np wersje comfort czyli podstawę ale z martwym polem możesz mieć za 119900. Masz hybrydę 1.8 140KM. Ponad 200k to teraz plugin na wypasie kosztuje. Spojrzałem sobie na tą omode 5 jak sugerowałeś i kurde no nie. Słabe te proporcje nadwozia do wielkości kół. Wyglada to komicznie. Serio, czemu oni dali do takiego auta 16” felgę? Za 150k mam chra wersję style już dobrze doposażoną w hybrydzie ofc. Nie ma tylu bajerow co ten chińczyk, ale też nie jest chińczykiem i masz hybrydę 2024 rp. A na stronie bemo za 130 jest wystawiony chińczyk z roku produkcji 2023… auć. Za 157000 wersja executive już nie powstydzi się wyposażeniem do chińczyka. A dalej jest to hybryda. Taka omoda w hybrydzie kosztowałaby przynajmniej 10k więcej czyli 140k, więc gdzie te różnice w cenie? Wygrywają wyposażeniem ale to trochę za mało aby zwojować rynek europejski. Nie wspomniałem jeszcze o tym, że nikt nie wie jak te auta przyjmie rynek wtórny. Na pewno nie będą trzymały tak cen jak chociażby właśnie Toyota. A to też warto kalkulować jak się kupuje auto za gotówkę albo w kredycie. Dodatkowo Polacy lubią oprócz niskiej ceny również bezawaryjność i oszczędność. Toyota latami wypracowała sobie jedno i drugie. Omoda z silnikiem benzynowym 190KM oszczędna raczej nie będzie. Według testów 9L, prawda to? W Toyocie będzie połowa tego. 1 Cytuj
Mani 686 Opublikowano 1 lipca Opublikowano 1 lipca Felgę masz 18. Z tego co się orientuję to polifty co mają być w polowie lipca w PL będą na 19. W cyklu mieszanym 6.3 ogólnie spoko sobie auto radzi. Ja wiem że z początku jak pies do jeża będzie podejście ale mówienie że słabizna to trochę na wyrost. Za 157 nie masz całego wyposażenia z omody. Ta mistyczna bezawaryjność w toyotach jest też mocno dyskusyjna. Wystarczy poczytać chociażby fora na FB. Cytuj
Marcin_wawa 449 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Widzę na zdjęciach ewidentnie 16". Chyba, że są jakieś inne wersje. Pracujesz w branży i sugerujesz się forami? Wiadomo, że kowalski nie wejdzie na forum tylko po to, żeby wychwalać. Jak słyszę klienta, co wymawia słowo forum, to przewracam oczami. Nie wiem, sprzedaję od 4 lat te samochody około 15-30 miesięcznie. Myślę, że jakiś 1000 samochodów wydałem albo i lepiej. I ani razu nie zadzwonił klient do mnie z reklamacją. Widuję ich na serwisie ale wymieniamy tylko uprzejmości. Sporo też zaczyna wracać po okresie leasingu. Międzynarodowe badania niezawodności pokazują zawsze w topce toyotę i lexusa. Nawet w Mazdie jak pracowałem, to miewałem nieprzyjemne sytuacje, tutaj jeszcze nic. Tak na szybko to omoda ma więcej: wentylacja foteli, doświetlanie zakrętów, kamera 360 i regulacja odcinka lędźwiowego fotela pasażera. No i szyberdach jak ktoś lubi. W Toyocie za to masz elektrycznie unoszoną klapę bagażnika i podgrzewane wycieraczki, w omodzie tego nie znalazłem. Dla mnie nie są to argumenty za kupowaniem prawie w tej samej cenie chińczyka licząc, że mam hybrydę w Toyocie, a omoda to mocna i paliwożerna w mieście benzyna. Nawet nie sprawdzając wyposażenia Omody, a patrząc co daje ta wersja toyoty, to dla większości ludzi jest to optimum, albo i więcej niż potrzebują, a różnica w cenie niewielka. Cytuj
gtfan 3 240 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Dodajcie jeszcze brak dostępu niektórych praw producentów do chociażby usług Google (chyba nawet case tej Omody), potencjalnie inni też dostaną bana. No fajnie będzie nawigować się w nowym aucie za pomocą telefonu na szybie. Poza tym co mnie interesuje że jakiś producent ma renomę w Chinach jak tutaj jeszcze poza MG nikt nic nie udowodnił. Cytuj
Mani 686 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca (edytowane) Co do renomy.... jakby była lichwa i duza awaryjność to firma by poniosła śmierć juz w Chinach a nie robiła ekspansje na kolejne rynki. Omoda ma bezprzewodowy AA oraz ACP. I elektryczna klapa bagażnika też jest w bogatszej wersji (tej za 128k). Ogólnie mega kibicuje Chińskim markom bo jest to jakiś powiew nowości na rynku i zmiany będą nieuniknione u rodzimych producentów. A Forumki śledzę ale się nie sugeruję nimi. Poprostu czytam spostrzeżenia i uwagi. W wiekszosci i tak ludzie aut na oczy nie widzieli ale swoje wiedzą. ps. Koła 18. Rozmiar opony 215/55. Edytowane 2 lipca przez Mani Cytuj
Bartg 5 476 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Ja wiem, że nie jeździ się na zewnątrz, ale o ile Omoda E5 jakoś wygląda w miarę, tak przód wersji benzynowej jest absolutnie przepaskudny 2 Cytuj
Mustang 1 743 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca We Francji te MG4 są już częstym widokiem na drogach. BYD Seal zaczynają się pojawiać, za pierwszym razem moja reakcja była - jaki to ładnie zaprojektowany samochód. BYD D1 jechałem jako pasażer taksówki na wakacjach, wrażenia jak z londyńskiej, ogólnie mega wygodna i nowoczesna taksówka, z perspektywy tylnej kanapy super przestronny i cichy pojazd do bycia wożonym po mieście. Cytuj
Mani 686 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca 14 minut temu, Bartg napisał(a): Ja wiem, że nie jeździ się na zewnątrz, ale o ile Omoda E5 jakoś wygląda w miarę, tak przód wersji benzynowej jest absolutnie przepaskudny Hmmm ten akurat kolor u nas nie bedzie dostępny. I dobrze bo przypomina mi kolor z fiata sprzed 20 lat. Może to kwestia zdjęcia/perspektywy/koloru bo IMO tutaj wygląda całkiem całkiem: Cytuj
Bartg 5 476 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Dają auto prasowe w kolorze, którego nie będzie? Odważnie Cytuj
Mani 686 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Akurat z Omodą to różne jaja są jeżeli o organizację chodzi. Zakładam, że ten konkretny model albo z Włoch albo z Hiszpanii pochodzi. No zobaczymy jak to dalej będzie. Póki co zainteresowanie duże więc kciuki trzymam. Cytuj
AdiCarrion 119 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Orientuje się może ktoś w trwałości o 1.2 Puretech po 2022 roku?Podobno zrezygnowali z paska rozrządu pływającego w oleju zmodyfikowali najbardziej awaryjne aspekty. Chodzi mi po głowie DS4 lub DS7 ale gdzieś z tyłu głowy jest afera z PureTech-ami z tamtej dekady. Cytuj
Bartg 5 476 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Najpierw byl niby trwalszy pasek, a 3 generacja już jest z łańcuchem i nie ma z oczywistych względów już tego problemu, pytanie jak poradzili sobie chociażby z nietrwalymi pierścieniami tlokowymi. Pozostały absurdalne interwaly olejowe (25000km), więc chyba wiele się nie nauczyli. Znajomy odebral do firmy teraz Partnera z dieslem i tam interwał olejowy to 40000km dla nowego auta Cytuj
Patricko 1 404 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Orientuje się może ktoś w trwałości o 1.2 Puretech po 2022 roku?Podobno zrezygnowali z paska rozrządu pływającego w oleju zmodyfikowali najbardziej awaryjne aspekty. Chodzi mi po głowie DS4 lub DS7 ale gdzieś z tyłu głowy jest afera z PureTech-ami z tamtej dekady.Nadal mają pasek w oleju. Jestem regularnie w Tychach (czyli Avenger, 600 i Junior) na delegacji i nic się nie zmieniło w tym silniku. Jedynie hybryda 1.2 dostała chyba łańcuch, zwykła spalinówka nadal z paskiem. No chyba, że do DS idzie inna jednostka, ale jakoś w to wątpię. Za wszelką cenę unikać, to jest chyba najgorszy silnik dekady, jeśli nie jeszcze gorzej. 1 Cytuj
Mustang 1 743 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca 26 minutes ago, AdiCarrion said: Orientuje się może ktoś w trwałości o 1.2 Puretech po 2022 roku?Podobno zrezygnowali z paska rozrządu pływającego w oleju zmodyfikowali najbardziej awaryjne aspekty. Chodzi mi po głowie DS4 lub DS7 ale gdzieś z tyłu głowy jest afera z PureTech-ami z tamtej dekady. Podobno ten nowy pasek stosowany od 22 czy 23 powinien być już trwały, plus skrócone interwały przeglądów niby mają pomóc w trzymaniu ręki na pulsie. Ale jeśli mowa o nowym aucie, możesz po prostu zamówić wersję 1.2 136 z mikrohybrydą i na łańcuchu, będzie wolna od głównej przypadłości. Co do trwałości - nic nie wiadomo, pierwsze egzemplarze modeli z tym silnikiem wyjechały na drogi kilka miesięcy temu. Do tego silnik z łańcuchem i bez hybrydy zaczyna też swoją karierę, podobno jest już w nowym C3 (i niby w Oplu Mokka), ale to i tak nie odnosi się do marki DS. 1 Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Pod koniec czerwca w salonie Tesli mi powiedzieli, że od 1.07 lipca Elon najprawdopodobniej podniesie ceny na Model 3 ze względu na cła (Model 3 jest w Chinach produkowany), miałem nadzieję, że to zrobi i mi przejdzie ochota na elektryka. Niestety, cena pozostała i dalej mam chrapkę na tańszy model z napędem na tył Cytuj
Mustang 1 743 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca A dlaczego jesteś tak bardzo nastawiony na Teslę, a nie żaden inny model elektryczny? Ja rozumiem, że Tesla była wzorem kilka lat temu, a superchargery są ogromną zaletą, ale w 24 to ten model jest niezły na shortlistę i przemyślaną decyzję, a nie branie w ciemno bez porównywania z czymś innym w podobnym budżecie. Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Nie ma drugiego elektryka za tą CENĘ: - z takim wyposażeniem - baterią i zasięgiem - dedykowanymi Superchargerami - pojemnością bagażnika Poza tym uwielbiam minimalizm wnętrza w Model 3 i płynność z jaką działa tablet (dla kontrastu polecam obejrzeć filmiki z ID3/4/5/7). No i zwyczajnie to auto mi się podoba z zewnątrz. Cytuj
Mustang 1 743 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca No ja wiem jak działa system w VW i słyszałem narzekania na system w VW, ale i tak wolę system w VW i nawet go lubię, bo mam przynajmniej CarPlay z Waze i YT music na ekranie, a nie tylko aplikacje zatwierdzone przez Elona. Cupra Born za podobną cenę ma porównywalny zasięg, nowy Scenic może mieć jakieś rabaty, podobnie EX30. Za rok wchodzi oficjalnie Polestar, używki już dziś można kupić. Ale ok, tylko mówię, żebyś nie decydował się po jeździe próbnej jednym tylko modelem elektrycznym i podjął decyzję na spokojnie. Cytuj
Shago 3 569 Opublikowano 2 lipca Opublikowano 2 lipca Cupra Born jest świetna, widziałem. Niestety dyskwalifikuje ją mały bagażnik :/. I nie tylko bagażnik: płynność działania systemu pokładowego woła pomstę do nieba, co widać na filmikach. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.