Skocz do zawartości

Pomoc przy kupnie auta


Gość GregZPL

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W Niemczech też kombinuja, może nie tyle stary Hans, co raczej Habib prowadzący Autohaus. Już nie raz oglądałem pażdziochy i to wcale nie przy samej granicy. Teraz trzeba też uważać przy zakupie benzyniaków. Kiedyś symbolem auta z floty był hatchback, biały, na stalowych felgach w minimalnej konfiguracji. Dzisiaj banki wymuszają, zeby brac droższe wyposażenie, z felgami, aby nie było problemów z późniejszą odsprzedażą.

Opublikowano (edytowane)

Oczywiście, że w Polsce przebiegi na liczniku są często wyjątkowo niskie. Z drugiej strony na Zachodzie w ostatnich latach diesel dominował, a przykładowo we Francji w rekordowym 2008 roku stanowił 77% sprzedaży. Było to związane z systemem dopłat oraz ogólną modą, wpływającą na to co dilerzy zamawiali na plac, a potem sprzedawali ze zniżką. W związku z tym na pewno duża część samochodów trafiała do osób jeżdżących niedużo i nie jest też tak, że każdy kilkuletni diesel z automatu musi mieć przejechane 200k.

Edytowane przez Mustang
Opublikowano

W zeszłym tygodniu kupiłem Focusa 1,6 Tdci 95km 2012, 110k KM za 31,5k na licytacji auta poleasingowych.

Auto od poczatku do konca Seriwsowane w Fordzie we Wroc więc oprocz opini rzeczoznawcy mozna wszystkie informacje z serwisu wyciagnąć za friko.

Może z zachodu daloby rade sciągnąć cos taniej ale na wyrzygu mam jak w ogloszeniach  widzę sesje zrobione jak z żurnala a silniki wymyte jakby z tasmy dopiero zjechaly.

Opublikowano

Wole 200k przebiegu w jakims 1.9 tdi niż 150k w pierwszym lepszym benzyniaku

 

Niby tak, ale w dobrym benzyniaku nie pada turbina, zawór EGR, filtr cząstek stałych i inne kosztowne pierdoły. U siebie mam benzyniaka 2.0, 150k km przejechane i przez rok nawet oleju jeszcze nie dolałem, silnik pracuje równo i dynamicznie, a auto ma 12 lat. Ojciec ma Outlandera 2008, przejechane 190k km i już pada najprawdopodobniej zawór EGR, albo turbina, bo auto powyżej 3k obrotów przy prędkości ~130 się dusi i traci moc, trzeba gasić silnik, żeby znowu miał moc. I to silnik VW, więc teoretycznie dobre diesle.

Opublikowano

W zeszłym tygodniu kupiłem Focusa 1,6 Tdci 95km 2012, 110k KM za 31,5k na licytacji auta poleasingowych.

Auto od poczatku do konca Seriwsowane w Fordzie we Wroc więc oprocz opini rzeczoznawcy mozna wszystkie informacje z serwisu wyciagnąć za friko.

Może z zachodu daloby rade sciągnąć cos taniej ale na wyrzygu mam jak w ogloszeniach  widzę sesje zrobione jak z żurnala a silniki wymyte jakby z tasmy dopiero zjechaly.

 

Kiedy wy się qfa nauczycie? :whyyy:

Opublikowano

Budzet na naprawy zawsze trzeba wliczac w zakup. Masz 45k, kupujsz auto za 40 i masz 5 na naprawe.

 

Szukac auta mozna dlugo,ale czesto jest to w przypadku rzadkich aut, ktorych na allegro jest po 30 sztuk. Samochodow popularnych mamy mase, od prywaciarzy do handlarzy i znalezienie jakiejs sztuki w normalnym stanie nie jest jakims wielkim wyzwaniem. Przeciez nie jest tak,ze kazde auto jest powypadkowe, niektrzy maja po prostu zbyt wygorowane oczekiwania co do uzywanych aut.

Opublikowano

 

Wole 200k przebiegu w jakims 1.9 tdi niż 150k w pierwszym lepszym benzyniaku

 

Niby tak, ale w dobrym benzyniaku nie pada turbina, zawór EGR, filtr cząstek stałych i inne kosztowne pierdoły. U siebie mam benzyniaka 2.0, 150k km przejechane i przez rok nawet oleju jeszcze nie dolałem, silnik pracuje równo i dynamicznie, a auto ma 12 lat. Ojciec ma Outlandera 2008, przejechane 190k km i już pada najprawdopodobniej zawór EGR, albo turbina, bo auto powyżej 3k obrotów przy prędkości ~130 się dusi i traci moc, trzeba gasić silnik, żeby znowu miał moc. I to silnik VW, więc teoretycznie dobre diesle.

 

 

No widzisz a ja mam tak w alfie jak ty w swoim benzyniaku krupi ;) Wiadomo ze wiele tez zalezy na jaki egzemplarz trafisz. Diesel dieslowi tez nie równy, dlatego wymieniłem praktycznie niezniszczalne dzieło 1.9 tdi

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Mi się podobają Trójki, no ale to jednak już 14-letnie auto. Rozważyłbym taką zamianę tylko jeśli te BMW byłoby prawdziwą igłą. Na pewno nie a ten egzemplarz, który wrzuciłeś, bo jest strasznie biedny.

Edytowane przez krupek1
Opublikowano

BMW to piękne auta, moja ulubiona marka, ale no rozsądek trzeba zachować też, bo potem się jeździ skarbonką. Oczywiście, wcale nie uważam, że fura Qvstry jest taka, ogólnie mówię.

Opublikowano

Doskonale o tym wiem, ale wiek akurat nic nie znaczy. To wnętrze Lexusa LS z początku lat 90. Jest ładne i dobrze wygląda nawet dziś.

 

Lexus_LS400_cabin.jpg

 

Wiem, że to limuzyna, a tamta Trójka to sportowy kompakt, ale mówię ogólnie, że niektóre marki powoli się starzeją.

Opublikowano

Jesli chodzi o awaryjnosc mojej e46 to powiem tyle, ze przez ponad 15tys km wymienilem tylko lacznik stabilizatora za 50zl. Wiec nie jest tak zle jak na 17 letni samochod

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...