Skocz do zawartości

Alien Isolation


MaZZeo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

 

 

 

SEGA has finally announced Alien: Isolation, confirming the first official details on Creative Assembly's long-rumoured Alien title.
alien isolation111111111111 -

Due for release on Xbox One, Xbox 360, PlayStation 4, PlayStation 3 and PC in late 2014, Alien: Isolation follows the plights of Ellen Ripley's daughter Amanda, sent aboard remote trading station Sevastopol on a mission to recover the flight recorder of her mother's ship, the Nostromo, 15 years after the events of the original Alien movie.

The game also appears to be taking a starkly different direction to previous Aliens games, with the focus having moved away from combat and repositioned on slower-paced survival horror.

It's Amnesia in space, essentially, with Ripley stalked by a lone Xenomorph aboard the station.

"When she left Earth, Ellen Ripley promised her daughter Amanda she would return home for her 11th birthday. Amanda never saw her again," reads the story synopsis.
alien isolation1111111111 -

"Fifteen years later, Amanda, now a Weyland-Yutani employee, hears that the flight recorder of her mother's ship, the Nostromo, has been recovered at the remote trading station Sevastopol. The temptation for her to finally understand what happened is too much to resist. When the crew arrive at Sevastopol, they find something is desperately wrong. It all seems to be connected to an unknown menace, stalking and killing deep in the shadows.

"In order to uncover the truth about her mother, Amanda is forced to confront the same terrifying thing that separated them."

The official announcement follows months of leaks, which saw screenshots, artwork and the synopsis leaking online. Still, if you want to see the first official screenshots head through here.

Interested in hearing more? Steve went hands-on with the game just before Christmas, but could it finally be an Alien game worth getting excited for? Well, yes...

 

alien_isolation111111111111.jpg

 

alien_isolation1111111111.jpg

 

Creative Assembly to ci od serii gier strategicznych Total War, więc kupy jak Colonial Marines raczej nie będzie.

Gość Kasias
Opublikowano (edytowane)

Serię Alien zarżnęli już w każdym medium. Filmowe Resurrection było przeciętne, potem porawili dennymi AvP i Prometeuszem. Książki tego gościa, co pisał z córką, to gwałt na fanach sagi, a jeśli chodzi o gry, to od czasu FPS-a na PSone'a też nic sensownego na konsole nie powstało (choć AvP z 2010 ujdzie w tłoku). O Isolation za wiele nie wiadomo, ale i tak wyczuwam kichę.

Edytowane przez Kasias
Opublikowano
Creative Assembly to ci od serii gier strategicznych Total War, więc kupy jak Colonial Marines raczej nie będzie.

 

Takie gadanie było chyba też przy Colonial Marines, bo przecież Gearbox. Z opisu wygląda ciekawie, szczególnie inspiracje System Shockiem czy Dishonored, ale podchodzę sceptycznie.

Opublikowano

 

Starszy projektant gry Alien: Isolation, Gary Napper, powiedział ostatnio serwisowi Examiner, że ich gra to nie shooter i w żadnym wypadku nie możemy nastawiać się na tony amunicji i karabiny plazmowe - wręcz przeciwnie, często będzie nam doskwierać bieda i brak przedmiotów do wykorzystania.

W kwestii uzbrojenia:

Nie dajemy Ci karabinów plazmowych, wyrzutni rakiet i elektrycznych broni. Wszystko kręci się wokół zbierania odpadów, szczątek i rzeczy, które mógłbyś znaleźć w podobnym środowisku - małe bronie i takie urządzenia, które mógłbyś stworzyć z obecnych na statku elementów.

Gary powiedział też parę słów o unikaniu obcego w trakcie poruszania się po statku:

Jeśli będziesz biegł, narobisz sporo hałasu i Obcy znajdzie Cię bez problemu. Masz latarkę, która jest przydatna w ciemności, ale również zdradzi Twoją pozycję.

Najwidoczniej wszystkie przesłanki o stworzeniu survival-horroru z prawdziwego zdarzenia nie są wyssane z palca i projekt jest przemyślany od A do Z. Jestem szalenie ciekaw końcowego efektu

http://www.pssite.com/news-30415-alien__isolation_to_gra_o_zbieraniu.html

 

Oficjalnie wpisuje grę moja listę "warto czekać, bo może coś z tego być".

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Jeden wielki statek w kosmosie, jeden obcy na pokładzie, który ściga ciebie żeby dopaść i rozerwać. A ty bez broni żadnych starasz się uciec. Gdzieś go zamknąć jakoś zablokować, iść inną drogą. Znajdujesz palnik, już czujesz się bezpieczniej. Idziesz korytarzami po spawarkę żeby drania gdzieś od izolować w jakimś pomieszczeniu, najlepiej w kapsule ratunkowej wystrzelić w kosmos, albo przez śluzę jakąś.

 

Dobry scenariusz? Czy nadal wolicie mnóstwo obcych walących jak morze ze wszystkich stron i strzelanie z czegokolwiek się tylko da.

Edytowane przez ussr
Opublikowano (edytowane)

Sam podtytuł mówi wszystko. Jednak powinno być (mimo wszystko) trochę walki i zaszczucia. Ganianie się z jednym Obcym brzmi ciekawie ale na dłuższą metę może się nie sprawdzić. Anyway, twórcy inspirują się konkretną częścią filmu? Mi to wygląda na "Ósmego pasażera".

 

 

PS. Po obejrzeniu tego materiału od MaZzeo w grze sterujemy córką Ellen. Czyli inspiracje Nostromo jak chvj. W wersji reżyserskiej filmu jest scena kiedy Ripley rozmawia z córką przed wylotem Nostromo w kosmos.

Edytowane przez Nemesis
Opublikowano

Obcy z Alien: Isolation będzie się uczył naszego stylu gry

 

Twórcy i wydawca Alien: Isolation (PS4) bardzo usilnie stara się przekonać ludzi, że ich projekt ma niewiele wspólnego z nieudanym Aliens: Colonial Marines (PS3). Ostatnio dowiedzieliśmy się, że gra będzie niedługo pokazana w Birminghm. Dzisiaj usłyszymy trochę o samym obcym.

Gary Napper, główny designer z Creative Assembly opowiedział w wywiadzie dla officialplaystationmagazine.co.uk o tworzeniu przedmiotów, które mają nam pomóc w przeżyciu. Przyznał, że mają dobrze rozwinięty system wytwarzania, pozwalający na interesujące łączenie przedmiotów.

Znajdujemy jakieś śmieci, z których w naszym mniemaniu da się coś zrobić i próbujemy je wzorem MacGyvera połączyć. Okazuje się jednak, że te uzyskane w wyniku naszych kreatywnych działań przedmioty mogę nie działać zbyt wiele. Jak mówi pan Napper "powoli zdacie sobie sprawę, że to coś uczy się was i adaptuje się do waszego stylu gry". 

W skrócie coś co zdołało nam uratować tyłek w przeszłości może się okazać bezużyteczne w przyszłości. Gdyż nasz przeciwnik zdoła wyrobić sobie mechanizmy go przed tym broniące. 

Co tak właściwie będziemy mogli wytworzyć? Z pewnością nie będą to wyrzutnie rakiet, wszystkie wykreowane przedmioty muszą mieścić się w pewnej granicy "rzeczywistości". Nie zobaczymy więc ani dział plazmowych, ani elektrycznych. Dostępne będą przedmioty nazwane "małymi broniami", które teoretycznie jesteśmy w stanie wytworzyć z znajdujących się na statku śmieci. 

 

Źródło: officialplaystationmagazine.co.uk

http://www.pssite.com/news-30955-obcy_z_alien__isolation_bedzie_sie_uczyl_naszego_stylu_gry.html

Gość mate5
Opublikowano

No użyjesz za pierwszym razem jakiejś wiertarki, to za drugim, trzecim, czwartym razem obcemu odpali się inny skrypt w którym nic ci ta wiertarka nie pomoże.

Opublikowano

Odnośnie Batmana to nieźle byłoby gdyby Alien adaptował się do naszych poczynań jak Pan Freeze. I żadnych (pipi)a skryptów bo to ma być pure gameplay - a skoro wzorują się na takich grach jak Dishonored to nie powinno być inaczej.

Opublikowano

Poza tym czy ich Spartan: Total warrior był kiepski?

To że są dobrzy w jednym gatunku w którym de facto robią ponad dekadę , nie musi oznaczać że sobie też poradzą w innym tak naprawdę będącym dla nich czymś nowym.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Hmm.. koncepcyjnie bardzo ciekawe..Niezła grafa i klimat zaszczucia. Z budowaniem, zbieraniem rzeczy mają pole do popisu. Bardzo lubię to uniwersum, mam nadzieję, że ten nie spieprzą.. Normalnie 8 pasażer jak się patrzy :) Ale obcego IMO powinni poprawić. Wygląda trochę mało groźnie i jakoś plastikowo :P Czekam na rozwój wydarzeń :)

Opublikowano

Wszystko fajnie ale wciąż mnie zastanawia fakt czy aby na pewno w całej grze wystąpi tylko jeden Obcy. Przecież ta zdewastowana stacja jest ogromna. Całkiem możliwe, że pojawi się dużo zadań opcjonalnych:

 

 

Dotychczas wszelkie informacje na temat gry skupiały się na samotnej walce z pojedynczym Obcym. Powstaje jednak pytanie, czy takie podejście nie jest na długą metę zbyt monotonne i czy wystarczy na całą opowieść.

 
- Chodzi raczej o całą podróż - tłumaczy Hope. - Stacja kosmiczna Sevastopol, gdzie toczy się akcja gry, jest zrujnowana i uszkodzona, więc już samo poruszanie się stanowi wyzwanie i okazję do przygotowania zajęcia dla graczy. Do tego dochodzą także inni mieszkańcy, którzy znaleźli się w sytuacji podobnej do głównej bohaterki. Wszyscy walczą o przetrwanie. Ich reakcje są nieprzewidywalne, czasami pozytywne, czasami negatywne. A w tle cały czas czai się Obcy. Kombinacji jest więc dużo więcej. Dajemy grającym kilka opcji na pokonanie stojących przed nimi wyzwań.

 

Coś takiego jak Dishonored ze swobodą prowadzenia rozgrywki. Może być ciekawie. Tym samym producent nie wykluczył starć z innymi ludźmi a jeszcze kto wie czy nie pojawią się androidy - w końcu w serii to znana rzecz. Tutaj o AI Obcego:

 

 

Kolejną kwestią jest sztuczna inteligencja ksenomorfa, który ma podobno samodzielnie decydować o tym, kiedy zaatakować bohaterkę. Jak zbudować grę w oparciu o przeciwnika, który może nigdy nie opuścić cienia?

 
- Tytuł ma swoją fabułę, a w związku z tym przygotowaliśmy momenty, w których pojawienie się Aliena jest bardziej prawdopodobne - przyznaje rozmówca. - Ogólnie jednak, wpuszczamy Obcego do danej lokacji i pozwalamy mu reagować na wydarzenia samodzielnie. Przez długi czas to była właśnie najtrudniejsza kwestia podczas wewnętrznych pokazów. Mocno się denerwowaliśmy podczas spotkań z wydawcami, ponieważ nigdy nie wiedzieliśmy, co się wydarzy.

 

http://www.eurogamer.pl/articles/2014-03-28-alien-isolation-czy-pechowa-ostatnio-marka-ma-szanse-na-rehabilitacje

 

 

W wywiadzie póki co pominięto kwestię oprawy na danej platformie. Gra powstaje niby od trzech lat na kilka konsol i PC. Na jakiś przeskok między generacjami bym nie liczył. Jednak nie to jest najważniejsze. Liczy się gra świateł przede wszystkim.

Opublikowano

 

Poza tym czy ich Spartan: Total warrior był kiepski?

To że są dobrzy w jednym gatunku w którym de facto robią ponad dekadę , nie musi oznaczać że sobie też poradzą w innym tak naprawdę będącym dla nich czymś nowym.

Spartan był chodzoną młóćką a nie strategią.

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...