Skocz do zawartości

PlayStation VR - komentarze i inne rozmowy


Lipa

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

https://store.playstation.com/pl-pl/product/EP3265-CUSA15356_00-PAPERBEAST047011

Ktoś grał? Klimacik trochę jak Journey, Butcher w PE dał ósemkę (wyżej niż MGS2:)

Chyba na promocji się skuszę, bo 125 za indyczka to trochę sporo.

---

Z innej beczki, testowałem demko Iron Mana. Ja pierdziule jakie to sterowanie jest skopane. Mam zginać ręcę jak modliszka, by symulować lot do przodu... trochę to średnie. Wywaliłem na tutorialu...

Opublikowano

Tutorial jest słaby, ale potem misja z samolotem już nawet znośna i pokazuje, że jakiś potencjał w tej grze jest (a przywdziewanie zbroi podczas swobodnego spadania dało mi nawet lekkie ciary). No i chyba Downey Jr podkłada głos, co? Albo ktoś dobrze go udaje. W każdym razie wypada fajnie.

 

Natomiast sterowanie jest mało intuicyjne. Osobiście brakowało mi jakiegoś punktu odniesienia, bo o ile się orientuję, to gra cały czas interpretuje nas w pozycji stojącej (pion), a każdy wie, że Iron Man jak już się napędzi, to leci w pozycji poziomej i robi się trochę zgrzyt, bo wypada to nienaturalnie. Przez to musimy wykonywać jakieś dziwne wykręty nadgarstka, a możliwość poruszania się na wszystkich płaszczyznach i w 360 stopniach najwidoczniej stanowi problem, gdy trzeba zaprojektować intuicyjne i zapewniające odpowiednią zwrotność manewrową sterowanie. Może to przeprojektują i coś zmienią w sterowaniu przy okazji jakiejś łatki, bo póki co trudno przywyknąć, aczkolwiek nie wykluczam, że odrobina zaparcia i będzie się fruwać jak ta lala. 

Za to strzelanie mi się podobało, bo dość fajnie oddane i czuć w nim trochę kopa.

No i pograłem z pół godziny, a mdłości zero (jestem dość wrażliwy pod tym względem), więc jeszcze Iron Mana nie skreślam z listy.

Opublikowano
9 minut temu, Kmiot napisał:

Przez to musimy wykonywać jakieś dziwne wykręty nadgarstka, a możliwość poruszania się na wszystkich płaszczyznach i w 360 stopniach najwidoczniej stanowi problem, gdy trzeba zaprojektować intuicyjne i zapewniające odpowiednią zwrotność manewrową sterowanie.

Tutaj pewnie sprawdził by się Navi controller i ruch gałeczką :), tylko kto to jeszcze posiada i czy w ogóle by działało z ps4.

Opublikowano

Ogólnie w Movach bardzo brakuje gałek, albo chociaż d-pada.

Przez to trzeba kombinować i obracać się przyciskami funkcyjnymi, które nawet nie są pod tym kątem rozmieszczone. Można się zaplątać w kabel.

Opublikowano
7 godzin temu, grzybiarz napisał:

https://store.playstation.com/pl-pl/product/EP3265-CUSA15356_00-PAPERBEAST047011

Ktoś grał? Klimacik trochę jak Journey, Butcher w PE dał ósemkę (wyżej niż MGS2:)

Chyba na promocji się skuszę, bo 125 za indyczka to trochę sporo

Pierwsze słyszę. Nawet trudno odgadnąć co to? Kiedy była recka? Teraz? Meh póki co, tak samo jak IM. Wziąłem ostatnio A Fishermans Tale i Keep talking and nobody explodes. Pierwsze ciekawe - taki escape room z nietypowym patentem. W drugie nie grałem bo nikt (żona) nie chce. Czekam na kumpla aż wpadnie kiedyś.

Opublikowano

Paper Beast w Pixelu dostał 90/100, a w CDA 6+, więc może być różnie i podłużnie. 

Gra ogólnie najbardziej znana z tego, że autorem jest Eric Chahi.

Pozostało samemu ocenić. Kiedyś.

Opublikowano

Macie jakieś sposoby na mdłości podczas korzystania z okularów VR od Sony? Kiedyś we wrocławskim Imaginarium bawiłem się w VR na jakimś bardziej zaawansowanym sprzęcie VR podłączanym do PC (z możliwością chodzenia oraz zabawą różdżkami), gdzie nie miałem problemów z mdłościami podczas zabawy w gierki. Grałem w różne dynamiczne produkcje od Superhot po jakieś bardziej statyczne seanse 3D typu podwodny świat albo kolejka górska. Jedynie przeglądanie map googla w 3d było nieprzyjemne. Teraz chciałem pograć w produkcje dostęþne na ps4 i jest zonk. Począwszy od pierwszych gierek, które instalowały się zaraz po podłączeniu kamerki po inne, bardziej rozbudowane cały czas jest mi niedobrze. Macie jakiś pomysł jak zniwelować mdłości?

Opublikowano
6 godzin temu, sprite napisał:

Od razu ci się robi niedobrze? Czy po dłuższej sesji dopiero?

 

10-15 minut gry i zaczyna się już coś dziać. Nie mogę się rozglądać ani przesuwać kamerą czy to sam czy przez gierkę.

 

5 godzin temu, marbel007 napisał:

Może warto przeprowadzić kalibrację i prawidłowy rozstaw oczu. Wydaje mi się że kiedyś też miałem pływanie obrazu, przez co trochę niefajnie było - pomógł reset.

 

Nie mam wrażenia pływania obrazu. Obraz jest ok, wszystko wygląda tak jak wyglądać powinno.

Opublikowano

Zależy w jaka grę grasz. Wiele osób np woli w dooma grać skokowo, niż płynnie. Zreszta widok fpp i mnie meczy bez vr. Ograj coś spokojnego, Astrobota np. Jak tu będziesz się złe czuł to chyba vr nie jest dla Ciebie.

Opublikowano

Beat Saber akurat jest mega przyjazny i nie mają prawa przy nim występować żadne mdłości. Podobnie Superhot, bo to jednak statyczne gry. 

 

Trzeba więcej danych. Przy jakich konkretnie tytułach biorą mdłości? Jaki rodzaj sterowania? Jaki tryb poruszania kamery (skokowy/płynny)?

 

Może kwestia grania na stojąco/siedząco?

Opublikowano

Grałem na siedząco na fotelu komputerowym. Zaraz po podłączeniu kamery PS4 ją wykrył i zaczął ściągać jakaś prostą gierkę z serii Astroboot. Było tam kilka prostych gierek na różnych "planetach", jakiś weestern, strzelanie do potworów w pokoju, jakaś platformówka etc. Instalowałem też kilka dem z PS store w tym Blood and Thruth. Już przy tych gierkach z Astroboot zaczynało się robić dziwnie, a przy konkretniejszych produkcjach już odpuściłem. Ruch kamery był raczej płynny,  chyba nie spotkałem się ze skokowym poruszaniem kamey. 

 

Opublikowano

Ja tak zrobiłem z kolegą. Chciał zbadać vr. Poszedł na 1 ogień astrobot, potem superhot. Mówi co tak słabo myślałem że bedą mdłosci żes uprzedzał. No to wszedł wipeout - i po zawodach. 

Opublikowano

Z zestawem Astrobota może być różnie, bo szczególnie ten platformówkowy może wywoływać dziwne uczucie, ale to nie jest raczej żaden harkor. Może spróbuj (jak masz możliwość) zagrać na stojąco, bo skoro wcześniej w Imaginarium się bawiłeś, to domyślam się, że na stojąco? No i koniecznie spróbuj w coś kompletnie statycznego (Beat Saber, Statik, Superhot [przez większość czasu], nie wiem co tam jeszcze w tych demach jest). Jeśli nawet przy tych tytułach wymiękasz, to albo jest coś nie tak z VR, albo jednak z Tobą.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Godzinę temu, grzybiarz napisał:

@Figuś ograj pierw demo, dla mnie sterowanie wypadło słabo :/

w sumie latem zbytnio się nie chce grać na VR - w tym całym hełmofonie.

O coś w tym jest. Beat Saber grałem chyba na początku czerwca. Mam też coś tam kupione i nie ograne. Trochę się rozleniwiłem. A IMVR bardzo mi nie podszedł. Choć czytam głosy w necie, tu chyba też, że demko podeszło kilku osobom co szanuję. Potrzeba hitów sprzedażowych, by produkowano więcej dobrych gier.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Chłopcy VRowcy - ma ktoś z Was w swojej biblioteczce Bravo Team?

Szukam kogoś kto to ma i chciałoby mu się rozegrać ze mną partyjkę, brakuje mi pucharka do platyny ;)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

nikomu nie działa. Plota jest że dema nigdy miało nie być, albo że sony spieprzyło i podmieniło demo z pełną wersją (demo podobno zajmuje więcej na hdd niż pełna) i teraz nie działa.

Ogólnie to trzeba czekać aż się ogarną

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...