Skocz do zawartości

The Last Of Us Remastered Edition


KOŁD

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

walczę jeszcze z singlem i powiem tak - wiadomo, że GOTY, historia, narracja, robienie apteczek (w ogóle od czasów serii Resident Evil i nie licząc rpgów ktoś wpadł na ten pomysł? Dla mnie geniusz względem systemu "schowaj się i god mode" i potęguje klimat ogromnie)

 

moje zachwyty są dokładnie takie same jakich już widzieliście/czytaliście z milion, więc oszczędzam, ale mam od siebie łyżkę dziegciu. 

 

To co budzi mój zachwyt, jest też źródłem frustracji. Zachwycam się szczegółami otoczenia i związkiem -przyczynowo-skutkowym w grze. Ponieważ otoczenie jest bardzo bogate trzeba sprawdzać po czym się chodzi. Skradając się przez przypadek potrąciłem plastikowy baniak po wodzie od razu ściągnąłem na siebie przecinków - to na plus. Ale z drugiej strony jak już się powiedziało A to powinno się powiedzieć B i boli trochę brak konsekwencji w innych przypadkach, dla mnie to trochę psuje klimat, który sami twórcy tak pieczołowicie stworzyli. 

 

Chodzi mi mianowicie o klimat zaszczucia, klimat walki o zasoby. Od początku twórcy stawiają dość mocno na ten aspekt i wychodzi im to genialnie, ale gdzieś po drodze starając się stworzyć ciekawy gameplay gubią to i brakuje tu konsekwencji. A im wyższy poziom trudności, tym tej konsekwencji bardziej brak i jest to jeszcze bardziej odczuwalne. 

 

Kilka przykładów:

 

1. bliżej początku gry mijamy w którejś tam lokacji (celowo omijam dokłądny opis, nie jest on niezbędny do opisu ocb) mijamy zwłoki kogoś tam. Krótki dialog i oczywiście jak na weterana survivalu przystało od razu przeszukuję ubranie i całe zwłoki szukając czegoś przydatnego. W tym akurat wypadku nic nie było i nie byłoby w tym nic niesamowitego gdyby nie to, że koleś leży z gnatem w dłoni, obok leży masa amunicji (nie łusek), do tego magazynki i nic z tego nie mogę podnieść. Po prostu koleś nic nie ma. Wiem, że szczegół, ale ta gra jest tak genialna, że klimat udziela się bardzo szybko i widząc kolesia tonącego w amunicji spodziewałem załadowania zapasów do pełna, a tu zonk. 

 

2. Inny, podobny przykład. Jeden ze strażników ma giwerę. Kur.wa czaję się na niego z 10 minut, aby poszło ostrze w gardło i już widzę jak przejmuję od niego tę giwerę i te parę sztuk amunicji (bo bez amunicji pewnie nie chodzi). Jakież było moje zaskoczenie jak po powaleniu kolesia NIE ZOSTAŁO NIC DLA MNIE. Jak to jest możliwe, przecież w świecie, gdzie liczy się każdy pocisk, gdzie ich zbieranie jest na wagę życia i śmierci taka akcja nie ma kompletnie sensu. Gdzie konsekwencja, przecież mogłem go ominąć, ale celowo kombinowałem jak go powalić aby przejąć jego zasoby. Strasznie mnie to zdziwiło i pozostawiło pewien niesmak, przecież mógł chodzić z kijem, rurką, kur.wa z nożem, maczetą - wtedy wiadomo, że nic nie zostawi i wybierając między ominięciem a ryzykowną walką, wybieram rozwiązanie dające więcej korzyści. 

Ale za to w innym czasie koleś z rurką zostawił 3 naboje. WTF?

 

3. Jeszcze gry nie skończyłem, ale przychylam się do wniosku, jaki miał ktoś tutaj na forumku - gra dostosowuje bonusy do stylu grania. Ergo, jeśli ciśniesz wszystkich po cichu, dostaniesz 3 naboje i tyle. Jak rzucę granat, wykończę paru z shotguna, potem z piąchy, potem rewolwer na ryj to na koniec po kolesiach zostanie prawdziwy arsenał - kilka naboi do każdej giwery

 

Może to czepianie się na siłę, ale ta gra mnie tak wciągnęła, tak wessała klimatem i emocjami, tak otoczyła swoim wykreowanym światem, że to były nienaturalne zgrzyty, których się po prostu nie spodziewałem. 

 

Na koniec mega pozytyw - nie wiem czy macie tak samo jak ja, ale ta gra koniecznie musi wylądować w topicu "Gry gdzie zabijanie sprawia najwięcej radości". Kurcze strzał w brzuch, sprint i pi.zda rurką w łeb, zaczajki, pułapki, walka wręcz, dwóch kolesi w linii więc jednemu headshot i cała epa w drugiego jednym płynnym, przepięknie zanimowanym ruchem. Poezja, aż mam ochotę pizgać, je.bać nic się nie bać, bo sianie pożogi na ekranie na czysty artyzm. 

 

Przy okazji podziwiam Wasze chęci do grania na wysokich poziomach trudności - mnie to zbytnio wkur.wia. Przeciwnicy widzą Cię z kilometra, czasami nie z Twojej winy - to jednak nie dla mnie. 

 

wynik końcowy będę znać jak skończę tytuł, ale jak narazie pod kątem historii i narracji to pewne 12/10

Edytowane przez waldusthecyc
  • Plusik 4
Opublikowano

Waldek to po prostu taki system elastyczny, żebyś nigdy nie był w sytuacji bez wyjścia (czytaj bez ammo na jakiegoś purchlaka) trochę burzy immersję, tak samo jak AI Ellie czasem jest totalnie bez sensu, ale da się to przeżyć.

Opublikowano

Jak sie skonczy ammo przy purchlaku to wylatuja mniejsi koledzy i mozna sobie nazbierac potem ale i tak najlepiej wchodzi w nich molotov i kilka strzalow ze strzelby:D

Opublikowano

nie, lecę na easy, potem normal i hard i na tym skończę (reszta to już przesada moim zdaniem, zwłaszcza, że itemy wypadają losowo z przeciwnków). walnę 3 przejścia. teraz lecę dla historii i zabawy, potem dalej. 

 

bluber - jak najbardziej, ja to rozumiem, po prostu mnie to zaskoczyło. AI Ellie jest okej na easy, ale walnąłem sobie 1 rozdział na wyższym i w(pipi)iała mnie strasznie :(

Opublikowano

 

Panowie i panie,tez wam szwankuje komunikacja glosowa w multi ?

Nie, poza tym chyba nikt nie używa czatu w grze, tylko komunikują się przez party.
Ja uzywam czasami i zauwazylem ze nie pojawia sie glosniczek przy moim nicku jak mowie,a headset mam napewno sprawny...
Opublikowano (edytowane)

Czy zdarzaja sie wam dziwne lagi?

 

Coś jakby reakcja była opózniona o sekunde? (nie ma ikonki ze jest lag tylko po prostu opoznienie wzgledem oponentow)

Edytowane przez Codename
Opublikowano

Panowie, czy jak utknąłem z braku amo na najwyższym poziomie nie mając wcześniejszego zapisu, mogę z wyboru poziomu przejść ponownie rozdział i zaliczy mi jako całość? czy "muszę" tyrać od nowa?

Opublikowano

Jak nie masz zapisu to raczej nie zaliczy, ale nie jestem pewny.

 

Ukończyłem grę na grounded+ i w zapisie gry pokazuje mi 100% gry, a brakuje mi jednej opcjonalnej rozmowy, jak oglądałem filmik z tymi rozmówkami to jestem pewny na 110%, że żadnej nie pominąłem, a w statach pokazuje mi 36 na 37 możliwych. Próbowałem robić wszystkie które można ominąć poprzez rozdziały, ale trofik nie wpadł :( czyli co zostaje usunąć sejwy i robić speedrun na easy czy jest jakieś inne wyjście?

Opublikowano

Panowie, czy jak utknąłem z braku amo na najwyższym poziomie nie mając wcześniejszego zapisu, mogę z wyboru poziomu przejść ponownie rozdział i zaliczy mi jako całość? czy "muszę" tyrać od nowa?

 

A gdzie utknąłeś? To może podpowiem jak wybrnąć :) U mnie problemów z komunikacją nie ma, bo nikt jej nie używa  :yucky: tak ich ta walka wciąga. Nie dość że mają covert training 3, skradają sią na kucaka to jeszcze nic nie mówią z obawy aby ich przeciwnik przez ściany nie usłyszał. Taka wczuwa!  :yes: 

Opublikowano

Czy są jakieś poradniki jeśli chodzi o wszystkie graty do zebrania,które szczególnie polecacie?

Nie ma znaczenia czy po polsku,czy w języku angielskim.

Dzięki.

Opublikowano

Czy zdarzaja sie wam dziwne lagi?

 

Coś jakby reakcja była opózniona o sekunde? (nie ma ikonki ze jest lag tylko po prostu opoznienie wzgledem oponentow)

 

ja najczęściej mam lagi w stylu jestem już za osłoną/ścianą a jednak dostałem i padam

 

w(pipi)ia strasznie

Opublikowano

 

Czy zdarzaja sie wam dziwne lagi?

 

Coś jakby reakcja była opózniona o sekunde? (nie ma ikonki ze jest lag tylko po prostu opoznienie wzgledem oponentow)

 

ja najczęściej mam lagi w stylu jestem już za osłoną/ścianą a jednak dostałem i padam

 

w(pipi)ia strasznie

 

nie stwierdziłem nic podobnego.

Opublikowano (edytowane)

Czy są jakieś poradniki jeśli chodzi o wszystkie graty do zebrania,które szczególnie polecacie?

Nie ma znaczenia czy po polsku,czy w języku angielskim.

Dzięki.

Kanał powerpyx na yt http://www.youtube.com/playlist?list=PLRr5L69yg_kEqs3xqlvjkjaxbPC_M3800

http://www.youtube.com/playlist?list=PLRr5L69yg_kHTZZMjjByXVc4axR-0sYJc

 

ewentualnie wszystko w jednym miejscu

Edytowane przez figus87
Opublikowano

Bo to ta sama gra, ale każdą broń którą znów znajdziesz po drodze będziesz miał już ulepszoną z poprzedniego przejścia, wystarczy dozbierać brakujące parts i supplies. Nie da się ulepszyć wszystkich broni oraz umiejętności za pierwszym przejściem.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...