Skocz do zawartości

Xbox One: komentarze i inne rozmowy


MaZZeo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

a co to daje te całe HSA?

 

Tak w dużym skrócie daje to ;)

 

 

 

Zaczynając od początku. Komputery zawsze zawierały w sobie procesory – CPU, które przeznaczone były do uruchamiania programistycznych zadań różnego rodzaju. Radziły sobie z tym bardzo dobrze (i dalej tak jest). Postęp sprawił jednak, że technologia wymusiła wynalezienie innych elementów zdolnych odpalać różne programy i przeprowadzać obliczenia. Narodziło się GPU, wielokrotnie mocniejsze od CPU, zdolne do renderowania grafiki i zdolne do wykonywania skomplikowanych obliczeń na wierzchołkach, szaderach, pikselach i teksturach. Jednak idąc tym tropem, CPU i GPU zostały ukierunkowane do konkretnych zadań i nie współpracują ze sobą zbyt efektywnie (co po części zmienia GPGPU, ale to jeszcze nie to). Dziś zresztą dalej tak jest – CPU i GPU wymagają skomplikowanego programowania, a przydział zadań odbywa się z wykorzystaniem pamięci, która kopiuje dane z CPU do GPU i odwrotnie (dlatego im szybsza, tym lepsza). Program działa na zasadzie układania „kolejki” do GPU przy użyciu wowołań systemowych zarządzanych przez CPU z wykorzystaniem osobnego harmonogramu. Wprowadza to opóźnienia, a dodatkowo wymaga dużych ilości równoległych obliczeń grafiki, procesora i wykorzystania pamięci. Niemożliwe jest dzisiaj skonstruowanie rozbudowanej gry opartej wyłącznie na GPU (która sama dla siebie będzie wytwarzać potrzebne informacje).

 

Dlatego wynaleziono HSA – instrukcje pozwalające na eliminacje wąskiego gardła. HSA tworzy udoskonaloną konstrukcję procesora, który uwydatnia zalety i możliwości jednostek CU (compute units) i synchronizuje je ze sobą do bezproblemowej współpracy. Aby w pełni wykorzystać te technologie, istotne jest, by projektanci gier zaczęli myśleć inaczej, podchodzić do tego w zupełnie inny sposób. Z wykorzystaniem HSA, aplikacje mogą tworzyć struktury danych w ujednoliconej przestrzeni adresowej i mogą zainicjować jednostkę najbardziej odpowiednią do danego zadania. Wymiany danych pomiędzy CPU, a GPU staje się dzięki temu tak proste, jak wysłanie wskaźnika. Wiele zadań obliczeniowych może pracować z wykorzystaniem tych samych, wspólnych regionów operujących na  konkretnych obszarach pamięci, eliminować bariery i optymalizować je w celu utrzymania synchronizacji danych.

HSA pozwala na zintegrowanie obliczeń pomiędzy CPU, a GPU bez wykorzystania pamięci systemowej (czyli nie musi już kopiować do niej danych i z tego przerzucać ich dalej). Przypisuje konkretne zadanie do najbardziej odpowiedniego procesora przy minimalnym jego wysiłku (zmniejsza obciążenie). Daje to średnio 2,3x wyższą wydajność przy blisko 2,4x niższym wykorzystaniu CPU lub GPU (czyli jednocześnie wykorzystuje mniej prądu i dzięki temu dana jednostka wytwarza mniej ciepła). Ten poziom wydajności nie jest dziś możliwy do uzyskania, nawet przy wykorzystaniu wielordzeniowych CPU i odpowiednio wydajnej karty graficznej. Dzisiejsze sterowniki na to nie pozwalają. Co najważniejsze jednak – HSA można wdrożyć wykorzystując stosunkowo proste rozszerzenia w C++. O ile mamy sprzęt przystosowany do obsługi tej technologii.

 

To jest podstawowa i NAJWIĘKSZA zaleta procesora w Xboxie One. DirectX12 znacznie zmniejsza obciążenie poszczególnych rdzeni. Rozpisany jest pod HSA i wszystko to będzie dostępne dla Xboxa One już w 2015 roku. Wtedy też na rynek wejdą chipsety AMD zdolne do obsługi tej technologii – oznaczone kodową nazwą Kaveri. By zaprzęgnąć do działania HSA, trzeba zmienić sposób myślenia i projektowania gier. Wobec tego każdy z silników graficznych musi zostać przepisany pod HSA – dlatego Unreal Engine 4 został opóźniony, dlatego The Division wyjdzie później, dlatego Halo 5 jest opóźnione. A do tego dochodzi jeszcze Tiled Resources. Choć AMD Jaguar opiera się w dużej mierze na architekturze Bobcat, która HSA nie wspiera, to Microsoft w sprytny sposób wykorzystał w swoim CPU rozwiązania pochodzące z Kaveri z myślą o latach 2015-2020.

 

 

 

Edytowane przez Maciomaniak
  • Plusik 7
Opublikowano (edytowane)

2vb1ukm.jpg

pozdro dla kumatych xd

 

:banderas: :banderas: :banderas: :banderas: :banderas:

 

Bonus o HSA:

 

Słyszeliście pewnie, że Haswell (nadchodząca generacja procesorów Intela) osiąga 10% wzrostów względem poprzedniej generacji. Jeśli zapytalibyście o to samo jakichś deweloperów, którzy wykorzystują HSA w swoich aplikacjach, to dowiedzielibyście się, że wydajność rośnie pięciokrotnie – do 500%.

 

http://www.spidersweb.pl/2013/05/hsa-procesor-karta-graficzna-razem.html

Edytowane przez hav3n
Gość DonSterydo
Opublikowano

Przesył danych pomiędzy CPU a GPU z pominięciem pamięci RAM? Ciekawe, ale ciężko w takie coś uwierzyć. Przyrost wydajności były ogromny z uwagi na pominięcie jednego z etapów wymiany danych oraz zwolnienie w tym samym czasie znacznej ilości pamięci RAM.

Opublikowano

ok, a jak takie coś zastosują w ps4? mogą? czy to tylko współpracuje z tym amd dżaguar?

 

Patrząc przekrojowo na budowę chipsetów w PS4 i Xboxie One wygląda, że obydwa są takie same - oparte na bobcacie - Jaguary - 2x4 rdzeniowe, z tym, że w Xone jest procesor z minimalnie wyższym taktowaniem.

 

W praktyce różnic jest trochę więcej, ale są one skitrane głęboko wewnątrz rdzenia i wygląda na to, że CPU w PS4 nie ma aż takich zastosowań jak to w Xone. PS4 nadrabia na tę chwilę mocno kartą graficzną.

Opublikowano (edytowane)

Xone dostanie dużego kopa z premierą Windowsa 10. System będzie wykorzystywać znacznie mniej pamięci systemowej, zmieni się interfejs, wszystko zacznie śmigać sprawniej i płynnej. Mam nadzieję, że będzie też bardziej intuicyjny. No i obecnie Xone ma trochę wykastrowanych funkcji nawet względem X360.

 

W tej chwili na Xone mamy trzy różne OSy. Jeden do obsługi menu, jeden do snapa i jeden do kinecta. Bardzo słabo to zostało zrealizowane i całość chodzi nawet sprawnie, ale i tak potrafi przymulić. Windows 10 to zmieni, bo dostaniemy jeden OS odpowiedzialny za wszystko, który w szczytowym momencie ma zabierać do 1GB RAM (obecnie potrzebne są aż 3), więc dla devsów ma zostać odblokowanych dodatkowe 2GB RAM, co da im łącznie 7GB z dostępnych na dzień dzisiejszy 5 (+ ESRAM).

 

W ogóle sam Windows 10 wspaniale się zapowiada. Pójdą trochę w kierunku tego, co stworzyło Apple i np. w Windows 10 na PC dostaniemy cały system notyfikacji. Jeżeli mamy Lumię, albo inny telefon z Windows Phone, to po aktualizacji będziemy mogli odczytać np. esemesy na komputerze i odpisać również na nim bez sięgania po komórkę. W przypadku połączeń również ma to być zintegrowane. Całość zostanie solidnie zunifikowana, a Microsoft Store zmieni się w Windows Store, gdzie każdą z aplikacji odpalimy na dowolnym urządzeniu z Windowsem 10. W tym na Xone.

 

Zobaczymy 21 stycznia, jak zechcą to rozwiązać ;)

Edytowane przez Maciomaniak
Opublikowano

Dzisiaj wymienilem kod na Titanfalla, wczesniej mialem go juz na dysku by obczaic czy w ogole mi sie spodoba, od razu odblokowal sie na moim profilu, jednak nigdzie nie widze tego w historii zakupow.

Transakcje sa puste - gdzies mozna obejrzec co przypisane jest do profilu ?

Opublikowano

 

Zobaczymy 21 stycznia, jak zechcą to rozwiązać ;)

Ta duża aktualizacja systemu XO ma być w styczniu? Czy tylko mają pokazać jakie zmiany będą kiedyś w przyszłości?

Opublikowano

Ta duża aktualizacja systemu XO ma być w styczniu? Czy tylko mają pokazać jakie zmiany będą kiedyś w przyszłości?

 

Pokazą Windows 10 i temu będzie poświęcona ta konferencja. A Windows 10 obejmie też Xone. Aktualizacja przyjdzie prawdopodobnie w wakacje/wczesną jesienią.

Gość DonSterydo
Opublikowano

 

 

Zobaczymy 21 stycznia, jak zechcą to rozwiązać ;)

Ta duża aktualizacja systemu XO ma być w styczniu? Czy tylko mają pokazać jakie zmiany będą kiedyś w przyszłości?

 

 

Nie zapowiadali kiedy będzie aktualizacja systemu. Właściwie to jej nawet nikt nie zapowiedział oficjalnie ;) Ale wiadomo, że będzie.

Opublikowano

Dzisiaj wymienilem kod na Titanfalla, wczesniej mialem go juz na dysku by obczaic czy w ogole mi sie spodoba, od razu odblokowal sie na moim profilu, jednak nigdzie nie widze tego w historii zakupow.

Transakcje sa puste - gdzies mozna obejrzec co przypisane jest do profilu ?

 

Powinien być w "Gry i aplikacje" i tam w "gry". Jak go tam nie ma, to musisz odświeżyć ten system za pomocą RT + LT + Y (chyba jakoś tak, jak wczoraj Lechu mówił :P)

Opublikowano

Jak przy zakupie EA Access wprowadzę kartę kredytową to można ją jakoś później usunąć żeby X1 o niej nie pamiętał ? Nie chcę mieć problemów przy jakimś ataku hackerów a słyszałem ,że na PSN takie były.

Opublikowano (edytowane)

Dzisiaj kupiłem Play&Charge Kit do łoniaka i koniec kupowania baterii

xbox-play-charge-pojemnosc-baterii-off-t

 

Żeby na moich Turtle Beach PX4 działał mikrofon pewnie muszę dokupić adapter ?

Edytowane przez Mroku333
  • Plusik 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...