Czezare 1 450 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 https://www.bloomberg.com/news/articles/2017-11-06/microsoft-boosts-video-game-investment-as-focus-shifts-to-software?utm_content=tech&utm_campaign=socialflow-organic&utm_source=twitter&utm_medium=social&cmpid%3D=socialflow-twitter-tech wygląda na to że Microsoft otworzy nowe studio (studia?) Spencer może jednak nie kłamał. Najpierw naprawić software, potem hardware, a na końcu zainwestować w gierki (chociaż warto byłoby zadać pytanie czemu nie mógł robić tych 3 rzeczy jednocześnie ) Prosty przepis na sukces? Pełnoprawne Fable4 od dobrego developera, ta gra się sprzeda, kontynuacje ryse/sunseta, wskrzeszenie jakiejś marki Rare i nowe IP. Halo w jakimś ciekawym spinoffie, mogliby zrobić coś w stylu metroida. Nie zgodzę się z tym. Rare jest już trupem. Sea Of Thieves się nie sprzeda, bo nie ma prawa się sprzedać. Zaorać to studio i dać zarobić komu innemu. Cytuj
Pacquiao 889 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 Podobno mimo starań MS nie udało się kupić Bluehole i ich PUBG ja osobiście życzyłbym sobie Playground. Zwłaszcza że ostatnio pracują nad jakimś RPG w otwartym świecie. Patrząc na ich oferty pracy można nawet zacząć się zastanawiać czy Forza Horizon 4 nie jest aby zagrożona. http://www.playground-games.com/careers/ ponieważ trudno dostrzec jakąś wzmiankę o stanowisku dot. tworzenia gry wyścigowej. A premiera teoretycznie za rok więc prace powinny iść pełną parą Po co mają kupować PG skoro Ci i tak będą dla nich gry robić? To tak jakbyś kupił sobie krowę żeby pić szklankę mleka dziennie. Nikt w branży już nie kupuje developerów bo to wydatek rzędu kilku gier AAA. Cytuj
Daddy 4 226 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 Podobno mimo starań MS nie udało się kupić Bluehole i ich PUBG ja osobiście życzyłbym sobie Playground. Zwłaszcza że ostatnio pracują nad jakimś RPG w otwartym świecie. Patrząc na ich oferty pracy można nawet zacząć się zastanawiać czy Forza Horizon 4 nie jest aby zagrożona. http://www.playground-games.com/careers/ ponieważ trudno dostrzec jakąś wzmiankę o stanowisku dot. tworzenia gry wyścigowej. A premiera teoretycznie za rok więc prace powinny iść pełną parą nie ma premiery za rok jak gra nie została zapowiedziana, FH3 z dodatkami jest tak kompletna że nie wiem jakby mogli przebić trójeczkę kontynuacją...chociaż azjatyckie klimaty byłyby spoko. Playground to nie jest wielkie studio więc faktycznie FH4 stoi pod znakiem zapytania. Cytuj
ASX 14 670 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 nie ma premiery za rok jak gra nie została zapowiedziana Playground od premiery Forzy Horizon 1 pracuje w dwuletnim trybie produkcyjnym więc realistycznie jest zakładać że następna część powinna wyjść za rok Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 Niby jakie studio planuja kupic, i wogole kto sie zgodzi dla nich pracowac, skoro nie tak dawno zamkneli kilka xD Cytuj
funditto 658 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 Zgaduję, że ekipy od Cuphead, Ori i State Of Decay Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 To w takim razie bedzie tylko formalnosc, a nie nowy nabytek. Robia jako 1st czy 2nd party co za roznica. Cytuj
Vexilium 425 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 (edytowane) Dobry PR-owy przekaz dla akcjonariuszy Microsoftu tuż przed premierą nowej wersji konsoli. Jeśli dzięki temu akcje firmy pójdą w górę, to może faktycznie znajdzie się kasa na nowe studia ;) Edytowane 6 listopada 2017 przez Vexilium Cytuj
ASX 14 670 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 Niby jakie studio planuja kupic, i wogole kto sie zgodzi dla nich pracowac, skoro nie tak dawno zamkneli kilka xD posłuchaj developerów. Takie Obsidian, twórcy skasowanej przez MS gry nie mają problemu aby współpracować z Microsoftem. As for Obsidian and Microsoft, whatever bridges were burned now sound repaired, and Urquhart maintains contact. He even says - in response to a question about how hard it is for independent developers to find work today, in an age where publishers do so much more internally - "Microsoft is looking..." which bodes very well. http://www.eurogamer.net/articles/2017-09-08-stormlands-and-the-million-man-raid-obsidians-cancelled-xbox-one-exclusive Serio ten czarny PR, jakoby MS był złem wcielonym branży dla którego nie nikt nie chce pracować nie ma żadnego pokrycia z rzeczywistością. Takie uznane studia jak: Playground Games, Relic, Creative Assembly, Insomniac czy Obsidian jakoś nie mają problemów pracować dla Microsoftu, tylko fanboye Sony widzą jakieś problemy Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 posłuchaj developerów. Takie Obsidian, twórcy skasowanej przez MS gry nie mają problemu aby współpracować z Microsoftem. Obecnie zaden developer nie ma problemu wspolpracowac z kimkolwiek, bo wspolpraca najczesciej polega na tym, ze my robimy gre, wy ja wydacie, a zyski jesli beda jakos podzielimy. Biorac pod uwage ze duza wiekszosc gier jest na minusie i wydawca de facto doklada ( Scalebound itp ) to zaden problem dla deva. Inna sprawa to kiedy mowimy o przejeciu danego studia, tutaj sytuacja jest zupelnie odwrotna, sam zobacz jakie cyrki byly jak ktos kombinowal przy cenach akcji CDPRED. Playground klepie te Forzy, ale pod skrzydla MS wcale sie nie garna. Juz sa uznanym studiem, maja marke, silnik, teraz moga dyktowac warunki i wywierac presje na MS. Cytuj
Daddy 4 226 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 nie ma premiery za rok jak gra nie została zapowiedziana Playground od premiery Forzy Horizon 1 pracuje w dwuletnim trybie produkcyjnym więc realistycznie jest zakładać że następna część powinna wyjść za rok wszystko zależy jakie umowy mają z MSem, były też plotki że robią inną grę open world na silniku Forzy. Niby jakie studio planuja kupic, i wogole kto sie zgodzi dla nich pracowac, skoro nie tak dawno zamkneli kilka xD Lionhead które od czasu F2 nie zrobiło dobrej gry i nie mogli się ogarnąć, reszta to studia od kinecta. Chyba nie musze przypominać jakie studia Sony odstrzeliło dla porównania i z których ludzie uciekają:) ale wiesz że silnik i technologia PG jest od T10? Cytuj
ASX 14 670 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 No kupienie studia to nie jest prosta, a przede wszystkim tania sprawa. Za zakup średniej wielkości studia, płaci się dzisiaj gigantyczne pieniądze za które można spokojnie sfinansować kilka gier. W obecnych realiach tylko Microsoft jest w stanie pozwolić sobie na takie ruchy ze względu na zaplecze finansowe. Sony i Nintnedo na to nie stać (z drugiej strony mają wystarczająco dużo własnych developerów). W tym zgadzam Chodzi o to, że z twojej wypowiedzi wynikało że nikt nie zgodzi się pracować dla Microsoftu bo niedawno zamknął 2 studia. I wyraźnie udowodniłem Ci że nie stanowi to dla developerów problemu. Co do Playground i dyktowania warunków to także delikatnie mijasz się z prawdą. Ponieważ większość assetów do produkcji należy do Turn 10, silnik także z pewnością nie jest ich własnością. Więc są zbyt uniezależnieni w kwestii wyścigów od Microsoftu. Microsoft z kolei może sobie znaleźć innych wyrobników bez problemu. Więc to uznane studio ale tylko pod marką Forzy. Bez niej nie istnieją. Szansą na wybicie się dla nich jest ten ich nowy projekt RPG którego klepią od dłuższego czasu. Gdy od odniesie sukces jako ich autorskie pełnoprawne dzielo dopiero wtedy będzie można uznać ich za pierwszorzędne studio. Tylko co jeśli wydawcą tej gry również będzie Microsoft? Dobrze napisał Pacquiao, poprawiając mnie że nie ma sensu aby Microsoft kupował Playground skoro dobrze układa się współpraca partnerska. Microsoft powinien szukać studiów po przejściach lub z problemami, jeśli koniecznie chciałby kupować studio. Wielu ludzi piszę o IO Interactive np Cytuj
hav7n 5 936 Opublikowano 6 listopada 2017 Opublikowano 6 listopada 2017 Playground dopiero co szukał siedziby dla drugiego teamu i ludzi więc nie pracują nad projektem za długo. Cytuj
MaZZeo 14 193 Opublikowano 6 listopada 2017 Autor Opublikowano 6 listopada 2017 Playground nie szukają nikogo do pracy nad grą wyścigową bo może nie muszą? :) Cytuj
creatinfreak 3 828 Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 Da radę aby ustawić dwie konsole jako domowe? Bo chciałem komuś sprezentować xboxa z moim kontem aby dzieciaki miały gry. Sam też bym chciał mieć domowe na skorpionie. Cytuj
Kriss_Hietala 11 Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 (edytowane) Nie, jedno konto na 2 konsole. na jednym jako domowe a na drugiej się normalnie na to konto logujesz i grasz. Edytowane 7 listopada 2017 przez Kriss_Hietala Cytuj
Emtebe 2 569 Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 Mam jakieś dziwne akcje po ostatnim update. Po wciśnięciu guzika XBox na padzie nie pojawia się menu. Ekran się tylko przyciemnia i nic nie można zrobić. Miał ktoś podobnie? Muszę zrestartować konsolę bo nawet z gry się nie da wyjść. Pad nie reaguje. Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 (edytowane) Co do Playground i dyktowania warunków to także delikatnie mijasz się z prawdą. Ponieważ większość assetów do produkcji należy do Turn 10, silnik także z pewnością nie jest ich własnością. Więc są zbyt uniezależnieni w kwestii wyścigów od Microsoftu. Microsoft z kolei może sobie znaleźć innych wyrobników bez problemu. Więc to uznane studio ale tylko pod marką Forzy. Bez niej nie istnieją. Tworcow Forzy Horizon nie nazwal bym wyrobnikami, chodzi mi tylko o to, ze MS nie jest jakims szczegolnie pozadanym wydawca na rynku, zwlaszcza jesli ktos wplata w temat mozliwosc przejecia wlasnosci nad developerem. Bungie i Epic robilo gry na 360, gdzie sa teraz, Insomaniac robi Spideya dla Sony, Platinum oglosilo chec kontynuacji Automaty i zero o Xboxie. Przejecie studia z problemami ? Problemy finansowe nie biora sie znikad, szanowny dyskutancie, a dlugi splacac bedzie nowy nabywca. Tutaj tak samo jak gdzie indziej, jeden robi dobrze, drugi partaczy i chce podwyzki. Jasne, te malutkie teamy od Cuphead, Ori dla nich takie zabezpieczenie byloby znakomitym pomyslem, bo oni stoja na krawedzi, chocby ze wzgledu na koszta. Ten news od Playground, ze robia drugi team, multiplatformy itp. to tez takie potwierdzenie tego co mowie. @Daddy - Sony zamknelo Evolution po najwiekszej wtopie jaka tylko mozna sobie wyobrazic, ReadyAtDawn zrobilo slaba gre i zrezygnowali ze wspolpracy. Gra z glutkami tez nie wstrzasnela rynkiem Edytowane 7 listopada 2017 przez aphromo Cytuj
raven_raven 12 013 Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 BTW nie wiem czy ktoś mówił, ale garść tipów przy przenoszeniu danych z jednego klocka na drugiego. Można to zrobić na dwa sposoby - jeden sposób to spinając konsolę w tej samej sieci (najlepiej kablami prosto do routera, by wyciągnąć 100mbps w przypadku taniochy i nawet 1000mbps w przypadku dobrych sprzętów) i przesyłając sobie gry przez ustawienie "Transfer i backup danych" czy jakoś tak. Drugi sposób to przerzucenie wszystkiego na dysk zewnętrzny i podłączenie tego dysku do nowej konsoli (to wszystko, it just works). Dobry bajer jest taki, że w tym samym menu na starej konsoli można zgrać też ustawienia konsoli. Jeśli podłączycie taki dysk podczas pierwszego uruchomienia systemu, to ustawienia rzekomo będą automatycznie przeniesione. Niestety ja za późno się o tym dowiedziałem a już skonfigurowanego klocka bez factory resetu skonfigurować się drugi raz nie da. Ostatni bajer to ściąganie treści 4K już na starej konsoli. Trochę już późno na to, ale kiedy jeszcze czekacie na XOX to już można było ściągać patche z contentem 4K na starej konsoli by później na nową to tylko przenieść jednym z dwóch wymienionych wcześniej sposobów. Cytuj
Pacquiao 889 Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 (edytowane) Robienie przez PG to nie wyraz tego, że MS nie jest pożądanym wydawcą, a przejaw zdrowego rozsądku właścicieli studia. Będą robili jedną serię dla MS, gdzie to wydawca będzie ponosił 100% ryzyka związanego z inwestycją, a drugą grę będą robić, by kasa szła wyłącznie na ich konto. Nie każdy developer jest takim niedorajdą jak Platinum, że po 20 latach na rynku nie potrafili wyrobić sobie ani jednego własnego IP i bez zleceń po prostu nie istnieją. Respawn jest dobrym przykładem jak może się skończyć świadome uzależnienie dużego niezależnego developer od jednego wydawcy. Edytowane 7 listopada 2017 przez Pacquiao Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 Sprawa z IP nie jest taka prosta, czego dowodzi Sunset Overdrive. Platinum zaraz po skasowaniu Scalebound wydalo Automate, ktora zebrala swietne oceny i bardzo dobrze jak na nich sie sprzedala, wiec nie oceniam jakosci studia. To moze SE i Rise Tomb Raider, dodanie wsparcia dla VR,Pro, i costam jeszcze do wersji PS4 za darmo to tez czytelny sygnal. MS po prostu nie ma tej elastycznosci jaka ma np. Sony, mial byc Deep Down, ale.. nic nie bylo, Capcom robi dalej swoje, chyba sie dogadali ze Street Fighetrem. To tez jest wazne. Cytuj
Kriss_Hietala 11 Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 Nier Automata siędobrze sprzedała tak więc gdzie wersja na xone ?:P Mam jakieś dziwne akcje po ostatnim update. Po wciśnięciu guzika XBox na padzie nie pojawia się menu. Ekran się tylko przyciemnia i nic nie można zrobić. Miał ktoś podobnie? Muszę zrestartować konsolę bo nawet z gry się nie da wyjść. Pad nie reaguje. przesuń w lewo. albo uzyj bumperów. Cytuj
Pacquiao 889 Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 (edytowane) Przecież RoT dostał takie samo wsparcie na XoX, więc nie wiem o czym w ogóle mówisz. A Automatę kupił średnio co 60 posiadacz PS4 (z czego ~40% w JP), faktycznie dobra sprzedaż ;) Edytowane 7 listopada 2017 przez Pacquiao Cytuj
Gość aphromo Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 Nier Automata siędobrze sprzedała tak więc gdzie wersja na xone ? :P Nie mam pojecia, niektore exy na X1 zeszly gorzej niz Automata. Przecież RoT dostał takie samo wsparcie na XoX, więc nie wiem o czym w ogóle mówisz. A Automatę kupił średnio co 60 posiadacz PS4 (z czego ~40% w JP), faktycznie dobra sprzedaż ;) Nie no, samych pudel tyle zeszlo, z cyfra to pewnie miazga jak na PG. Dostal, ale teraz to musztarda po obiedzie juz, i tak wersja na PS4 sprzedala sie lepiej mimo rocznej obsuwy. Cytuj
Pacquiao 889 Opublikowano 7 listopada 2017 Opublikowano 7 listopada 2017 No teraz dostał wsparcie dla XoX bo kiedy miał dostać, na premierę PS4 Pro? ;) Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.