Skocz do zawartości

Console Wars 2+0+1+5: This is Waiting

Featured Replies

Opublikowano

Limbo, Minecraft, Super Meat Boy, Braid - mógłbym tak wymieniać godzinami...

 

 

XD

  • Odpowiedzi 83,2 tys.
  • Wyświetleń 2 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • tak  

  • Waldek dobry bajkopisarz xD Nie wiem czemu tak nienawidzi pc ale chyba wiem jak powstaja jego teksty.   Akt I, scena 1. Bohaterowie: zona Waldemara, Waldemar. Miejsce: pokoj goscinny (ten z telewi

  • Ja tam miałem w co grać na PS2. W rok od premiery PS2 w Japonii było około 150 gier do ogrania, prawdziwych retailowych produkcji a nie indyczych popierdółek. Jasne, zdarzały się też konwersje z innyc

Opublikowano

 

Jakiś czas temu pojawiły sie doniesienia o tym że AMD zarzuca nvidi blokowanie wydajności. Wtedy nawet dla władzia wyglądało to na naciągane, tymczasem głos w sprawie zabrał Richard Huddy , bardzo znamienita persona branży grafiki i szczegółowo opisał problem. Jak sprawa wygląda dal graczy pecetowych? Dokładnie tak:

 

 

iF1F6CrlYFoyF.gif

 

 

Richard w wywiadach udzielonych maximum pc i pcperspective dokładnie opisał jak proceder wygląda.  Nvidia kusi developera pieniążkami, wsparciem w promocji w zamian za przystąpienie do programu the way is meant to be played/gameworks, warunkiem jest  załączenie do gry ich technoLOLgi. Oczywiście decyduje o tym jakiś menagier nie mający pojęcia co będzie to oznaczać.

 

Wspomniane efekty nvidia dostarcza w postaci plików .dll , co jest praktyką nigdzie niespotykaną w branży. Dlaczego?, otóż pliku .dll nie da się rozpakować w taki sposób aby zobaczyć co dany kod właściwie robi w grze, jak sie zachowuje , czy można poprawić jego wydajność a nawet niwelować działania optymalizacyjne amd.  Widzicie pole do popisu? :D. Huddy podał kilka przykładów:

 

 

- Peleryna batmana w arkham origins złożona jest z 1mln polygonów, a nie widać w wyglądzie prawie żadnej różnicy, natomiast w ruchu wygląda komicznie

 

Batman-Arkham-Origins-PhysX_5-635x357.jp

Liczba absurdalnie wysoka a do uzyskania podobnego efektu wystarczy 5% tej liczby. Dlaczego zatem tyle?  Już władziu zdradza. Ograniczeniem dzisiejszej grafiki( oprócz systemów stosowanych w filmach) jest to że kiedy polygon w modelu jest mniejszy piksela opisującego go na ekranie wydajność obleczenie tego  spada co najmniej czterokrotnie. Oprócz tego dzięki wspaniałej pomocy  w grze została zablokowana możliwość uruchomienia antaliasingu u konkurencji

 

Podobnie sprawa wygląda z hairworks czyli efektami sierści/włosów w cod ghost  . Do ich stworzenia wybrano jedna z najmniej wydajnych metod. Podobny efekt można uzyskać znacznie "taniej" i mógłby być stosowany na większa  skale. Podobne cuda w wiedźminie zapewne będzie trzeba wyłączyć by "dało sie grać"

 

 

 

Doskonale widać jaki jest cel tych praktyk. Rzućmy głupiemu klientowi który tyle razy dał sie nabrać ochłap, będzie działać kiepsko( u amd jeszcze gorzej lub nie uruchomi sie ), to pomyśli że widzi coś zaawansowanego i kupi następną grzałkę

 

 

Cóż w realiach współczesnej biedy pecetowej gdzie arkham origins powinie wyglądać na pc jak arkham knights ale nie będzie z oczywistych względów, nie pozostaje nic innego naganiać owieczki w taki desperacki sposób.  Sprawa nie dotyczy tylko nvidi jak popatrzymy na współczesne tzw detale ultra" ( czyli wygląda tak samo chodzi gorzej) .

 

terraflopsy, polygony, tessalacjie  huehue . Grac dziś na pececie tyle przegrać. kto nie wierzy niech odpali red faction guerrilla i patrzy jak ośmiesza to pecetową prowiozre:>

http://restinpc.blogspot.com/2014/07/nvidia-zapana-na-goracym-uczynku.html

 

 

Beka z głupich blacharzy.

Opublikowano

Jprdl xDD yeti jak można to czytać, to było śmieszne z rok temu.

Opublikowano

Trzeba byc niezle opoznionym zeby czytac tego debila. xD

No ale bfa nie ma, destiny knur to yeti sie nudzi

Beczka.

Edytowane przez suteq

Opublikowano

Na remastery gier sprzed kilku lat się nada. I nie kosztował 1500zł + 200zł/gra (te tytuły co je remasterują można będzie na STEMIE za 5 eur kupić).

Kolega jest zadowolony, to się liczy. Posiada też PS4 i mówi, że dopiero zakup tego komputera otworzył mu oczy na to, jakie konsolowe gry są denne. Ot proste samograje vs rozbudowane strategie takie jak Rome: Total War.

Rome Total War to na tej specyfikacji pewnie nawet nie odpali.
Opublikowano

https://www.humblebundle.com/

 

16 zaje.bistych gier za 15 dolarów. Na konsole ile bym musiał wydać, zeby mieć je wszystkie? 1000zł?

Terminy "Janusz" i "cebulić" in 3, 2, 1...

Opublikowano

 

https://www.humblebundle.com/

 

16 zaje.bistych gier za 15 dolarów. Na konsole ile bym musiał wydać, zeby mieć je wszystkie? 1000zł?

Terminy "Janusz" i "cebulić" in 3, 2, 1...

 

 

Dla mnie to czysta oszczędność.

 

A do cebulowania co jak co, ale mi daleko.

Opublikowano

https://www.humblebundle.com/

 

16 zaje.bistych gier za 15 dolarów. Na konsole ile bym musiał wydać, zeby mieć je wszystkie? 1000zł?

Nie kupiłbyś wszystkich, bo połowa nawet na kąsolach się nie ukazała, bądź też dostała jakieś nieudolne porty, typu uproszczony mechanicznie Deus Ex w 20fps.
Opublikowano

No i do odpalenia tych wszystkich potrzebujesz tylko jednego, niezbyt drogiego komputera, a kąsol musiałbyś mieć ze trzy (bo różne generacje i brak wstecznej kompatybilności). Do tego miłego oglądania pikseli na 55-calowej Bravii.

Opublikowano

Przeyebane XD. 

Edytowane przez hav3n

Opublikowano

Biedaki tak mają, czekają na promocje gierek, które (pipi)owo wyglądają na monitorku 21 cali, a co dopiero na 55 bravi. Tymczasem szlachta odpala Nadkonsole i cieszy się z genialnie wyglądającego Oddworlda new 'n' testy, spoglądając pogardliwie na ten motłoch nabijający kolejne levele w tibii i składający się na kickstarterze na symulacje kozy 2.

Opublikowano

Yeti kupiles juz infamousa second son czy dalej za drogo i czekasz az bedzie w plusie?

Opublikowano

Yeti zacytowal trochę prawdy pisanej przez Waldka, prawdy która każdy zna od jakiegoś czasu i juz oglądamy ból duuupci u blacharzy, pójdę chyba po zimne piwo, piękne popołudnie.

Opublikowano

Biedaki tak mają, czekają na promocje gierek, które c(pipi) wyglądają na monitorku 21 cali, a co dopiero na 55 bravi. Tymczasem szlachta odpala Nadkonsole i cieszy się z genialnie wyglądającego Oddworlda new 'n' testy, spoglądając pogardliwie na ten motłoch nabijający kolejne levele w tibii i składający się na kickstarterze na symulacje kozy 2.

 

Nie zdziwiłbym się, jak by niektórzy z tych biedaków pakowali w gierki wideo więcej w ciągu miesiąca, niż Ty w ciągu roku.

Opublikowano

Yeti kupiles juz infamousa second son czy dalej za drogo i czekasz az bedzie w plusie?

Czekam jak wyjdzie na pc master race to ogram w 4k.

 

A ty już zdałeś do średniej, czy dalej kiblujesz w gimnazjum?

Edytowane przez YETI

Opublikowano

Hahahahahaha czyli dalej czekasz.

Tyle bylo jarania, omg jaka grafika, prawdziwy nextgen, ale to bedzie wygladac na mojej bravii, a jak przyszlo co do czego to kurtyna milczenia i kopalnia beki.

Opublikowano

Pozwoliłem sobie zajrzeć na trophycarda Yeti'ego.

 

Taki bojownik PlayStation 4 i szlachetnej bravii, taki elitarny posiadacz PS4, a tu na krzyż kilka gierek: Shadow Fail, Battlefield 4, Resogun, Valiant Hearts, Oddworld. :(

 

Tylko jeden exclusive względem blachy i do tego słaby (Killzone).

 

Edit: dwa. Resogun jeszcze.

Edytowane przez ping

Opublikowano

Jak już inFamous zostało wywołane do tablicy, a ostatni mój post, w którym wkleiłem prawdę głoszoną przez Władzia wywołał ból dupy u blacharni, masterów w podpisywaniu petycji o konsolwe gry, aby oprócz symulacji kozy i maincrafta było w co grac na tych tytanach, to łapcie kolejną pigułkę prawdy w wasze otwory odbytnicze, przyda się stoperan.

 

 

Podczas niedawnego Game developers Conference sucker punch pochwalili się rozwiązaniami technologicznymi które zawarli w obecnej wersji silnika . Obszerną prezentacje można obejrzeć tutaj
Wersja skrócona poniżej, dla kontrastu porównana z dostępnymi danymi w crysis 3 ( tak wiem ze biedna gra, ale cóż na PC wyboru nie ma z ładnymi grami ;> )






 

infamous.jpg



- Gra w każdej danej chwili ma załadowane prawie 4.5 GB zasobów graficznych. (wymasowany c3 to tylko okolo 2.3GB i działający w 30 fps ) przy czym autorzy  sugerują że niespecjalnie nawet optymalizowali zurzycie pamięci. Wyobrażacie sobie gdyby infamous wyszło na pc ? jak rzyć:> z takimi ograniczonymi kartami grafiki z 2-3GB na pokładzie...  A to dopiero początek , obecnie dla developerów dostępne jest 5.5GB z 8, ale z czasem zapewne otrzymają jeszcze więcej jak to w każdej platformie sony . ( ps3 rezerwowało na początku 128MB! z 512, teraz tylko 32, podobnie proporcje w psp i vita)

 

-twórcy wprowadzili nowe rozwiązania gpgpu compute do przeliczania cudownych efektów cząsteczkowych co widzimy poniżej. Nawet gdyby komuś w pc landzie się chciało , potrzebny do tego radeon r290 bo oprócz ps4 tylko ta karta ma 64 kolejki do gpgpu,  w przeciwnym razie "da sie grac"  jak na zamulaczach nvidi;) . innymi słowy do zobaczenia w 2017


ibwLW8F8IA76oh.gif

-  Postacie zbudowane z 120tys polygonów. Tymczasem w biednym pc landzie w którym jedyną Jakoooś zaawansowana technicznie gra jest c3 gdzie postacie składają sie z 60 tys polygonów ale tylko na cutscenkach , w samej grze spadają już na 15 tys aby "dało sie grać":D the order , quantum break, ryse podobnie a nawet idą w setki tysięcy jak dark sorcerrer , tymczasem na pc bawimy się z kozami.


- motion caputur.  złożony z 500 jointów na twarzy w najlepszych grach obecnej generacji kilkadziesiąt. peceta celowo pominiemy bo jak wiadomo kosztowne metody są poza zasięgiem budżetów pecetowych i dlatego najczęściej musimy zadowolić się pokracznie ruszającymi się kukłami.

- mało wam polygonów? Gra rutynowo renderuje ich ponad 10mln na klatkę animacji . Wszystko rysowane za pomocą 10-30tys rozkazów biegnących z cpu do gpu co sekunde.  Na pc natomiast dobra praktyką jest nie wychodzenie za więcej niż 5 tys draw callsów żeby prowizoryczna architektura nie dostała czkawki, dzięki ogromnym czasom oczekiwania za wynikami dzięki pci"express" LOL;) W dużej mierze to jest przyczyna zadziwiających dropów w grach z otwartym światem na pc.  W hipotetycznym infamous ss na pc 4.5GB grafiki i problem draw callsów zagwarantowałyby częste wycieczki do 10fps na mocnym pc.

- infamous to kolejna po ryse  gra implementująca SMAA czyli jedną z najlepszych technik wygładzania krawędzi  , która łączy kilka metod w jedną dając super jakość i jest bardzo wydajna. Niebawem zębów będzie trzeba szukać pod lupą :)



Cóż infamous to taki począteczek , przesunięta gra startowa i już na raczkujacej ps4 sprzedano  więcej niż poprzednie części... należny dodać że rekordowe tempo sprzedaży nowych konsol zagwarantuje grube dziesiątki ambitnych i pięknych   perełek. Na początku poprzedniej generacji pecetowcy mogli popatrzeć na  dema crysisa teraz zostaje minecraft.... taki mocny pc i tyle przegrać :)


 

13895248576_df17d6bc71_o.png

13917070504_42c2e81980_o.png

13947864263_5926fa79c5_o.png

13948807335_8629f344d6_o.png

 
 
 

ibqlTnPzHdJoJY.jpg

 

iDC8COJbe7nyY.JPG

iDlng4OXKjR7E.jpg


iHM9Eg2ttwNIM.png

iQcigdfYElfSq.png

t6bcygK.jpg

WgcIwzj.jpg

YRCFNow.jpg

 

01Lt3pT.jpg


Setki wiecej fenomenalnych fot  można obejrzeć tutaj lub pobawić się blachą o tak:

f860ef6c049373eee4fc5abfac3d8f77.gif

Edytowane przez YETI

Opublikowano

Zejdź waćpan z Resogun. 

 

Resoguna szanuję.

 

Yeti ładne bullshoty. Gra w akcji nie wygląda tak dobrze, no i jest strasznie sterylna, plastikowa wręcz.

Opublikowano

 

 

Yeti ładne bullshoty. Gra w akcji nie wygląda tak dobrze, no i jest strasznie sterylna, plastikowa wręcz.

 

Wygląda, ale najpierw zmień telewizor, szlachta poleca coś w okolicy 50-55 cali, najlepiej Bravia z serii W, albo legendarny już HX850, tak aby w pełni cieszyć się możliwościami Nadkonsoli.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.