Skocz do zawartości

Rise of the Tomb Raider


darkos

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zacząłem dzisiaj grać i jestem bardzo zadowolony. Dostałem dokładnie to, czego się spodziewałem - rozwinięcie pomysłów "jedynki" w pięknej oprawie. Za dużo zbieractwa, ale nadal nie jest to męczący poziom Far Cry'a. 

Włączyłem nawet dla niej po pół roku zbierania kurzu mojego xbone'a, co uznałbym za duży sukces.

Opublikowano (edytowane)

Ale co ten ostatni patch do wersji PC dodający DirectX12 to ja nawet nie. Ten nowy dajrekt-eks ma niby, w dużym uproszczeniu, odciążać CPU i lepiej operować na mocy GPU, co w efekcie ma przynosić spory, lub chociaż zauważalny, wzrost wydajności. Ciekawie więc dlaczego RotR pod 12-stką działa widocznie gorzej niż na DX11?

 

Obojętne czy mamy słabego procka, jak na przykład mój oldschoolowy Phenom II X4 wespół z mid-endową kartą (R9 280), czy lepszego CPU, jak u mego ziomka (i5 4xxx, nie pomnę dokładnego modelu) w tandemie R9 270x, to strata klatek na wysokich detalach potrafi sięgać rzędu 10-15 na niekorzyść DX12... Rozumiem, że, może, to nie była gra od początku pisana z myślą o nowych bibliotekach, a bardziej to taki bajer na doczepkę, no ale jak wyjaśnić bugi, crashe i glitche, których nie ma grając z jedenastką? Przez pierwszą godzinę gry Larze zdarzało się przenikać przez obiekty i tekstury, głównie podczas wspinaczki, a po niemal każdym zgonie gra radośnie wywalała na pulpit. Ja sam doświadczyłem buga, który raczej nie można tłumaczyć nowszym DX-em, ale kto wie? Mianowicie tuż po ukończeniu początkowego etapu ze wspinaczką w górach... Lara nadal miała na sobie zimowe wdzianko z tamtego etapu. Zarówno w cut-scenkach jak i podczas gameplayu. Dodatkowo stała się brzuchomówcą, mówiąc bez otwierania ust. 

http://imgur.com/a/3GD0E

Po kilku sekundach od zakończenia ostatniego przerywnika wyleciałem na pulpit. Szczęśliwie, po restarcie panna Croft znalazła już właściwe ciuchy w garderobie.  ^_^ 

A myślałem, że nie mam szczęścia do bugów w grach. Trochę mam obawy co do dalszej rozgrywki, no ale wygląda to wszystko ślicznie, gra się miodnie, a nawet polski dubbing nie sprawia, że krwawią uszy - to już coś. :)

Edytowane przez Frantik
Opublikowano

Liczyłem na trochę więcej a tu tak samo jak poprzednio.Czy można mówić o rozwinięciu też bym dyskutował. Raczej więcej tego samego.Pomijam już fakt że gra działa na pc jak chce i faktycznie te dx 12 odjęło grze klatek.

Opublikowano

Wstyd się przyznać ROTTR kupiony na premierę a dopiero w tym tygodniu skończyłem (dużo gier do ogrania i brak czasu robi swoje).

 

Gra jest dużo lepsza od poprzedniego TR, poszła w bardziej klasyczne TR a nie Drejki ze skryptami. Jakieś 30h grania i 92% gry.

 

+ duży świat, ze 2-3x większy niż wcześniej + zmienne pory dnia/pogody

+ dużo do roboty i zbieranie wciąga, słuchałem każdego dziennika

+ klimat Syberii i opuszczonych miejscówek robi, aż czuje się zimno w pokoju

+ bardziej TR niż Uncharted z durnymi skryptami jak było w poprzedniej części

+ levelowanie postaci

+ rewelacyjna oprawa graficzna

+ grobowce o_0

+ fabuła, tak tak jak najbardziej ok to gra przygodowa a nie RPG

 

- przeciwnicy to debile

- strzelanie poza łukiem to kapiszony ale to może i dobrze

- zagadki są proste

- gra sama w sobie jest prosta a combo łuk + grzybki to prawie nieśmiertelność

- brak zapadającej w pamięć muzyki

- brak wyrazistych i charyzmatycznych postaci

- brak bossów

 

9-/10    :xboss:

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

25h gry w tydzień i 85% przejścia. Robić setki raczej mi się nie chce, choć początkowo miałem taki zamiar. 

Cóż, mogę się tylko podpisać obiema łapami pod słowami przedmówcy. Świetna gra i kroczek naprzód względem TR 2013 w chyba każdym aspekcie.  :banderas:

Wessało mnie jak odkurzacz i wbrew narzekaniu wielu, może poza faktycznie płytkimi postaciami, fabuła potrafiła zainteresować i nawet wciągnąć - jak na standardy gry akcji jak najbardziej spoko. Mi osobiście nic nie wydało się oczywiste od początku, jak to niektórzy twierdzą.

Graficznie gra robi miejscami ogromne wrażenie, choć gołym okiem widać, że to nadal ten sam silnik po tuningu. Modele postaci, mimika, krajobrazy - miodzio. Polski dubbing wypadł dobrze na tyle, że człowiek nie szuka od razu opcji zmiany wersji językowej, czyli okej.

Jeszcze co gameplayu: znajdźki i eksploracja dają masę satysfakcjonującego funu, a nie to co w grach Ubi, gdzie na sam widok ilości nawalonych ikonek na mapie odechciewa się latać za czymkolwiek. Grobowce zrobione znakomicie z ciekawymi łamigłówkami - dla mnie były w sam raz. Ani za łatwe, ani za trudne. Takie bardzo przyjemne kombinowanie. Podobnie jak w poprzedniku im dalej w grę, tym więcej strzelanki i ogólnej rozpierduchy, acz nadal jakoś mi to nie wadziło. Ilość skryptów i efekciarskich akcji została przycięta i postawiono tu widocznie na jakość, a nie ilość.

Reasumując: RotTR dał mi więcej funu niż swój poprzednik i którekolwiek Uncharted. Przed nami U4, które choć zapowiada się ciut mroczniej od poprzedników, wątpię by odciągnęło mnie z obozu Tomba. Ale kto wie? Może Drejk będzie tym razem mniej lalusiowaty, a całość dojrzalsza i nie tak infantylna w stylu niedzielnego kina familijnego, jak poprzednie 3 części?  :pawel:

Edytowane przez Frantik
Opublikowano

W tym dlcku mają być ponoć jakieś zombie, czy coś w ten deseń? Meh, jakoś nie pasuje mi to do klimatów Tomba, ale zobaczymy. Baba yaga też wygląda smakowicie - psychodela troszkę na wzór niektórych etapów z nowych Batmanów, ale 30 albo i 40zł za 2 godziny gry? Na razie postoję, czuję się zaspokojony  :sorcerer:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Swoją drogą we wtorek ma wyjść kolejne dlc. W profilu są już uaktualnione achivy. Patrząc po ich opisie może być wesoło.

 

ograłem ten ostatni dodatek i lekkie meh. taka tam apo zombie, eksperymenty w radzieckiej bazie itd. pomysł ujdzie, nic odkrywczego ale wykonanie już za to kuleje. zombie reagują na hałas, można obok przejść i nie dostać w ryj ale i tak są irytujące. potrafią z dupy się pojawić za plecami albo parę metrów od nas. śmieszne to trochę tym bardziej jak dopiero co mapkę się wyczyściło. 2h dla wszystkich achivów i po temacie więc nie ma co się rozpisywać. sama "fabuła" dodatku do zrobienia w 20 minut. ogólnie trochę zmarnowany potencjał na dlc, cóż. grunt że podstawka goty.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ogólnie ciekawe kiedy premiera na ps4, bo jak widać konkretnej daty nie ma. 

Przeszedł bym drugi raz, bo giereczka była obok w3 goty tamtego roku.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Square Enix has confirmed today that its critically acclaimed action adventure will finally release on Sony's system on 11th October – and it will include an absolute ton of additional content.

The headline addition is a new story chapter, 'Blood Ties' – which will be playable using PSVR if you so choose. "When Lara's uncle contests ownership of the Manor, Lara must expsrol the estate to find proof that she is the rightful heir, or lose her birthright and father's secrets for good," the press release reads. An extra mode named 'Lara's Nightmare' will then see you defending the mansion from zombies. Really.

630x.jpg

630x.jpg

 

"This year we celebrate 20 years of the iconic Lara Croft," said Crystal Dynamics' Ron Rosenberg. "This provided the perfect opportunity for us to deliver a new Tomb Raider experience. With the addition of PlayStation VR support, you can play the world through Lara's eyes for the first time in franchise history."

There's more: you'll get all of the previously released DLC out of the box, as well a new co-op mode named Endurance. "Two players must team up to survive the harsh elements by day, as well as lethal threats from enemies by night. Fire takes fuel, food restores health, and every resource must be hunted, collected, or crafted. Battle to the top of the leaderboards, as others try to beat your longest survival run."

And, as this version is being billed as a 20th Year Celebration edition, there'll be new TR3 themed costumes and weapons – as well multiple character models spanning Lara's history, including her 1996 incarnation. And, finally, there'll be an Extreme Survivor setting which will make the game even harder, removing checkpoints and forcing you to forage for enough fuel to light campfires, which will represent the only places that you can save.

http://www.pushsquare.com/news/2016/07/lara_crofts_tomb_raider_rises_on_ps4_with_new_story_modes_and_playstation_vr

 

P.S. Dodatki trafią też na Xbox&PC.

http://news.xbox.com/2016/07/19/rise-tomb-raider-20-year-celebration/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Edytowane przez MBeniek
  • Plusik 1
Gość Kasias
Opublikowano (edytowane)

Znowu moda na retro, nostalgia itp.

I tak jestem pełen podziwu, że posiadacze PS4, czekają na ten tytuł tyle czasu.

 

No MS posmarował za to, żeby opóźnić premierę gry na PS4 o rok (choć wychodzi, że o 11 miesięcy), więc musieli poczekać. Na typa ze Square Enix, który wiedział, że "jedynka" sprzedała się lepiej na PS3 i PS4, a fanbase serii jest na PlayStation, MS musiał mieć jakiegoś haka xD Bo inaczej ciężko zrozumieć, że chłop podpisał papiery.

Edytowane przez Kasias
Opublikowano

ROTTR_PS4-front-610x759.jpgdrake-collection-610x760.jpg

 

Nie żebym coś sugerował... hmm... przypadek? Nie sądzę.

 

Tak czy tak obydwie fajne okładki. Podoba mi się ich styl.

  • Plusik 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...