gtfan 3 212 Opublikowano 21 listopada 2022 Opublikowano 21 listopada 2022 (edytowane) . Edytowane 11 grudnia 2023 przez gtfan 1 Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 21 listopada 2022 Opublikowano 21 listopada 2022 Kabi miał całoroczne i nie mógł z działki zimą wyjechać. Masz działkę - letnie/zimowe, nie masz działki - całoroczne. Cytuj
_Red_ 12 021 Opublikowano 21 listopada 2022 Opublikowano 21 listopada 2022 Nie mam działki, jedyne co muszę wyjechać to z suchego garażu ok 6-8C zimą. Co prawda pod lekką górkę, ale nigdy przez zaspy raczej. Cytuj
iluck85 2 913 Opublikowano 21 listopada 2022 Opublikowano 21 listopada 2022 Mam całoroczne i żałuje jednego- ze późno wymieniłem. Bez srania w banie, kolejek, wulkanizatora itp. Jakbym mieszkał w górach, to bym może kminil zimówki albo w jakimś BMW- mocniejszym autem z tyłem. Te co mam testowali w górach i poradziły sobie bez problemu. Wiadomo ze za 3 lata bieżnika będzie mniej i bedzie już gorzej. Chinskich opon bym nie skreślał, kumpel ostatnio brał i mu koleś polecił na magazynie gdzie wozimy właśnie Chińskie. Setki poszły i żadna nie wróciła. Te firmy Top zawsze coś wraca. Nie ma tez idealnej opony, bo testy wykazują ze Chińczyk jest lepszy gdzie taki Goodyear gorzej i odwrotnie. 1 Cytuj
Grze(pipi) 521 Opublikowano 21 listopada 2022 Opublikowano 21 listopada 2022 @_Red_ o letnich z homologacją zimową słyszałeś? MichAelin CrossClimate itp. Czy dobre, to nie wiem, za to kiedyś zimę przejeździłem matizem na letnich i żyję (powiedzmy). 1 Cytuj
_Red_ 12 021 Opublikowano 21 listopada 2022 Opublikowano 21 listopada 2022 1 godzinę temu, _Red_ napisał: ? Najczęściej pojawiają mi się w polecajkach np. Continental AllSeasonContact albo Michelin CrossClimate+. Wygląda na to, że słyszałem no i chyba na wiosnę już w takie pójdę. Z tym MichAelin I see what u did there. 1 Cytuj
Grze(pipi) 521 Opublikowano 21 listopada 2022 Opublikowano 21 listopada 2022 Sorki, napisałem w ciemno posta na podstawie "Red Opony godzinę temu", a tam był elaborat na cztery akapity. Cytuj
Kenny tJJger 3 784 Opublikowano 21 listopada 2022 Opublikowano 21 listopada 2022 Wymieniłem dzisiaj na nóweczki zimowe Chinole za 1050 pln z allegro 225/45/r17. Kilka tysięcy opinii i średnia ocen 4,90; zobaczymy. W warsztacie gdzie zawsze za zdjęcie opon z felg i przekładkę na zimowe płaciłem max 100 a dzisiaj 150. No ale oponki pierwsza klasa i pewniej się już jeździ po mieście. Cytuj
_Red_ 12 021 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Wstałem 5:45, o 6 ustawiłem się pod bramą wulkanizacji... juz jako drugi. O 6:30 było już 7 aut za mną częściowo na ulicy. Mgła, brak latarni, tylko czekałem aż ktoś się wjebie w tego ostatniego i dolecą jak domino do mnie xd O 8 otworzyli, na szczescie zaraz będzie załatwione, bo już mi zimno w uj, a żona dodatkowo dostarczyła mi mlodszego dzieciaka w drodze do przedszkola ze starszym, także sajgon xd. Wymiana gum to jedna z kilku najbardziej znienawidzonych powtarzalnych czynności, bo zwykle nie ma idealnego terminu by to załatwić. Chciałem w październiku już mieć z głowy, ale jeszcze pod 19 stopni dobijała pogoda. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Ja chyba wiosną sprawię sobie drugie felgi i elo, będę przekładał tylko. Cytuj
adasiulko 201 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Ale zdajecie sobie sprawę, że koła powinno się wywarzać najlepiej przy każdej zmianie letnie/zimowe, lub chociaż raz w roku. Może paść geometria, zbieżność, coś w zawieszeniu, opony mogą zużywać się nierównomiernie. Koszty mogą być wysokie szczególnie w droższych autach. Także i tak trzeba będzie wyważać te koła tyle, że poza sezonem i kolejkami na wielosezonowych. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 4 minuty temu, adasiulko napisał: tyle, że poza sezonem i kolejkami na wielosezonowych. To chyba i tak duże udogodnienie. Szczególnie w tym roku, gdzie przejście z temperatur szkodliwych dla opon zimowych w pogodę nie do jazdy na letnich było bardzo szybkie. Cytuj
_Red_ 12 021 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 No tak, jak idę przekładać gumy (mam jeden komplet felg) to wyważanie jest w pakiecie, więc dwa razy do roku jest to ogarniane. No to jeśli nie całoroczne, to po prostu pozostaje mi lepszy timing z wymianą - nawet jeśli w pażdzierniku jest jeszcze lato. Normalnie do wulkanizatora są z 2-3 auta w kolejce jak przejeżdzam, tylko jak sezon się zaczyna to klienci koczują w środku nocy. Cytuj
adasiulko 201 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 7 minut temu, _Red_ napisał: No tak, jak idę przekładać gumy (mam jeden komplet felg) to wyważanie jest w pakiecie, więc dwa razy do roku jest to ogarniane. No to jeśli nie całoroczne, to po prostu pozostaje mi lepszy timing z wymianą - nawet jeśli w pażdzierniku jest jeszcze lato. Normalnie do wulkanizatora są z 2-3 auta w kolejce jak przejeżdzam, tylko jak sezon się zaczyna to klienci koczują w środku nocy. Przy tych zimach całoroczne nie są złym wyborem, ale trzeba pamiętać żeby wyważyć raz na rok poza tymi kolejkami bo koszty zaniedbania tego mogą być wysokie, szczególnie w nowych i drogich autach. Cytuj
mozi 1 978 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Nie kumam po co wam to. Nie możecie wymienić zaraz jak jest 5-7 stopni. Cytuj
_Red_ 12 021 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 No mogę, trzeba tylko większej dyscypliny - to trochę jak ze sprzątaniem, "zrobię jutro" i mija tydzień, a kurzu najebane się robi. Przy średniej temperaturze 10 stopni już powoli zbierałem się po gumy do piwnicy, a tu cyk, minus trzy xD Można też spierniczyć w drugą stronę - wymiana w kwietniu na letnie, a po chwili atak mrozów Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Na Pomorzu było 9-12 stopni i nagle zrobiło się koło 0, a potem już mróz i śnieg, więc ten okres zmiany opon w rozsądnym czasie był w tym roku bardzo ograniczony. Cytuj
WisnieR 2 736 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 No trzeba przyznać, że w tym roku zima zaskoczyła. Prognozy mówiące o ujemnych temp. i śniegu pojawiły się dwa dni przez tym śniegiem. Przecież tydzień temu było 14 stopni xD Cytuj
Sebas 1 577 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Ja wymieniłem w pierwszym tygodniu listopada licząc się z tym, że to nie najlepiej dla opon zimowych. Zawsze wymieniam tak samo +- 1 tydzień w roku, żeby uniknąć największych kolejek. Szkoda nerwów. Cytuj
Dud.ek 2 054 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Opony ziomowe sie nie rozpuszczą nagle na słońcu, nawet jak zrobicie na nich kilka tysiecy w dodatnich temperaturach to nie bedzie miało wielkiego wpływu na ich stan. 1 Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Dokładnie, lepiej przejeździć ciepły miesiąc na zimówkach, niż trafić na jeden dzień śniegu na letnich. Cytuj
adasiulko 201 Opublikowano 22 listopada 2022 Opublikowano 22 listopada 2022 Lepiej dłużej jeździć na zimowych niż na letnich. Ja zawsze zmieniam w październiku kiedy jestem praktycznie sam w zakładzie wulkanizacyjnym. Cytuj
_Red_ 12 021 Opublikowano 24 listopada 2022 Opublikowano 24 listopada 2022 Dobrze, że udało się zmienić, bo dzisiejsza trasa S7 do Wawy w błocie, śniegu i przy -1 mogłaby się skończyć suabo na letnich. I tak większość aut jedzie max 100-110 w tych warunkach bez wariactwa. Cytuj
kanabis 22 469 Opublikowano 18 stycznia 2023 Opublikowano 18 stycznia 2023 Dopiero zauwazylem dyskusje. Sory za odkop ale pragne wyjasnic W dniu 21.11.2022 o 13:44, krupek napisał: Kabi miał całoroczne i nie mógł z działki zimą wyjechać. Masz działkę - letnie/zimowe, nie masz działki - całoroczne. No wlasnie to nie byly caloroczne tylko stare zimowki bez bieznika a ja po prostu sie zastanawialem czy nie lepiej wymienic na wielosezon a nie nowe zimowki, dlatego tutaj pytalem. Moze zrozumiales ze to byly caloroczne bo caly rok na nich jezdzilem Wymienilem na continentale all season contact i jezdzi sie jak przylepionym. Nie wiedzialem ze tak mozna zimą jezdzic tylnionapedowką Ruszam bez najmniejszego problemu z blota, sniegu itd. Nawet jak chcialem wprowadzic w lekki poslizg to bylo ciezko gdzie na poprzednich oponach w tym samym miejscu juz byl grany hot pursuit. Jestem mega zadowolony i polecam wielosezon. Tylko dobry. Cytuj
WisnieR 2 736 Opublikowano 28 lutego 2023 Opublikowano 28 lutego 2023 W dniu 18.01.2023 o 11:55, kanabis napisał: Dopiero zauwazylem dyskusje. Sory za odkop ale pragne wyjasnic No wlasnie to nie byly caloroczne tylko stare zimowki bez bieznika a ja po prostu sie zastanawialem czy nie lepiej wymienic na wielosezon a nie nowe zimowki, dlatego tutaj pytalem. Moze zrozumiales ze to byly caloroczne bo caly rok na nich jezdzilem Wymienilem na continentale all season contact i jezdzi sie jak przylepionym. Nie wiedzialem ze tak mozna zimą jezdzic tylnionapedowką Ruszam bez najmniejszego problemu z blota, sniegu itd. Nawet jak chcialem wprowadzic w lekki poslizg to bylo ciezko gdzie na poprzednich oponach w tym samym miejscu juz byl grany hot pursuit. Jestem mega zadowolony i polecam wielosezon. Tylko dobry. I jak te całoroczne? Dalej dobre, czy jednak jakieś mankamenty? Chce do samochodu ojca/żony (i30 90KM) kupić bo z jednej opony zimowej schodzi powietrze, a letnie już się klasyfikują chyba do wymiany, więc w sumie czemu by nie kupić kompletu wielosezonowych. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.