Fanek 669 Opublikowano 16 maja Opublikowano 16 maja Panowie a czy ktoś jeździ może na oponach z gąbką w środku? Czołowi producenci podają jeden że redukcja hałasu wewnątrz auta o 20%, Conti że 9db, faktycznie jest AŻ TAK DUŻA RÓŻNICA? Może ktoś ma porównanie z tradycyjnymi cichymi oponami? Zastanawiam się w tej chwili nad Conti Sport 6 z conti-silent czyli gąbką w środku, Conti to też raczej miekka opona na czym mi zależy. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 16 maja Opublikowano 16 maja W sumie pierwsze słyszę, ale czytając ten test chyba wiem dlaczego: https://www.caranddriver.com/news/a15345724/tested-do-acoustically-insulated-tires-really-hush-road-noise/ Może lepiej zainwestować w wyciszenie auta? Cytuj
JaskinieTerrigenoweMarvela 114 Opublikowano 21 maja Opublikowano 21 maja Polecam. Continental AllSeasonContact 2 - 245/40 R20 Najlepsze opony CAŁOROCZNE, jakie kiedykolwiek miałem. Tak właściwie to drugie opony tego typu, które założyłem do mojego Suva - wcześniej miałem Vredesteiny, troszkę węższe, też 20 - ,,Vredy" okazały się jakby delikatniej wolniejsze i miększe w stosunku do Contintentali, które mam teraz. Moje auto lubi szerokie opony z niskim profilem - może za 2 lata założę 21 cali, może Pirelli (ale ponoć nie są dla Suvów dobre) i z alusami JR37 21c. Wracając do moich oponek, co widać m.in. na fotce, baaaaardzo polecam - jeździ się tak twardo i stabilnie przy przyspieszeniach, zakrętach, na ,,muldach" etc. Sztooos! Cytuj
Fanek 669 Opublikowano 23 maja Opublikowano 23 maja Allseason to dobre jak ktoś jeździ tylko po mieście, w śnieg po ekspresówce aby szybciej jechać wole zimowe obuwie. Zamówiłem Continental SportContact 6 255/40 r20 z conti-silent, ciekaw jestem ile w praktyce daje ta gąbka w środku opony Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 1 czerwca Opublikowano 1 czerwca Ja właśnie skończyłem trasę i przy 160 na Continental Premium Contact 7 cisza. Mega zadowolony jestem z opon jak na razie. Cytuj
Czoperrr 5 240 Opublikowano 1 czerwca Opublikowano 1 czerwca 4 hours ago, Sedrak said: Ja właśnie skończyłem trasę i przy 160 na Continental Premium Contact 7 cisza. Mega zadowolony jestem z opon jak na razie. Gdzie w Polsce można jechać 160? Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 1 czerwca Opublikowano 1 czerwca Nigdzie. Złamałem przepisy. Był dłuższy odcinek prostej na ekspresówce to sprawdziłem jak z wyciszeniem. Zazwyczaj 135-140 nie przekraczam. Za bardzo spalanie rośnie i trzeba bardzo mocno koncentrować się na jeździe co jest męczące na dłuższą metę. Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia Ale się wczoraj wjebałem koncertowo w dziurę. Las, ciemno, wiejska droga, około 50km/h, nie zauważyłem. Opona rozerwana. Teraz dylemat co z tym robić. Wymieniać tylko jedna oś, czy od razu 4 sztuki. Stare Dębice UHP 2 mają już 7 lat, po 60kkm, ale bieżnik wciąż gęsty. Może by tak allseason jakieś kupić, bo zimowe Dębice też już mają 7 lat... Cytuj
Sedrak 790 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia Wyjebać i kupić nowe. Guma właśnie po około 7 latach traci dość mocno swoje właściwości i już ze starości nadaje się do wymiany. Przynajmniej tak słyszałem, więc mam nadzieję, że nie jest to wymysł lobby oponiarskiego Cytuj
Patricko 1 439 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia 17 minut temu, WisnieR napisał(a): Ale się wczoraj wjebałem koncertowo w dziurę. Las, ciemno, wiejska droga, około 50km/h, nie zauważyłem. Opona rozerwana. Teraz dylemat co z tym robić. Wymieniać tylko jedna oś, czy od razu 4 sztuki. Stare Dębice UHP 2 mają już 7 lat, po 60kkm, ale bieżnik wciąż gęsty. Może by tak allseason jakieś kupić, bo zimowe Dębice też już mają 7 lat... Kumpel miał to samo, chyba aż felgę mu wygięło i normalnie ubiegał się o odszkodowanie, no i je dostał. Także próbuj też może, zawsze jakiś grosz odzyskasz. No chyba, że to prywatna droga to wtedy chuj niestety. Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia 4 minuty temu, Patricko napisał(a): Kumpel miał to samo, chyba aż felgę mu wygięło i normalnie ubiegał się o odszkodowanie, no i je dostał. Także próbuj też może, zawsze jakiś grosz odzyskasz. No chyba, że to prywatna droga to wtedy chuj niestety. Nie no oczywiście będę atakował do gminy o odszkodowanie, jednak nie mam zeznać policji bo bym musiał czekać 2 godziny z dzieciakami w środku lasu w nocy na patrol - okolice wsi. Teraz muszę jednak ogarnąć na szybko w poniedziałek co z oponami, bo auto uziemione, a mam 40km do pracy, więc trochę jednak jest mi potrzebne... Cytuj
D.B. Cooper 3 068 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia Zależy ile, gdzie i jak jeździsz. Ja przeszedłem na wielosezon Kleber quadraxer 3. Przejeździłem już prawie wszystkie pory roku, we wrześniu będzie rok i jest git, oznak zużycia też nie widać. Chyba najcichsze dostępne na rynku 68db. Czekam aż w drugim aucie laletnie się skończą i biorę taki sam komplet. Cytuj
krupek 15 493 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia 4 godziny temu, WisnieR napisał(a): Nie no oczywiście będę atakował do gminy o odszkodowanie, jednak nie mam zeznać policji bo bym musiał czekać 2 godziny z dzieciakami w środku lasu w nocy na patrol - okolice wsi. Teraz muszę jednak ogarnąć na szybko w poniedziałek co z oponami, bo auto uziemione, a mam 40km do pracy, więc trochę jednak jest mi potrzebne... Nie wiem, czy policja potrzebna, ale zrób dokumentację oznakowania, żeby nie postawili jak zwrócisz się o odszkodowanie, które się należy. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia Nowy porządny allseason brzmi lepiej niż 7 letnie Dębice. Cytuj
HenrykIggO 260 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia 11 godzin temu, WisnieR napisał(a): Może by tak allseason jakieś kupić Tylko i wyłącznie. W Polsce już nie kupuje się zimówek, gdzie śnieg leży może 2 tygodnie. Kup dobrej jakości całoroczne i będziesz miał spokój na kilka lat - zarówno ze zmianą, wożeniem ich w bagażniku czy wyważaniem. Cytuj
iluck85 2 964 Opublikowano 25 sierpnia Opublikowano 25 sierpnia Jak tył napęd, mocne auto- jakieś BMW nawet, wypad w góry, to jednak bym inwestował w zimowe. Normalne auto na dojazdy do pracy, nie jeździ się po jakiś pobocznych drogach ani w górach, to całoroczne gites. Też takie użytkuję. W góry nie jeżdżę, od kilku lat zimy brak, a śnieg jak spadnie, to zara rozjechany i nie ma. Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 26 sierpnia Opublikowano 26 sierpnia Sprawdziłem sobie wczoraj stan zimówek i póki co nie będą do wymiany. Rocznik 2019 i sporo bieżnika. Tak więc na razie wielosezonowe odpuszczam, szczególnie, że Ford sobie wymyślił świetne koła i homologację na 215/50/17 gdzie opony kosztują od 100-300zł więcej na sztuce, niż popularny 225/45/17... Micheliny PS4 215 - 650zł/szt. ; 225 - 450zł/szt.... Crossclimate 2 w rozmiarze 215/50 = 690zł/szt. xD To wychodzi ponad 3000zł z wysyłką i montażem za koła do 13 letniego Forda xD W takim razie kupie chyba 4x Hankook Ventus Prime 4 za połowę tej ceny. Cytuj
HenrykIggO 260 Opublikowano 26 sierpnia Opublikowano 26 sierpnia Jak już jesteś taki skrupulatny w wyliczeniach, to od razu doliczaj kwotę za zmianę opon - 2x w roku. I przechowywanie - chyba, że masz gdzie. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 26 sierpnia Opublikowano 26 sierpnia 1 hour ago, WisnieR said: To wychodzi ponad 3000zł z wysyłką i montażem za koła do 13 letniego Forda xD Akurat wartość samochodu nie powinna być argumentem przy zakupie opon. Poniekąd nawet bym powiedział, im starsze auto, tym opony bardziej wpłyną na bezpieczeństwo, bo tym mniej nowych komponentów zawieszenia (amortyzatory, układ hamulcowy) oraz elektronicznych systemów (automatyczne hamowanie, nowsza generacja ESP) pomagających zatrzymać się lub uniknąć poślizgu w inny sposób. Nawet nie chodzi mi o tę konkretną sytuację, nie chcesz cebulić, raczej takie podejście, że w samochodzie o małej wartości montuje się tanie opony. Cytuj
dominalien 267 Opublikowano 26 sierpnia Opublikowano 26 sierpnia Ja kupuję najlepsze opony jakie mogę, ale na narty jeżdżę z gościem, który ma zwyczajne dębice i jedziemy tak samo, wjeżdża wszędzie gdzie ja i generalnie nie mam pojęcia, czy ma sens, że ja tyle płacę. Zgadzam się, że starszy samochód to powinny być lepsze opony, ale teraz „starszy” to jest np. 2010+ i chyba te wszystkie systemy już są? Dla mnie starszy to mój lexus z 1999, a też przecież poza ABSem coś tam jeszcze ma. A jeśli chodzi o nietypowe rozmiary, to koleżanka ma mazdę 2 i wielosezonówek do tego (typowe auto miejskie, opony zima/lato nie mają sensu) są 3 rodzaje, najlepsze falken. Raczej słabo. Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 26 sierpnia Opublikowano 26 sierpnia Dobra byłem w wulkanizacji, oczywiście felga do prostowania została, zamówiłem 4szt. Hankooków w tym jebanym rozmiarze 215 (powiedzieli ze moje Dębice właśnie mają ostatni sezon i za rok i tak będę musiał dokupić 2szt.) = 460zł/szt.... Hankooki xD Do BMW w tej cenie to kupowałem w rozmiarze 225 Continentale... Tak więc czekam na opony, i mam nadzieje, że pomiar geometrii nie pokażę żadnych pogiętych wahaczy czy coś... A właśnie rozpoczynam procedurę odszkodowania od zarządcy drogi. Życzcie mi powodzenia xD Cytuj
gtfan 3 303 Opublikowano 26 sierpnia Opublikowano 26 sierpnia 2 minuty temu, dominalien napisał(a): Ja kupuję najlepsze opony jakie mogę, ale na narty jeżdżę z gościem, który ma zwyczajne dębice i jedziemy tak samo, wjeżdża wszędzie gdzie ja i generalnie nie mam pojęcia, czy ma sens, że ja tyle płacę. nie wiem na ile Dębice się zmieniły, ale miałem zimówki od nich już ładnych parę lat temu i na śniegu były mega dobre, na deszczu znośnie, ale jak się robiło troszkę cieplej (nawet na chwilę jak wychodziło te 15 stopni) to już była ślizgawica i pisk na lekko pokonywanych zakrętach. droższe opony wydają się być bardziej stabilne w różnych warunkach. Cytuj
Mustang 1 776 Opublikowano 26 sierpnia Opublikowano 26 sierpnia 1 hour ago, dominalien said: Ja kupuję najlepsze opony jakie mogę, ale na narty jeżdżę z gościem, który ma zwyczajne dębice i jedziemy tak samo, wjeżdża wszędzie gdzie ja i generalnie nie mam pojęcia, czy ma sens, że ja tyle płacę. Imo raz Dębice to są już przyzwoite opony, a prawdziwe cebule to jeżdżą na oponach bardzo starych, zużytych, wymieszanych na jednej osi, bieżnikowanych albo na najtańszym chińskim badziewiu. Dwa różnicy między topowymi oponami, a świeżymi oponami dobrej jakości nie odczuje się szczególnie w normalnej jeździe. Jakbyście ze znajomym weszli za szybko w zaśnieżony zakręt albo zaliczyli hamowanie awaryjne na autostradzie, to różnica mogłaby się ujawnić. Hankooki to bardzo dobre opony, podobnie Nexeny. W poszukiwaniu najlepszej opony trzeba sprawdzić testy dla konkretnego modelu i wymiaru, ale tak naprawdę zwykły kierowca może bez obaw wybrać dowolną oponę renomowanego producenta. Cytuj
WisnieR 2 774 Opublikowano 26 sierpnia Opublikowano 26 sierpnia Ja np. wymieniam teraz Dębice na Hankooki bo w obydwu kompletach Dębicy (letnich i zimowych) ściąga mi auto. Jednoznacznie stwierdzone, że wina opon. Zimowe trochę mniej ale też ciągną w jedną stronę. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.