mozi 1 978 Opublikowano 20 października 2019 Opublikowano 20 października 2019 No to co wziąłeś w wynajmie? Załapałes się przed cięciami? Cytuj
Kenny tJJger 3 784 Opublikowano 2 grudnia 2019 Opublikowano 2 grudnia 2019 Chyba czas zmienić opony na zimowe... Kto mi powie czemu opony 225/45/R19 są tak drogie? O__o Cytuj
D.B. Cooper 3 066 Opublikowano 2 grudnia 2019 Opublikowano 2 grudnia 2019 może dlatego, że są większe? Strzelałem. na ch,uj ci 19 na zimę? Cytuj
D.B. Cooper 3 066 Opublikowano 2 grudnia 2019 Opublikowano 2 grudnia 2019 pewnie tak. chyba lepiej kupić cały zestaw zimowy łącznie ze stalówkami. Jak ładne 19 to oszczędziłbym na lato. Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 2 grudnia 2019 Opublikowano 2 grudnia 2019 Zimą też trzeba się prezentować Cytuj
krupek 15 481 Opublikowano 2 grudnia 2019 Opublikowano 2 grudnia 2019 Wiem, piękne auto zaprojektowane w zgodzie z japońską szkołą designu i procesami korozji. Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 Przy 19 naprawdę można pomyśleć o mniejszym komplecie na zimówkach. Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 Zasada jest prosta, jasna i obowiązująca od zawsze. Zimówki używamy/kupujemy węższe niż opony letnie. Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 To chyba zakładając przy okazji zmianę felg. Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 Zamiast ubliżać lepiej przeczytać: Spoiler https://www.onet.pl/?utm_source=www.auto-swiat.pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&pid=5caf6204-1ff6-514d-8fc8-aaa6dd06a375&sid=b9b33d49-b4b1-42af-a1ec-7e65a89beb8d&utm_v=2 Cytuj
D.B. Cooper 3 066 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 Z tego artykułu nie wynika, że zawsze kupujemy opony węższe. Cytuj
Czezare 1 450 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 8 minut temu, D.B. Cooper napisał: Z tego artykułu nie wynika, że zawsze kupujemy opony węższe. Ja reprezentuję starą szkołę, o! Cytuj
Kenny tJJger 3 784 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 9 godzin temu, Mustang napisał: Przy 19 naprawdę można pomyśleć o mniejszym komplecie na zimówkach. Nie kumam dlaczego. Szerszy kapeć, lepsza przyczepność. Auto jeździ głównie w mieście w korkach średnio 30 km/h komp pokazuje. W zimę nigdzie dalej nie jeżdżę. Cytuj
Wooyek 1 130 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 Jeśli się jeździ po mieście, czy ogólnie nie po śniegu, to brać 225/19 nie ma się co pier.dolić. Na cienkich to Ogier czy inny Tanak zapier.dalają w Szwecji po śniegu. Cytuj
Kenny tJJger 3 784 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 Spoko. Spadnie śnieg pojadę tramwajem. Dzięki forumku. Cytuj
Pajda 2 282 Opublikowano 3 grudnia 2019 Opublikowano 3 grudnia 2019 1 godzinę temu, Jotrazydwa napisał: Nie kumam dlaczego. Szerszy kapeć, lepsza przyczepność. Auto jeździ głównie w mieście w korkach średnio 30 km/h komp pokazuje. W zimę nigdzie dalej nie jeżdżę. Szerszy kapeć to lepsza przyczepność,ale na suchym. W przypadku węższej opony, powierzchnia styku z podłożem jest mniejsza co daje większy nacisk na cm2, więc koło lepiej się "wgryza" w śnieg, ma też mniejsze tendencje do " pływania" po kałużach i mokrym śniegu. Wadą jest gorsze zachowanie na suchym podłożu. 1 Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 nie tylko na śniegu ale i na mokrym lepiej sprawuje się węższa opona Cytuj
Mustang 1 741 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 18 godzin temu, Jotrazydwa napisał: Nie kumam dlaczego. Szerszy kapeć, lepsza przyczepność. Auto jeździ głównie w mieście w korkach średnio 30 km/h komp pokazuje. W zimę nigdzie dalej nie jeżdżę. Średnica nie jest bezpośrednio skorelowana z szerokością opony i felgi mniejsze o 2-3 cale mogą nie różnić się bardzo w kwestii szerokości. Np. 225 jest powszechne od 17 do 19 cali. Wpływa za to na cenę opon, komfort jazdy i ryzyko uszkodzenia felgi. Dlatego w dłuższej perspektywie komplet zimówek na mniejszych felgach niż letnie dość duże 19 może mieć sens, głównie ze względów ekonomicznych. Cytuj
Kenny tJJger 3 784 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 16 godzin temu, Pajda napisał: Szerszy kapeć to lepsza przyczepność,ale na suchym. W przypadku węższej opony, powierzchnia styku z podłożem jest mniejsza co daje większy nacisk na cm2, więc koło lepiej się "wgryza" w śnieg, ma też mniejsze tendencje do " pływania" po kałużach i mokrym śniegu. Wadą jest gorsze zachowanie na suchym podłożu. Ych zobaczymy. Docelowo w następnych latach mniejsze fele na zimę będą. Chwilowo wersja ekonomiczna bo zimy ostatnie we Wrocławiu to tyle co nic. Dzięki za wyjaśnienie. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 4 grudnia 2019 Opublikowano 4 grudnia 2019 Ja zainwestowałem w opony Michelin Crossclimate+ i mam z głowy problem z wymianą i żonglowaniem. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.