winner 183 Opublikowano 10 lutego 2015 Opublikowano 10 lutego 2015 http://www.oponeo.pl/dane-opony/hankook-ventus-prime2-k115-195-65-r15-91-h#82451351 Zjadają te Dębice i Uniroyale na śniadanie. Aktualnie jeżdżę na Pirelli P Zero, ale wcześniej miałem właśnie Ventusy i byłby bardzo dobre, polecam. Cytuj
_Red_ 12 018 Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 (edytowane) Pany, kiedy najlepiej z wymianą zimowki? Za tydzien jadę w trasę 2x500km pod Białystok i na razie mam letnie. Mrozu ma nie byc, sniegu wg prognozy tez, za to deszcz tak. Czytałem, ze opady i pogoda na plusie tylko utrudnią hamowanie w zimowkach. Poczekac ze zmiana? Smieszki zartujace o oszczednosciach mogą sobie darowac, chodzi mi o przyczepnosc i ogólna poradę, bo opony juz mam w zapasie. Edytowane 19 października 2016 przez _Red_ Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 no najlepiej to poczytać w instrukcji obsługi swojego samochodu, tam jest napisane kiedy powinno się zmieniać, na jakie, jaki rozmiar, jakie ciśnienie, wszystko tam będzie Cytuj
Gość Kyo Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 Nie kojarzę aby w instrukcji od Hyundaia (a miałem ich kilka) były zalecenia odnośnie tego kiedy należy wymienić opony zimowe-letnie. Mechanicy w ASO i nie tylko podawali różnie - jedni mówili że jak temp. zacznie spadać poniżej 7 stopni C a inni że jak średnia będzie wynosić właśnie te 7 stopni. U mnie w mieście był już kilka razy przymrozek a także parę razy skrobałem szyby i w sumie bym był już po wymianie gdyby nie to że byłem przeziębiony w międzyczasie (pn-pt wyjazdy przed 7 z rana - po prostu było ślisko) . Jak jedziesz w trasę to możesz wymienić w sumie bo jak bardzo mogą Ci się zniszczyć na trasie 1k km nawet jak będzie ciepło? Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Opona zimowa ma przewagę nad letnią w temperaturach poniżej 7*C oraz w śniegu. Przy wyjeździe w trasę lepiej zmienić opony wcześniej, po mieście to nie ma tragedii nawet jak są przymrozki, ale w trasę lepiej być przygotowanym. Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 Red, zmien. A moze jednak bedzie gorsza pogoda i beda przymrozki? Masz je w dobrym stanie chociaz? Cytuj
kanabis 22 468 Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 Ja mam pirelli cinturato p7. Bardzo dobre gumeczki, wchodze w zakrety jak szumacher Cytuj
_Red_ 12 018 Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 Dzięki za info, zimówki leżą w piwnicy i są w dobrym stanie, roczne z tego co kojarzę i bieżnika sporo. To pewnie wymienię, ale właśnie czytałem sporne opinie, że w przypadku temperatur powyżej zera i głównie deszczowej pogody, to pogarsza się przyczepność i droga hamowania. Nie ma chyba uniwersalnej odpowiedzi kiedy zmieniać - najlepiej magicznie wtedy, gdy sypnie śniegiem. Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 Wssyscy wlasnie tacy madrzy do pierwszego sniegu,a pozniej cale miasto stoi, bo sie boja jechac wiecej niz 20 na godzine na letnich. 1 Cytuj
_Red_ 12 018 Opublikowano 19 października 2016 Opublikowano 19 października 2016 No totez sie pytam a nie mądrze Wymiana to grosze, pojadę przed trasą to załatwić. Cytuj
kanabis 22 468 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Wssyscy wlasnie tacy madrzy do pierwszego sniegu,a pozniej cale miasto stoi, bo sie boja jechac wiecej niz 20 na godzine na letnich. Szcegolbie biorac pod uwage ze przez ostatnie dwa lata sniegu napadalo moze z missiac warto wydawac kupe kasy na jak najlepsze zimowki Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Opona zimowa to nie tylko snieg. Chodzi przede wszystkim o znaczaco lepsza przyczepnosc przy niskich temperaturach wzgledem opon letnich. Nie trzeba zmieniac oczywiscie,ale to jest jedyne co nas trzyma z droga, po co naraz nasze zdrowie/zycie dla 700zl na kilka lat? Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 tak, opony zimowe różnią się zawartością gumy, dodawane są jakieś olejki aby guma pozostawała zawsze miękka, tak na prawdę opona 'letnia' nie ma sensu, powinno sie odrozniac opony zimowe i deszczowe Cytuj
kanabis 22 468 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Opona zimowa to nie tylko snieg. Chodzi przede wszystkim o znaczaco lepsza przyczepnosc przy niskich temperaturach wzgledem opon letnich. Nie trzeba zmieniac oczywiscie,ale to jest jedyne co nas trzyma z droga, po co naraz nasze zdrowie/zycie dla 700zl na kilka lat? Nie no ja nie jezdze na letnich zima, po prostu kupuje jakies tansze na zime bo po prostu srednio sie oplaca mocno w nie inwestowac kiedy snoegu teraz jest caly ch a w boze narodzenie jest 10 stopni na plusie. Cytuj
qvstra 3 213 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Ja zmieniam na zimowe zawsze w polowie/pod koniec pazdziernika. Mialem juz dwie przygody z letnimi przy temperaturze bliskiej 0*C i nie chce wiecej ryzykowac zarzucenia tylem przy 100km/h na esce. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 nom, szczegolnie rano jak jest rosa na drodze, przymrozek lekka koleina i cie nie ma Cytuj
Mustang 1 739 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Ja się chyba skuszę na całoroczne. Ich testy wyglądają bardzo obiecująco w przypadku najlepszych modeli założonych w nieco słabszych autach jak moje. Cytuj
kanabis 22 468 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Ja zmieniam na zimowe zawsze w polowie/pod koniec pazdziernika. Mialem juz dwie przygody z letnimi przy temperaturze bliskiej 0*C i nie chce wiecej ryzykowac zarzucenia tylem przy 100km/h na esce. Ty masz z tego co pamietam bmw i na tyl naped, to chyba tez ma znaczenie. Cytuj
Pajda 2 282 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Mialem całoroczne i jedynym autem w ktorym bym je ponownie zalozyl to suv lub jakies offroadpodobne tj. Grand Vitara. Cytuj
Plugawy 3 682 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Aha, czyli dobrze, że mam całoroczne w seiczaku. Cytuj
szejdj 2 804 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 no ale opony to jedyny element co łączy samochód z ziemią, nie ma też co na tym oszczędzać, bo odpowiednie opony robią różnice w ekstremalnych momentach Cytuj
Mustang 1 739 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2015-AutoBild-All-Season-Tyre-Test.htm Wezmę pewnie te najlepsze Goodyeary, a komplet letnich 2x nieco zużyte Micheliny i 2x 10-letnie Bridgestony wywalę. Cytuj
Infidel 218 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Ja się chyba skuszę na całoroczne. Ich testy wyglądają bardzo obiecująco w przypadku najlepszych modeli założonych w nieco słabszych autach jak moje.Bez sensu, lepiej zimowki. Ile km rocznie robisz? Cytuj
Mustang 1 739 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Musiałbym kupić 2 nowe komplety, których nie mam gdzie trzymać, a tych całorocznych i tak nie zdążę zajeździć pewnie. Mając mocniejsze auto czy jeżdżąc więcej bym się nie zastanawiał nawet i brał zimówki i letnie. Cytuj
_Red_ 12 018 Opublikowano 20 października 2016 Opublikowano 20 października 2016 Oponki można zwykle przechowac w serwisie za ok 50zl. Tyle samo czynszu płacę za pół roku piwnicy, gdzie obecnie trzymam je z rowerami, więc nie jest to specjalnie drogo. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.