messer88 6 580 Opublikowano 13 sierpnia 2017 Opublikowano 13 sierpnia 2017 Według psstore ma pl napisy. 1 Cytuj
Shen 9 681 Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 Gra jest teraz w promo na ps store, ja już dłużej nie czekałem i wziąłem. Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 tez długo czekam, na steamie kij nie obnizka wiec wezme na psn na początku lutego Cytuj
Wredny 9 696 Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 Na PS Store ta obniżka też szału nie robi - 79zł za cyfrówkę to nadal za dużo, jak dla mnie (choć zayebiste Salt and Sanctuary brałem). Jestem obrażony za brak wersji retail, więc 39zł to max, co mogę zapłacić - czekam dalej. 4 1 Cytuj
grzybiarz 10 310 Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 Ale to indyk, którego budżet wyniósł kilka milionów dolarów, więc nie można tego porównywać do tytułu Salt and Sanctuary, które robiło kilka osób. Jedynie co jest "indykowatego" w tej grze, to to, że nie wyszła na płycie. Cytuj
Wredny 9 696 Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 Wiem, doskonale zdaję sobie z tego sprawę, ale bardzo liczyłem na wersję pudełkową - zawiodłem się i mam uraz - mój mózg ustalił granicę cenową, powyżej której nie kupię No ale OK - niech będzie za 59zł - wtedy wezmę na pewno, obiecuję Cytuj
messer88 6 580 Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 Gra jest bardzo ciekawym doświadczeniem i w tej cenie IMO jak najbardziej warto sprawdzić, z tym że Hellblade jest raczej symulatorem chodzenia z dodatkami więc jak ktoś odczuwa awersję do tego gatunku to wtedy nie polecam. Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 Godzinę temu, grzybiarz napisał: Jedynie co jest "indykowatego" w tej grze, to to, że nie wyszła na płycie. No własnie nie, gra to idealny przykład indyka zrobionego bez dużego wydawcy ale skoro gra została wyceniona na taką a inną cene to już kwestia twórców. Cytuj
Hubert249 4 285 Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 I to nie trochę boli, bo okładka była by piękna Cytuj
Pierce 10 Opublikowano 20 stycznia 2018 Opublikowano 20 stycznia 2018 Godzinę temu, grzybiarz napisał: Ale to indyk, którego budżet wyniósł kilka milionów dolarów, więc nie można tego porównywać do tytułu Salt and Sanctuary, które robiło kilka osób. Jedynie co jest "indykowatego" w tej grze, to to, że nie wyszła na płycie. Nie masz pojęcia o słowie "indyk". Hellblade to indyk. Gra indie. Niezależna. Dokładnie jak Salt and Sanctuary. Cytuj
grzybiarz 10 310 Opublikowano 21 stycznia 2018 Opublikowano 21 stycznia 2018 No Stardew Valley to tez indyk. Zrobiony przez jedna osobę. Nie można porównywać takich gier, gdzie Henio w garażu zrobił gierkę, do Hellblade’a gdzie pracowało nad nią sporo osób i wydali zainwestowali kilka milionów dolarów w produkcję. Cytuj
Wredny 9 696 Opublikowano 21 stycznia 2018 Opublikowano 21 stycznia 2018 Jak sami to określają - "independent AAA game" Cytuj
Voytec 2 761 Opublikowano 21 stycznia 2018 Opublikowano 21 stycznia 2018 To, że gra jest indykiem nie oznacza, że została zrobiona przez jedną, dwie czy pięć osób. Błędnie się utarło, że jak gra jest niezależna to zrobiona została w garażu. Bardzo często tak jest ale nie stanowi to reguły. 1 Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 21 stycznia 2018 Opublikowano 21 stycznia 2018 2 godziny temu, grzybiarz napisał: No Stardew Valley to tez indyk. Zrobiony przez jedna osobę. Nie można porównywać takich gier, gdzie Henio w garażu zrobił gierkę, do Hellblade’a gdzie pracowało nad nią sporo osób i wydali zainwestowali kilka milionów dolarów w produkcję. No ale i to i to jest indie grą czy tego chcesz czy nie Cytuj
Hendrix 2 731 Opublikowano 21 stycznia 2018 Opublikowano 21 stycznia 2018 (edytowane) Nie wiem dlaczego ludzie mają taki problem z tym nazewnictwem, Indie = gra produkowana niezależnie, najczęściej samemu finansowana, finansowana z platform crowd-foundingowych czy nawet przy współudziale wydawcy. Terminy AA/AAA to terminy tylko i wyłącznie obejmujące budżety gier. Jak ktoś chciałby wydać sobie na grę 100 mln $ (albo tyle zebrał, vide Starcitizen, który tę granicę zdecydowanie przekroczył, na ten moment chyba mają 165 mln), wykonał ją i rozprowadzał, to tak, nadal mógłby nazywać się twórcą indie. Budżety gier indie i tak rosną, co raz częściej też mniejsi wydawcy współfinansują takie projekty (bez ingerencji w kreatywną stronę produkcji), a nawet powstają wydawcy tylko orientujący się na produkcje mniejszych gier, jak np. Annapurna Interactive, czyli de facto firma założona przez były pion wydawniczy Sony Santa Monica i ich dział zajmujący się mniejszymi grami - stąd przejęcie projektów takich jak What Remains of Edith Finch i Wattam (przejeli też Ashen od Microsoftu).Hellblade jest przykładem gry indie z budżetem AA, na który mogą sobie pozwolić na razie niektóre firmy developerskie ( Platinum Games ogłosiło, że pracują na podobną grą - czyli AA z własnych pieniędzy). Ba!, sukces Hellblade nie pozostał niezauważony w przemyśle, Take 2 w tym roku ogłosiło powstanie inicjatywy wydawniczej inwestującej właśnie w tego rodzaju gry, a prawdopodobnie podążą za tym inne wielkie firmy wydawnicze. Jest to ciekawa sytuacja, ponieważ może pomóc dywersyfikować portfolio wydawnicze i stanowić remedium na zawodowe wypalenie tak bardzo pustoszące branżę. Więc tak, gry indie też podlegają naturalnej ewolucji rynku - wraz z rozwojem technologii i wszystkich narzędzi middleware, będzie zmieniała się skala takich gier, a obecnie ogromna konkurencja, będzie wymagała z czasem zrzeszania się w większe grono. No, w końcu gry Indie w 90% na siebie nie zarabiają, zasada Darwina i tutaj ma swoje zastosowanie. Edytowane 21 stycznia 2018 przez Hendrix 5 Cytuj
Schranz1985 693 Opublikowano 21 stycznia 2018 Opublikowano 21 stycznia 2018 Giereczka pozamiatała . Grafa i audio zawstydziła by nie jedną grę AAA, design poziomów świetny . Ale Hellblade to przede wszystkim klimat budowany przez ciekawe story świetna narrację i mistrzowsko oddanie emocji na filmikach. No i gierka ma pomysł na samą siebię, kierwa co tu się momentami odjaniapawla Poczatek trochę zamula za dużo jest szukania tych znaków w otoczeniu co by przejście otworzyć . Walka wypada bdb, choć nie czuć może mocy ciosów ale starcia wypadają spoko. Bossowie również ciekawi i z pomysłem . Gra lekko na 10h można się tez nieźle momentami zaciąć na tych zagadkach z szukaniem znaków. Ending mocny i satysfakcjonujący Uwielbiam takie perełeczki. Również wqrwiłem się że gierka tylko w cyfrze więc ograłem na PC Cytuj
Gość _Be_ Opublikowano 21 stycznia 2018 Opublikowano 21 stycznia 2018 W sensie zaje.bałeś z neta? Cytuj
Shen 9 681 Opublikowano 3 marca 2018 Opublikowano 3 marca 2018 Wreszcie się wziąłem za tego indyka. Granie w słuchawkach to moim zdaniem jedyny prawilny sposób. Te głosy autentycznie irytujące. Cytuj
Schranz1985 693 Opublikowano 3 marca 2018 Opublikowano 3 marca 2018 Będzie grubo, tylko przebrnąć przez slamazarny ciut powtarzalny początek i będzie ogień . Cytuj
ASX 14 715 Opublikowano 7 marca 2018 Opublikowano 7 marca 2018 Wygląda na to że gra wkrótce wyląduje na Xboxie One, ponieważ taka wersja została sklasyfikowana już w dwóch krajach (w Australii i Tajwanie) Cytuj
kermit 6 998 Opublikowano 7 marca 2018 Opublikowano 7 marca 2018 chetnie ogram, oby korzystała z mocy koxa Cytuj
grzybiarz 10 310 Opublikowano 7 marca 2018 Opublikowano 7 marca 2018 W dniu 3.03.2018 o 20:28, Schranz1985 napisał: Będzie grubo, tylko przebrnąć przez slamazarny ciut powtarzalny początek i będzie ogień . A ile to trwa? Bo tak zaczynało się nieźle, potem te zagadki, szukanie przejścia... trochę się nudzę, jak z jednych drzwi, znowu muszę kombinować jak wejść do kolejnych:/ Cytuj
Frantik 2 571 Opublikowano 7 marca 2018 Opublikowano 7 marca 2018 (edytowane) 10h z lizaniem ścian Edytowane 7 marca 2018 przez Frantik Cytuj
Schranz1985 693 Opublikowano 8 marca 2018 Opublikowano 8 marca 2018 W dniu 7.03.2018 o 18:21, grzybiarz napisał: A ile to trwa? Bo tak zaczynało się nieźle, potem te zagadki, szukanie przejścia... trochę się nudzę, jak z jednych drzwi, znowu muszę kombinować jak wejść do kolejnych:/ z 15h miałem Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.