Skocz do zawartości

Hellblade


Square

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Na PS Store ta obniżka też szału nie robi - 79zł za cyfrówkę to nadal za dużo, jak dla mnie (choć zayebiste Salt and Sanctuary brałem). Jestem obrażony za brak wersji retail, więc 39zł to max, co mogę zapłacić - czekam dalej.

  • Plusik 4
  • Minusik 1
Opublikowano

Ale to indyk, którego budżet wyniósł kilka milionów dolarów, więc nie można tego porównywać do tytułu Salt and Sanctuary, które robiło kilka osób.
Jedynie co jest "indykowatego" w tej grze, to to, że nie wyszła na płycie.

Opublikowano

Wiem, doskonale zdaję sobie z tego sprawę, ale bardzo liczyłem na wersję pudełkową - zawiodłem się i mam uraz - mój mózg ustalił granicę cenową, powyżej której nie kupię :)
No ale OK - niech będzie za 59zł - wtedy wezmę na pewno, obiecuję :)

Opublikowano
Godzinę temu, grzybiarz napisał:

Jedynie co jest "indykowatego" w tej grze, to to, że nie wyszła na płycie.

No własnie nie, gra to idealny przykład indyka zrobionego bez dużego wydawcy ale skoro gra została wyceniona na taką a inną cene to już kwestia twórców.

Opublikowano
Godzinę temu, grzybiarz napisał:

Ale to indyk, którego budżet wyniósł kilka milionów dolarów, więc nie można tego porównywać do tytułu Salt and Sanctuary, które robiło kilka osób.
Jedynie co jest "indykowatego" w tej grze, to to, że nie wyszła na płycie.

 

Nie masz pojęcia o słowie "indyk". 

 

Hellblade to indyk. Gra indie. Niezależna. Dokładnie jak Salt and Sanctuary.

Opublikowano

No Stardew Valley to tez indyk. Zrobiony przez jedna osobę. Nie można porównywać takich gier, gdzie Henio w garażu zrobił gierkę, do Hellblade’a gdzie pracowało nad nią sporo osób i wydali zainwestowali kilka milionów dolarów w produkcję.

Opublikowano

To, że gra jest indykiem nie oznacza, że została zrobiona przez jedną, dwie czy pięć osób.

 

Błędnie się utarło, że jak gra jest niezależna to zrobiona została w garażu. Bardzo często tak jest ale nie stanowi to reguły.

  • Plusik 1
Opublikowano
2 godziny temu, grzybiarz napisał:

No Stardew Valley to tez indyk. Zrobiony przez jedna osobę. Nie można porównywać takich gier, gdzie Henio w garażu zrobił gierkę, do Hellblade’a gdzie pracowało nad nią sporo osób i wydali zainwestowali kilka milionów dolarów w produkcję.

No ale i to i to jest indie grą czy tego chcesz czy nie :usmiech: 

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem dlaczego ludzie mają taki problem z tym nazewnictwem, Indie = gra produkowana niezależnie, najczęściej samemu finansowana, finansowana z platform crowd-foundingowych czy nawet przy współudziale wydawcy. 

Terminy AA/AAA to terminy tylko i wyłącznie obejmujące budżety gier. Jak ktoś chciałby wydać sobie na grę 100 mln $ (albo tyle zebrał, vide Starcitizen, który tę granicę zdecydowanie przekroczył, na ten moment chyba mają 165 mln), wykonał ją i rozprowadzał, to tak, nadal mógłby nazywać się twórcą indie.

Budżety gier indie i tak rosną, co raz częściej też mniejsi wydawcy współfinansują takie projekty (bez ingerencji w kreatywną stronę produkcji), a nawet powstają wydawcy tylko orientujący się na produkcje mniejszych gier, jak np. Annapurna Interactive, czyli de facto firma założona przez były pion wydawniczy Sony Santa Monica i ich dział zajmujący się mniejszymi grami - stąd przejęcie projektów takich jak What Remains of Edith Finch i Wattam (przejeli też Ashen od Microsoftu).

Hellblade jest przykładem gry indie z budżetem AA, na który mogą sobie pozwolić na razie niektóre firmy developerskie ( Platinum Games ogłosiło, że pracują na podobną grą - czyli AA z własnych pieniędzy). Ba!, sukces Hellblade nie pozostał niezauważony w przemyśle, Take 2 w tym roku ogłosiło powstanie inicjatywy  wydawniczej inwestującej właśnie w tego rodzaju gry, a prawdopodobnie podążą za tym inne wielkie firmy wydawnicze. Jest to ciekawa sytuacja, ponieważ może pomóc dywersyfikować portfolio wydawnicze i stanowić remedium na zawodowe wypalenie tak bardzo pustoszące branżę.

Więc tak, gry indie też podlegają naturalnej ewolucji rynku - wraz z rozwojem technologii i wszystkich narzędzi middleware, będzie zmieniała się skala takich gier, a obecnie ogromna konkurencja, będzie wymagała z czasem zrzeszania się w większe grono.

No, w końcu gry Indie w 90% na siebie nie zarabiają, zasada Darwina i tutaj ma swoje zastosowanie.

 

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 5
Opublikowano

Giereczka pozamiatała .

Grafa i audio zawstydziła by nie jedną grę AAA,  design poziomów świetny .

Ale Hellblade to przede wszystkim klimat budowany przez ciekawe story świetna narrację i mistrzowsko oddanie emocji na filmikach.

No i gierka ma pomysł na samą siebię, kierwa co tu się momentami odjaniapawla :obama:

Poczatek trochę zamula za dużo jest szukania tych znaków w otoczeniu co by przejście otworzyć .

Walka wypada bdb, choć nie czuć może mocy ciosów ale starcia wypadają spoko.

Bossowie również ciekawi i z pomysłem .

Gra lekko na 10h można się tez nieźle momentami zaciąć na tych zagadkach z szukaniem znaków.

Ending mocny i satysfakcjonujący :)

Uwielbiam takie perełeczki.

Również wqrwiłem się że gierka tylko w cyfrze więc ograłem na PC :D

  

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wygląda na to że gra wkrótce wyląduje na Xboxie One, ponieważ taka wersja została sklasyfikowana już w dwóch krajach (w Australii i Tajwanie) 

 

 

 

Opublikowano
W dniu 3.03.2018 o 20:28, Schranz1985 napisał:

Będzie grubo, tylko przebrnąć przez slamazarny ciut powtarzalny początek i będzie ogień .

 

A ile to trwa? Bo tak zaczynało się nieźle, potem te zagadki, szukanie przejścia... trochę się nudzę, jak z jednych drzwi, znowu muszę kombinować jak wejść do kolejnych:/

Opublikowano
W dniu 7.03.2018 o 18:21, grzybiarz napisał:

A ile to trwa? Bo tak zaczynało się nieźle, potem te zagadki, szukanie przejścia... trochę się nudzę, jak z jednych drzwi, znowu muszę kombinować jak wejść do kolejnych:/

z 15h miałem 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...