Skocz do zawartości

Hellblade


Square

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na zwykłej ps4 wygląda dobrze, nie mam miernika klatek w oczach ale chodzi też ok i raczej dropów nie zauważyłem, pewnie tempo rozgrywki też tu na to wpływa. Co mnie najbardziej zaskoczyło to walka, spodziewałem się że będzie tu słabo i drętwo, a mimo tego że system jest prosty - blok/parry, szybkie słabe/wolne i mocne cięcia plus jakieś kopniaki i unik/doskok to jest bardzo satysfakcjonujący. Do tego trzymając l1 i odpowiedni cios dochodzi jeszcze atak z rozpędu z jakimiś fikołkami (ogólnie trzymając l1 podczas walki postać uniki też wykonuje szybciej) plus taki bajer z spowalnianiem czasu. Nieźle czuć siłę ciosów, nie ma też żadnych wskaźników hp, widać po przeciwnikach który najbardziej poobijany plus głosy z głowy bohaterki dają też różne tipy podczas walki. Pierwszy boss jeszcze bardziej mnie zaskoczył bo spodziewałem się wariacji zwykłego moba a trafił się typek z dość ciekawym movesetem. Motyw z permadeath jest imo za(pipi)isty, na hardzie senua jest na jakieś ~5 hitów i udało się mi już zginąć, ręka czarna przed łokieć no i trzeba się starać i grać uważnie. Reszta gry jak do tej pory to typowy spacerek z zagadkami, które opierają się głównie na spostrzegawczości i znajdzki w postaci kamyków z historyjkami z nordyckiej mitologii. No i gra na słuchawkach robi. 

 

Jak ktoś lubi spacerki lub pasuje mu klimat tej gry to się nie zawiedzie, w innym wypadku czekajcie na promkę. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Ale jaja, gra jeszcze może okazać się ok, a ja przypadkowo oglądałem ostatni part z zakończeniem xD To teraz pewnie na bank gra 1/10 jak już wiem jak się kończy.

Opublikowano

Zobaczymy, może te dobre oceny  z litości są, jak widziz ze ktoś struga figurkę z mydła 10 dni, i  pokazuje w końcu kołek, to tez klepiesz po głowie i mówisz ze spoko, ja po tym co widziałem na gameplayu nie wierze ze ta gra może być dobra, poczekamy na forumowiczów.

Opublikowano

Mnie jakieś pierwsze filmiki z pokazaną właśnie walką też odrzucały, wyglądało to na kupę z maszowaniem jednego przycisku a finalnie dostałem coś czego w ogóle się nie spodziewałem. 

 

W ogóle to beka bo hellblade to raczej nie jest jakąś typową action game a ten element ma lepiej zrobiony niż taki wiedzmin xD 

Opublikowano

Zobaczymy, może te dobre oceny  z litości są, jak widziz ze ktoś struga figurkę z mydła 10 dni, i  pokazuje w końcu kołek, to tez klepiesz po głowie i mówisz ze spoko, ja po tym co widziałem na gameplayu nie wierze ze ta gra może być dobra, poczekamy na forumowiczów.

Nie pisałem o ocenach, które obecnie nikogo, tylko o wrażeniach graczy.

Opublikowano (edytowane)

IZRrTLk.jpg

 

System walki gó.wniany - klepanie dwóch klawiszy na krzyż + uniki/parowanie. Gra się w to to jak w połączenie RYSE z walking simulatorem. Miejscami wygląda obłędnie, ale gameplayowo jest bardzo płytko - twórcy chcieli chyba zrobić 'sztukę grową', skupiając się na problemach psychicznych głównej bohaterki (żeby przez medium jakim jest gra wideo przedstawić dramat osób ze schizofrenią).

 

Jeśli ktoś liczył na dynamicznego slashera, gdzie liczy się skill i dobra zabawa, to może odpuścić - ot walking sim ze story, zagadki + kiepski combat od czasu do czasu.

 

Recenzenci będą się spuszczali mocno nad narracją i szeptami towarzyszącymi przez całą zabawę - powtórka z bastiona, który był wydmuszką i wszyscy opowiadali o tym wspaniałym narratorze xD.

Inna sprawa, że story zapowiada się ciekawie (póki co godzinę pograłem) i z pewnością będzie to fajne doświadczenie. No właśnie - doświadczenie, nie gra.

 

 

 

Hellblade was worked on by 13 people from Ninja Theory.

 

Więc wiadomo, że nie szło stworzyć napyierdalanki z rozmachem. Jak na 13 osób, to co dostarczyli jest całkiem imponujące.

Edytowane przez ping
  • Plusik 6
Opublikowano

No wreszcie jakaś porządna opinia. Dzięki pingu. Poczekam aż trochę zjedzie z ceny, bo i tak spore zaległości. No chyba że kupi się w przerwie od kolejnych snadboxów bo tych na rynku na pęczki.

Opublikowano

Czyli jak niepenosprawny postyanowi pograc w gre, bo mechanika prosta,  to na końcu dostanie ponownie od zycia w morde, bo save mu  się skasuje.

Opublikowano

no musialby zginac z 50 razy minimum. Ciezko mi napisac cos o samej grze bo pogralem z 2h i o ile rzeczywiscie do mechaniki na poczatku mozna sie przyczepic, tak walka z 1 bosem juz troche emocji wzbudzila, zagadki troche meczace, zas sama narracja na najwyzszym poziomie. Pogram troche dluzej to cos skrobne.

Opublikowano

Wczoraj skończyłem po około 9-10h. Bardzo fajna krótka gierka z kozak klimatem, im dalej tym jest pod tym względem lepiej i ciężej. Jest to raczej typowy spacer, ale z dodatkami - jak na ten typ gry to system walki naprawdę trzeba pochwalić, mimo tego iż prosty to jest bardzo przyjemny i nieźle wygląda, same animacje senuy są za(pipi)iste. Design niektórych bossów też jest niezły - jedna bestia wygląda jakby s(pipi)iła z BB a sama hela to  :banderas:  Zagadki miejscami męczące i w paru miejscach ratowałem się netem, po kilkunastu minutach szukania runy na marne pojawiała się lekka frustracja. Znajdźek chciało mi się szukać, historyjki z mitologii wciągnęły. Oprawa av stoi bardzo wysoko, tak samo story które jest ciekawe i nie ma się tu do czego przyczepić. Gra zdecydowanie na słuchaweczki. Oceny które gra zbiera na poziomie ósemek imo jak najbardziej zasłużone. 

  • Plusik 3
Opublikowano

Pomimo tego, ze sam bylem sceptyczny, po 1 godzinie nastawiony nawet troche jak Ping, ktory ewidentnie nie dal szansy gierce, tak po paru godzinach nie moge sie od historii Senuy oderwac. Niezwykly obraz psychozy z patentami, ktorych na prozno szukac w innych grach. Im dalej tym coraz ciezszy klimat, design bosow rewelacyjny, podobnie jak miejscowek ktore odwiedzamy, nordycka mitologia wciaga, a muzyka, ktora co prawda slyszymy dosc rzadko jeszcze bardziej poteguje klimat! Wszystko to sprawia, ze nie mozna sie nie zgodzic z tymi pozytywnymi ocenami w sieci. Gameplay moze na poczatku wydaje sie prostacki, ale z kazda godzina poznajemy nowe ruchy swietnie zanimowanej bohaterki, a przeciwnicy nie pozwalaja pozniej na wciskanie 2 przyciskow. Pomijam juz, ze te ataki mozna ze soba laczyc, czyli od parowania, uniku mozemy wyjsc z kombinacja, szybkimi pchnieciami, by zaatakowac w pelnym biegu, przeszkoczyc nad tarcza przeciwnika, spowolnic czas, by zatakowac go od tylu - po 3h walka z wyglada tu jak taniec. Ludzie czepiaja sie gampleyu, a prawda jest taka, ze te gra ma go 10 razy wiecej niz wiekszosc symulatorow chodzenia - od zagadek wykorzystujacych chorobe psychiczna bohaterki, po starcia z bossami, ktore na dlugo zapadaja w pamiec. Szok, ze ta gre robilo 12 osob! Przemyslana, swietnie wykonana - narracja, o ktorej mozna byloby sie rozpisywac, historia, ktora nie pozwala oderwac sie od ekranu. Osobiscie polecam! 

  • Plusik 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...