Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Wredny napisał:


Ostatnio o tym pisałem... Zawsze uważałem to za bzdurne kryterium, że gierka musi być "przełomowa" w jakimś elemencie, by zasłużyć na "dyszkę".
Czy nie wystarczy, że jest zwyczajnie zayebista, elementy układanki idealnie do siebie pasują, całość robi piorunujące wrażenie i człowiek np. myśli o niej przed zaśnięciem i zaraz po przebudzeniu?
Uwielbiam zarówno The Last of Us i Wiedźmina 3, ale idąc Twoim tokiem rozumowania tu też dziesiątek być nie powinno, bo nie dość, że produkcje te nie są w żaden sposób "przełomowe", to jeszcze w niektórych miejscach są na tyle niedopracowane, że na maksymalną ocenę nie zasługują. Sam dałbym im jednak 10/10, bo oceniam je jako całość, a ta zagrała wybitnie - jakbym rozkładał na czynniki pierwsze każdy tytuł to nigdy bym "dyszki" nie wystawił.

 

Dla kazdego definicja gry na 10 jest inna. Nie jest to na pewno gra idealna, bo takie nie istnieja. Wtedy skale ocen moglibysmy zamknac na 9. Rowniez uwazam, ze gra nie musi byc rewolucyjna, by dostac 10, ale powinna przynajmniej dana serie lub gatunek pchnac do przodu. W teorii The Last of Us nie jest rewolucyjne ani nie posiada nic odkrywczego, ale dla mnie to gra bez zastanowienia na 10. Ocena nigdy nie bedzie wypadkowa ilosci plusow i minusow, a wynikiem tego jak mocno gra przyciaga do ekranu. Jesli budzisz sie rano, rece Ci sie trzesa i myslisz o tej grze, ze juz teraz chcesz zagrac, to prawdopodobnie to gra na dyche.

Edytowane przez Lukas_AT
  • Plusik 2
Opublikowano (edytowane)

Nie rozumiem dlaczego niektórzy żałują tych dych? To po co ta skala od 1 do 10 jest? Zazwyczaj dziesiątki z czasem potwierdzane są masą nagród, więc wszystko się zgadza. Jeśli GOW jest długi, zajefajny pod każdym względem i mi podejdzie to z czystą przyjemnością wystawię dychę, dycha to takie moje podziękowanie dla developera za sztosa. To są te gry, do których wracam nie tylko, żeby pograć, ale też myślami, te w które gram jak w transie, aż nie skończę. Cieszą dychy jak szlak, bo i trafiają się średnio maks 2-3 na rok. Rok temu było BOTW, a w tym roku liczę właśnie na GOWa, albo Spidermana.

Edytowane przez zdrowywariat
Opublikowano

Wszystko wskazuje że nowy GOW ma wszystko by być grą na 10, czyli przezayebistą bez większych wad.

Przełomowe to odrębna sprawa moim zdaniem, i gra 7/10 moze być przełomowa.

Jakby każdy czekał na mesjasza by dać dyche to  w zasadzie zadna gazeta by nigdy nie dawała, bo zawsze może być lepiej. Historia pokazuje które gry pozostają 10/10.

  • Plusik 6
Opublikowano (edytowane)

Tzn że Sony ma kolejnego exa? Bo chyba wyjdzie ta gra na x koksa? Kurde mam nadzieje że równo z premierą ps4 bo tam dopiero ta gra pokaże pazur prawdziwego 4k a nie szachownica.

Edytowane przez Wesker
  • Haha 1
  • WTF 3
Opublikowano

A wracając do ocen, czy nie uważacie, że 10/10 powinno się dawać nieco później? Ok, wstępnie dyszkę można wystawić ale wielokrotnie zdarza się, że im dłużej człowiek w coś gra to albo okazuje się że jest gorzej niż zakładano albo lepiej vide Wiedźmin

Opublikowano (edytowane)

No ale przecież przeszli grę i ją ocenili. Co mają jeszcze zrobić? Przecież to nie moloch na 100+ h czy gierka online.

Edytowane przez balon
Opublikowano

Tutaj pewnie chodzilo o wachlarz ciosow, ktore wraz z rozwojem postaci bedzie mozna rozwijac czy upgrade'owac, a potem je laczyc w fajne combosy. Oby ten element gry byl bardziej rozbudowany, niz w poprzednich czesciach. 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Wesker napisał:

A wracając do ocen, czy nie uważacie, że 10/10 powinno się dawać nieco później?

 

Uważam, że tymi ocenami to można sobie du,pę wytrzeć. I nawet nie konkretnie w przypadku God of War, bo w grę jeszcze nie grałem, nie wiem, może faktycznie jest aż taka dobra ta gra. Przecież recenzenci się prześcigają kto będzie pierwszy, byle tylko kliki się zgadzały, na dodatek są w większości lamusami. Widziałeś typa, co nie umiał przejść samouczka w Cuphead? Na tym forum jest też specjalista od gier wyścigowych, co nie wie jak się trzyma kierownicę xd. I takim ludziom uwierzysz, że można zaufać ich rzetelności? Do czegoś się przypier,dolą to zjadą grę i zmieszają z błotem, a mainstreamowe którym człowiek rzyga od lat byle co potrafią wychwalać pod niebiosa. Już nie będę przytaczać tutaj pewnej niedawnej premiery ze słabymi ocenami, ale zostając w konwencji działu np. niskie oceny dla Drivecluba są dla mnie kompletnie niezrozumiałe. Gram i jestem zachwycony, jest to cholernie solidna ekskluzywna wyścigówka, których na PS4 dodatkowo wcale aż tak dużo nie ma. I nie chce mi się wierzyć, że ten miodny model jazdy, który dla mnie robi całą grę dodano dopiero w jakimśtam patchu. Więc przyje,bano się do czegoś nie aż tak ważnego z początku i wystawiano niezrozumiałe dla mnie oceny. By dać inny przykład, to oceny dla LBP też są dla mnie chore, ale kompletnie w drugą stronę. Ja bym tej grze dał może 5/10, a średnia wynosi tyle samo, co ma God of War, czyli 95! Śmiech na sali.

Nie mówiąc już o tym, że skala ocen w dzisiejszych czasach zaczyna się od 6. Chyba już to pisałem, chyba się powtarzam powoli. Już ktoś odpowiedział, że żeby w ogóle jarać się ocenami to przydałoby się choć trochę znać autorów, ich upodobania i profesjonalizm. Je,bać ocenki innymi słowy.

 

A już tak wracając do samego God of War, to jest to gra (uwaga spojler xD) na 20h do 40h, do tego bez komponentu multiplayerowego. Zamknięta historia, którą da się przejść w kilka dni mniej więcej od początku do końca, nie ma tutaj nad czym więcej się zastanawiać czy czekać na rozwój gry, bo nic więcej się tutaj nie wydarzy specjalnego. Więc nie, chyba nie ma na co więcej czekać.

Edytowane przez raven_raven
  • Plusik 3
  • Smutny 1
Opublikowano
2 godziny temu, walek napisał:

Tutaj pewnie chodzilo o wachlarz ciosow, ktore wraz z rozwojem postaci bedzie mozna rozwijac czy upgrade'owac, a potem je laczyc w fajne combosy. Oby ten element gry byl bardziej rozbudowany, niz w poprzednich czesciach. 

W wielu recenzjach podkreślano, że w pierwszych godzinach system walki niczym nie imponuje. Dopiero po odblokowaniu kilku umiejętności, także dla Rudego, szczenka czasami ładuje na podłodze, a samych możliwości i kombinacji naprawdę jest dużo. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Fajnie pewnie by było polatać w dwóch, jeden kratosem drugi dzieciakiem.

Jezu dawajcie mi  tę grę, jestem napalony jak asax na update'a. Mam dziwne wrażenie że to może być naprawdę gra która zmiecie wszystko inne.

Opublikowano (edytowane)

Krótki wywiad z Barlogiem, min. o reakcji jego i SSM na oceny, o tym co czyni tą grę tak świetnym tytułem i co następne (chce stworzyć nowe IP). 

 

Edytowane przez YETI
Opublikowano

Przed chwila podsluchalem sobie polskiej wersji jezykowej God of War, i niestety, jak na taka produkcje, to ogromne rozczarowanie. To nie to, ze jestem zagorzalym przeciwnikiem polonizacji gier. Uwazam, ze Uncharted to kapitalny przyklad swietnego, polskiego dubbingu, tak jak Wiesiek 3. :)  Sorry, ale Kartos brzmi swoim zachryplym glosem niczym klasyczny Janusz spod monopolowego, ktory ostanie 10 lat  nawadnial sie tanim winem, a jego syn noc coz. Czesto takie glosy slyszalem w kosciele z ust mistrantow. :) Jesli ktos dobrze zna angielski, to polecam ten jezyk. 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...