Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
26 minut temu, balon napisał:

 

Boli mnie za to jak wchodzę rano do tematu o zajebistej gierce i jest dysputa o cienach… 

No o grze przez 2 lata to już napisano chyba wszystko. Tak jak posze Adi, gdyby teraz wyszło PS5 PRO i God Of War dostałby jakiegokolwiek boosta w grafice to byłoby to samo, tylko wtedy Balon oglądałby to z przyjemnością pisząc że jak oni tego dokonali, 144 fpsy, Ultra Wide z grafa lepsza niż życie, po czym pobiegłby po nowa konsole. Pozdrawiam!

Opublikowano
27 minut temu, balon napisał:

Boli mnie za to jak wchodzę rano do tematu o zajebistej gierce i jest dysputa o cienach… 

Radzę się przyzwyczajać bo może się okazać że temat cieni może wracać szybciej przy przyszłych gierkach a nie po 4 latach 

  • Smutny 1
Opublikowano
8 minut temu, easye napisał:

tylko wtedy Balon oglądałby to z przyjemnością pisząc że jak oni tego dokonali, 144 fpsy, Ultra Wide z grafa lepsza niż życie, po czym pobiegłby po nowa konsole

Nie muszę biegać po konsole jak coś mi się spodoba, bo kurier mi na premierę każdy stacjonarny sprzęt przywozi :kaz: Choćby po to abym nie musiał czekać z ograniem ulubionych gierek, które oczywiście brałbym Day1, ale 4 lata później jakbym był taki wytrwały!

 

Także pozdrawiam!

Opublikowano
13 godzin temu, Figuś napisał:

Przy tym co sie dzieje na rynku, Gamepassie i tym przyszłym spartakusie od sony raczej ludzie będą uciekać na konsole. Nie wierze już w te zapewnienia że rynek GPU się zacznie poprawiać BOIIIIIIIIIII

 

Poprawiać nie - po prostu trzeba się będzie przyzwyczaić do innych standardów cenowych i końca czasów nowych kart ze średniej/średnio-wysokiej półki za 1500 zł. A pomyśleć, że kiedyś za jakieś 500-600 zł można było dorwać high-endowe GPU pokroju Radeona HD4850/70. Oczywiście pomijam tu takie absurdy cenowe jak stary GTX 1650 za 2 kafle albo RTX 3070 za 6k. To się skończy.

 

Sam rynek PC z kolei ma się lepiej niż kiedykolwiek. Steam cały czas notuje wzrosty, Playstation wkracza ze swoimi grami, MS oferuje day one wszystkie exy, Capcom robi z PC swoją główną platformę. Do tego wspomniany Gamepass, tytuły DRM-Free od GOGa, ciągle rozdawane darmowe gierki od Epica, szeroki wybór sklepów umożliwiających kupno chociażby takiego God of War za 140 zł, czy Dying Light 2 albo Elden Ring za 150 zł.

 

Daleko do mrocznych czasów sprzed +-15 lat kiedy PC rzeczywiście przymierał i był kompletnie olewany lub traktowany po macoszemu przez sporą część wydawców, o japońskich nawet nie wspominając.

 

Jak tak sobie teraz pomyślę, to na początku 2020 naprawdę obłowiłem się jak najpaskudniejszy złodziej - pecet z Ryzenem 3600 i RTX 2060 Super wyszedł mnie około 4 tys. Cieszę się, że nie posłuchałem nikogo, kto mówił żeby czekać do nowej serii kart. :lapka:

Opublikowano

Znajomy ogrywa właśnie GoWa na PC i zapytał mnie czy to są właśnie te gry "konsolowe" od Sony. Odpowiedzią na moje potwierdzenie było "to szukam dobrej oferty z PS5". Tylko z tym kupowaniem PS5 teraz może być problem ale jedna gra ze studia Sony sprawiła, że chkop który nigdy nie myślał nawet i konsoli chce taką kupić dla samych konsolowych exów.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
  • Smutny 1
Opublikowano

U, widzę, że nawet tutaj dotarło grono "różnice widać tylko na 1000x zoomie" itd. Oczywiście cała wiedza porównawcza z materiałów z YT. Gram od wczoraj na PC na max ustawieniach w natywnym 4K, wczesniej całkiem niedawno ogrywalem we wstecznej na PS5 i gadanie, że różnice są ledwo widoczne to zwyczajne ośmieszanie się. Sama ostrość obrazu już na wstępie niszczy system (mimo tego checkerboardingu wersja konsolowa przy tym wygląda jakby była w 1080p), cienie to nie jest kwestia "ulepszenia", cienie na ultra dodają mega głębi, naturalności (bardzo dobrze to oddaje gif wrzucony przez ASXa parę stron temu - niektóre sceny wyglądają zupełnie inaczej i o wiele lepiej na PC), do tego lepsze filtrowanie tekstur, lepsze AO, lepsze odbicia, lepsze tekstury, lepsze efekty wolumetryczne, lepsza geometria terenu, zero pop inu i zmian LOD (na pleju jest tego sporo), większy draw distance (całkowicie nowe elementy, drzewa, trawy, cienie). I ok,  jak się to pojedynczo rozpatruje to można odnieść wrażenie, że każde z osobna nie jest to jakieś wielkie ulepszenie(poza ostrością i cieniami, bo to widać cały czas na pierwszy rzut oka), ale sumując to wszystko i +60 kls z nvidia reflex to różnica jest bardzo duża, te wszystkie zmiany zsumowane robią mega robotę i nawet nie ma co tego porównywać z wersja z konsoli, na żywo różnica jest bardzo duża podczas normalnej gry i nie trzeba żadnych "1000 zoomów", żeby to zobaczyć. Jak już ktoś tu wcześniej wspomniał, jakby na ps5 dodali nie tylko odblokowany klatkarz, ale dorzucili jeszcze 3 drzewa i parę kepek trawy więcej to by konsolowcy się spuszczali jak to gra cudownie teraz nie wygląda, a jak wychodzi wersja ma PC, która wygląda o wiele lepiej to wtedy wchodzą teksty o zoomach itd. No ale wiadomo, do tej pory exy Sony zawsze najlepiej wyglądały na konsoli Sony, więc ciężko przełknąć wydawanie exów na PC I trzeba sobie wmówić, że różnic praktycznie nie ma.

  • Plusik 3
  • Haha 2
Opublikowano

Co mi się jeszcze rzuciło w oczy to to jak ograniczony motorycznie jest Kratos, często nie jest w stanie przeskoczyć głupiej malutkiej rozpadliny, czy przeszkody do koła  bez specjalnej animacji uruchamianej przyciskiem, do tego często w czasie wspinaczki gdy trzeba gdzieś wskoczyć musimy nakierować odpowiednio kamerą poczekać aż pojawi się specjalna ikonka że możemy skoczyć. Nie mówiąc już o tym jak często gra zwalnia bo musimy posadzić chłopczyka by ten mógł zrzucić nam łańcuch. Jakbyśmy jako Bóg Wojny nie mogli wskoczyć na półkę razem z rudym.

Walka jest spoko, ale cała eksploracja i związana z nią wspinaczka czy skakanie jest drewniane i na szynach.

Opublikowano
20 godzin temu, GearsUp napisał:

Zresztą co widać po filmiku wszystko podkręcone na Ultra na RTX 3090 i spadki do 50 fps przy wczytywaniu lokacji więc o płynnych 60 fps na PC nie ma mowy na max ustawieniach a ten DLSS w kilku miejscach jak zwykle pozostawia efekt ghostingu 

 

Klatki spadają tylko przy wczytywaniu lokacji, bo spada gpu usage, więc tu moc karty nie ma żadnego znaczenia, zapewne naprawią to w pierwszym patchu. Gram od wczoraj, mam już kilka godzin i w 4k natywnym, wszystko na ultra klatki nie spadły mi na 3080Ti poniżej 65, a przez większość czasu kręcą sue w granicach 80. Wiec można spokojnie grać na PC na ultra w plus 60 kls nawet w natywnym 4k, nie mówiąc już o dlss, gdzie na quality mam ponad 100kls, a strat w obrazie praktycznie żadnych. 

Opublikowano
9 minut temu, ASX napisał:

Nie mówiąc już o tym jak często gra zwalnia bo musimy posadzić chłopczyka by ten mógł zrzucić nam łańcuch. Jakbyśmy jako Bóg Wojny nie mogli wskoczyć na półkę razem z rudym.

No to wina bazowego sprzętu na który powstała gra, powolne wspinanie, przeciskanie się itp. to ukryte loadingi. Ragnarok pewnie będzie oferował coś podobnego.

Opublikowano
32 minuty temu, tjery napisał:

U, widzę, że nawet tutaj dotarło grono "różnice widać tylko na 1000x zoomie" itd. Oczywiście cała wiedza porównawcza z materiałów z YT. Gram od wczoraj na PC na max ustawieniach w natywnym 4K, wczesniej całkiem niedawno ogrywalem we wstecznej na PS5 i gadanie, że różnice są ledwo widoczne to zwyczajne ośmieszanie się. Sama ostrość obrazu już na wstępie niszczy system (mimo tego checkerboardingu wersja konsolowa przy tym wygląda jakby była w 1080p), cienie to nie jest kwestia "ulepszenia", cienie na ultra dodają mega głębi, naturalności (bardzo dobrze to oddaje gif wrzucony przez ASXa parę stron temu - niektóre sceny wyglądają zupełnie inaczej i o wiele lepiej na PC), do tego lepsze filtrowanie tekstur, lepsze AO, lepsze odbicia, lepsze tekstury, lepsze efekty wolumetryczne, lepsza geometria terenu, zero pop inu i zmian LOD (na pleju jest tego sporo), większy draw distance (całkowicie nowe elementy, drzewa, trawy, cienie). I ok,  jak się to pojedynczo rozpatruje to można odnieść wrażenie, że każde z osobna nie jest to jakieś wielkie ulepszenie(poza ostrością i cieniami, bo to widać cały czas na pierwszy rzut oka), ale sumując to wszystko i +60 kls z nvidia reflex to różnica jest bardzo duża, te wszystkie zmiany zsumowane robią mega robotę i nawet nie ma co tego porównywać z wersja z konsoli, na żywo różnica jest bardzo duża podczas normalnej gry i nie trzeba żadnych "1000 zoomów", żeby to zobaczyć. Jak już ktoś tu wcześniej wspomniał, jakby na ps5 dodali nie tylko odblokowany klatkarz, ale dorzucili jeszcze 3 drzewa i parę kepek trawy więcej to by konsolowcy się spuszczali jak to gra cudownie teraz nie wygląda, a jak wychodzi wersja ma PC, która wygląda o wiele lepiej to wtedy wchodzą teksty o zoomach itd. No ale wiadomo, do tej pory exy Sony zawsze najlepiej wyglądały na konsoli Sony, więc ciężko przełknąć wydawanie exów na PC I trzeba sobie wmówić, że różnic praktycznie nie ma.

Zdaje się że większość zgadza się że różnic jest sporo, dyskusja była jak kiepsko przedstawiono to na pierwszym porównaniu, i że wiele różnic wymagało slow-mo i zooma. 

Jako właściciel ps5 uważam ze gra jest nadal piękna i kompletnie nie potrzebuję platnej łatki z tymi wszystkimi ulepszeniami. Ale jakby się pojawiła to do 40 zł zakupie i przyznam że wygląda jeszcze lepiej. Fakt że 4letnia gra z ograniczonej sprzętowo poprzedniej generacji wygląda lepiej na pc to żaden majsterszyk.

Opublikowano
11 minut temu, Rtooj napisał:

Zdaje się że większość zgadza się że różnic jest sporo, dyskusja była jak kiepsko przedstawiono to na pierwszym porównaniu, i że wiele różnic wymagało slow-mo i zooma. 

Jako właściciel ps5 uważam ze gra jest nadal piękna i kompletnie nie potrzebuję platnej łatki z tymi wszystkimi ulepszeniami. Ale jakby się pojawiła to do 40 zł zakupie i przyznam że wygląda jeszcze lepiej. Fakt że 4letnia gra z ograniczonej sprzętowo poprzedniej generacji wygląda lepiej na pc to żaden majsterszyk.

 

No całkowicie się z Tobą zgadzam, to że na PC wygląda lepiej nie znaczy, że na PS4/PS5 wygląda źle, nadal wygląda zajebiscie. 

Opublikowano

Sony będzie bardzo zadowolone ze sprzedaży, w tej chwili jest prawie 59k aktywnych graczy na samym Steamie więc wszystkie poprzednie porty z PS4 na PC zostały pobite. Ciekawe czy wraz z PC dobiją do 25 mln sprzedanych egzemplarzy.

Opublikowano

Do wyniku Sea of Thieves jeszcze trochę brakuje, ale prawie 60 tysięcy graczy jednocześnie to bardzo dobry wynik. A spodziewam się że to jeszcze nie jest szczyt CCU.

  • Haha 2
Opublikowano
56 minut temu, Bzduras napisał:

Jeśli bierzemy pod uwagę tylko Steama to nie, jest 3x więcej graczy w tym momencie.

image.png.05f0d61d55a40bcb64d405c558d3c0a6.png

Chodzilo mi o peak, który był tuż po premierze na Steam

IMG_20220115_161303.jpg.7ae284ea35862729f1995b2f9bbc64ab.jpg

Po kilku miesiącach wiadomo że większość graczy odchodzi i popularność spada. 

Porównuje obie gry, bo obie wyszły w 2018 r. I obie czekały kilka lat na premierę na Steam, SoT ponad 2 lata po właściwiej premierze, a GoW prawie 4 lata.

Ale wiadomo że to zupełnie inne gry i gra Rare to mniej popularne, nowsze IP nie utrwalone tak w świadomości jak GoW 

  • Plusik 1
Opublikowano

No tak tylko jedna z tych gier oficjalnie sprzedała się w kilkunastu mln egzemplarzy. Taki subtelny i delikatny szczegół jak już tak wnikliwie porównujesz. Ciekawe jaki PIK w okolicach premiery miał GoW na PS4.

Opublikowano
14 minut temu, łom napisał:

All time peak dla SoT to 66.6k. Brakuje jeszcze 3k dla God of War i Cory Balrog będzie mógł spać spokojnie xd

Mysle że spokojnie przebije grę Rare. 

 

W razie czego sam jestem gotów pomoc w podbiciu statystyk dla GoWa :asax:

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, PanKamil napisał:

W sumie to cieszy bo oznacza, ze ragnarok na ps5 będzie też mocno roznil sie w jakości graficznej od wersji z ps4 :)

Raczej nie będzie sie tak różnił, bo np według DF pecetowa wersja GOW ma cienie w wersji ultra (48fps) a konsolowa original (76fps). To jeden efekt kosztujący 28fps różnicy pomiędzy wersją konsolową a pecetową. Wątpie żeby na PS5 w Ragnaroku pozwolili sobie na takie szastanie fpsami choćby tylko dla samych cieni. A to poprawione cieniowanie jest podobno najbardziej widoczne na pierwszy rzut oka porównując wersje PC do konsolowej.

Na PS5 w Ragnaroku będzie po prostu to samo co na PS4 tylko w natywnym 4K/30fps.

Edytowane przez PIOTR8642
Opublikowano
14 godzin temu, balon napisał:

No tak tylko jedna z tych gier oficjalnie sprzedała się w kilkunastu mln egzemplarzy. Taki subtelny i delikatny szczegół jak już tak wnikliwie porównujesz. Ciekawe jaki PIK w okolicach premiery miał GoW na PS4.

 

No, ale rozmawiamy o sprzedaży PCtowej i tutaj SoT sprzedał się oficjalnie w 5 milionach egzemplarzy co można uznać za świetny wynik.

 

Kolego, no muszę to powiedzieć, no troszkę niepokojące jest to, że na wieść o sukcesie jakiegokolwiek gaasa (a tym bardziej w porównaniu do gry SP) odpalasz się jak byk na czerwoną płachtę. :pawel:

  • Haha 2
Opublikowano
17 godzin temu, ASX napisał:

Jakbyśmy jako Bóg Wojny nie mogli wskoczyć na półkę razem z rudym.

To jest właśnie trochę śmieszne, że w God of War III Kratos się wspinał po Olimpie, a teraz jego syn musi mu zrzucać łańcuch by wspiąć się na 3 metrową półkę. Starość nie radość.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...