easye 3 373 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 26 minut temu, balon napisał: Boli mnie za to jak wchodzę rano do tematu o zajebistej gierce i jest dysputa o cienach… No o grze przez 2 lata to już napisano chyba wszystko. Tak jak posze Adi, gdyby teraz wyszło PS5 PRO i God Of War dostałby jakiegokolwiek boosta w grafice to byłoby to samo, tylko wtedy Balon oglądałby to z przyjemnością pisząc że jak oni tego dokonali, 144 fpsy, Ultra Wide z grafa lepsza niż życie, po czym pobiegłby po nowa konsole. Pozdrawiam! Cytuj
Szymek 1 048 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 27 minut temu, balon napisał: Boli mnie za to jak wchodzę rano do tematu o zajebistej gierce i jest dysputa o cienach… Radzę się przyzwyczajać bo może się okazać że temat cieni może wracać szybciej przy przyszłych gierkach a nie po 4 latach 1 Cytuj
balon 5 340 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 8 minut temu, easye napisał: tylko wtedy Balon oglądałby to z przyjemnością pisząc że jak oni tego dokonali, 144 fpsy, Ultra Wide z grafa lepsza niż życie, po czym pobiegłby po nowa konsole Nie muszę biegać po konsole jak coś mi się spodoba, bo kurier mi na premierę każdy stacjonarny sprzęt przywozi Choćby po to abym nie musiał czekać z ograniem ulubionych gierek, które oczywiście brałbym Day1, ale 4 lata później jakbym był taki wytrwały! Także pozdrawiam! Cytuj
Bigby 4 742 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 13 godzin temu, Figuś napisał: Przy tym co sie dzieje na rynku, Gamepassie i tym przyszłym spartakusie od sony raczej ludzie będą uciekać na konsole. Nie wierze już w te zapewnienia że rynek GPU się zacznie poprawiać BOIIIIIIIIIII Poprawiać nie - po prostu trzeba się będzie przyzwyczaić do innych standardów cenowych i końca czasów nowych kart ze średniej/średnio-wysokiej półki za 1500 zł. A pomyśleć, że kiedyś za jakieś 500-600 zł można było dorwać high-endowe GPU pokroju Radeona HD4850/70. Oczywiście pomijam tu takie absurdy cenowe jak stary GTX 1650 za 2 kafle albo RTX 3070 za 6k. To się skończy. Sam rynek PC z kolei ma się lepiej niż kiedykolwiek. Steam cały czas notuje wzrosty, Playstation wkracza ze swoimi grami, MS oferuje day one wszystkie exy, Capcom robi z PC swoją główną platformę. Do tego wspomniany Gamepass, tytuły DRM-Free od GOGa, ciągle rozdawane darmowe gierki od Epica, szeroki wybór sklepów umożliwiających kupno chociażby takiego God of War za 140 zł, czy Dying Light 2 albo Elden Ring za 150 zł. Daleko do mrocznych czasów sprzed +-15 lat kiedy PC rzeczywiście przymierał i był kompletnie olewany lub traktowany po macoszemu przez sporą część wydawców, o japońskich nawet nie wspominając. Jak tak sobie teraz pomyślę, to na początku 2020 naprawdę obłowiłem się jak najpaskudniejszy złodziej - pecet z Ryzenem 3600 i RTX 2060 Super wyszedł mnie około 4 tys. Cieszę się, że nie posłuchałem nikogo, kto mówił żeby czekać do nowej serii kart. Cytuj
WisnieR 2 723 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 Znajomy ogrywa właśnie GoWa na PC i zapytał mnie czy to są właśnie te gry "konsolowe" od Sony. Odpowiedzią na moje potwierdzenie było "to szukam dobrej oferty z PS5". Tylko z tym kupowaniem PS5 teraz może być problem ale jedna gra ze studia Sony sprawiła, że chkop który nigdy nie myślał nawet i konsoli chce taką kupić dla samych konsolowych exów. 1 1 1 Cytuj
tjery 1 245 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 U, widzę, że nawet tutaj dotarło grono "różnice widać tylko na 1000x zoomie" itd. Oczywiście cała wiedza porównawcza z materiałów z YT. Gram od wczoraj na PC na max ustawieniach w natywnym 4K, wczesniej całkiem niedawno ogrywalem we wstecznej na PS5 i gadanie, że różnice są ledwo widoczne to zwyczajne ośmieszanie się. Sama ostrość obrazu już na wstępie niszczy system (mimo tego checkerboardingu wersja konsolowa przy tym wygląda jakby była w 1080p), cienie to nie jest kwestia "ulepszenia", cienie na ultra dodają mega głębi, naturalności (bardzo dobrze to oddaje gif wrzucony przez ASXa parę stron temu - niektóre sceny wyglądają zupełnie inaczej i o wiele lepiej na PC), do tego lepsze filtrowanie tekstur, lepsze AO, lepsze odbicia, lepsze tekstury, lepsze efekty wolumetryczne, lepsza geometria terenu, zero pop inu i zmian LOD (na pleju jest tego sporo), większy draw distance (całkowicie nowe elementy, drzewa, trawy, cienie). I ok, jak się to pojedynczo rozpatruje to można odnieść wrażenie, że każde z osobna nie jest to jakieś wielkie ulepszenie(poza ostrością i cieniami, bo to widać cały czas na pierwszy rzut oka), ale sumując to wszystko i +60 kls z nvidia reflex to różnica jest bardzo duża, te wszystkie zmiany zsumowane robią mega robotę i nawet nie ma co tego porównywać z wersja z konsoli, na żywo różnica jest bardzo duża podczas normalnej gry i nie trzeba żadnych "1000 zoomów", żeby to zobaczyć. Jak już ktoś tu wcześniej wspomniał, jakby na ps5 dodali nie tylko odblokowany klatkarz, ale dorzucili jeszcze 3 drzewa i parę kepek trawy więcej to by konsolowcy się spuszczali jak to gra cudownie teraz nie wygląda, a jak wychodzi wersja ma PC, która wygląda o wiele lepiej to wtedy wchodzą teksty o zoomach itd. No ale wiadomo, do tej pory exy Sony zawsze najlepiej wyglądały na konsoli Sony, więc ciężko przełknąć wydawanie exów na PC I trzeba sobie wmówić, że różnic praktycznie nie ma. 3 2 Cytuj
ASX 14 651 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 Co mi się jeszcze rzuciło w oczy to to jak ograniczony motorycznie jest Kratos, często nie jest w stanie przeskoczyć głupiej malutkiej rozpadliny, czy przeszkody do koła bez specjalnej animacji uruchamianej przyciskiem, do tego często w czasie wspinaczki gdy trzeba gdzieś wskoczyć musimy nakierować odpowiednio kamerą poczekać aż pojawi się specjalna ikonka że możemy skoczyć. Nie mówiąc już o tym jak często gra zwalnia bo musimy posadzić chłopczyka by ten mógł zrzucić nam łańcuch. Jakbyśmy jako Bóg Wojny nie mogli wskoczyć na półkę razem z rudym. Walka jest spoko, ale cała eksploracja i związana z nią wspinaczka czy skakanie jest drewniane i na szynach. Cytuj
tjery 1 245 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 20 godzin temu, GearsUp napisał: Zresztą co widać po filmiku wszystko podkręcone na Ultra na RTX 3090 i spadki do 50 fps przy wczytywaniu lokacji więc o płynnych 60 fps na PC nie ma mowy na max ustawieniach a ten DLSS w kilku miejscach jak zwykle pozostawia efekt ghostingu Klatki spadają tylko przy wczytywaniu lokacji, bo spada gpu usage, więc tu moc karty nie ma żadnego znaczenia, zapewne naprawią to w pierwszym patchu. Gram od wczoraj, mam już kilka godzin i w 4k natywnym, wszystko na ultra klatki nie spadły mi na 3080Ti poniżej 65, a przez większość czasu kręcą sue w granicach 80. Wiec można spokojnie grać na PC na ultra w plus 60 kls nawet w natywnym 4k, nie mówiąc już o dlss, gdzie na quality mam ponad 100kls, a strat w obrazie praktycznie żadnych. Cytuj
Square 8 603 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 9 minut temu, ASX napisał: Nie mówiąc już o tym jak często gra zwalnia bo musimy posadzić chłopczyka by ten mógł zrzucić nam łańcuch. Jakbyśmy jako Bóg Wojny nie mogli wskoczyć na półkę razem z rudym. No to wina bazowego sprzętu na który powstała gra, powolne wspinanie, przeciskanie się itp. to ukryte loadingi. Ragnarok pewnie będzie oferował coś podobnego. Cytuj
Rtooj 1 619 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 32 minuty temu, tjery napisał: U, widzę, że nawet tutaj dotarło grono "różnice widać tylko na 1000x zoomie" itd. Oczywiście cała wiedza porównawcza z materiałów z YT. Gram od wczoraj na PC na max ustawieniach w natywnym 4K, wczesniej całkiem niedawno ogrywalem we wstecznej na PS5 i gadanie, że różnice są ledwo widoczne to zwyczajne ośmieszanie się. Sama ostrość obrazu już na wstępie niszczy system (mimo tego checkerboardingu wersja konsolowa przy tym wygląda jakby była w 1080p), cienie to nie jest kwestia "ulepszenia", cienie na ultra dodają mega głębi, naturalności (bardzo dobrze to oddaje gif wrzucony przez ASXa parę stron temu - niektóre sceny wyglądają zupełnie inaczej i o wiele lepiej na PC), do tego lepsze filtrowanie tekstur, lepsze AO, lepsze odbicia, lepsze tekstury, lepsze efekty wolumetryczne, lepsza geometria terenu, zero pop inu i zmian LOD (na pleju jest tego sporo), większy draw distance (całkowicie nowe elementy, drzewa, trawy, cienie). I ok, jak się to pojedynczo rozpatruje to można odnieść wrażenie, że każde z osobna nie jest to jakieś wielkie ulepszenie(poza ostrością i cieniami, bo to widać cały czas na pierwszy rzut oka), ale sumując to wszystko i +60 kls z nvidia reflex to różnica jest bardzo duża, te wszystkie zmiany zsumowane robią mega robotę i nawet nie ma co tego porównywać z wersja z konsoli, na żywo różnica jest bardzo duża podczas normalnej gry i nie trzeba żadnych "1000 zoomów", żeby to zobaczyć. Jak już ktoś tu wcześniej wspomniał, jakby na ps5 dodali nie tylko odblokowany klatkarz, ale dorzucili jeszcze 3 drzewa i parę kepek trawy więcej to by konsolowcy się spuszczali jak to gra cudownie teraz nie wygląda, a jak wychodzi wersja ma PC, która wygląda o wiele lepiej to wtedy wchodzą teksty o zoomach itd. No ale wiadomo, do tej pory exy Sony zawsze najlepiej wyglądały na konsoli Sony, więc ciężko przełknąć wydawanie exów na PC I trzeba sobie wmówić, że różnic praktycznie nie ma. Zdaje się że większość zgadza się że różnic jest sporo, dyskusja była jak kiepsko przedstawiono to na pierwszym porównaniu, i że wiele różnic wymagało slow-mo i zooma. Jako właściciel ps5 uważam ze gra jest nadal piękna i kompletnie nie potrzebuję platnej łatki z tymi wszystkimi ulepszeniami. Ale jakby się pojawiła to do 40 zł zakupie i przyznam że wygląda jeszcze lepiej. Fakt że 4letnia gra z ograniczonej sprzętowo poprzedniej generacji wygląda lepiej na pc to żaden majsterszyk. Cytuj
PanKamil 1 108 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 W sumie to cieszy bo oznacza, ze ragnarok na ps5 będzie też mocno roznil sie w jakości graficznej od wersji z ps4 Cytuj
tjery 1 245 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 11 minut temu, Rtooj napisał: Zdaje się że większość zgadza się że różnic jest sporo, dyskusja była jak kiepsko przedstawiono to na pierwszym porównaniu, i że wiele różnic wymagało slow-mo i zooma. Jako właściciel ps5 uważam ze gra jest nadal piękna i kompletnie nie potrzebuję platnej łatki z tymi wszystkimi ulepszeniami. Ale jakby się pojawiła to do 40 zł zakupie i przyznam że wygląda jeszcze lepiej. Fakt że 4letnia gra z ograniczonej sprzętowo poprzedniej generacji wygląda lepiej na pc to żaden majsterszyk. No całkowicie się z Tobą zgadzam, to że na PC wygląda lepiej nie znaczy, że na PS4/PS5 wygląda źle, nadal wygląda zajebiscie. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 Sony będzie bardzo zadowolone ze sprzedaży, w tej chwili jest prawie 59k aktywnych graczy na samym Steamie więc wszystkie poprzednie porty z PS4 na PC zostały pobite. Ciekawe czy wraz z PC dobiją do 25 mln sprzedanych egzemplarzy. Cytuj
triboy 973 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 (edytowane) A nie 49k? Na internetach tak piszą. Edytowane 15 stycznia 2022 przez triboy Spoko, mam nieaktualne dane. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 Już jest więcej Steam: Game and Player Statistics (steampowered.com) 1 Cytuj
ASX 14 651 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 Do wyniku Sea of Thieves jeszcze trochę brakuje, ale prawie 60 tysięcy graczy jednocześnie to bardzo dobry wynik. A spodziewam się że to jeszcze nie jest szczyt CCU. 2 Cytuj
Bzduras 12 515 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 18 minut temu, ASX napisał: Do wyniku Sea of Thieves jeszcze trochę brakuje Jeśli bierzemy pod uwagę tylko Steama to nie, jest 3x więcej graczy w tym momencie. Cytuj
łom 1 980 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 All time peak dla SoT to 66.6k. Brakuje jeszcze 3k dla God of War i Cory Balrog będzie mógł spać spokojnie xd Cytuj
ASX 14 651 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 56 minut temu, Bzduras napisał: Jeśli bierzemy pod uwagę tylko Steama to nie, jest 3x więcej graczy w tym momencie. Chodzilo mi o peak, który był tuż po premierze na Steam Po kilku miesiącach wiadomo że większość graczy odchodzi i popularność spada. Porównuje obie gry, bo obie wyszły w 2018 r. I obie czekały kilka lat na premierę na Steam, SoT ponad 2 lata po właściwiej premierze, a GoW prawie 4 lata. Ale wiadomo że to zupełnie inne gry i gra Rare to mniej popularne, nowsze IP nie utrwalone tak w świadomości jak GoW 1 Cytuj
balon 5 340 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 No tak tylko jedna z tych gier oficjalnie sprzedała się w kilkunastu mln egzemplarzy. Taki subtelny i delikatny szczegół jak już tak wnikliwie porównujesz. Ciekawe jaki PIK w okolicach premiery miał GoW na PS4. Cytuj
ASX 14 651 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 14 minut temu, łom napisał: All time peak dla SoT to 66.6k. Brakuje jeszcze 3k dla God of War i Cory Balrog będzie mógł spać spokojnie xd Mysle że spokojnie przebije grę Rare. W razie czego sam jestem gotów pomoc w podbiciu statystyk dla GoWa Cytuj
Figuś 21 173 Opublikowano 15 stycznia 2022 Opublikowano 15 stycznia 2022 jak komuś przeszkadza to już są mody na zmianę FOV https://wccftech.com/god-of-war-pc-mod-lets-you-tweak-fov-via-cheat-engine/ Tylko mogą występować problemy z cutscenkami Cytuj
PIOTR8642 30 Opublikowano 16 stycznia 2022 Opublikowano 16 stycznia 2022 (edytowane) 12 godzin temu, PanKamil napisał: W sumie to cieszy bo oznacza, ze ragnarok na ps5 będzie też mocno roznil sie w jakości graficznej od wersji z ps4 Raczej nie będzie sie tak różnił, bo np według DF pecetowa wersja GOW ma cienie w wersji ultra (48fps) a konsolowa original (76fps). To jeden efekt kosztujący 28fps różnicy pomiędzy wersją konsolową a pecetową. Wątpie żeby na PS5 w Ragnaroku pozwolili sobie na takie szastanie fpsami choćby tylko dla samych cieni. A to poprawione cieniowanie jest podobno najbardziej widoczne na pierwszy rzut oka porównując wersje PC do konsolowej. Na PS5 w Ragnaroku będzie po prostu to samo co na PS4 tylko w natywnym 4K/30fps. Edytowane 16 stycznia 2022 przez PIOTR8642 Cytuj
Paolo de Vesir 9 123 Opublikowano 16 stycznia 2022 Opublikowano 16 stycznia 2022 14 godzin temu, balon napisał: No tak tylko jedna z tych gier oficjalnie sprzedała się w kilkunastu mln egzemplarzy. Taki subtelny i delikatny szczegół jak już tak wnikliwie porównujesz. Ciekawe jaki PIK w okolicach premiery miał GoW na PS4. No, ale rozmawiamy o sprzedaży PCtowej i tutaj SoT sprzedał się oficjalnie w 5 milionach egzemplarzy co można uznać za świetny wynik. Kolego, no muszę to powiedzieć, no troszkę niepokojące jest to, że na wieść o sukcesie jakiegokolwiek gaasa (a tym bardziej w porównaniu do gry SP) odpalasz się jak byk na czerwoną płachtę. 2 Cytuj
Lukas_AT 1 188 Opublikowano 16 stycznia 2022 Opublikowano 16 stycznia 2022 17 godzin temu, ASX napisał: Jakbyśmy jako Bóg Wojny nie mogli wskoczyć na półkę razem z rudym. To jest właśnie trochę śmieszne, że w God of War III Kratos się wspinał po Olimpie, a teraz jego syn musi mu zrzucać łańcuch by wspiąć się na 3 metrową półkę. Starość nie radość. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.