Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo dobra, ale po przejściu czuję jednak ogromny niedosyt. Na początku „zachłysnąłem” się grą, porwała mnie i cóż naprawdę myślałem nad ocena 10/10.

Teraz świeżo po przejściu wystawiłbym jednak maksymalnie 9/10 może nawet i 8+.

 

Gdyby ocenić samo tempo rozgrywki, pacing, narracje to faktycznie gra mogłaby dostać tę dychę. Niestey brakowało mi jakiegoś mocnego (pipi)niecia na sam koniec, trochę większej ilości fabuły, a mniej tak zwanego ”foreshadowing” czyli hintow co będzie w nastpnych częściach.

Ogolnie to Ci, którzy rushowali fabule postąpiłli najlepiej - gra ich nie wymęczyła, a fabuła wciągnęła. Zadania poboczne to niestey kopiuj-wklej i nie różnią się niczym o prócz miejscówek, a same opowieści w tle mierne. 

 

Graficznie cóż opad szczęki - chyba najładniejsza gra tej gen. Piękna po prostu piękna. 

 

Muzyka po początkowym zachwycie również pod koniec trochę przygasła. Oprócz main theme trudno mi sobie przypomnieć jakiś kawałek, a spędziłem w tej grze ponad 50h. 

 

Gameplayowo bardzo fajnie. Walka świetnie, gowniak bardzo pomocny. Szkoda tylko tych pobocznych aktywności - pozostałe 2 krainy to czysty friend fest, który można sobie całkowicie odpuścić. 

 

Podsumowując 

- Bardzo dobra narracja

- Świetnie ukazane relacje Kratosa z synem

- Opowieści Mimira

- Grafika

- Pare fajnych puzzli 

- Kransale

- walka i cały upgrade Ewy

- Mitolgia Nordycka (ogromny plus za tak fajnie jej ukazane w przystępnej formie)

 

Na minus

- liche zakończenie 

- mała ilość epickich walk

- mała ilość przeciwników (szczególnie „bossów”)

- Eksploracja często wciśnięta na sile

- Wiele mechanik wrzuconych tylko po to aby wydłużyć gameplay (szczególnie w lokacjach pobocznych)

- Schodzenie po kopnięciu łańcucha 

- Krainy dodatkowe to czysty grind fest (szkoda zaprzepaszczonego potencjału)

- złe wyważony poziom trudności 

  • Lubię! 1
Opublikowano
13 minut temu, Starh napisał:

Bardzo dobra, ale po przejściu czuję jednak ogromny niedosyt. Na początku „zachłysnąłem” się grą, porwała mnie i cóż naprawdę myślałem nad ocena 10/10.

Teraz świeżo po przejściu wystawiłbym jednak maksymalnie 9/10 może nawet i 8+.

 

Gdyby ocenić samo tempo rozgrywki, pacing, narracje to faktycznie gra mogłaby dostać tę dychę. Niestey brakowało mi jakiegoś mocnego (pipi)niecia na sam koniec, trochę większej ilości fabuły, a mniej tak zwanego ”foreshadowing” czyli hintow co będzie w nastpnych częściach.


Z tym się zgadzam w całej rozciągłości i podpisuję się obydwiema łapkami. Z resztą już tak pół na pół, bo dla mnie  eksploracja była fajna, zadania poboczne również, a Niflheim i Muspelheim to wartość dodana i ciekawe urozmaicenie (no i Mupelheim to przecież to samo, co mieliśmy w każdej części GoW - Chellenge).

Opublikowano

Najnowszy patch rozwiązał problem zbugowanego trofika za wymaksowanie Leviatana. Sporo ludzi nie uzyskiwało

Spoiler

"lodowych mgieł Niflheimu" ze skrzyń w warsztacie Ivaldiego, które z kolei wymieniamy na "mroźny płomień", a ten służy do ulepszania topora. Skrzyń drugi raz nie da się otworzyć więc trzeba było cisnąć grę jeszcze raz.

Widać naprawili problem bo dzisiaj po ściągnięciu patcha i wejściu do sklepu krasnoludów w sekcji kup--->zasoby znalazł się potrzebny element, a wcześniej go nie było. Fajny komentarz jest po ulepszeniu topora:

Spoiler

"Powinno naprawić to co zepsuł mój brat"

czy coś w ten deseń. Nie wiem czy przed problemem też taki był czy to forma przeprosin za kłopot ze strony twórców :philosoraptor:

W sumie już przymierzałem się do ponownego przechodzenia ale też fajnie. 

 

Opublikowano (edytowane)

Chyba mam coś ze wzrokiem ale ta gra na pewno nie jest najładniejszą grą tej generacji. Na ps4 bardziej okazały jest horizon a nawet lost legacy bardziej mi się podobał. A na xox ostatnio ogrywałem m.in. ac origins, który tež zrobił na mnie większe wrażenie. I tak jak ktoś wcześniej napisał taki alfheim to graficznie padaka.

Edytowane przez bloody_gipsy
  • Plusik 3
Opublikowano

Tez nie bardzo widzę gdzie ta gra jest taka piękna. Owszem, brzydka nie jest, ale Horizon robił większe wrażenie a dodatkowo to był open world. Mało tego, tryb 4K jest mocno oszukany i to widać - mocne artefakty na ruchomych obiektach. 

  • Plusik 1
Opublikowano

Ta gra pod względem grafiki jest po prostu nie równa a Horizon trzymał poziom wszędzie ;). Graficznie robi w niektórych momentach aż bardzo HDR i 4K uderza po oczach ale też spodziewałem się nieco wyżej.

Opublikowano

Też zacząłem grać i to od razu na wyższym poziomie. Jest momentami nawet przeyebane i gameplay serio daje radę. Eksploracja i zbieranie tych wszystkich skarbów kojarzy mi sie bardzo z RE4 (ktoś też miał takie chwilowe skojarzenia? ;) ) Natomiast nie jest to pod żadnym pozorem jakiś mesjasz i gra na 10 w tych wszystkich recenzjach bo to gruba przesada. Po prostu dobra gra, w którą przyjemnie się gra ale nie jest czymś pokroju NieR: Automata czy Wiedźmina. 

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, Nemesis napisał:

Też zacząłem grać i to od razu na wyższym poziomie. Jest momentami nawet przeyebane i gameplay serio daje radę. Eksploracja i zbieranie tych wszystkich skarbów kojarzy mi sie bardzo z RE4 (ktoś też miał takie chwilowe skojarzenia? ;) ) Natomiast nie jest to pod żadnym pozorem jakiś mesjasz i gra na 10 w tych wszystkich recenzjach bo to gruba przesada. Po prostu dobra gra, w którą przyjemnie się gra ale nie jest czymś pokroju NieR: Automata czy Wiedźmina. 

Automata:

- Gra z fatalną optymalizajcą

- słabą grafą

- Takim sobie pacingiem

Gra na 9 spokojnie

 

Wiedźmin

- Gameplayowo w erze ps3/360

- Walka tragiczna

- Gdyby nie fabuła/narracja, umiejscowienie to taka giereczka 6/10

- Bagna na premierze w 20 klatkach, zresztą oni do tej pory łatają bugi....

 

Gow jako CAŁOŚĆ to jednak lepiej wyważona gra od w/w.

Edytowane przez Starh
Opublikowano

No ale tak rozbijać gierki na czynniki pierwsze, to nigdy 10/10 nie wystawisz.
Dla mnie Wiedźmin 3 całościowo to dyszka, choćby za ten niespotykanie piękny, żyjący i różnorodny świat, w którym umiejscowione są te wszystkie historie.
Automata to takie spoko 8/10, bo nie mam zamiaru robić mesjasza z gry tylko dlatego, że pokazała mechaniczną waginę i jest japońska (co na forumku jest znamienne - japońska gra>cokolwiek innego).

God of War natomiast to bardzo solidna produkcja na 9/10 - początkowy zachwyt i ogrom gierki, później gdzieś ulega rozmyciu - nadal jest fajnie, ale okazuje się, że nie będzie tak epicko, jak to sobie wymarzyliśmy. Do tego mało zamknięta całość - rozumiem, że to wstęp do trylogii, ale można to zrobić lepiej, żeby także ta jedna odsłona sprawiała wrażenie zamkniętej, a nie takie cięcie, jakby w przyszłym tygodniu miał się ukazać epizod drugi. Pamiętam, jak wielu recenzentów minusowało The Order 1886 za właśnie takie rzekome zagrywki, a ja skończyłem tamtą produkcję i za chol.erę nie czułem takiego czegoś, jak właśnie w GoW.
Dla mnie byłaby dyszka, gdyby lepiej rozegrali sprawę zakończenia, gdyby to nie był taki rozbudowany prolog do kolejnej części - to zepsuło moje całościowe dobre wrażenie.

  • Plusik 3
Opublikowano

Zaczyna mnie juz wkorviac ta gra i chyba pasuje. Niflheim to jest nonstop ten sam zestaw przeciwników na najtrudniejszym w wykonaniu wilkołaków i upiorów, odechciewa się grać, o wylosowaniu tej kotwicy można pomarzyć bo dziś na 4h grania wyskoczyła dosłownie jedna, nie wazne czy V nie żyje, czy wszyscy przeciwnicy w kazdym pomieszczeniu padli i tak to hoiostwo nie wyskakuje. Do tego ta je.b.ana moc specjalna małego - czasem można trzymać po parę sekund i nie zalapie, a ile było sytuacji ze wystarczyło wcisnąć dwa razy szybciej kwadrat i wyskakiwaly wilki.  

  • Plusik 1
Opublikowano
7 minut temu, Wredny napisał:

No ale tak rozbijać gierki na czynniki pierwsze, to nigdy 10/10 nie wystawisz.
Dla mnie Wiedźmin 3 całościowo to dyszka, choćby za ten niespotykanie piękny, żyjący i różnorodny świat, w którym umiejscowione są te wszystkie historie.
Automata to takie spoko 8/10, bo nie mam zamiaru robić mesjasza z gry tylko dlatego, że pokazała mechaniczną waginę i jest japońska (co na forumku jest znamienne - japońska gra>cokolwiek innego).

God of War natomiast to bardzo solidna produkcja na 9/10 - początkowy zachwyt i ogrom gierki, później gdzieś ulega rozmyciu - nadal jest fajnie, ale okazuje się, że nie będzie tak epicko, jak to sobie wymarzyliśmy. Do tego mało zamknięta całość - rozumiem, że to wstęp do trylogii, ale można to zrobić lepiej, żeby także ta jedna odsłona sprawiała wrażenie zamkniętej, a nie takie cięcie, jakby w przyszłym tygodniu miał się ukazać epizod drugi. Pamiętam, jak wielu recenzentów minusowało The Order 1886 za właśnie takie rzekome zagrywki, a ja skończyłem tamtą produkcję i za chol.erę nie czułem takiego czegoś, jak właśnie w GoW.
Dla mnie byłaby dyszka, gdyby lepiej rozegrali sprawę zakończenia, gdyby to nie był taki rozbudowany prolog do kolejnej części - to zepsuło moje całościowe dobre wrażenie.

Otóż to! Ta gra kończy się tak jak jakiś epizod z gier od TT, praktycznie bez jakiegoś zakończenia. Mogli równie dobrze wyświetlić wielki napis CDN...

Opublikowano
W dniu 9.05.2018 o 14:19, Observer napisał:

 

A ja bym się doszukiwał :)

 

  Pokaż ukrytą zawartość

Motyw podróży w czasie był mocno zarysowany przez całą grę. Atreus okazał sie Lokim, a jak wiadomo Loki jest ojcem Węża Świata (a dokładnie to matką, bo go urodził, ale nie wchodźmy w szczegóły :) ), Wąż również stwierdził że skądś go poznaje, co trochę zmieszało Mimira.  Wiemy też że przygody Kratosa i Atreusa się odbyły, ponieważ przedstawione były na rycinie w Jotunheim. W pewnym momencie widzimy tez ukryta przez Odyna rycinę w której okazuje się że Tyr był Bogiem Wojny nie tylko w Skandynawii, ale na całym świecie, w tym w Grecji (wtedy kiedy Kratos rozpoznaje grecki symbol Omega, przewijający się jako logo od początku serii GOW). Bogiem Wojny, który z czasem zaczął być dobrym bogiem, chcącym zaprowadzić pokój na świecie. Bogiem Wojny nienawidzącym bogów. Bogiem Wojny mającym zdolność podróży w czasie i przestrzeni. Już wiemy że Atreus to Loki. W przyszłej części dowiemy się że Kratos to Tyr.

 

 

Tak będzie.

Dodam od siebie.

Plus widzieliście sekretne zakończenie ^ ^? Polecam zwrócić uwagę na dwie rzeczy, zresztą w spoilerze opisałem o co chodzi.

Wiecie dlaczego Odyn przez Baldura tak usilnie próbował schwytać Lokiego (Kratos wciąż myślał, że chodzi o niego)? Otóż zgodnie z mitologia nordycką Loki w Ragnarok wreszcie opowie się przeciw bogom i poprowadzi na nich olbrzymów. Zresztą Loki pragnie zemsty za więzienie jakim uraczył go Thor z Odynem. Poza tym zgodnie z mitologia Odyn przed rozwaleniem Jotunheimu zabrał ostatniego giganta Lokiego i po czym zniszczył bifrost do jotunheimu żeby nikt więcej nie przeszedł.

W grze wygląda to jednak inaczej! Otóż ostatnim gigantem według Odyna w Midgarze była Faye i to "po nią" według mnie wysłał Baldura. Gdy Oddyn dowiedział się, że Faye nie żyje zapewne stwierdził, że ostatnim gigantem jest jej syn. Dalej niżej:

 

Co do sekretnego zakończenia:

Po rozsypaniu prochów i powrocie do chaty możemy się przespać. Kratos i Atreus mają sen, w którym za rok przybywa Thor i prawdopodobnie porywa Lokiego do Asgardu.

I TU MEGA CIEKAWOSTKA!!!

Mjolnir Thora i Lewiatan Kratosa mają TE SAME RUNY! Jeden i drugi wraca po wypuszczeniu do ręki właściciela! Jedn i drugi zostały WYKUTE przez Krasnoludy w skutek intrygi LOKIEGO czyli Atreusa!.

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Jeszcze co do węża świata, Kratosa i pewnego malowidła

 

 


Zauwazyliscie może, że wąż ma bladą skórę, czerwone łuski w paru miejscach i brode Ala Kratos?:) 
 

 

Edytowane przez Starh
Opublikowano (edytowane)

Starh, napisałeś tak jakbyś odkrył demko GoW2 w menu gry, to co napisałeś w spoilerze to chyba każdy się domyślił czy tez uważnie słuchał co krasnoludy mówią.

O tym młocie thora to chyba w 1/3 gry już się przewinęło, czy też toporze który ma Kratos.

E: a dam w spoiler w sumie.

Edytowane przez XM.
Opublikowano
Ten patch z photomode cos mi popsul. Teraz mam znow czarne pasy wokol obrazu, mimo ze ustawienia obszaru wyswietlania mam ustawione dobrze. Ktos tez to ma? Jak to naprawic?
Miałem to samo. Zmniejsz maksymalnie obszar, zatwierdź.
Zwiększ maksymalnie, zatwierdź. Działa :)
  • Plusik 1
Opublikowano

U mnie wszytko w porządku.:lapka: Testuję właśnie tryb fotograficzny.

0m7N6LP.jpg



Wyszedł bardzo dobrze, choć szkoda, że nie można podczas wykończeń obracać kamery.
No i rzecz jasna powinien być dostępny na dzień dobry podczas premiery gry.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...