Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość aphromo
Opublikowano

Ta kamera specjalnie jest tak ustawiona, mniejsze pole widzenia utrudnia orientowanie sie w sytuacji i mi to absolutnie nie przeszkadza, sa te wskazniki wiec wilk syty i owca cala.

Czy GoW jest monotonny ?Dla mnie nie, nowy GoW - w przeciwienstwie np do III, nie jest monotonny, to wlasnie zasluga wiekszego nacisku na eksploracje, rozwoju postaci, lo re, fabuly, postaci, sensownego endgame itp itd.

Opublikowano

Dla mnie stał się monotonny przez pewną powtarzalność. Zawsze kiedy jesteśmy na jakiejś platformie, statku itp. gdzie musimy się przenieść to zawsze ale to zawsze 3-4 razy musi się coś zaciąć i pojawia się fala przeciwników. Raz czy drugi może się to podobać ale nie przez całą grę kiedy wiemy, że tak się stanie a my po prostu chcemy opuścić obecne miejsce. Sporo jest w grze takiego wydłużenia wątku głównego i dla mnie grając w GoW czułem przesyt i mi się od pewnego momentu strasznie dłużyło.

Oczywiście ta gra broni się też w dużym stopniu dlatego moja ocena to 7/10

 

 

 

 

Opublikowano

Mobki do bitki mi nie przeszkadzają w grze ale sama forma jaka jest podana w GoW. Dźwig, platforma - lecimy w górę i za chwilę przerwa na atak mobków i tak x3 zanim widziemy na górę. Taki schemat powtarza się w całej grze i jest do znudzenia. To taki uncharted z białą bronią a mnie chyba taka forma przedstawiania gry nudzi.

Sztuczne wydłużenie i to jeszcze w powtarzany sposób. Np. uciekając statkiem z góry wiedziałem, że będzie pięć przystanków na fale wrogów. To mi przeszkadzało najbardziej w chłanianiu historii.

Wiem, że to GoW i tam zawsze jest bitka ale nowy GoW to trochę inna gra w tej nowej formie powinien być większy akcent na fabułę, bossow i lepiej zbilansowaną walkę. Ciężko to wytłumaczyć, po prostu coś u mnie nie zagrało i dla mnie to gra dobra dla mas.

 

 

Opublikowano

Ja miałem podobne zarzuty w stosunku do pierwszego Uncharted (w dwójeczce elegancko już reżyser zadziałał, żeby nie było powtarzalności i widocznego schematu), oraz do Dead Space 2, gdzie do zrzygania wałkowano spokojniejsze momenty, w których straszyła para z rur, a następnie odperanie kilku fal wkurzonych ścierwoli.
W God of War jednak zupełnie nie odczułem czegoś takiego, ponieważ sam sobie dawkowałem wrażenia i przeplatałem wątek główny, wykonywaniem side-questów, oraz eksploracją - ta gra jest na tyle nieliniowa, że nie bardzo rozumiem zarzut.

Opublikowano

Grę warto ocenić z perspektywy wątku głównego, bo wiesz... jest tym głównym i to go należy ciągnąć by popchnąć fabułę do przodu. Zwłaszcza że zadania poboczne w GoWie są raczej nijakie (z pewnym skrzydlatym wyjątkiem) i omal nie rzuciłem gry w kąt gdy je robiłem. Potem szybciutko wątek główny i fajrant. Ogólnie tę grę można by skrócić o kilka godzin.

Gość aphromo
Opublikowano
7 godzin temu, Kolos28 napisał:

Dla mnie stał się monotonny przez pewną powtarzalność.

Powtarzalnosc jest w kazdej grze. Wiadomix zawsze mozna cos dodac, urozmaicic, ale jak na reboot to mechanik i formul jest bardzo duzo. Ponadto gra staje sie glebsza i bardziej zlozona z biegiem czasu, chocby wlasnie nowe bronie, umiejetnosci, plot twisty itp. No chyba, ze ktos obcykal wszystko na maxa i stwierdzil, ze poszuka krukow, to wtedy moze byc kiepsko.

 

7 godzin temu, Kolos28 napisał:

Zawsze kiedy jesteśmy na jakiejś platformie, statku itp. gdzie musimy się przenieść to zawsze ale to zawsze 3-4 razy musi się coś zaciąć i pojawia się fala przeciwników.

 

Najzwyklejszy challenge obecny prawie w kazdej grze. Rownie dobrze mozna zarzucic grom open world, ze tez latasz do waznych miejsc, a mogly stac obok siebie.

 

8 godzin temu, Kolos28 napisał:

 Sporo jest w grze takiego wydłużenia wątku głównego i dla mnie grając w GoW czułem przesyt i mi się od pewnego momentu strasznie dłużyło.

Hehe, a ja gralem w kazdej wolnej chwili bez opamietania. Pierwsza wizyta w swiecie elfow to dla mnie byl moment kiedy gra zaczela sie na nowo.

 

Opublikowano

Oczywiście, że to żadna GOTG, ale też nie uważam, żeby była "wydłużona na siłę". Ba, dla mnie skończyła się stanowczo za szybko, a samo zakończenie pozostawiło spory niedosyt, dlatego też moja ocena sypnęła się praktycznie w samej końcówce. To nadal 9/10, bo po prostu całość jest niemalże perfekcyjnie dopieszczona, ale te drobne niuanse i niedociągnięcia nie pozwalają mi myśleć o GoW jako jednej z najlepszych gier ever.

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Opublikowano

Ja nie wiem. Jestem po prostu wniebowzięty. Każdy element tej gry ocieka miodem. Łażę, żegluję po jeziorach, przenoszę się z krainy do krainy, liżę ściany i tnę jak opętany. GMaC leży mi jak cholera. Każdy troll pada, każda horda ginie z wrzaskiem w niebywałych męczarniach. Wyczucie dystansu, umiejętne korzystanie z Atreuas'a oraz zakupionych umiejętności powodują wypieki na ryju non stop.  Ta gra się skończy, a ja zgłupieję ze zgryzoty. 

Challenge gdzie się pada na strzała są wyrąbane w kosmos. Nie zrobiłem wszystkich napotkanych do tej pory bo jednak platformy bywają za małe by egzekwować uniki bez skuchy, ale my tu jeszcze koorwa z Olem wrócimy! Wtedy maszkary inaczej zaśpiewają. 

Jak na razie Jenna Jameson/10. 

  • Plusik 1
  • Lubię! 1
Opublikowano (edytowane)

Właśnie przeszedłem. Bardzo mi się podoba pół-otwarty świat. Trochę jak Zelda czy Darksiders. Świetnym pomysłem jest także możliwość usunięcia tych cholernych QTE na rzecz czegoś niewymagającego bezsensownego wklepywania jak małpa. I w końcu, bardzo mi się podoba najłatwiejszy tryb, który wcale tak łatwy nie jest... Kratos w końcu przestał być tylko prostym wkur*m łysolem noszonym zemstą, a stał się doświadczonym starym wygą i przy okazji ojcem od zimnego chowu. ;)

 

Ale... Ten grind mgły jest idiotyczny, a na dodatek lokacja generowana losowo. Z dwie godziny i dopiero co skrzynki wykupiłem. Bezsens. Nie podoba mi się też nierówny poziom trudności. Ledwo pokonałem walkirie to ich królowa to jakiś j*y absurd... Nie mam do niej nawet startu ze statsami ze screena (jest coś lepszego do zdobycia?) i kamykiem.

 

sprzetjpg_qeehqws.jpg

 

Edytowane przez Berion
  • Plusik 6
Opublikowano
13 minut temu, Berion napisał:

Ale... Ten grind mgły jest idiotyczny, a na dodatek lokacja generowana losowo. Z dwie godziny i dopiero co skrzynki wykupiłem. Bezsens. Nie podoba mi się też nierówny poziom trudności. Ledwo pokonałem walkirie to ich królowa to jakiś j*y absurd... Nie mam do niej nawet startu ze statsami ze screena (jest coś lepszego do zdobycia?) i kamykiem.

 

sprzetjpg_qeehqws.jpg

 


Grind może i idiotyczny, ale to w sumie opcjonalne aktywności, więc nikt nie zmusza - mi to się nawet podobało (to, że losowo generowane), podobnie jak próby w Muspelheim...
A co do królowej V... Polecam sposób "na nooba" i poziom Easy :kaz:

Opublikowano (edytowane)

Zmusza w takim sensie, żeby mieć "naj-sprzęt". Próby też głupie, ale przebrnąłem przez nie (ale teoretycznie jeszcze będę musiał bo nie mam kryształów do max upgrade'u a tylko z ostatniego triala za klucze są...). Poza tymi syfami, mam wszędzie 100%.

 

Gram na easy. :] Co ciekawe, przeszedłem wszystkie pozostałe GoW-y, a trylogię z PS2 nawet platynowałem - i nie miałem takich problemów jak z tą suką.

 

 

Bardzo fajny motyw był z winiakiem, w szczególności scena kiedy Kratos patrzył wymownie przez chwilę na dzban z GoW1 (ale podarek i aaaah też było ok):

 


winkojpg_qeehqsx.jpg
 

 

Edytowane przez Berion
Opublikowano

Jak dla mnie nic specjalnego nie kryje się w tych skrzyniach w Niflheim. Zaliczyłem z "obowiązku" i dla trofek, ogólnie największym problemem labiryntu było dla mnie to, że po zrobieniu kółka i wybiciu wszystkich miałem jakieś 4k tych znajdziek i koniec, nic więcej nie da się nabić, trzeba wyjść i go "zresetować". Ogólnie najsłabszy epizod w GoWie. 

Opublikowano

Z tego co pamiętam to ze wszystkich skrzyń dało się wysiacnac coś koło 11 tys a z kazda kolejna nieprzerwana próba wskaźnik echa mgly rośnie. Fajnie na tych próbach można pobawić się system walki

Opublikowano (edytowane)

Uf platyna wpadła. Ale co ja się nakląłem to tylko ja i sąsiedzi wiedzą. ;p Na końcówkę walki jak obojgu zostało po milimetr spanikowałem i zacząłem rushować jak dzik w lesie. Gówniak mnie uratował bo już bym odstawił tę grę w kąt. :D

 

Brakuje surowców, wymiany surowców (sensownej) i większej ilości pieniędzy. Jak ktoś gra żeby tylko przejść i zrobić "naj-sprzęt" to spokojnie będzie dla niego nawet za dużo. Ale jak ktoś by chciał mieć wszystko wykupione co tylko się da w grze to bieda (mam jakieś na oko 40% ekwipunku). Brakuje do tego game+... Ja bym chętnie za jakiś czas zagrał, ale na tym samym poziomie trudności (a nie jak zapowiadają twórcy...) i dosłownie całym zgromadzonym do tej pory sprzętem i upgrade'ami. Inaczej to będzie bezużyteczne wg. mnie. Mogliby też dodać jakąś nagrodę za 100%.

 

Brakuje mi też Bogów innych niż NPC i trzech "rednecków". Zawsze w poprzednich częściach czyściło się panteon, a tutaj to trochę jak zwykła wycieczka na szczyt góry. Nawet światów mało bo tylko Midgard jest rozbudowany, i może kawałek Helheim.

 

@kotlet_schabowy Średnio 6 kafli, ale przy dobrych wiatrach to można i 11. Przynajmniej na easy, więc nie traci się czasu na tłuczenie w nieskończoność mobów. Ja robiłem kółko od lewej, zahaczając wszystkie odnogi, bijąc runy do dwóch takich skrzyń. Najlepiej jest się szybko rozejrzeć po pomieszczeniu i otwierać skrzynki w kolejności od najsłabszej do najlepszej. A skrzynki pomarańczową i czerwoną (jak się trafią) z pierwszego pomieszczenia-HUBa zostawić na koniec (wtedy to gwarantowane +2600), a jak biała to otwierać od razu bo i tak nic nie warta a +1 do licznika. Ale to wymaga rzecz jasna już zestawu "pancerzy mgłowych" i "wzmocnienia mgłowego" bo inaczej nie starczy czasu.

Edytowane przez Berion
  • Plusik 1
Opublikowano

Są jeszcze przedmioty wydłużające czas trwania osłony. Jest nawet taki, który po każdym zabójstwie odnawia pasek. Dla mnie te dwa światy to był srogi zawód, w Muspelheim o wiele lepiej by było gdybyśmy mieli jedna arenę, na której robilibyśmy wyzwania wybierając je z listy, za pierwszym razem jeszcze to ujdzie, za drugim to durne chodzenie/skakanie tam jest strasznie męczące. W Niflheim jest podobnie, pierwsze przejście całego labiryntu spoko, kolejne mogą zmęczyć, bo rozkład jest taki sam, zmieniają się tylko skrzynie/pułapki/przeciwnicy. Aby rozwinąć te pancerze na maksa, trzeba trochę spędzić w tych lokacjach co nie jest fajne.

 

Co do już nieaktualnego pytania, bo skończyłeś, ale są lepsze stroje. Najwięcej pomagają te z cooldownem, bo ataki runiczne są mega pomocne czy to ze zgrają przeciwników, czy z bossami. A nic tak nie uszczupla paska Pań, jak odpalanie tych ataków co kilkanaście sekund.

  • Plusik 2
Opublikowano

Wow - szanuję to co napisałeś ale dziwię się jak można pisać o GoW w samych superlatywach. Ta gra to zwyczajny średniak jak dla mnie. Pół otwarty świat i jego ograniczenia tak bardzo negatywnie wpływały na mój odbiór, że sam się dziwiłem jak ta gra mi nie podchodzi. Wszystko wydawało mi się takie sterylne i dziwaczne zarazem ( przez te leżące drzewko przeskoczymy ale te obok to już NIE dla nas. Na tą skałę podrzucimy syna ale ta obok już jest nie do zdobycia).
Nie jestem zwolennikiem zupełnie otwartego świata ale ten pół otwarty w GoW jest po prostu sztywny.
Interakcja z otoczeniem i przyrodą jest tak ograniczona w GoW, że aż drętwa (Horizon Zero Dawn jest przykładem ja trawa potrafi się uginać kiedy przez nią przechodzimy itp.).
Niby walka jest najmocniejszym elementem gry ale to w jaki sposób jest ukazana cała gra i jej schematyczność spowodowały, że od pewnego momentu zależało mi tylko aby ta gra nie ciągnęła się dłużej na siłę i wielką ulgę poczułem kiedy w ostatniej aktywności, kiedy szliśmy na górę nie było kolejne fali przeciwników, która zawsze wyglądała identycznie.

Opublikowano (edytowane)

@Square Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. I też zauważyłem, że jednak lepszym pomysłem jest iść w runic i cooldown, no ale za późno bo zainwestowałem kupę zasobów, a więc i czasu w defense.

 

@Kafaresko: Ledwo skończyłem na easy. Na najwyższym byłbym już wrakiem człowieka z traumą. I w imię czego? Skór na tarczę. :)

 

@Yap: Te mitologie są ze sobą niekompatybilne, więc nie sądzę aby Kratos sobie po prostu z buta zawędrował do Midgardu. Moim zdaniem to wszystkie cztery światy w grze są osobne, rządzą się swoimi prawami i są zbudowane odmiennie: czyli

 

Grecja, Egipt, Chiny i "Wikingowie" co sugeruje znaleziony kawałek od oderwanej tablicy.

A gdyby tak łysy dotarł do nas, to byłby płacz graczy, że znowu ten Zeus (>> Perun). ;)

 

Fanty zatrzymał "na wszelki wypadek". ;)

 

" Liczysz milisekundy, starasz się rozciągać pole bitwy, analizujesz wielkość areny, jej uwarunkowania geodezyjne (sic!), oręż, dyspozycyjność ataków runicznych swoich jak i młodego"

 

Cieszę się, że potrafisz czerpać z tego tyle radości, ale jak dla mnie to strata czasu. W kolejce czekają inne gry, a to co proponujesz jest ekstremalnie czasochłonne. Tak na oko, zeszło mi w GoW ze 40 godzin, a to jest IMO za dużo jak na slasher z elementami RPG. I ja na przykład nie mogę się pogodzić z tym, że walkirie mają w dupie moją tarczę, a na uniki jest zbyt mało czasu. Klawiszologia jest kiepska, przekombinowana, podobnie jak cały ten crafting, a jego menu nieczytelne. I kamera jest za blisko...

 

To co mi się najbardziej podobało poza fabułą to właśnie eksploracja. Kilka "zagadek" jest superowo przemyślanych. Niestety loadingi (czekanie na portale to ukryte loadingi ;]) mocno wkurza. Tym bardziej, że dopiero są odblokowane niemal na koniec gry, a i sama eksploracja też nie ma większego sensu dopóki

 

wąż sobie nie wyjdzie z jeziora, i dopóki nie dostanie się "nosiciela dusz".

 

Tak, kruków jest 52, a nawet 53. ;) Wersja gry 1.23 jakby co, ale trofeum wpada za 51 i tyle też jest na pomagaczach w menu.

Edytowane przez Berion
Opublikowano

Kto widział ukryte zakończenie? Ciekawe czy to do kontynuacji czy DLC.

Czytałem też że wyjaśnione jest w grze czemu nie ma ludzi. Właśnie czemu nie ma? Nic takiego nie kojarzę. ;)

 

Uwaga spoiler w obrazku:

Spoiler

 

Czy może mi ktoś powiedzieć o co tutaj chodzi?

God-of-Wa_qeerexw.jpg


 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...