Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

>Napisz książkę fantastyczną z ciekawym światem, ciężkim klimatem i niejednoznacznymi moralnie bohaterami
>Książka staje się bestsellerem w twoim kraju
>Mimo napisania jej w s(pipi)onym języku tłumaczą ją i wydajają za granicą
>Jeździj po konwentach bądź ulubieńcem fanów
>W końcu jesteś wybitnym pisarzem
>Zacznij pisać inne książki, które też się sprzedają, choć już nie aż tak dobrze
>Pod wpływem sukcesu rzuć stare zajęcie
>Pewnego dnia zgłasza się do Ciebie małe studio chcąc zaadaptować Twoją książkę na grę
>Gry są dla debili
>Studio nie wydało dotychczas żadnej gry
>Jest z gównianego kraju w Europie w którym nic się nigdy nie udaje
>No i gry są dla debili
>Zgódź się, gra pewnie i tak nie wyjdzie, a dają zaliczkę
>Po pewnym czasie gra jednak wychodzi
>(pipi)any sukces, robią nawet sequele
>Każdy lepszy od poprzedniego
>Setki tysięcy jeśli nie miliony fanów
>Dobre recenzje
>Nawet sprzedaż książek ci rośnie
>Dostań w(pipi)a, że wziąłeś tylko marną zaliczkę i mogłeś brać udział przy jej tworzeniu i zostać milionerem
>Po chwili przypomnij sobie, że nie jesteś debilem i te kilka lat temu dokładnie to zrobiłeś biorąc czynny udział przy jej powstaniu
>Bądź spokojny o swoje życie i pisz książki w spokoju

Spoiler

Nazywaj się Dmitrij Głuchowski

 

  • Plusik 1
Opublikowano
4 godziny temu, Pacquiao napisał:

Chybiona analogia: (...)

 

 

No ale przecież to o czym piszesz było wiadome od początku, no chyba, że ktoś nie czyta umów, które podpisuje. Raczej nieprzypadkowo lament zaczął się wraz z coraz mocniejszą zmianą kursu. Ale nie chcę brnąć w offtopa, tym bardziej, że daleko mi do speca (a do bronienia banków jestem ostatni), sednem nie było całe techniczne tło sprawy, tylko podejście "zamiast myśleć x lat temu, robię larum teraz". 


Ontopic: 

 

https://strefapsx.pl/prototyp-superman-psx/

 

Superman 64 miał mieć konwersję na PSXa, krąży nawet jakaś działająca beta czy coś w tym rodzaju. 

Opublikowano

Jak już się tak naśmiewamy z Pana Sapkowskiego, to podlejmy tę bekę odrobiną faktów od @koso, bo pewnie forumowi eksperci nie mają o nich pojęcia:

 

Cytat

Adrian Chmielarz zdradził #PixelConnect, że za prawa do stworzenia gry na podstawie Wiedźmina Metropolis zapłaciło 15 tysięcy złotych. Sumie towarzyszyło słowo "prawdopodobnie", więc pewnie mogło być trochę więcej lub trochę mniej, w każdym razie – w tych okolicach. Uściślijmy, że mowa o projekcie, który ostatecznie nigdy nie ujrzał światła dziennego, a rzecz działa się u schyłku lat 90.
Wydaje się, że żadne pieniądze, ale pamiętajmy, że:
- To było ok. 1998 roku, czyli jeszcze przed zakończeniem pięcioksięgu. Wiedźmin wciąż był na etapie zdobywania czytelników i popularności, nie był wielką marką.
- Na oficjalny przekład anglojęzyczny trzeba było jeszcze czekać długo, Wiedźmina znali w Rosji i w Czechach – to nie podnosiło wyceny marki.
- Średnie wynagrodzenie w Polsce wynosiło w 1998 roku wówczas 1240 zł, czyli za prawa do Wiedźmina Metropolis zapłaciło równowartość rocznych zarobków.
- Polska branża gier nie była wówczas w szczytowej formie jakościowej i finansowej. Delikatnie mówiąc.
Chmielarz wspomniał też, że według Grzegorza Miechowskiego, czyli drugiego filaru Metropolis, stawka i tak była za wysoka.
Rozmowa była w kontekście zarzutów Sapka na zeszłorocznym Polconie, jakoby z Metropolis nie zobaczył grosza.
Niemniej życzę pisarzowi, by umowa z Netflixem na serial spełniła wszystkie oczekiwania.

 

 

 

Opublikowano

bardzo spoko promocja na pixel-artowe (xD) indyki na Xbox Live 

jeśli ktoś nie kupił jeszcze Hyper Light Drifter, Axiom Verge czy Owlboya to teraz jest doskonała okazja 

Opublikowano

@szejdj Ale co niby umowa z Chmielarzem ma wspólnego z wczorajszym "wezwaniem do zapłaty"? 

 

A z tamtego polconu to bardziej adekwatna do całej sytuacji już jest ta wypowiedź sapka:

Cytat

Nie bawię się w jakieś merchandise'y. Umowa z CD Projektem, a miałem z nimi cztery umowy, dotyczyła także merchandise'u. Robią to absolutnie legalnie, wcale nie muszą mi niczego płacić. Nie może mi być tego żal, nie ja zrobiłem gry, nie mam wizerunku, nie mam z czego robić gadżetów. 

Ale widać, że przyszli panowie w garniturach z kancelarii i przemówili andrzejowi do "rozsądku". 

 

I tu jeszcze ta bardziej słynna z "gów.nem i smrodem".

Cytat

Zaczęły się szerzyć plotki, nie wiem, kto je szerzył, pewnie sam CD Projekt, że gdyby nie gra, to ja bym nie zobaczył przekładu w zachodniej Europie. Gów.no prawda. (...) To gra wykorzystała moją popularność, a nie ja wykorzystałem popularność gry. Druga sprawa - gra narobiła mnóstwo smrodu i gów.na. Przez to, że zaczęli mi zagraniczni wydawcy używać grafiki z gry na okładkach. Ludzie odrzucali książkę, mówiąc, że to nie jest nowe, że jest game-related. Typu: książka napisana do gry, czego, w fantasy zwłaszcza, mamy mnóstwo (...) fani w Europie zaczęli mi książkę odrzucać. Musiałem toczyć tęgą wojnę, żeby udowadniać, kto był pierwszy. Gra mnóstwo napsuła koniunktury, mnóstwo.

 

A tu ładnie go podsumował Głuchowski:

Cytat

Uważam, że Sapkowski się myli i jest aroganckim skur.wysynem. Bez serii gier cykl o Wiedźminie nigdy nie doczekałby się tak obłędnej międzynarodowej poczytności, jaką może się teraz pochwalić. Nie chodzi tylko o graczy, ale też o prasę gamingową i szum, jaki wytwarza, o wrażenie, że nadchodzi coś wielkiego i imponującego. To przyciągnęło ludzi. Bez tego [Sapkowski] pozostałby lokalnym wschodnioeuropejskim fenomenem i nigdy nie przebiłby się na Zachód. To samo tyczy się moich książek z serii Metro.

 

  • Plusik 1
Opublikowano (edytowane)

Ładne podsumowanie. Dlatego też wcześniej pisałem o tym, że skoro zgodnie z umową dostał wynagrodzenie ryczałtowe, to przy ewentualnej wycenie roszczeń Sapkowskiego trzeba mieć na uwadze jaki był stan jego marki w dniu zawarcia umowy i jej rzeczywisty wpływ na sukces gier, bo nie może sobie teraz po prostu zmienić sposobu wynagrodzenia z ryczałtowego na procentowe (tak jak by de facto tego chciał). Ten statek już odpłynął. 

 

Z jednej strony większość, by postąpiła tak samo, ale z drugiej strony facet dzięki grom i gigantycznym pieniądzom pompowanym w marketing przez CDP, stał się znany na całym świecie i złotówki ze swojej kieszeni na to nie wyłożył, a teraz ciągnie profity jak jego książki wchodzą do listy bestsellerów NYT przy okazji premiery kolejnej gry. Trochę pokory, by mu się przydało. Mam nadzieję, że prawnicy CDP ostro przytemperują jego zapędy.

Edytowane przez Pacquiao
  • Plusik 1
Opublikowano

konami otwarlo po latach na nowo glowna strone serii suikoden...pewnie nie ma co sie napalac i skonczy sie na jakims gownie na ios lub ewentualnie kolejnych portach

 

zawsze to moze tez byc zapowiedz pachinko

Opublikowano

Troche ploteczek:

Cytat


 We have reason to believe that casting calls related to Rockstar Games’ upcoming title Bully 2 have been released by a Casting Director who is not disclosing much information about the title or developer, as is expected.

There are seven casting calls for a “new unannounced video game title with a leading UK games developer, shooting at Pinewood Studios.”

The casting calls are mainly for teenage and young roles, and involve placeholder names for the characters. The casting call actually provides a warning and some vague detail about the project.

https://rockstarintel.com/2018/10/10/casting-calls-for-bully-2-may-have-been-released/

 

oraz

Cytat

Naughty Dog is purportedly casting for a secret project, according to a movie insider who’s previously leaked information on Hollywood blockbusters. According to Daniel R, one of the project’s leads is “a black African American male [in his] 40s to 60s with short to medium length hair”.

http://www.pushsquare.com/news/2018/10/rumour_naughty_dog_currently_casting_for_secret_project

Opublikowano (edytowane)

Czyli to będzie pierwsza generacja konsol bez premiery nowego GTA. Poprzednia dostała podstawkę + dwa DLC, poprzednia dostała dwie aż trzy osobne części. A tutaj nic. Moim zdaniem jednak jest to spowodowane ogromem tych gier. W obecnych czasach, przy obecnych technologiach development trwa bardzo długo, więc w sumie nie ma się co dziwić. Jeżeli RDR2 rzeczywiście powstawało te 5 lat to jest to i tak nienajgorszy wynik. 

 

Wolę taki tryb wydawania gier niż małpowanie Ubisoftu. 

 

 

Edytowane przez szejdj
Opublikowano

Raczej fakt iż GTA V wciąż sprzedaje się jak poyebane, a dodatkowo zarabia chore pieniądze na mikrotransakcjach. Nie będą przecież zarzynać kury znoszącej złote jaja.

 

Dobrze powiedział ziomek z Bethesedy, że jeżeli gracze (TFU) chcą żeby przestali wydawać Skyrima to niech przestaną w niego grać. Dlatego też następne GTA w tej generacji nie powstanie 

  • Plusik 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...