Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, Figuś napisał:

 

 

Yessss. Ostatnio właśnie grałem znowu na ps3 i zastanawiałem się dlaczego nie wydali tej bayonetty na ps4, ale w końcu jest. Super.

 

 

Opublikowano

Gamepass dla mnie jako użytkownika jest super OPCJĄ. Nie chciałbym żeby Microsoft skupiał się tylko na tym, najważniejsze są gry. Duże gry AAA, podejmowanie ryzyka z tworzeniem nowych ekskluzywnych IP. 

Jeśli odrazu będą w GP to super, ale coś nowego jest potrzebne. 

 

A jeśli chodzi o gdybanie na temat usług, to czysto teoretycznie jesteście w stanie sobie wyobrazić gry na wypożyczenie ze sklepu MS/PSN? Np za ilestam zł, gra na weekend. 

Opublikowano
22 minuty temu, drozdu7 napisał:

A jeśli chodzi o gdybanie na temat usług, to czysto teoretycznie jesteście w stanie sobie wyobrazić gry na wypożyczenie ze sklepu MS/PSN? Np za ilestam zł, gra na weekend. 

Złośliwi powiedzieliby, że dobrze oddaje to niebieskiego ducha forumka, przejść przez weekend i fśśt :) Ale tak, pewnie nawet ochoczo korzystałbym z takiej usługi.

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, drozdu7 napisał:

Gamepass dla mnie jako użytkownika jest super OPCJĄ. Nie chciałbym żeby Microsoft skupiał się tylko na tym, najważniejsze są gry. Duże gry AAA, podejmowanie ryzyka z tworzeniem nowych ekskluzywnych IP. 

Jeśli odrazu będą w GP to super, ale coś nowego jest potrzebne. 

no i chyba taki mają plan. 15 studiów wewnętrznych, w tym wiele jak Obisidian, Ninja Theory, Playground Games, Rare, Coalition, 343 z kilkama wewnętrznymi i planują wydawać dużą grę AAA raz na kwartał, a w międzyczasie mniejsze projekty.

 

Trzeba przyznać że dosyć ambitnie podchodzą do tematu i nie jestem przekonany że nawet przy tak dużej ilość studiów uda im się to osiągnąć.

 

Co do różnorodności, to developerzy first party chwalą ten model biznesnowy, bo zdejmuje z nich dużą część presji związanej ze sprzedażą gry i związanej z nią  koniecznością zwróceniem się kosztów produkcji, przez co często musieli się decydować na bardziej bezpieczne pomysły i rezygnować z tych bardziej ambitnych z obawy że "to się nie sprzeda". Gamepass w teorii, z tego co się wypowiadają devowie, pozwala im na większą kreatywność, bo Microsoft interesuje jak Gamepass radzi sobie jako całość usługi i zachęca do ekperymentowania.

 

Poza tym oficjalnie 2 lata temu na E3 w wywiadzie Spencer przyznał że wieloletnie skupianie się na 3  bezpiecznych markach (HaloGearsyForza) było błędem, bo wydoiło te IP, ludzie się nimi zmęczyli. Teraz z tego co zapowiadają ma się to zmienić i mają inwestować w bardziej różnorodne gatunki w tym nowe IP.

 

Dobrym przykładem jest SoT - nowe IP, coś nowego nie będące kopią innych gier, a przy tym produkcja AAA, w dodatku stale aktualizowana dzięki m.in wpływom z abonamentu. Szczerze mówiąc nie wiem czy taki tytuł miałby szansę zaistnieć gdyby nie Gamepass, boto  aż nie pasuje do Microsoftu, a na pozytywnie wybija się ponad Halo Gearsy i Forze

 

 

 

 

Edytowane przez ASX
  • Smutny 1
Opublikowano
Godzinę temu, Bzduras napisał:

Złośliwi powiedzieliby, że dobrze oddaje to niebieskiego ducha forumka, przejść przez weekend i fśśt :) Ale tak, pewnie nawet ochoczo korzystałbym z takiej usługi.

No, ale takie coś nigdy nie przejdzie. Już widzę jak developer daje możliwość wypożyczenia nowej gry AAA za nawet 50zl na weekend. Nawet gierek na 40h idzie rozyebac w tym czasie. 

 

Opublikowano

Zobaczymy, co przyniesie przyszłość. Raczej nie jest to coś, co jest niemożliwe - jeszcze kilka lat temu można by napisać "jasne, już widzę jak developerzy wrzucają swoje gierki na premierę do jakiegoś abonamentu".

Opublikowano
6 minut temu, XM. napisał:

No, ale takie coś nigdy nie przejdzie. Już widzę jak developer daje możliwość wypożyczenia nowej gry AAA za nawet 50zl na weekend. Nawet gierek na 40h idzie rozyebac w tym czasie.

Przecież masz już coś takiego jak origin premium czy ubi pass, gdzie za 60zł masz dostęp do wszystkich gier ea lub ubi, nawet do AAA na premierę. I to nie tylko na weekend, ale na cały miesiąc. W taki właśnie sposób przeszedłem Fallen Order (i przy okazji A plague tale oraz Sea of solitude):lapka: 

Opublikowano (edytowane)

No czyli rzeczywistość jest jeszcze lepsza niż sobie XM życzył, bo zamiast jednego weekendu za 40zł, abonamenty oferują opcje wypożyczenia gier na miesiąc w podobnej cenie

Edytowane przez ASX
Opublikowano (edytowane)
32 minutes ago, XM. said:

No, ale takie coś nigdy nie przejdzie. Już widzę jak developer daje możliwość wypożyczenia nowej gry AAA za nawet 50zl na weekend. Nawet gierek na 40h idzie rozyebac w tym czasie. 

 

 

W USA tak bylo w wypozyczalni, przynajmniej 10 lat temu. Nie wiem jak teraz :reggie:

Edytowane przez _Forum_
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, ASX napisał:

m.in wpływom z abonamentu.


Tak, dzięki wpływom z Live (i Xbox store) oraz budżetowi kierowanemu dla całej dywizji Xbox, Gamepass długoterminowo nie będzie przynosił żadnych dochodów.


Edit: I zaręczam, gdy Gamepass zacznie przynosić dochody, PR MS będzie głośno o tym mówił, jak myślicie, dlaczego ostatnio MS znowu zmienił to jakie dane podają na kwartalnych sprawozdaniach? (teraz  prawie żadnych). Są na tyle dużą firmą, że te dane dla inwestorów są absolutnie nieważne, więc łatwo ukryć numery, jeśli są złe.

Edytowane przez Hendrix
  • Plusik 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik

×
×
  • Dodaj nową pozycję...