Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie odejmując nic R&C, ale tak wygląda mainstream w giereczkowie, nawet w PL "banieczka gejmingowa" (hatfu) przy psycho zrobiła sobie tylko zdjęcie z presspackiem od Polskiego oddziału xboxa z sentencją jak u chodakowskiej na insta, chyba tylko jedynie quaz i kogucik chwalili gierkę i dłużej o niej pisali.

 

Ogólnie najbardziej różnorodne gameplayowo w tym roku to było It Takes Two - co plansza/etap zmieniały się zasady rozgrywki, coś nowego co mocno trzymało przy grze i nie nudziło, w Psycho podobnie ale jednak mniej.

Opublikowano
6 minut temu, Figuś napisał:

Nie odejmując nic R&C, ale tak wygląda mainstream w giereczkowie, nawet w PL "banieczka gejmingowa" (hatfu) przy psycho zrobiła sobie tylko zdjęcie z presspackiem od Polskiego oddziału xboxa z sentencją jak u chodakowskiej na insta, chyba tylko jedynie quaz i kogucik chwalili gierkę i dłużej o niej pisali.

Ale tak jest zawsze. Zdjęcie z presspackiem, a na profilu gry nie ma albo ma 0% osiągnięć/trofików.

Opublikowano

Nie grałem w Psychonauts 2 (bo jakoś mam barierę psychologiczną, że jedynka nie skończona), więc się nie wypowiem, ale grałem w R&C Rift Apart i jest to wręcz esencja konsolowego granka dla mnie. Nie dość, że przepiękne i mega-responsywne to jeszcze frajda jak za dzieciaka (a seria jest mi raczej obojętna), więc nie rozumiem tego deprecjonowania jej wartości i umniejszania szans do GOTY, bo to autentycznie jedna z najlepszych gier w tym roku.

  • Plusik 2
Opublikowano
17 godzin temu, michal napisał:

 

W dniu 24.11.2021 o 12:42, Paolo de Vesir napisał:

Jak Ratchet wygra nad Psychonauts 2 to mam namacalny dowód, że każualizacja branży to najgorsze co ją spotkało.

rozwin myśl

 

Też nie do końca kumam?
Mimo, że uważam Psychonauts 2 za mega, mega gierkę to nie wiem czemu Ratchet to casual, a tu nie? Chodzi o to, że się dzieje w mózgu i jest różnorodnie? XD 
No chyba, że chodzi o to, że nie ma wersji PL i u nas to już gra dla HC bo nie każdy zrozumie i nie wie gdzie ma iść czasami? :dynia:

Jeżeli chodzi o poziom trudności, to w Ratchecie można chociaż ustawić ten najwyższy i trzeba się chociaż trochę napocić w pewnych momentach, w Psycho 2 nie zginąłem chyba ani razu jest tak hardcorowo… Choć szczerze, w ogóle mi to nie przeszkadzało. Jedna i druga gierka dała mi dużo konsolowego funu i będą w top3 goty u mnie. 

Opublikowano

Po prostu pod względem level designu, fabuły i świeżości Psychonauts 2 to klasa wyżej niż Ratchet. Humor też dojrzalszy, nawet skille nie są wariacją nt. standardów typu podwójny skok. No ta gra to dla mnie benchmark gatunku na lata, absolutne arcydzieło.

 

Ratchet jest świetny, ale to Ratchet - identyczny był na PS3, potem na PS4 i na PS5 w sumie też taki sam. Obie robią dobrze mnóstwo rzeczy, ale Psychonauts robi po.prostu więcej, różnorodniej i lepiej.

 

No i level design - HOLY FUCK co tam sie dzieje w glowie Schafera i ekipy to ja nawet nie. :obama:

Opublikowano
7 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

 

Po prostu pod względem level designu, fabuły i świeżości Psychonauts 2 to klasa wyżej niż Ratchet. Humor też dojrzalszy, nawet skille nie są wariacją nt. standardów typu podwójny skok.

 

Dla mnie fabuła była trochę przegadana w Psycho, ale całościowo fakt na plus względem Ratcheta.
Natomiast akurat dla mnie Ratchet miał mega duży plus, czyli brak jebanego drzewka skilli postaci. No naprawdę nie trzeba tego wszędzie wciskać. Choćby za to gratki dla deva. Chyba ostatnia duża gierka AAA jaką pamiętam, bez drzewka skilli od czasów Uncharted 4 (i LL). 
 

 

Opublikowano
4 minuty temu, balon napisał:

Dla mnie fabuła była trochę przegadana w Psycho, ale całościowo fakt na plus względem Ratcheta.
Natomiast akurat dla mnie Ratchet miał mega duży plus, czyli brak jebanego drzewka skilli postaci. No naprawdę nie trzeba tego wszędzie wciskać. Choćby za to gratki dla deva. Chyba ostatnia duża gierka AAA jaką pamiętam, bez drzewka skilli od czasów Uncharted 4 (i LL). 

 

Przecież to "drzewko" było totalnie opcjonalne, gdzie temu do spidermana, horizona czy innym pseudoRPG? :obama: No i z całym szacunkiem balon, ale upgrade broni w Ratchecie to nic wiecej jak drzewka postaci. :reggie:

Opublikowano

No nie opcjonalne bo bez pewnych rzeczy gierki byś nie skończył. Musiałeś się tego uczyć. W Ratchecie nikt mnie po raz milionowy nie uczy podwójnego (potrójnego skoku) czy szybowania. Akurat rozwój broni był jak najbardziej opcjonalny (bo np zwiększa on jedynie amunicję czy  szybkość pocisków). 
 

Dla mnie będzie to trudny wybór na goty, albo pogodzi ich Kena :) 

11 minut temu, Pupcio napisał:

W rdr 2 też nie było drzewka skilli :rayos: 

Ale to w sumie 4a A nie 3a :problem:

No zobacz zapomniałem. No ale RDR2 kocham, więc wszystko się zgadza.

Opublikowano

Coo? Przeciez dostajesz skill i on ma wszystko co trzeba do ukończenia gry, chyba tylko mental connection na 4 poziomie otwierało.dodatkowe ścieżki. Cum on balon, dopierdalanie się dla dopierdalania. W jednej i drugiej grze obejdzie sie bez upgrade'u skilli, ale najczęściej ludzie z tego korzystają skoro juz taka mechanika jest i przygody lombaxa to praktycznie nowe drzewko dla.każdej z kilkudziesięciu broni. :reggie:

Opublikowano
12 minut temu, Paolo de Vesir napisał:

Coo? Przeciez dostajesz skill i on ma wszystko co trzeba do ukończenia gry, chyba tylko mental connection na 4 poziomie otwierało.dodatkowe ścieżki. Cum on balon, dopierdalanie się dla dopierdalania. W jednej i drugiej grze obejdzie sie bez upgrade'u skilli, ale najczęściej ludzie z tego korzystają skoro juz taka mechanika jest i przygody lombaxa to praktycznie nowe drzewko dla.każdej z kilkudziesięciu broni. :reggie:

To ty się przecież zacząłeś dopierdalać i pisać jakby Psycho był dla hardcorowców, a Ratchet casuali. Takie bez sensu szufladkowanie. Dla mnie jedna i druga gra, to mega mega fun z drobnymi minusami. 
 

No i zrób do końca Ryśka, może trochę zmieni ci się optyka. Jednak i tak plus, bo większość nadwornych krytyków, to typy co nigdy w niego nie grali. 

 

Opublikowano

Prawda, niefortunne to było określenie. Chodziło mi bardziej o to, że jeśli wygra Ratchet nad Psychonauts to zwyczajnie będę rozczarowany, że taka perła z mnóstwem nowatorskich rozwiązań i jakości najlepszych platformówek w branży przegra nad bezpiecznym sequelem czegoś co.nawet w pełni platformówką nie jest.

 

Tak.jak Hades pokazał, że mie trzeba robić gry 3D aby wygrać goty tak.liczę, ze P2 pokaże, że łamiąc konwenanse można wspiąć się na szczyt. 

 

EoT, bo pora już spać. Pozdro. :lapka:

 

P.S. zaakc3ptowałbyś w końcu to.zapro na PSN, pierwsze wyslalem w polowie października. :reggie:

Opublikowano
6 godzin temu, Paolo de Vesir napisał:

P.S. zaakc3ptowałbyś w końcu to.zapro na PSN, pierwsze wyslalem w polowie października. :reggie:

 
Nie mam konsoli podłączonej do neta, ale dziś podłączę pod LTE i dodam:yao:

Opublikowano

Fajny tekst, z prawdziwymi przykładami, o tym jak "forced diversity" w grach video to mit, a rzeczywistość jest, oczywiście, odwrotna.

 

 

Cytat

"Forced diversity" is by and large a myth.

 

If anything, it seems like "forced conformity" is more common:

 

https://www.eurogamer.net/articles/2016-05-12-lionhead-the-inside-story

For the development of Fable 2, Peter asked the team to double down on the more progressive elements of Fable 1, spurred on by some of the negative reaction from those upset with the kinds of things you could do in the game.

Lionhead received death threats because it had a gay character and two of the leading heroes were black. One message read: "I can't believe you would put a faggot in the game." A German magazine wrote a damning preview of Fable in which it accused Peter Molyneux of being "the man who thinks he's god", and called McCormack and other artists satanists. Mums from the Bible belt would write to the studio complaining that their eight-year-old had been exposed to homosexuality.

"We were like, the game's not for eight-year-olds," John McCormack says. "It's a mature-rated game. So it's not really our problem. It's yours. And, I hope you rot in hell.

"With Fable 2 we were like, right, gay marriage, lesbianism, fuck you. We revelled in it."

 

&

 

John McCormack remembers butting heads with Microsoft's marketing department over Fable.

"They were going, you can't have a black person on the cover, and you can't have a woman. And you want a black woman. And I was like, yes, I do, because it's about be whatever hero you want. No. It's a white guy. That's just the way it is. We know what sells and that's fucking it. Stop the arguing. I was like, fuck you! That was a huge fight."

"They said, what's the most unsuccessful Disney film? I was like, I don't know. They went, Princess and the Frog. Work it out. I was like fuck you, man. I hated it."

"I was screaming at them in conference calls. I lost it at that point, because they just weren't getting the game. Especially because we were the first ever game that had gay marriage, we were about breaking down walls. It was meant to be funny and mature. They just took none of it and just did the usual white guy with a sword on the front. Damn it! You missed the point!"

 

Cytat

https://web.archive.org/web/20130319173411/https://www.penny-arcade.com/report/article/remember-mes-surprising-connection-to-facebook-and-why-its-protagonist-had

I asked Morris why Remember Me's hero was a woman.

“It was not a decision,” he said. “It was something that just felt right from the beginning. It's one of those things that we never looked at from a pure, cold marketing perspective because that would have endangered the consistency of the whole game.”

By the time Remember Me was shown to prospective publishers, it was too late to change Nilin from a woman to a man, and this was enough to cause potential backers to abstain from publishing the game. “We had some that said, 'Well, we don't want to publish it because that's not going to succeed. You can't have a female character in games. It has to be a male character, simple as that,'”

“We wanted to be able to tease on Nilin's private life, and that means for instance, at one point, we wanted a scene where she was kissing a guy,” Morris said. “We had people tell us, 'You can't make a dude like the player kiss another dude in the game, that's going to feel awkward.'”

Morris chuckled. “I'm like, 'If you think like that, there's no way the medium's going to mature,'” he said. “There's a level of immersion that you need to be at, but it's not like your sexual orientation is being questioned by playing a game. I don't know, that's extremely weird to me.”

“You can identify with people of the other gender in movies, why could you not in games? The fact that our core target is males 15-25 is not an excuse. We need to be able to create, and respect the audience enough to believe that they can be smart enough to identify with that type of character.”

 

Cytat

https://web.archive.org/web/20200807055923/https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-07-21/ubisoft-sexual-misconduct-scandal-harassment-sexism-and-abuse (article by Jason Schreier)

For the next game, Assassin’s Creed Syndicate, an early outline of the script gave equal screen time to the twin protagonists, Jacob and Evie, according to three people who worked on the project. In the end, Jacob dominated the game. Assassin’s Creed Origins, released in 2017, was originally going to injure or kill off its male hero, Bayek, early in the story and give the player control of his wife, Aya, according to two people who worked on it. But Aya’s role gradually shrank over the course of development and Bayek became the leading figure.

Development of 2018’s Assassin’s Creed Odyssey went much the same way. The game tells the story of siblings Kassandra and Alexios. The team originally proposed making the sister the only playable character, according to four people who worked on the game, until they were told that wasn’t an option. The final product gives players a choice between the two characters.

All of the directives came from Ubisoft’s marketing department or from Hascoët, both of whom suggested female protagonists wouldn’t sell, the developers say.

 

https://www.vg247.com/the-last-of-us-acting-out-the-end-of-the-world

“I believe there’s a misconception that if you put a girl or a woman on the cover, the game will sell less. I know I’ve been in discussions where we’ve been asked to push Ellie to the back and everyone at Naughty Dog just flat-out refused.”

 

Cytat

https://www.gamespot.com/articles/other-publishers-told-us-to-make-it-a-male-lead-ch/1100-6424577/

"Square is basically the only publisher who didn't want to change anything about the game," Dontnod Creative Director Jean-Maxime Moris said. "We had other publishers telling us to make it a male lead character, and Square didn't even question that once." [about Life is Strange]

 

 

https://felassan.tumblr.com/post/630420622367997952/dragon-age-development-insights-from-david-gaider (paraphrased text summary of a stream that's no longer available to watch)

DG originally wanted Zevran to be a gay romance (he has talked about this before). He asked JO if he could do that pretty early on, thinking of Jade Empire which had same-gender romance options which were really popular. BW were surprised about that, and DG had no idea that the JE team were going to do this. For DAO, he had an idea for an assassin character. He had been reading about how the CIA and KGB would often recruit gay men to be their assassins, as they didn’t tend to have family ties. DG thought this was really interesting. JO was cool with the idea on a conceptual level, but thought that the work that would end up going into it would be better served if those characters could be romanced by both male and female PCs. Zevran and Leliana weren’t intended to be bi, they were “bi out of convenience”, but at the time these sorts of things (representation and such) didn’t enter into the equation as much as it does today. DG wrote Zevran in his head as being romanceable by men.

 

 

Cytat

https://www.thegamer.com/mass-effect-2-jack-gay-pansexual-fox-news/

“I was trying to chart out the arc of [Jack’s] romance, which for much of the development - it was actually very late that it became a male/female-only romance,” Brian Kindregan tells me. Kindregan was the lead writer for Jack, Samara, and the first critical path mission on Horizon in Mass Effect 2, and also did the first pass on Grunt and Tuchanka, “She was essentially pansexual for most of the development of that romance.

“Mass Effect had been pretty heavily and really unfairly criticized in the US by Fox News, which at the time... maybe more people in the world thought that there was a connection between reality and what gets discussed on Fox News,” Kindregan continues. “The development team of Mass Effect 2 was a pretty progressive, open-minded team, but I think there was a concern at pretty high levels that if [the first] Mass Effect, which only had one gay relationship, Liara - which on paper was technically not a gay relationship because she was from a mono-gendered species - I think there was a concern that if that had drawn fire, that Mass Effect 2 had to be a little bit careful.”

“it wasn’t like some anti-gay person high up on the Mass Effect 2 team saying, ‘we’re not going to have that’.” Instead, it had to do with the firestorm of controversy that Mass Effect had received back in 2007, and attempting to minimize the amount of critique that would be directed towards the community by outlets like Fox News again. “The short version is, a lot of us were asked pretty late to focus the relationships on a more traditional kind of vector,” Kindregan says.

“[...] I would say that there were a lot of seeds planted in her conversations that certainly implied that she was pansexual - she once specifically references being part of a thrupple. She says there was a guy and a woman she was running with that invited her into their robberies and into their bed. She definitely references those things. That was explicitly to start sending the message that yes, this is a character who is pansexual. In the eleventh hour revision of cleaning that up, she’d already been partially recorded with voiceover. Not all of that could be changed.

 

 

Opublikowano

Mam nadzieję że w rimejku re4 twórcy wzorem netflixa zrobią z weskera czarny charakter (haha łapiecie? Bo czarny łysy aktor będzie grał bohatera który od ponad 20 lat wrył się w mózg ZAGRAJMERÓW jako blond białas w okularkach) 

A granie babą jest spoko więc nie rozumiem dlaczego gracze są źli. Jedynie granie taką aloy może odrzucić człowieka bo nie dość że brzydka z niej baba to jeszcze taka której nie da sie polubić wiec nawet friendzone  odpada dla tej łajzy  :)

  • Lubię! 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...