Skocz do zawartości

Konsolowa Tęcza


Gość _Be_

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
W dniu 19.01.2022 o 16:21, Dahaka napisał:

kurewa chlopaki, czy wy tez czasami macie tak, ze jak ostatni boss sprawia wam trudnosci i nie macie ochoty sie z nim meczyc, to olewacie temat i ogladacie zakonczenie gry na yt? czy honor gracza wam nie pozwala?


Często zostawiam grę na różnych stadiach, nie widzę w tym nic dziwnego. Raczej się tylko cieszę, że jedna z głowy. Często jest to pod koniec, bo właśnie mam to uczucie, że już nic gra mi nie ma do zaoferowania, wiem już co to jest i nic nowego już nie będzie. Ponadto końcówki gier nadal są z reguły bardzo nudne, twórcy bardzo się starają wrzucić jak najwięcej rzeczy i prawie żadna gra nie pokazuje w końcówce tego, co w niej najlepsze. 

 

 

Nie czaję tylko w tym zdaniu oglądania gier na YouTube'ie. Po co? Powstała jakaś gra, którą jest bardziej warto oglądać na YouTube'ie niż po prostu obejrzeć jakiś normalny film w tym czasie?

 

Opublikowano (edytowane)

@XM. Ale średniaki z jakiego punktu widzenia, 2004, czy 2022? Bo to drugie w sumie nie ma w tym momencie znaczenia (a i tak jest mocno dyskusyjne). A to pierwsze to zwyczajnie nieprawda, bo zarówno oceny, które oscylowały w momencie premier na poziomie nie mniejszym, niż 8/10, jak i subiektywne opinie i KULT, którym te tytuły są darzone do dziś, świadczą o tym, że no nie były to średniaki. Praktycznie wszystko z tej listy to ówczesne "AAA".

 

Ileż gatunków, ileż platform, ileż zróżnicowanych gameplay'ów, nowe IP i znane marki, bezpieczne sequele i świeże podejście do serii, no potęga, ale w sumie w 6 generacji od 2001 to każdy kolejny rok to była miazga.

Edytowane przez kotlet_schabowy
  • Plusik 2
Opublikowano

Porównanie klasycznego, tradycyjnego modelu biznesowego opartego na sprzedaży konsol i gier w pudełkach czyli zestawienie finansowe Nintendo:

Zdjęcie

 

vs zestawienie finansowe Sony, czyli firmy która większość finansów czerpie ze sprzedaży cyfrowej, mikrotransakcji, DLC i usług jak PS+ i PS Now.

Zdjęcie

 

branża zmienia się na naszych oczach.

 

Opublikowano

Sklepy z grami RIP, choć wiadomo, że w PL to zapewne jeszcze są inne proporcje. 
 

Nintendo widać 3ma się mocno. 
 

@asx masz taki diagram dla ms?

Opublikowano

Niestety nie, bo M$ nie raportuje tak szczegółowych danych o funkcjonowaniu xboxa.

 

Podobno może się to zmienić w niedalekiej przyszłości, bo niedawno przeorganizowali cały dywizję gamingową i być może będą podawać bardziej szczegółowe dane.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, ASX napisał:

Porównanie klasycznego, tradycyjnego modelu biznesowego opartego na sprzedaży konsol i gier w pudełkach czyli zestawienie finansowe Nintendo:

Zdjęcie

 

vs zestawienie finansowe Sony, czyli firmy która większość finansów czerpie ze sprzedaży cyfrowej, mikrotransakcji, DLC i usług jak PS+ i PS Now.

Zdjęcie

 

branża zmienia się na naszych oczach.

 

 

Z tego wszystkiego najbardziej przeraża mnie ta kupa mamony wywalona na DLCki i inne dodatkowe pierdy. 10- 20 lat i ze świecą będziemy szukać jakiś tytułów AAA w singlu typu eksy Sony. Zresztą, nie tylko tego będziemy szukać. Leki przeciwbólowe, kryka, respirator, wnuki, emerytura.

Edytowane przez Jakim
  • Smutny 1
Opublikowano
1 minutę temu, Jakim napisał:

 

Z tego wszystkiego najbardziej przeraża mnie ta kupa mamony wywalona na DLCki i inne dodatkowe pierdy. 10- 20 lat i ze świecą będziemy szukać jakiś tytułów AAA w singlu typu eksy Sony. Zresztą, nie tylko tego będziemy szukać. Leki przeciwbólowe, kryka, respirator, wnuki, emerytura.

No niestety, mnie też to martwi. Jak jeszcze bez pudełek mógłbym żyć (już mam niezły zbiór na pamiątkę i dla wnuków), to ta druga tendencja jest mega ujowa. 

  • Plusik 1
Opublikowano

To jest ciekawa grafika

 

 

 

 

@ASX wklejałeś tweety z tego samego miejsca i tego też na pewno widziałeś

 

 

 

and it just had its best quarter ever in terms of digital sales.

 

 

Więc pisanie o jakimś przyjętym modelu kiedy widać, że to się zmienia jest trochę nie teges.

 

  • Plusik 1
  • Minusik 1
Opublikowano

Ja pierdolę, ile kasy idzie na skórki, kolorki i inne temu podobne badziewia. DLC to ja sam kupuję, ale tylko jak są na promocji. 

Opublikowano

W necie widzę artykuły o tym, że Sony niby przepłaciło za Bungie. 

 

Trochę mnie śmieszą takie artykuły, bo co niby oznacza przepłacić w tym kontekście? 

Czy jak Youtuber kupi konsolę lub GPU za 2x cenę detaliczną, by zarabiać na graniu na nich to przepłacił? 

Albo minerzy jak kupują 100 GPU po zawyżonych cenach?

 

Te wykresy na górze wyraźnie pokazują jakie są trendy na rynku. Sony już teraz specjalizując się na kompletnych grach single player zarabia głównie na GaaS, DLC i skórkach sprzedawanych w grach 3rd party. 

Jeśli te nadchodzące GaaS od samego Sony dobrze zarobią, zarobki firmy wystrzelą w kosmos, to trend pewnie dodatkowo przyspieszy. 

W parze z tym trendem idzie też popularność gier o małych wymaganiach sprzętowych, które można odpalić na starych laptopach. Z tego się też nie cieszę. Widział ktoś Roblox? :nvmnd:

Opublikowano
10 minut temu, 20inchDT napisał:
Ciężko powiedzieć czy przepłacili, bo nie wiadomo ile z tego finalnie wycisną, ale 1.2 miliarda, żeby pracownicy im nie uciekli po wykupieniu to sroga kasa:obama:

Widziałem to, ale nie wiem na ile to jest coś wyjątkowo, a na ile drama na potrzeby clicków. 

Koszty utrzymania dobrego studia i tak są gigantyczne. M$ też będzie wydawać grube miliony dolców dziennie na te wszystkie studia, które kupił.

Sony ma też podobno wykupować akcje Bungie trzymane w rękach pracowników i stąd częściowo ta kwota.

Do tego każda firma musi płacić devom, by nie odeszli do konkurencji za lepszą kasę. Ile mieliśmy newsów w historii, że studia traciły największe talenty. Konami się posypało, jak straciło Kojimę. 

Opublikowano

Activision w zeszłym roku zarobiło na czysto prawie 3 mld $ (2.7) jadąc głównie na CoD, WoW i wydając jeden remaster. I był to ponad 20% wzrost względem 2020 r.

Opublikowano
5 minut temu, SnoD napisał:

Activision w zeszłym roku zarobiło na czysto prawie 3 mld $ (2.7) jadąc głównie na CoD, WoW i wydając jeden remaster. I był to ponad 20% wzrost względem 2020 r.

Czyli za zaledwie 25 lat inwestycja m$ się powinna zwrócić. :dafuq:

A tak na serio, to będzie ciekawie. 

Opublikowano

Zakup tak dużego wydawcy zwiększy ich zyski na wielu innych płaszczyznach - lepsza sprzedaż GP, konsol i w konsekwencji innych gier na ich platformie. 

 

Nie mówiąc już o tym, że tak duże zyski są generowane gdy ActiBliz jest w kreatywnym dołku. Gdyby lepiej wykorzystać potencjał ich deweloperów i zamrożonych IP, to mogliby generować nawet 4-5 mld zysku.

  • Plusik 1
Opublikowano

To jaki procent przychodów stanowią DLCki to jest chore, ale cóż "gracze" zgotowali sobie taki los. Gdy wchodziły pierwsze "zbroje dla konia" za kilka złotych było wielkie oburzenie. Kilka lat później jest to na porządku dziennym, a kilkanaście stanowi większą część przychodu. Przy tym całym zamieszaniu z NFT w grach zastanawiam się czy tutaj nie będzie podobnie. Nie mówię, że NFT w grach jest nam jakoś bardzo potrzebne (ale czy zbroja dla konia była?), to jednak może w przyszłości być bardziej rozpowszechnione i pomimo aktualnego narzekania w końcu się przyjmie. Zawsze "pionierzy" mają pod górkę. 

 

Na myśl przychodzi mi jeszcze sytuacja z donejtami na YouTube czy Twitchu. Gdy taki Kamil Scheicht prosił o nie zbierajac na nowego kompa był wyśmiwany, a aktualnie widzowie dla "beki" rozdają pieniądze na lewo i prawo dla byle idioty w intenecie.

Opublikowano

Coraz bardziej jestem pod wrażeniem genialnej strategii Microsoftu i wypuszczenia Series S jako konsoli do subskrypcji. 

Wyraźnie widać jak dobrze rozumieją rynek gier i biznes generalnie.

 

Nie gram już tyle co kiedyś, ale w zamian obserwowanie rynku gier nie było nigdy tak fascynujące. 

Ciekawe, czy Sony teraz pójdzie w ekranizację gier? Taki film na podstawie ich gry to mógłaby być mega reklama. Marne 100mln zysków z filmu, ale 2 miliardy ekstra rocznie zysków z ich darmowej gry. 

W ogóle aż mi trudno wyobrazić GaaS na poziomie gier od Sony, marką Sony, reklamami na autobusach i wszystkim tym, co dostaje np. God of War, Horizon, czy Spiderman. 

 

Ale czasy :banderas:

Opublikowano
Opublikowano

O uncharted słyszałem. O tych dwóch kolejnych już nie. Niepotrzebna kąśliwość. :nvmnd:

 

Rozumiem, że powstało już masę filmów na podstawie gier. Miałem jednak na myśli inną sytuację do Uncharted, gdzie film powstaje dla reklamy gry usługi, a nie na długo po premierze gry i gdzie sam opiera się na marce.

Słyszałem, że ten nowy Twisted Metal ma być grą usługą i ten przykład bardziej pasuje do tego, co miałem na myśli. Zwłaszcza jeśli to ma być serial i premiera pokryje się z premierą gry. 

Opublikowano
3 godziny temu, 20inchDT napisał:

Ciężko powiedzieć czy przepłacili, bo nie wiadomo ile z tego finalnie wycisną, ale 1.2 miliarda, żeby pracownicy im nie uciekli po wykupieniu to sroga kasa:obama:

To kasa na XX lat ale i tak robi wrażenie, ciekawe ile dostanie zwykły programista a ile osoby z góry.

 

Można to też ładnie nazwać "łapówka" 

Opublikowano
12 godzin temu, Figuś napisał:


Obok tych wszystkich plusów/minusów, serduszek i uśmiechów, powinna być jeszcze taka ikonka ( :bad:), żeby zareagować na posta.
Wstydu nie mają z tym gównem...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...